Strona 1 z 3

Zakres i ceny przeglądów w ASO

PostNapisane: 18 gru 2008, 08:10
przez sigma29
Witam

Jestem szczęśliwym posiadaczem Mazdy cx 7 – prawdopodobnie pierwszej kupionej w salonie w Polsce po wejściu Mazdy na rynek Polski.
Zbliża sie przegląd po 15.000 km, stąd moje pytanie co powinno być wymienione, na co zwrócić uwagę przy przeglądzie i jeżeli ktoś już przeszedł taki przegląd jaki jest jego koszt.
Pozdrawiam wszystkich użytkowników Mazd cx 7

PostNapisane: 18 gru 2008, 09:37
przez Lucass
Witam

Gratuluję autka !

Jam mam 22 tkm , przegląd po 15 tkm trwał chyba z godzinke , wymienili olej , filtr przeciwpyłkowy , posmarowali co nieco , dolali do zbiorniczka wyrównawczego i heja.

Czy mozesz z łaski swojej spojrzec ile masz płynu w zbiorniczku wyrównawczym ?
U mnie płyn zbliżył sie do minimum za zimnym silniku.Mam podejrzenie ze gdzieś ucieka albo w tym silniku poprostu tak jest.Mój CX-7 stoi teraz w Auto Księżyno W-wa i panowie robią diagnozę aby wyeliminowac ewentualne usterki/wady związane z układem chłodzenia.

Mam nadzieje ze wszystko jest OK ale w innych autach płyn w zbiorniczku jak byl zalany pod MAX to tak cały czas był i już a tu jest inaczej.


Pzdr.

PostNapisane: 18 gru 2008, 15:05
przez Fiveopac
sigma29

Dołączył: 17 Kwi 2008

Prosze o poprawienie tematu zgodnie z regulaminem działu. Dziekuje.

PostNapisane: 26 maja 2009, 18:44
przez sevenheaven
Witam drodzy forumowicze. Jako iż jest to mój pierwszy post chciałbym się przywitać :)
Od jakiegoś czasu jeżdżę mazdą CX-7, bardzo fajne autko.. ostatnio byłem na przeglądzie tym po 5000tys km zapłaciłem ponad 600 zł niby wymiana oleju itd, nie miałem czasu tam siedzieć (przegląd w warszawie w Odysseyu) i teraz mam pewne wątpliwości czy ten olej na pewno został wymieniony.. może macie pomysły jak można to sprawdzić? pozdrawiam

PostNapisane: 26 maja 2009, 19:36
przez domin1979
Takich jaj, że nie wymienią oleju w ASO raczej nie robią. Poznać możesz po kolorze, będzie jaśniejszy sprzed wymiany. Kwestia czy pamiętasz jaki był przed :) Tylko tak z metod na oko, poza tym jedynie analiza fizykochemiczna. Można też popatrzeć na filtr ale tu równie dobrze mógł być starszy na magazynie.
sigma29 napisał(a):Zbliża sie przegląd po 15.000 km, stąd moje pytanie co powinno być wymienione, na co zwrócić uwagę przy przeglądzie i jeżeli ktoś już przeszedł taki przegląd jaki jest jego koszt.
Wystarczy spojrzeć w instrukcję, ASO robi dokładnie to samo. Koszt strzelam ok 400 + materiały. Z tego co widzę to praktycznie sama wymiana oleju + inspekcja i smarowanie. Powinno być ok. 600 PLN.

PostNapisane: 26 maja 2009, 21:44
przez ztarap
Takich jaj, że nie wymienią oleju w ASO raczej nie robią.


Ja bym nie był taki pewien...
Forumowicze, którzy czytali moje przygody z wymianami/wymianą (w końcu nie wiem, czy dwa razy mi wymieniono, czy raz) piasty lewego tylnego koła w Odyssey (wątek" Niepokojące dźwięki dobiegające z tyłu") sami wyrażali wątpliwości, czy za pierwszym razem piasta została wymieniona (mimo, że za nią zapłaciłem!).
Wiem, że to nie to samo, co wymiana oleju, ale pewności nigdy nie ma, jak się nie patrzy na ręce... Niestety, tzw. nasi fachowcy do takiej podejrzliwości doprowadzili swoich klientów... Ja bym tam sprawdził... Gdybym teraz wymieniał piastę, to bym zażądał starej i jeszcze po wymianie pojechałbym do rzeczoznawcy sprawdzić, czy siedzi nowa...

PostNapisane: 27 maja 2009, 08:10
przez sevenheaven
No też właśnie, jak człowiek przy nich nie stanie to sie nie dowie, a teraz na każdym kroku patrzą uwalić.. po za tym dziwi mnie to że już po 5kkm wymiana oleju..naprawdę później jak przyszedłem i czekałem na odbiór auta nie widziałem go na warsztacie tylko po pół godzinnym czekaniu przyjechał nim pewien chłopek i powiedział że gotowe.. a kolor no cóż, nie wiem czy po 5 tys już się tak radykalnie zmieni, a przed wymianą za bardzo nie pamiętam, po za tym jest go tam za dużo chyba ale ten problem mam nie tylko ja z tego co czytałem.. a najgorsze jest to że jestem z okolic Częstochowy i na przegląd musialem do wawy jechać.. niby do katowic bliżej, ale jakos tak wyszło.. pozdrawiam

PostNapisane: 27 maja 2009, 08:31
przez domin1979
sevenheaven napisał(a):dziwi mnie to że już po 5kkm wymiana oleju..
Bo w silnikach o wysokich mocach tak się właśnie robi, że pierwsza wymiana po paru tys. W zwykłych tego nie ma.

