Mazda CX-7 (ER) – Opinie i Informacje

Mazda CX-7 2006–2012

Postprzez domin1979 » 7 sty 2009, 18:51

jancio68 napisał(a):Równy i mocny ciąg od 2,5 tyś/obr do końca. Bieg praktycznie bez znaczenia.

No może poza 6-tką :)
jancio68 napisał(a):Przydałby się schowek np. pod siedzeniem.
Ogólnie jakiś jeden więcej praktyczny schowek mogli wrzucić.

Jak kogoś ciekawi jak pracuje DISI turbo to tu jest fajny filmik:
http://www.youtube.com/watch?v=FJAGIYPOA_E&NR=1
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez Pawko_6 » 3 mar 2009, 15:58

Galeria CX-7 po lifcie z dieslem 2.2 l:
http://www.netcarshow.com/mazda/2010-cx-7/
...i informacja w Samar.pl
http://www.samar.pl/__/__la/pl/__ac/sec ... -2009.html
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2003, 15:25
Posty: 1083 (3/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune

Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02

Postprzez domin1979 » 3 mar 2009, 16:24

Z zewnątrz nowe zderzaki i felgi. We wnętrzu widzę, że wrzucili navi i trip kompa z nowej 3-jki. Nowa kierownica, nowe zegary i fotele bez ciemnego paska, który mi się akurat bardzo podoba. Pewnie sprzedaż podskoczy po wypuszczenia diesla tylko obecna cena miażdży. Za model 2009 DISI już 150.800 :| jeszcze parę dni temu było 147 tys... roczniki '08 ok. 142 tys. Czyli na bieżąco podnoszą. Z drugiej strony mogę się cieszyć bo dałem 120 tys. a będzie mniejszy spadek wartości :P Ciekawe jestem co Info-expert wyceni.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez Lucass » 3 mar 2009, 16:33

Wygląda całkiem interesująco. Według mnie prezentuje się zdecydowanie bardziej elegancko , widać że to klasa premium.
Środek też na korzyść , już nie jest taki troche zabawkowy a wyrażnie elegancki.
Jeżeli chodzi o zmiany w podwoziu na sztywniejsze to ciekawe czy niebedzie juz za twardy na nasze wertepy.
Jestem ciekaw tego diesla , 177 KM i 400NM wg mnie w zupełności starczy.Ciekawe tylko jak będzie rozwiązany ten cudowny DPF :] i czy nie za szybko olej będzie sie przepełniał ale mam nadzieje że to rozwiążą.
“Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec”
(George Carlin)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2007, 10:43
Posty: 213
Skąd: Lodz
Auto: Była RX-8 , CX-7 2.3 jest
Cx-5 2.0 sky passion MY12
Subaru Outback H6 MY11

Postprzez Deniorek » 3 mar 2009, 22:01

Jaką cenę obstawiacie za diesela po podwyżce cen za benzynę (DISI)? :D Coś mi się wydaje, że Mazda deczko przesadza...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2008, 19:28
Posty: 664
Skąd: Poznań
Auto: RX-8 231KM [Lighting Yellow]

Postprzez domin1979 » 3 mar 2009, 22:08

Polska im w tym nie pomogła podnosząc akcyzę, a i kurs Jena i Euro masakra. Teraz zamiast my u Niemców to Niemcy u nas kupują :D
W tych warunkach cena ok. 155 tys. realna
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez Deniorek » 3 mar 2009, 22:18

No fakt, zgadzam się i w ogóle, że takiej różnicy nie ma. Ale jak Polacy jeździli do Niemiec nawet po nowe samochody w swoim czasie odwiedzając salony i kupując o wiele taniej te same autka, to Niemcy jakoś nie podnosili cen, bo złotówka się umacniała. :P Sam mam znajomych, którzy na fali niskiego kursu z lata 2008 kupowali nowe auta w Niemczech (de facto kilkadziesiąt km ode mnie więc co za problem?). W temacie o CX-9 napisałem do czego to doszło. Treść postu:

