JANCIO68 napisał(a):Trochę pogrzebałem i np. bezpośredni konkurent RAV-4 w najmocniejszej wersji klekota (D-4D 180) 177KM
" Maksymalna moc generowana jest, podobnie jak w słabszej wersji, przy 3 600 obr/min, ale większy moment obrotowy – równe 400 Nm – osiągany jest w węższym zakresie 2 000 – 2 600 obr/min. Jednostka ta zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 9,4 sekundy i jazdę z prędkością maksymalną 200 km/h. Masa własna: 1595kg."
Te dane mówią same za siebie!
ja podałem Q5 bo tylko to auto ma tak mocny silnik w dieslu w porównywalnej klasie wielkości samochodu (bo reszty nie można porównywać
). wszystkie inne takie jak właśnie rav4, outlander, grand vitara, kuga, kalos itp maja silniki diesla o mocy do 200 KM wiec nie maja żadnych szans z silnikiem mazdy. Jedyna zaleta tych silników jest ogromny moment obrotowy który uzyskiwany jest przez ogromna turbinę (w cx jest ona 2 może nawet 3 razy mniejsza/słabsza)
a co do płynu to też mam taki fajny wynalazek jak F22
Wracając do użytkowania CX czy w waszych samochodzikach też klekotaja przełączniki do elektrycznego podnoszenia szyb w drzwiach kierowcy powiedzmy na jakiś nierównościach bądź jak odpali się głośno sprzęt bose? bo jesli tylko u mnie to na przeglądzie na 5000 będę musiał to zgłosić i niech wymieniają.
jeszcze mam pytanie co do czujników parkowania: wyłączają sie one wam jak jedziecie powyżej 30 km/h? bo u mnie cały czas działają i czasem przy 100 zaczynaj wyć jak pada śnieg.
domin1979 napisał(a): Nie jechałem nigdy na prawdę mocną wolnossącą benzyną więc tu nie wiem jakby wyglądała jazda.
ja miałem okazje przejechać się Audi a8 w12 i powiem szczerze ze jak zaczyna sie wkręcać na obroty to jest coś pięknego. nie potrzeba tam żadnej turbiny ( wiadomo jakby była to bym się nie obraził
) bo ciągnie wspaniale mimo iż jest to limuzyna a nie sportowy wózek.