Nie popadajcie w paranoję, że na każdym kroku oszuści. Zdarza się ale jakbym miał codziennie się tak wszystkim zamartwiać to przed 40-stką zawał murowany... Wsiadać i jeździć!

PostNapisane: 27 maja 2009, 08:38
przez BEN
sevenheaven napisał(a):a najgorsze jest to że jestem z okolic Częstochowy i na przegląd musialem do wawy jechać.. niby do katowic bliżej, ale jakos tak wyszło..

Okolice Częstochowy? a kolorek czarny i rejestracja skl? ja tez jestem z okolic czewy a dokładnie z słonecznej kaliforni <lol> <lol> :D :D ja polecam serwis w Katowicach na rzepakowej. co prawda bylem tam raz tez na przeglądzie na 5000 ale na razie nie narzekam miło szybko i przyjemnie.

PostNapisane: 27 maja 2009, 17:24
przez sevenheaven
Dokładnie słoneczna kalifornia xD właśnie nie ma co się zbytnio tym przejmować, w końcu w razie czegoś oni będą sie martwić :P kolego a Ty czasem nie jeździsz na rejestracji SK ?

PostNapisane: 27 maja 2009, 20:25
przez Globy
Pierwsza wymiana ma pomóc w docieraniu silnika i służy jego żywotności.

PostNapisane: 27 maja 2009, 20:32
przez sevenheaven
Ja to rozumiem, mimo wszystko siedzę troche w autach, ale tutaj za dużo nie namieszam póki jest gwarancja.. tylko ciekawi mnie czy na pewno zmienili ten olej, no ale cóż teraz nie sprawdzę tego, ewentualnie przy następnej wymianie zobaczę czy jest oryginalny filtr oleju czy też nie, ale to już w Katowicach.. po za tym serwis co 15kkm to porażka jakaś.. ja rozumiem że silnik jest wysilony no ale chociaż co te 20kkm mógłby być.. pozdrawiam

PostNapisane: 27 maja 2009, 21:52
przez domin1979
Japończyki mają częstsze przeglądy i pewnie też dlatego statystycznie lepiej stoją w rankingach. 15 tys. jest w każdym silniku Mazdy jak i u np. Toyoty. Z tego co pamiętam to Opel chyba co 30 tys. przeglądy ale nie grzeszy bezawaryjnością. Coś za coś i taka polityka. Przed zakupem wiadomo więc zaskoczenia nie ma.

PostNapisane: 27 maja 2009, 22:17
przez Globy
Zgadzam się. IMHO te wydłużone okresy międzyprzeglądowe (m.in. w Renault i Oplu) służą klientowi, który robi duże przebieg i tras, ale zbliżanie się samochodowym silniczkiem do ciężarówek nie służy trwałości. Producenci doszli już dostatecznie daleko w dziedzinie materiałoznawstwa i zaczęli wybiórczo stosować tańsze komponenty, by sterować czasem eksploatacji samochodów. W przypadku prozaicznej zmiany oleju legendarne 10 tys. km nie zmieniło się od lat i pozytywnie odbija się na jednostkach napędowych, co widać choćby po wysokoprężnych "szóstkach" oraz samochodach wyczynowych. Z drugiej strony jakiś dziadzio z Castrola zarzeka sie, że wymiany oleju to jeden wielki bullshit... Bądź tu mądry ;)

PostNapisane: 27 maja 2009, 22:31
przez sevenheaven
Opinii jest pełno na ten temat, gdzieś czytałem o wymianie oleju, że ktoś nie zmieniał przez ileś tam tysięcy i jeździ.. no wiadomo, auto będzie jeździć, co z tego że z oleju robi sie smoła, że po odpaleniu chodzi praktycznie na sucho..później sprzedają takie szroty niby ma przejechane troche ponad 100 tys a zawory klekoczą, kompresja o połowę mniejsza, turbo w połowie zatarte.. cóż tego sie nie zmieni, kto dba z natury to będzie dbał a reszta na to leje. Tym bardziej tak jak piszecie, teraz auta coraz to nowsze części, ale jak wiadomo wszystko na ilość idzie także wszelkie elementy cierne szybciej się zużywają.. pzdr

PostNapisane: 28 maja 2009, 09:00
przez BEN
sevenheaven napisał(a):Dokładnie słoneczna kalifornia xD właśnie nie ma co się zbytnio tym przejmować, w końcu w razie czegoś oni będą sie martwić język kolego a Ty czasem nie jeździsz na rejestracji SK ?


tak to ja ostatnio śledziłem Cie bo musiałem sprawdzić kto kupił takie samo cudeńko jak ja. :D :D

a co do przeglądów to mam pytanie. jeśli w książce pisze co 15 tysięcy to oznacza ze kolejny mam zrobić na 20000 ?

PostNapisane: 28 maja 2009, 09:06
przez domin1979
BEN napisał(a):jeśli w książce pisze co 15 tysięcy to oznacza ze kolejny mam zrobić na 20000 ?
Z tego co pamiętam to po roku lub 15 tys. w zależności co wypadnie pierwsze.

PostNapisane: 28 maja 2009, 09:45
przez BEN
no właśnie co 15 tys ale czy liczyć te 15 tys od 5000 czy przegląd na 15000 zrobić?

PostNapisane: 28 maja 2009, 10:00
przez Grucha
przegląd na 15 tysi

PostNapisane: 28 maja 2009, 10:05
przez jancio68
Pierwszy jest nietypowo: 5 tyś. Później 15 tyś i 30 tyś.