Mazda CX-7 (ER) – Opinie i Informacje

Mazda CX-7 2006–2012

Postprzez domin1979 » 5 mar 2009, 15:59

Lucass napisał(a):Prawda jest taka że przyspieszenie Cx-a to w najlepszym razie 9 s a wiele tych klekoczących diesli tak jeżdzi a nawet lepiej smutny
Cx-7 jest samochodem dynamicznym i tyle.
Oj chyba kierowca niedynamiczny :P
W testach uzyskują 7.6s, ja bez wysiłku uzyskałem 8s bo sprawdzałem z kolegą.
http://www.mazdaspeed.pl/web/mazda/mazd ... le_cx-7_02
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez BEN » 5 mar 2009, 16:52

Lucass napisał(a):Cytat:
a frajda jaka daje jazda tym małym potworkiem jest nie do opisania nie mówiąc już o minach ludzisków którzy spodziewają się klekoczącego diesla pod maska a później wąchają spaliny z obu rur!


Generalnie mogłoby być lepiej usmiech
Mazda sprytnie się chwali osiągami CX-a na poziomie 8 sekund a czasami to podają że około 7 hahaha
Prawda jest taka że przyspieszenie Cx-a to w najlepszym razie 9 s a wiele tych klekoczących diesli tak jeżdzi a nawet lepiej smutny
Cx-7 jest samochodem dynamicznym i tyle.


Powiem szczerze że nie wiem jakimi dieslami jeździłeś ale wydaje mi się że ŻADEN diesel w tej klasie samochodu nie ma przyspieszenia na poziomie 8 sekund moze oprócz 240 konnego diesla w Audi Q5 ale juz z 170 konnym dieslem ma ponad 9 sekund . mój kumpel ma Leona FR 2,0 170 kucy który do setki ma 8,2 sekundy i objechałem go mazda bez większego problemu. Więc wydaje mi się że podane przez mazdę 8 sekund jest jak najbardziej realne. A powiedzenie ze niejeden klekoczący diesel jedzie lepiej jest juz PROFANACJA!!!!!!!
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2008, 12:10
Posty: 167
Auto: Mazda CX-7 EU, xsara 1,6 16V

Postprzez Lucass » 5 mar 2009, 18:52

A powiedzenie ze niejeden klekoczący diesel jedzie lepiej jest juz PROFANACJA!




Widzę że kolega ma jakiś wstręt do błotniaków :)
Według mojej opinii te 260 kucy w CX-7 w praktyce już nierobią takiego wrażenia jak na papierze.Silnik moim zdaniem powinien być bardziej sprawny powyżej 5 rpm a on niestety już ostro słabnie.Niezmienia to jednak faktu że to świetny silnik.


Powiem szczerze że nie wiem jakimi dieslami jeździłeś ale wydaje mi się że ŻADEN diesel w tej klasie samochodu nie ma przyspieszenia na poziomie 8 sekund moze oprócz 240 konnego diesla w Audi Q5


Sam sobie odpowiedziałeś , to auto z tym silnikem poprostu zmiażdży Cx-a :]
Oczywiście cena Q5 z tym silnikiem to jakaś masakra <wow>

Ja nie jestem fanatykiem błotniaków bo przecież bym niekupił Cx-a ale są one obecnie niesamowicie sprawne i dające dużą frajdę z jazdy a o spalaniu chyba niemuszę mówić.
“Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec”
(George Carlin)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2007, 10:43
Posty: 213
Skąd: Lodz
Auto: Była RX-8 , CX-7 2.3 jest
Cx-5 2.0 sky passion MY12
Subaru Outback H6 MY11

Postprzez ztarap » 5 mar 2009, 19:44

ztarap napisał(a):No, a ostatnio – dokładnie dzisiaj – dowiedziałem się, że mam uszkodzoną piastę lewego tylnego koła. Nie jestem katem samochodów, każdy (i ten) traktowałem z należytym szacunkiem, a tu taki zawód i to w przeddzień planowanego wyjazdu na nartki...


Lucass napisał(a):Czy dokładnie znasz historie twojego CX-a ??? niemiał żadnych przygód takich jak zalanie , wypadek itp ???


