Strona 1 z 1

2.3T – wymiana łańcucha rozrządu

PostNapisane: 21 sie 2019, 00:04
przez Foxik1979
Po ostatnim serwisie w Maździe dowiedziałem się, że w mojej CX-7 z 2011r. do wymiany mam kompletny rozrząd ( przebieg oryginalny 162.000km) razem kołem zmiennych faz rozrządu. W Krakowie Anndora za całość (robocizna i części) wyliczyli "skromne" 5800zł <płacze>. Objawem który zgłaszałem było mocne szarpnięcie podczas gwałtownego przyspieszania. Jeżeli przyspieszam spokojnie to nic się nie dzieje. Pytanie- czy takie szarpanie i ten przebieg mogą świadczyć o wyciągniętym łańcuchu??? Miesiąc temu czyściłem wtryskiwacze i wymieniałem jednego na 3 cylindrze, bo tak szarpało, że nie dało się jechać. Po wymianie był spokój przez 3 tygodnie. Czy powyższa usterka może mieć z tym jakiś związek???Możecie mi polecić kogoś, kto zrobi to w normalnych pieniądzach???

Re: 2.3T – wymiana łańcucha rozrządu

PostNapisane: 21 sie 2019, 05:19
przez Dexur
A z jakiego miasta kolego jesteś?

Re: 2.3T – wymiana łańcucha rozrządu

PostNapisane: 21 sie 2019, 12:36
przez Foxik1979
Bochnia

PostNapisane: 21 sie 2019, 13:23
przez Mr_Bartek
Jeśli nie chcesz eksperymentować: https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 2&t=174603

Re: 2.3T – wymiana łańcucha rozrządu

PostNapisane: 23 sie 2019, 17:21
przez Foxik1979
Dziękuję za namiar na warsztat. Katowice ok, ale czy nie ma żadnego godnego polecenia mechanika w Krakowie, lub okolicach???

Re: 2.3T – wymiana łańcucha rozrządu

PostNapisane: 31 sie 2019, 18:25
przez Foxik1979
Proszę o poradę w sprawie zestawu koniecznych do wymiany rozrządu części, bo jak widzę w Mazdzie wytypowali tylko łańcuch, koło zmiennych faz rozrządu, łańcuch i 2 ślizgi <cisza> Mój mechanik zaleca, aby wymienić również pozostałe koła, dać nowe śrubki i podkładki, oraz uszczelkę pokrywy zaworów. Sugeruje także od razu wymienić komplet napędu pompy oleju. Kogo słuchać???
Druga sprawa to części, czy możecie mi polecić jakieś sprawdzone zamienniki????

Re: 2.3T – wymiana łańcucha rozrządu

PostNapisane: 2 wrz 2019, 10:32
przez majonez1970
Ale Ty robisz remont silnika czy rozrząd wymieniasz? A tak z drugiej strony wymieniasz bo (tak powiedzieli w serwisie Mazdy czy są jakieś objawy)? Jak kupiłem w maju swoją CX-7 to rozmawiałem z mechanikiem od Mazdy (nie z serwisu) i powiedział, że jak nie ma żadnych dziwnych odgłosów z rozrządu to zostawić a mam przebieg 92 500 mil czyli prawie 150 000 km. Gość jest pewny bo polecany przez Użytkowników Mazdy w podlaskim.

Re: 2.3T – wymiana łańcucha rozrządu

PostNapisane: 3 wrz 2019, 21:25
przez Foxik1979
Mam problem z pojedynczymi mocnymi szarpnięciami (jakby odcinało kompletnie paliwo na 0,5s) podczas gwałtownego przyspieszania i może za to odpowiadać rozciągnięty łańcuch, lub wariator na wałku rozrządu – tak mi powiedzieli na przeglądzie w ASO. Praca silnika też się mechanikowi nie podobała, bo jak stwierdził nie pracuje tak jak powinien. Mam nowe świece dedykowane, czyszczone wtryski (jeden wymieniony), sprawdzone cewki i dalej szarpie. Przebieg 165.000km, więc nie zaszkodzi wymienić, natomiast czy to zlikwiduje te szarpnięcia?

Re: 2.3T – wymiana łańcucha rozrządu

PostNapisane: 4 wrz 2019, 07:11
przez rafik85
Ech te skarbonki 2.3t...

Re: 2.3T – wymiana łańcucha rozrządu

PostNapisane: 4 wrz 2019, 08:20
przez dextrosa06
Mocne szarpniecia takie jak opisujesz sa spowodowane przeladowaniem powietrza z turbiny. Mozesz miec uszkodzony air By-pass valve. U mnie byl pekniety krociec od sterowania zaworem ( cienki z przodu ) i takie wlasnie objawy byly. Jak znasz kogos kto ma mazde 3 mps 6mps albo cx7 to bardzo latwo i szybko mozna podmienic ten zawor.

Re: 2.3T – wymiana łańcucha rozrządu

PostNapisane: 4 wrz 2019, 11:02
przez Foxik1979
Bardzo dziękuję za podpowiedź Postaram się sprawdzić ten zawór. Dam też znać, czy po wymianie łańcucha i wariatora samochód będzie jeździł tak jak powinien, bo temat szarpania 2.3T jest dosyć powszechny, natomiast przyczyn cała masa...
Co do samego 2.3T – jak jeździ to jeździ <jupi> a jak coś się zaczyna dziać to skarbonka bez dna <płacze> .
Typowy i kapryśny jak każdy Ford a jak wiadomo nie kupuje się samochodów na F ( Fiat, Ford i Fszystkie francuskie :D ).

Re: 2.3T – wymiana łańcucha rozrządu

PostNapisane: 24 wrz 2019, 12:46
przez Foxik1979
Rozrząd z kołem zmiennych faz wymieniony – łańcuch był faktycznie uciągnięty. Dodatkowo wstawiłem 4 nowe wtryskiwacze, bo kolejny wysiadł. Niestety dalej mam problem z szarpnięciami podczas przyspieszania <płacze> . Co ciekawe, jak odepnie się wtyczkę do MAP sensora w kolektorze dolotowym (L3K9 18211A) wszystko jest ok i auto przyspiesza prawidłowo. Pytanie brzmi, czy wystarczy go wymienić, czy jeszcze z czymś innym może to być połączone??? Proszę o pomoc !!!

Re: 2.3T – wymiana łańcucha rozrządu

PostNapisane: 25 wrz 2019, 08:24
przez dextrosa06
Wtryskiwacze od tego silnika mozna regenerowac. Zajmuje sie tym firma z Krosna a kosztuje ok 500zl za komplet. Nie bylo potrzeby wymieniac kompletu tak dlugo jak nie sa uszkodzone mechanicznie.

Re: 2.3T – wymiana łańcucha rozrządu

PostNapisane: 13 paź 2019, 19:52
przez Foxik1979
Problem szarpania rozwiązany. Okazało się, że mistrzowie, którzy wymieniali turbinę ZAPOMNIELI ją dokręcić!!! Stąd było zasysanie lewego powietrza i przeładowanie turbiny. Usterkę zlokalizowałem i usunąłem samodzielnie <spoko> . Teraz jeździ tak jak powinna <jupi>