"W moim przypadku odkręciłem się już od CX-9. Już prawie leciałem do salonu po CX-7, ale po wczorajszej podwyżce cen nie patrzę już tak optymistycznie. Zdecydowanie przesadziła polska Mazda w tym momencie... I tak płacąc 150800 zł za wersję Sport CX-7 w salonie, można dać w firmie sprowadzającej samochody ze Stanów (gwarancja Mazdy europejska na 2 lata, faktura VAT, oferta leasingowa/kredytowa, czyli full serwis) 149900 zł za... full wersję CX-9 2009. Samochód do wzięcia od zaraz: wiśnia lakier/beż skóra lub grafit lakier/czarna skóra. Czy jakoś tak. Homologacja ciężarowa dochodzi do tej CX-9. No i powiedzcie mi, czy to nie żart ze strony polskiej Mazdy. Tyle, że różnica spalania między CX-7, a CX-9 (papierowa deklaracja) to już różnica 4 litry za ciut większy samochód i dwa dodatkowe miejsca, których i tak nie wykorzystam chyba nigdy. Bynajmniej w sobotę jadę do salonu popytać o CX-7 i jak będą rzucać cenami katalogowymi to niech się wypchają. Wielki kryzys, w Polsce jakoś go nie widać... Wiadomo, że kurs jest jak kurs, ale podnosić cenę z 134900 do 150800 kiedy to za granicą powstają "cmentarzyska" nowych aut!? Polska to dziwny kraj."

Jakby co te CX-9 w Polsce to tylko nowe szukałem, używane są w jeszcze ciekawszych cenach. A to oznacza, że dealerzy/koncern boi się zbyt wiele stracić i jako, że w Polsce jest popyt to klient ma tracić, a nie producent. Gdyby nie było popytu sytuacja byłaby taka, że cena 134900 zł, ale nikt nie chce kupić. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2008, 19:28
Posty: 664
Skąd: Poznań
Auto: RX-8 231KM [Lighting Yellow]

Postprzez domin1979 » 3 mar 2009, 22:37

Deniorek napisał(a):Ale jak Polacy jeździli do Niemiec nawet po nowe samochody w swoim czasie odwiedzając salony i kupując o wiele taniej te same autka, to Niemcy jakoś nie podnosili cen, bo złotówka się umacniała. język
Tylko pamiętaj, że Niemcy mają € i u nich jedynie się martwią kursem Jena/€.
U nas Jen w przeciągu 6 miesięcy poszedł do góry o ok 80%, Euro o 50%! Cena w PL podskoczyła o ok. 12 % w tym wliczając akcyzę. Więc generalnie trzeba winić kryzys i kursy.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez Deniorek » 3 mar 2009, 23:32

No tak, tak. Tylko czemu jedynie Mazda podniosła ceny? :) Już widzę tłumy Polaków stojących u drzwi salonu Mazdy. :) W sobotę zdam relację jak to widzi sam salon... :) Nawiedzę Poznań bo to najbliżej od nas. :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2008, 19:28
Posty: 664
Skąd: Poznań
Auto: RX-8 231KM [Lighting Yellow]

Postprzez jancio68 » 4 mar 2009, 13:34

Winna jest niska wartość złotego i akcyza. Mazda Polska jak sądzę nie podniosła de facto swoich ceny. Co tu dużo mówić wcześniejsze ceny za ten samochód były bardzo atrakcyjne w tym segmencie. Nie chce mi się wierzyć aby dystrybutorzy/importerzy innych marek nie podnieśli cen na samochody z nowych dostaw.
Ale faktycznie 150 tyś to już naprawdę sporo chociaż "Niemiecke" Expression też były przecież sprzedawane rok temu powyżej 140 tyś. Ci którym udało się taniej kupić mają powody do zadowolenia ;)
Myślę, że diesel będzie oscylował też około 150 tyś. więcej nie wycisną bo nie sprzedadzą. Znajomy rok temu kupił Mitsu Outlandera diesel 140KM za 140 tyś. Czy to było tanio? Po stokroć wolę Cx-a
Prawda jest taka, że teraz wszystko z importu mamy drożej. Rząd dorzucił jeszcze tą akcyzę. No i mamy to co mamy. A jak ktoś chce i może ciągnąć ze stanów i mu się to opłaca to niech ściąga. Dyskusji o wersjach amerykańskich już było bez liku. W przypadku Cx-9 to tylko import.

pozdrawiam
jancio
Cx-7, 2.3 MZR Disi Turbo – 260KM Zoom-Zoom
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2008, 17:34
Posty: 264
Skąd: Warszawa
Auto: CX-7 Expression

Postprzez ztarap » 5 mar 2009, 01:23

Witam Kolegów i Koleżanki (?) !
Kolej na mnie, aby opisać wrażenia, jak w temacie...