Sprawdzałem w CARFAX'ie – czyściutki, a wPolsce był od lipca, więc trudno żeby zaliczył powódź. Wypadku też nie miał, bo sprawdziłem sprzedającego poprzez wspólnych znajomych :–) Więc, co z tą piastą? Zmęczenie materiału?
Pozdrawiam,
Zbyszek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 gru 2008, 00:27
Posty: 78
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 GT FWD

Postprzez domin1979 » 5 mar 2009, 20:41

Lucass napisał(a):Ja nie jestem fanatykiem błotniaków bo przecież bym niekupił Cx-a ale są one obecnie niesamowicie sprawne i dające dużą frajdę z jazdy a o spalaniu chyba niemuszę mówić.
Ale żaden diesel nie pociągnie od 2 do 7 tys. :P
Q5 fajny ale cena 3.0TDI startuje od 210 tys, za takie pieniądze można znaleźć coś szybszego :)

Wracając do CX-7, też macie płyn chłodniczy F22? Z instrukcji wynika że starcza na 195.000 km lub 11 lat :| Nie widziałem takiego cuda wcześniej, zaglądam i... F22!
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez BEN » 6 mar 2009, 01:01

Lucass napisał(a):Widzę że kolega ma jakiś wstręt do błotniaków usmiech


Nie lobie tego klekotu i nikt mi nie powie ze go nie słychać. jeździłem A8, eska itp i zawsze mnie o denerwowało. Podziwiam te silniki za sprawność i i spalanie ale NIGDY nie dostarczają tyle frajdy co dobra benzyna.

Lucass napisał(a):Silnik moim zdaniem powinien być bardziej sprawny powyżej 5 rpm a on niestety już ostro słabnie


Kolego bo te silniki maja to do siebie ze najpierw zachowuje siejak zwykła benzyna później załącza się turbo i jest frajda a pozniej zaczyn się jazda z wysokimi obrotami wiec nie czuć już tak bardzo turbinki bo w cx nie ma dużej turbiny jak dieslach (od 4500 zaczyna spadac moment obrotowy)

Lucass napisał(a):Sam sobie odpowiedziałeś , to auto z tym silnikem poprostu zmiażdży Cx-a


Kolego tyle ze to Audi czyli 3,0 240 hp ma 500Nm czyli o 150 więcej niż Cx niewspominając o świetnej skrzyni automatycznej (Cx może tylko zazdrościć) a podejrzewam że nie potrafiłbym tak szybko zmieniać biegów aby wykorzystać ten ogromny moment obrotowy w tak wąskim zakresie obrotów na jakich pracuje diesel oraz wspaniały stały napęd na cztery koła (Cx dołączany automatycznie tył).

TYle ze jak
domin1979 napisał(a):Ale żaden diesel nie pociągnie od 2 do 7 tys.


i to jest piękne to uczucie jak ktoś sięga po wajchę a Ty masz 4200 a Twoje auto jeszcze "trochę" pociągnie zmieniasz bieg na 3 masz 3500 a ono znów ciągnie. I po chwili okazuje sie ze diesel jedzie na 5 a Ty jeszcze dobrze ciągniesz na 3. i to jest PIĘKNE i na pewno mi ( moje subiektywne zdanie) żaden diesel tego nie zastąpi.

domin1979 napisał(a):Wracając do CX-7, też macie płyn chłodniczy F22? Z instrukcji wynika że starcza na 195.000 km lub 11 lat ysz Nie widziałem takiego cuda wcześniej, zaglądam i... F22!


sprawdzę to jutro bo teraz mi się do samochodu schodzić nie chce. ;) ;)
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2008, 12:10
Posty: 167
Auto: Mazda CX-7 EU, xsara 1,6 16V

Postprzez Lucass » 6 mar 2009, 11:16

Wracając do CX-7, też macie płyn chłodniczy F22? Z instrukcji wynika że starcza na 195.000 km lub 11 lat ysz Nie widziałem takiego cuda wcześniej, zaglądam i... F22!


