2,3 Disi – paliwo w oleju

Mazda CX-7 2006–2012

Postprzez Pede » 10 maja 2019, 17:41

Cześć,
Na początku chciałem się przywitać i przeprosić jeśli powielam wcześniejszy wątek, ale nie odnalazłem podobnego tematu. Moja Mazda cx7 2,3 benzyna. W ostatnim czasie zaczęła konklawe z wydechu na jałowym biegu. Kolor niebieskawy. Pierwsze myśli to zawór PCV i turbina. Ale to co mnie zastanowiło to wyczuwalny zapach benzyny na bagnecie. Czy to mogą być wtryski? Czy ktoś może coś podpowiedzieć. Nie jestem super znawcą tematu więc z góry dziękuję za wszelkie informacje.
Początkujący
 
Od: 6 maja 2019, 20:27
Posty: 10 (4/0)
Auto: Mazda cx7 (ER), 2,3 Turbo DISI, 2007r.

Postprzez SmartCheetah » 10 maja 2019, 21:37

A kiedy był wymieniany olej? Paliwo w oleju to w tym silniku niestety normalna rzecz, interwały wymiany zalecane to 7,5k. km.
Forumowicz
 
Od: 19 lut 2019, 21:10
Posty: 35 (0/2)

Postprzez Pede » 10 maja 2019, 23:20

Dzięki za informację. Olej wymieniany w marcu tego roku. Wlane 5,7 litra. Do dziś zrobione 3 tysiące km. Osobiście czułem delikatny zapach benzyny na bagnecie. Ale odstawiłem auto na wymianę zaworu PCV z powodu zwiększonego dymienia w ostatnich dniach przed decyzją o turbinie. Dziś dostałem info z serwisu, że oleju na bagnecie jest powyżej max o 1 cm. Dodam, że ostatnia wymiana oleju w marcu robiona była "na szybko" zakładzie pt. "następny proszę z kolejki" (wymieniają tylko oleje). Nie mniej zmartwił mnie zapach i wyższy poziom. Choć czytałem w innym wątku, że przy wlaniu 5,7 litra oleju zwiększa się poziom o 1 cm. A może to wtryski?

Dopisano 11 maja 2019, 00:34:

SmartCheetah napisał(a):A kiedy był wymieniany olej? Paliwo w oleju to w tym silniku niestety normalna rzecz, interwały wymiany zalecane to 7,5k. km.


Czemu paliwo w oleju to normalna rzecz w tym silniku? Z góry dzięki za info. <co?>
Początkujący
 
Od: 6 maja 2019, 20:27
Posty: 10 (4/0)
Auto: Mazda cx7 (ER), 2,3 Turbo DISI, 2007r.

Postprzez Robertx34 » 17 maja 2019, 10:44

Nie jest to norma umie niema takiego zjawiska. Najprostsze wytłumaczenie to to że paliwo nie wypala się całkowicie i resztki ściekają do skrzyni korbowej. Powodów może być mnóstwo.
Najczęstszą przyczyną jest gwałtowne przyśpieszanie ruszanie z pół sprzęgła na dużych obrotach, wtedy komputer dawkuje większą dawkę ze względu na większe obciążenie, przyśpieszmy- ruszamy tz buta i odpuszczamy reakcja komputera nie jest na tyle szybka aby od razu zmniejszyć i przelewa a nadmiar ścieka po tłokach.

To jedna z przyczyn.
Sprawdz ciśnienie na poszczególnych cylindrach lecz próbą olejową.
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2017, 22:06
Posty: 57 (2/4)
Auto: Cx7 2.3 Turbo 2008r

Postprzez Pede » 17 maja 2019, 20:57

Dzięki za informację. U mnie takie podejrzenia pojawiły się po wymianie oleju. Raz wymieniony w szybkich warunkach w warsztacie i 1 cm powyżej max. Za 2 miesiące niezależny serwis mazda stwierdził, że może benzyna dostaje się do oleju. Wymienili olej ponownie i po 10 km okazało się że znów 1 cm ponad stan. Dokładnie tak jak opisywano w innym wątku. Kreska zatrzymała się na X od słowa Max. Co do paliwa w oleju dodam że autem jeździ żona 10 km dziennie z 4 przystankami. To że benzyna jest w oleju było podejrzeniem drugiego serwisu. Dziś ją przeciagnalem po swojemu ok 60 km i stan oleju nawet zmalał i jest nieznacznie powyżej normy. Nie wiem co myśleć o tym.
Początkujący
 
Od: 6 maja 2019, 20:27
Posty: 10 (4/0)
Auto: Mazda cx7 (ER), 2,3 Turbo DISI, 2007r.