Cóż, zacznę od początku: CX-7 GT, wersja US, FWD (niestety, a może na szczęście?).
Samochód posiadam od połowy grudnia'08, w lipcu był sprowadzony z US, rocznik 2007, przejechane jakieś 7 tys. mil (łącznie).

Od dłuższego czasu byłem "napalony" na "6-tkę", ale jeszcze bardziej się "napaliłem" na CX-7, jak go obejrzałem w salonie. Na nowy za bardzo mnie nie było stać, poza tym, po co kupować nowy za 135tys. (wtedy, dzisiaj jeszcze drożej), jak roczniaka z US miałem za 90tys. (dodatkowo z automatem, navi, szyberdachem, kamerą cofania i innymi bajerami).
Mój pierwszy samochód nie-nowy... (w sumie – piąty).

Moje opinie?
Najpierw – zachwyt.
Jak trochę głowa ostygła, to zacząłem myśleć "rozumem", a nie... (faceci wiedzą o co chodzi :–))
Dla kogoś, kto traktuje CX'a jako samochód rodzinny (tak, jak ja), to zawieszenie jest zbyt twarde. No, ale wiem co Koledzy odpowiedzą – przecież to skrzyżowanie sportowego wozu z terenówką :–) Więc miękko być nie może...
Spalanie w mieście : 14-17l/100km przy całkiem spokojnej jeździe (ale mam 3,5km do pracy, więc wiadomo jak jest ze spalaniem – pogodziłem się z tym, na razie na paliwo mnie stać :–)).
Na trasie (głównie "gierkówka" do Piotrkowa, a później kawałek na Wrocław): ok. 12l/100km.

No, a ostatnio – dokładnie dzisiaj – dowiedziałem się, że mam uszkodzoną piastę lewego tylnego koła. Nie jestem katem samochodów, każdy (i ten) traktowałem z należytym szacunkiem, a tu taki zawód i to w przeddzień planowanego wyjazdu na nartki...
Sześć lat jeździłem Mondeo od nowości (podobno "Ford g..o wort"), przejechałem 100tys.km i nie działo się NIC, kompletnie ZERO usterek.
Pierwsze co pomyślałem: pierwszy raz w życiu kupiłem używany samochód i chyba ostatni ...

Generalnie – PLUSY:
– automat :D :D :D :D
– "kopnięcie" :D :D :D :D
– BOSE :D :D :D :D :D :D :D
– kamerka cofania :D :D
– wygląd :D :D :D

Generalnie – MINUSY:
– zawieszenie: jak dla mnie, zbyt twarde (mimo, że z USA); :( :( :(
– spalanie :( :( :(
– niezawodność (ale to mój indywidualny, subiektywny przypadek).

Auto jednak gorąco polecam, bo frajda z jazdy jest "zajefajna".
Pozdrawiam,
Zbyszek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 gru 2008, 00:27
Posty: 78
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 GT FWD

Postprzez Lucass » 5 mar 2009, 10:36

ztarap napisał(a):to zawieszenie jest zbyt twarde. No, ale wiem co Koledzy odpowiedzą – przecież to skrzyżowanie sportowego wozu z terenówką :–) Więc miękko być nie może...


no to jestem zaskoczony :)
Podczas mojej przymiarki do CX-a niebyło jeszcze wersji EU która tylko i jedynie była brana przeze mnie pod uwagę. Miałem okazje przejechać się próbnie wersją US i powiem ci szczerze że to dosłownie łajba w porównaniu do wersji europejskiej jaka posiadam :)

ztarap napisał(a):14-17l/100km przy całkiem spokojnej jeździe (ale mam 3,5km do pracy, więc wiadomo jak jest ze spalaniem – pogodziłem się z tym, na razie na paliwo mnie stać :–)).
Na trasie (głównie "gierkówka" do Piotrkowa, a później kawałek na Wrocław): ok. 12l/100km.