Dokładnie taki mam płyn u siebie i w praktyce się go niewymienia a jedynie dolewki robi.Trzeba pamiętać aby niedolać czegoś innego , w serwisach Mazdy bezproblemu mogą Ci go rozlać do np.plastikowej butelki.
“Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec”
(George Carlin)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2007, 10:43
Posty: 213
Skąd: Lodz
Auto: Była RX-8 , CX-7 2.3 jest
Cx-5 2.0 sky passion MY12
Subaru Outback H6 MY11

Postprzez jancio68 » 6 mar 2009, 11:52

Generalnie mogłoby być lepiej :)
Mazda sprytnie się chwali osiągami CX-a na poziomie 8 sekund a czasami to podają że około 7 hahaha
Prawda jest taka że przyspieszenie Cx-a to w najlepszym razie 9 s a wiele tych klekoczących diesli tak jeżdzi a nawet lepiej :(
Cx-7 jest samochodem dynamicznym i tyle.


Z tymi klekotami to pojechałeś. Cx pięknie ciągnie w szerokim zakresie obrotów. Sprintu od 0-100 nie sprawdzałem ale deklarowane 8s. spokojnie. Oczywiście jest dziura do 2.400 obr ale później ciągnie do końca i ja nie czuję żadnego spadku na górze. W klekotach turbina dostaje w końcu zadyszki a Cx ciągnie dalej. W trasie najlepiej się uwidacznia przewaga jak np. przy 140km/h trzeba depnąć. Klekotem się namacha lewarkiem a efektów brak. Już trochę takich objechałem lub musieli zjeżdżać. Autem stricte sportowym Cx nie jest ale przyspieszenie robi wrażenie choć rzeczywiście tego nie czuć w samochodzie za to widać w lusterku wstecznym.
Nawet nie wiem do jakiego klekota by się bezpośrednio odnieść bo umówmy się, że Q5 to inna półka.
No i trzymanie drogi na łukach i zakrętach-poezja!

Z tym płynem F22 to skąd wiadomo jaki jest wlany?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2008, 17:34
Posty: 264
Skąd: Warszawa
Auto: CX-7 Expression

Postprzez domin1979 » 6 mar 2009, 12:03

jancio68 napisał(a):Z tym płynem F22 to skąd wiadomo jaki jest wlany?
Na korku jest nalepka "F22" :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez jancio68 » 6 mar 2009, 12:19

Trochę pogrzebałem i np. bezpośredni konkurent RAV-4 w najmocniejszej wersji klekota (D-4D 180) 177KM

" Maksymalna moc generowana jest, podobnie jak w słabszej wersji, przy 3 600 obr/min, ale większy moment obrotowy – równe 400 Nm – osiągany jest w węższym zakresie 2 000 – 2 600 obr/min. Jednostka ta zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 9,4 sekundy i jazdę z prędkością maksymalną 200 km/h. Masa własna: 1595kg."

Te dane mówią same za siebie!
Cx-7, 2.3 MZR Disi Turbo – 260KM Zoom-Zoom
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2008, 17:34
Posty: 264
Skąd: Warszawa
Auto: CX-7 Expression

Postprzez domin1979 » 6 mar 2009, 12:28

A my mamy 380Nm od 2 500- 4500 :) + możliwość dociągnięcia spokojnie do 6 tys.!
Ogólnie moja lista ulubionych to:
1. Benzyna turbo (najlepiej bi turbo :))
2. Diesel turbo
3. Benzyna
4. Diesel, to już kompletna padaka.

Ogólnie lubię turbiny. Nie jechałem nigdy na prawdę mocną wolnossącą benzyną więc tu nie wiem jakby wyglądała jazda. Zapewne w przyszłości silniki elektryczne też mogą być ciekawe, pełny moment od 0 obr/min :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez BEN » 6 mar 2009, 12:33

JANCIO68 napisał(a):Trochę pogrzebałem i np. bezpośredni konkurent RAV-4 w najmocniejszej wersji klekota (D-4D 180) 177KM

" Maksymalna moc generowana jest, podobnie jak w słabszej wersji, przy 3 600 obr/min, ale większy moment obrotowy – równe 400 Nm – osiągany jest w węższym zakresie 2 000 – 2 600 obr/min. Jednostka ta zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 9,4 sekundy i jazdę z prędkością maksymalną 200 km/h. Masa własna: 1595kg."