Postprzez Robertx34 » 19 maja 2019, 18:56

Sprawdź ciśnienie z próbą olejowa to Ci pokaze stan pierścieni i gładzi cylindrów. Ja swojej jak dam w piec tak solidnie to też weźmie olej mam pewne podejrzenie 1.-turbo moze puszczać 2.-odma narazie brak czasu aby to sprawdzić
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2017, 22:06
Posty: 57 (2/4)
Auto: Cx7 2.3 Turbo 2008r

Postprzez czarny001 » 29 cze 2019, 18:38

Witam!
Problem dotyczy niestety również mojego samochodu, przy czym poziom jest zawsze na max- jednak zapach benzyny jest wyczuwalny :(
Czy udało się rozwiązać problem?
Początkujący
 
Od: 31 maja 2019, 13:10
Posty: 7 (0/1)
Auto: CX-7, 2.3t, 2011

Postprzez jaskul » 30 cze 2019, 17:42

Wydaje mi się że to wada silników 2,3 – mam znajomego który kupił to auto w salonie jako nowe i od początku boryka się z tym problemem. Ze paliwo rozrzedza mu olej. On przez to wymienia olej co 5 tyś km.
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2006, 11:56
Posty: 540 (14/14)
Skąd: centrum
Auto: Była 323c BA 1,3, 323F BJ 1,5, MX-5 NA 1,6, M6 GG 1,8, CX-7 2,5, Avensis 1,8 jest C-HR Hybrid + Rav 4 Hybrid

Postprzez lozzy » 1 lip 2019, 19:13

Ja mam silnik 2.2diesel 90 tyś. pewnego przebiegu auto kupiłem od znajomego który je miał 2 lata jazda 20 km prostej drogi do pracy i nic się nie działo od wymiany do wymiany. U mnie po 5 miesiącach jazdy 90% miasto zaczęła migać kontrolka oleju po sprawdzeniu okazało się że jest ponad stan i paliwo w oleju. Przy okazji wymiany kazałem zmienić podkładki pod wtryskiwaczami . Minął miesiąc i wydaje mi się że znowu troszkę poziom się podniósł chociaż nie czuję na węch paliwa. Przy okazji wymiany uszczelek mechanik sprawdził DPF i mówi że jest czysty. Pytanie moje czy to przez jazdę po mieście czy szukać czegoś dalej i wymieniać olej co 5-6 tyś. bo tyle robię w pół roku.
Początkujący
 
Od: 11 lis 2018, 16:00
Posty: 3
Auto: cx7 2.2

Postprzez Pede » 5 lip 2019, 23:04

jaskul napisał(a):Wydaje mi się że to wada silników 2,3 – mam znajomego który kupił to auto w salonie jako nowe i od początku boryka się z tym problemem. Ze paliwo rozrzedza mu olej. On przez to wymienia olej co 5 tyś km.


U mnie podobnie. Bagnet wskazuje Max. A co ciekawe różnica poziomu oleju zmienia się w zależności od wlozenia bagnetu – tyłem / przodem – 180 stopni. Co do zapachu benzyny – to wina też jazdy na krótkich odcinkach. Przynajmniej w moim przypadku. Warto przeciągnąć silnik na dłuższą trasę. Mam Skode Octavia nową i tam również czuć delikatnie benzynę w oleju. Może jestem przewrazliwiony. Nie mniej 2,3 disi to częsty temat. Mój mechanik mówi, że nie widzi nic niepokojącego. Dodatkowo obecnie wymieniłem cały oryginalny rozrząd i oglądanie silnika przez mechanika dało wynik: wszystko ok :)
Początkujący
 
Od: 6 maja 2019, 20:27
Posty: 10 (4/0)
Auto: Mazda cx7 (ER), 2,3 Turbo DISI, 2007r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9