To jest niestety spowodowane kiepską żeby niepowiedzieć , przestarzałą i badziewną skrzynią automatyczną biegów zastosowaną w CX-7.
Ja mam wersję EU czyli manuala i powiem Ci szczerze że zużycie paliwa mam dużo dużo mniejsze.

ztarap napisał(a):No, a ostatnio – dokładnie dzisiaj – dowiedziałem się, że mam uszkodzoną piastę lewego tylnego koła. Nie jestem katem samochodów, każdy (i ten) traktowałem z należytym szacunkiem, a tu taki zawód i to w przeddzień planowanego wyjazdu na nartki...


Czy dokładnie znasz historie twojego CX-a ??? niemiał żadnych przygód takich jak zalanie , wypadek itp ???
“Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec”
(George Carlin)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2007, 10:43
Posty: 213
Skąd: Lodz
Auto: Była RX-8 , CX-7 2.3 jest
Cx-5 2.0 sky passion MY12
Subaru Outback H6 MY11

Postprzez BEN » 5 mar 2009, 10:57

Lukass piszesz ze masz mniejsze spalanie czyli jakie?? udało Ci się zejść poniżej 12 l ? ja mam cały czas spalanie na poziomie 14 litrów i bardzo ciężko jest zejść niżej. nie wiem czy to wina mojej ciężkiej nogi i jazdy w większości po mieście czy tego iż Mazdzioszka ma przejechane dopiero 1500 km i musi się ułożyć.
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2008, 12:10
Posty: 167
Auto: Mazda CX-7 EU, xsara 1,6 16V

Postprzez domin1979 » 5 mar 2009, 11:07

Przeważnie spalanie spada po ok. 10 tys. km jak się wszystko dobrze dotrze: auto i kierowca :)
Jak spojrzysz tu to takiej tragedii nie ma: http://www.spritmonitor.de/en/overview/ ... -CX-7.html Ale to wszystko raczej wersje EU z manualem.
Zawieszenie mam bardziej komfortowe niż w M6 i jak dla mnie w sam raz.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez BEN » 5 mar 2009, 13:07

DOMIN1979 napisał(a):Przeważnie spalanie spada po ok. 10 tys. km jak się wszystko dobrze dotrze: auto i kierowca usmiech
Jak spojrzysz tu to takiej tragedii nie ma: http://www.spritmonitor.de/en/overview/ ... -CX-7.html Ale to wszystko raczej wersje EU z manualem.


To powiem Ci ze troszkę mnie pocieszyłeś tymi wiadomościami. muszę do jeździć do pierwszego przeglądu (5000 km) a później mazdioszka jedzie w pierwsza dłuższa podróż na wakacje do Chorwacji i myślę ze po tym czasie spalanie powinno się unormować do takich wartości jak podane na stronie. choć znając moja ciężka nogę to czasem będzie rożnie :D :D :D :D
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2008, 12:10
Posty: 167
Auto: Mazda CX-7 EU, xsara 1,6 16V

Postprzez jancio68 » 5 mar 2009, 13:47

BEN napisał(a):Lukass piszesz ze masz mniejsze spalanie czyli jakie?? udało Ci się zejść poniżej 12 l ? ja mam cały czas spalanie na poziomie 14 litrów i bardzo ciężko jest zejść niżej. nie wiem czy to wina mojej ciężkiej nogi i jazdy w większości po mieście czy tego iż Mazdzioszka ma przejechane dopiero 1500 km i musi się ułożyć.