Te dane mówią same za siebie!


ja podałem Q5 bo tylko to auto ma tak mocny silnik w dieslu w porównywalnej klasie wielkości samochodu (bo reszty nie można porównywać :( ). wszystkie inne takie jak właśnie rav4, outlander, grand vitara, kuga, kalos itp maja silniki diesla o mocy do 200 KM wiec nie maja żadnych szans z silnikiem mazdy. Jedyna zaleta tych silników jest ogromny moment obrotowy który uzyskiwany jest przez ogromna turbinę (w cx jest ona 2 może nawet 3 razy mniejsza/słabsza)

a co do płynu to też mam taki fajny wynalazek jak F22

Wracając do użytkowania CX czy w waszych samochodzikach też klekotaja przełączniki do elektrycznego podnoszenia szyb w drzwiach kierowcy powiedzmy na jakiś nierównościach bądź jak odpali się głośno sprzęt bose? bo jesli tylko u mnie to na przeglądzie na 5000 będę musiał to zgłosić i niech wymieniają.
jeszcze mam pytanie co do czujników parkowania: wyłączają sie one wam jak jedziecie powyżej 30 km/h? bo u mnie cały czas działają i czasem przy 100 zaczynaj wyć jak pada śnieg.
domin1979 napisał(a): Nie jechałem nigdy na prawdę mocną wolnossącą benzyną więc tu nie wiem jakby wyglądała jazda.

ja miałem okazje przejechać się Audi a8 w12 i powiem szczerze ze jak zaczyna sie wkręcać na obroty to jest coś pięknego. nie potrzeba tam żadnej turbiny ( wiadomo jakby była to bym się nie obraził ;) ;) ) bo ciągnie wspaniale mimo iż jest to limuzyna a nie sportowy wózek.
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2008, 12:10
Posty: 167
Auto: Mazda CX-7 EU, xsara 1,6 16V

Postprzez jancio68 » 6 mar 2009, 13:32

Wracając do użytkowania CX czy w waszych samochodzikach też klekotaja przełączniki do elektrycznego podnoszenia szyb w drzwiach kierowcy powiedzmy na jakiś nierównościach bądź jak odpali się głośno sprzęt bose? bo jesli tylko u mnie to na przeglądzie na 5000 będę musiał to zgłosić i niech wymieniają.
jeszcze mam pytanie co do czujników parkowania: wyłączają sie one wam jak jedziecie powyżej 30 km/h? bo u mnie cały czas działają i czasem przy 100 zaczynaj wyć jak pada śnieg.


Mnie przełączniki szyb nie "klekoczą". Czasami skrzypi konsola środkowa ale grzebane było przy instalacji zestawu głośnomówiącego i podejrzewam, że dlatego. Niemniej irytujące.
A czujniki parkowania to masz na myśli przód czy tył? Expression nie miał w ogóle więc mam zamontowane niefabryczne na tył. Działają tylko przy włączonym wstecznym więc w innym przypadku nie mają prawa się odzywać. Ty zapewne masz "Polską" wersję Sport i nie wiem jak to jest rozwiązane.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2008, 17:34
Posty: 264
Skąd: Warszawa
Auto: CX-7 Expression

Postprzez BEN » 6 mar 2009, 13:49

jancio68 napisał(a):Ty zapewne masz "Polską" wersję Sport i nie wiem jak to jest rozwiązane.


tak polska wersja sport. chodzi mi o przednie czujniki parkowania. w instrukcji pisze ze powinny się wyłączyć powyżej 30 km/h ale niestety tak nie jest.
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2008, 12:10
Posty: 167
Auto: Mazda CX-7 EU, xsara 1,6 16V

Postprzez jancio68 » 7 mar 2009, 00:01

Swoją drogą ciekawostka. Topowym modelem w Polsce jest "Sport" a tańszą ..."Exclusive". Ktoś słabo pomyślał. W stanach z kolei Sport jest najtańszą wersją. Co kraj to obyczaj <glupek2> .
Cx-7, 2.3 MZR Disi Turbo – 260KM Zoom-Zoom
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2008, 17:34
Posty: 264
Skąd: Warszawa
Auto: CX-7 Expression

Postprzez Lucass » 7 mar 2009, 00:16

Wracając do użytkowania CX czy w waszych samochodzikach też klekotaja przełączniki do elektrycznego podnoszenia szyb w drzwiach kierowcy powiedzmy na jakiś nierównościach bądź jak odpali się głośno sprzęt bose? bo jesli tylko u mnie to na przeglądzie na 5000 będę musiał to zgłosić i niech wymieniają.
jeszcze mam pytanie co do czujników parkowania: wyłączają sie one wam jak jedziecie powyżej 30 km/h? bo u mnie cały czas działają i czasem przy 100 zaczynaj wyć jak pada śnieg.


W mojej Madzi nic nie klekocze , trzeszczy , piszczy itd.Mam przejechane prawie 30 tkm i wszystko działa jak w szwajcarskim zegarku :)
Nawet roleta w bagażniku się niezwija samoczynnie jak to miało notorycznie miejsce w moim A4 , niemówiac już o awariach samopoziomujących xenonów , popsutych wycieraczek , częstych przepalaniach się żarówek pozycyjnych,harczeniu głośników i chce zaznaczyc że A4 był nówka z salonu.
Ja kupiłem Cx-a jeszcze przed come back-iem Mazdy do Polski i jest to auto wg niemieckiej specyfikacji w najlepszej wersji ale czujników parkowania nieposiada :]
Niechce zapeszac ale jak auto będzie tak się sprawować przez nastepne tkm to potwierdzi sie jakość Mazdy
“Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec”
(George Carlin)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2007, 10:43
Posty: 213
Skąd: Lodz
Auto: Była RX-8 , CX-7 2.3 jest
Cx-5 2.0 sky passion MY12
Subaru Outback H6 MY11

Postprzez lukaszstamford » 7 mar 2009, 06:16

Przeczytalem wszstkie wypowiedzi i chcialbym sie podzielic rowniez moja opinia, mam CX-7 GT US bo tutaj mieszkam, nie mialem kontaktu z europejska wersja.
Dla mnie automat jest super i nie chodzi o to ze akurat mam automata, tylko o to ze mialem juz kilka samochodow z aut. i wiem jedno nigdy wiecej manuala!!
Jezeli chodzi o zawieszenie to dla mnie osobiscie jest jednak troche za twarde.
Materialy w wersji us podobno gorsze, nie wiem ale spasowanie elementow bardzo dobre i jakosc supe.
A czy ja mam na dole deski czy drzwi gorszy plastik, to mi to nie przeszkadza, przeciec tego nie widac, i nie dotykam tego caly czas. Takie moje odczucie hehe.
Tylko jednej rzeczy zazdroszcze wersji EU ze ma komputer pokladowy, to bym chcial miec.
Początkujący
 
Od: 17 wrz 2008, 19:47
Posty: 19
Skąd: Stamford CT
Auto: Mazda CX-7 AWD GT

Postprzez BEN » 25 mar 2009, 13:17

skoro opinie i wrażenia z jazdy to mam pytanie odnośnie hamulca ręcznego. czy wam też łapie on dopiero na ostatnim ząbku? jak dla mnie jest to bardzo denerwujące i martwię się czasem czy dobrze go zaciągnąłem. jak pojadę na przegląd na 5000 to powiem w salonie czy nie da się tego jakoś wyregulować/naciągnąć.
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2008, 12:10
Posty: 167
Auto: Mazda CX-7 EU, xsara 1,6 16V

Postprzez domin1979 » 25 mar 2009, 13:27

Można spokojnie wyregulować linkę, u mnie łapie raczej standardowo.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez BEN » 25 mar 2009, 13:32

domin1979 napisał(a):Można spokojnie wyregulować linkę, u mnie łapie raczej standardowo.

to dobrze bo mnie to coraz bardziej drażni.
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2008, 12:10
Posty: 167
Auto: Mazda CX-7 EU, xsara 1,6 16V

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9