Mnie pali po mieście 14,3 l i ta wartość się nie zmienia. Taka wychodzi średnia z kompa. Ale też nie oszczędzam. Nogę mam raczej ciężką. Szkoda życia. Frajda z jazdy jest na 1 miejscu. A bez zapinania turbiny nie ma frajdy.
Przed zimą palił o ok. 1 litr mniej zapewne ze względu na temperatury.
Przejechałem ponad 20 tyś. i te wartości są stałe i nie zapowiada się aby miało być mniej.
W trasie jest tak samo bo korzystam z mocy.
Najwięcej mi spalił w trasie, 4 osoby na pokładzie, słabe warunki, 180-190 km/h – 18,5 l.
Najczęściej to jednak ok. 15 l.
Leję prawie zawsze 98 oktanów.
Podaję jak jest naprawdę bo warto aby każdy miał tego świadomość przed zakupem. Ja obstawiałem na 12 l. więc + 1-2 l. do góry.
Śmieszne są historie o spalaniach w okolicy 10 l. Jak ktoś chce się toczyć lub niskie spalanie jest dla niego priorytetem niech od razu kupi sobie diesla lub coś bez turbiny, mniejszego, ekologicznego itd itp.
Przy tej masie i mocy to nie są szokujące wartości tym bardziej, że jak dla mnie nie ma dużych odchyłek jak bywa w innych samochodach, zwłaszcza o większych pojemnościach.

pozdrawiam
jancio
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2008, 17:34
Posty: 264
Skąd: Warszawa
Auto: CX-7 Expression

Postprzez domin1979 » 5 mar 2009, 14:03

Średnia z spritmonitora jest ok. 12l/100km i pewnie do tylu mi zejdzie. Jak miałem M6 to średnia na spritmonitorze była 7.2, a moja z całej eksploatacji 7.3 :)
jancio68 napisał(a):Mnie pali po mieście 14,3 l i ta wartość się nie zmienia.
Mi wychodzi po mieście ok. 15 l, na trasie ok. 11 ale samochód ma 2700 przebiegu... Natomiast nie wiem jakby trzeba było jechać (raczej toczyć), żeby osiągnąć fabryczne 8.0 :|

Nie ma co się trząść nad spalaniem bo takie auto i z taką mocą nie sprawi cudu.
Wolę pomyśleć inaczej: za 136KM diesla M6 paliła mi 7.3 l czyli proporcjonalnie 260KM ma palić 13.9 l.
Biorąc pod uwagę 300kg więcej w CX-ie plus moje 12.9 l wychodzi mi, że CX... pali mniej! :D
I jest cichszy, fajniejszy i nie jest opalany węglem :P Dobra kalkulacja, nie?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez jancio68 » 5 mar 2009, 14:11

No i człowieka bardziej szanują na stacji bezynowej <lol>
Cx-7, 2.3 MZR Disi Turbo – 260KM Zoom-Zoom
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2008, 17:34
Posty: 264
Skąd: Warszawa
Auto: CX-7 Expression

Postprzez BEN » 5 mar 2009, 14:21

jancio68 napisał(a):No i człowieka bardziej szanują na stacji bezynowej łoł


bo za duzo kasy tankuje? nie kumam

Ja się spalaniem nie martwię bo autko na firmę i robi porządne koszty wiec czasem leje do innego autka i biorę faktorkę na madzie bo kto mi powie ze nie mogla spalić 18-19 litrów? :P :P
a frajda jaka daje jazda tym małym potworkiem jest nie do opisania nie mówiąc już o minach ludzisków którzy spodziewają się klekoczącego diesla pod maska a później wąchają spaliny z obu rur! :D :D :D :D
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2008, 12:10
Posty: 167
Auto: Mazda CX-7 EU, xsara 1,6 16V

Postprzez Lucass » 5 mar 2009, 15:40

a frajda jaka daje jazda tym małym potworkiem jest nie do opisania nie mówiąc już o minach ludzisków którzy spodziewają się klekoczącego diesla pod maska a później wąchają spaliny z obu rur!


Generalnie mogłoby być lepiej :)
Mazda sprytnie się chwali osiągami CX-a na poziomie 8 sekund a czasami to podają że około 7 hahaha
Prawda jest taka że przyspieszenie Cx-a to w najlepszym razie 9 s a wiele tych klekoczących diesli tak jeżdzi a nawet lepiej :(
Cx-7 jest samochodem dynamicznym i tyle.
“Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec”
(George Carlin)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2007, 10:43
Posty: 213
Skąd: Lodz
Auto: Była RX-8 , CX-7 2.3 jest
Cx-5 2.0 sky passion MY12
Subaru Outback H6 MY11

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9