Cześć,
Na początku chciałem się przywitać i przeprosić jeśli powielam wcześniejszy wątek, ale nie odnalazłem podobnego tematu. Moja Mazda cx7 2,3 benzyna. W ostatnim czasie zaczęła konklawe z wydechu na jałowym biegu. Kolor niebieskawy. Pierwsze myśli to zawór PCV i turbina. Ale to co mnie zastanowiło to wyczuwalny zapach benzyny na bagnecie. Czy to mogą być wtryski? Czy ktoś może coś podpowiedzieć. Nie jestem super znawcą tematu więc z góry dziękuję za wszelkie informacje.
2,3 Disi – paliwo w oleju
Strona 1 z 1
A kiedy był wymieniany olej? Paliwo w oleju to w tym silniku niestety normalna rzecz, interwały wymiany zalecane to 7,5k. km.
Dzięki za informację. Olej wymieniany w marcu tego roku. Wlane 5,7 litra. Do dziś zrobione 3 tysiące km. Osobiście czułem delikatny zapach benzyny na bagnecie. Ale odstawiłem auto na wymianę zaworu PCV z powodu zwiększonego dymienia w ostatnich dniach przed decyzją o turbinie. Dziś dostałem info z serwisu, że oleju na bagnecie jest powyżej max o 1 cm. Dodam, że ostatnia wymiana oleju w marcu robiona była "na szybko" zakładzie pt. "następny proszę z kolejki" (wymieniają tylko oleje). Nie mniej zmartwił mnie zapach i wyższy poziom. Choć czytałem w innym wątku, że przy wlaniu 5,7 litra oleju zwiększa się poziom o 1 cm. A może to wtryski?
Dopisano 11 maja 2019, 00:34:
Czemu paliwo w oleju to normalna rzecz w tym silniku? Z góry dzięki za info.
Dopisano 11 maja 2019, 00:34:
SmartCheetah napisał(a):A kiedy był wymieniany olej? Paliwo w oleju to w tym silniku niestety normalna rzecz, interwały wymiany zalecane to 7,5k. km.
Czemu paliwo w oleju to normalna rzecz w tym silniku? Z góry dzięki za info.
Nie jest to norma umie niema takiego zjawiska. Najprostsze wytłumaczenie to to że paliwo nie wypala się całkowicie i resztki ściekają do skrzyni korbowej. Powodów może być mnóstwo.
Najczęstszą przyczyną jest gwałtowne przyśpieszanie ruszanie z pół sprzęgła na dużych obrotach, wtedy komputer dawkuje większą dawkę ze względu na większe obciążenie, przyśpieszmy- ruszamy tz buta i odpuszczamy reakcja komputera nie jest na tyle szybka aby od razu zmniejszyć i przelewa a nadmiar ścieka po tłokach.
To jedna z przyczyn.
Sprawdz ciśnienie na poszczególnych cylindrach lecz próbą olejową.
Najczęstszą przyczyną jest gwałtowne przyśpieszanie ruszanie z pół sprzęgła na dużych obrotach, wtedy komputer dawkuje większą dawkę ze względu na większe obciążenie, przyśpieszmy- ruszamy tz buta i odpuszczamy reakcja komputera nie jest na tyle szybka aby od razu zmniejszyć i przelewa a nadmiar ścieka po tłokach.
To jedna z przyczyn.
Sprawdz ciśnienie na poszczególnych cylindrach lecz próbą olejową.
Dzięki za informację. U mnie takie podejrzenia pojawiły się po wymianie oleju. Raz wymieniony w szybkich warunkach w warsztacie i 1 cm powyżej max. Za 2 miesiące niezależny serwis mazda stwierdził, że może benzyna dostaje się do oleju. Wymienili olej ponownie i po 10 km okazało się że znów 1 cm ponad stan. Dokładnie tak jak opisywano w innym wątku. Kreska zatrzymała się na X od słowa Max. Co do paliwa w oleju dodam że autem jeździ żona 10 km dziennie z 4 przystankami. To że benzyna jest w oleju było podejrzeniem drugiego serwisu. Dziś ją przeciagnalem po swojemu ok 60 km i stan oleju nawet zmalał i jest nieznacznie powyżej normy. Nie wiem co myśleć o tym.
Sprawdź ciśnienie z próbą olejowa to Ci pokaze stan pierścieni i gładzi cylindrów. Ja swojej jak dam w piec tak solidnie to też weźmie olej mam pewne podejrzenie 1.-turbo moze puszczać 2.-odma narazie brak czasu aby to sprawdzić
Wydaje mi się że to wada silników 2,3 – mam znajomego który kupił to auto w salonie jako nowe i od początku boryka się z tym problemem. Ze paliwo rozrzedza mu olej. On przez to wymienia olej co 5 tyś km.
Ja mam silnik 2.2diesel 90 tyś. pewnego przebiegu auto kupiłem od znajomego który je miał 2 lata jazda 20 km prostej drogi do pracy i nic się nie działo od wymiany do wymiany. U mnie po 5 miesiącach jazdy 90% miasto zaczęła migać kontrolka oleju po sprawdzeniu okazało się że jest ponad stan i paliwo w oleju. Przy okazji wymiany kazałem zmienić podkładki pod wtryskiwaczami . Minął miesiąc i wydaje mi się że znowu troszkę poziom się podniósł chociaż nie czuję na węch paliwa. Przy okazji wymiany uszczelek mechanik sprawdził DPF i mówi że jest czysty. Pytanie moje czy to przez jazdę po mieście czy szukać czegoś dalej i wymieniać olej co 5-6 tyś. bo tyle robię w pół roku.
- Od: 11 lis 2018, 16:00
- Posty: 3
- Auto: cx7 2.2
jaskul napisał(a):Wydaje mi się że to wada silników 2,3 – mam znajomego który kupił to auto w salonie jako nowe i od początku boryka się z tym problemem. Ze paliwo rozrzedza mu olej. On przez to wymienia olej co 5 tyś km.
U mnie podobnie. Bagnet wskazuje Max. A co ciekawe różnica poziomu oleju zmienia się w zależności od wlozenia bagnetu – tyłem / przodem – 180 stopni. Co do zapachu benzyny – to wina też jazdy na krótkich odcinkach. Przynajmniej w moim przypadku. Warto przeciągnąć silnik na dłuższą trasę. Mam Skode Octavia nową i tam również czuć delikatnie benzynę w oleju. Może jestem przewrazliwiony. Nie mniej 2,3 disi to częsty temat. Mój mechanik mówi, że nie widzi nic niepokojącego. Dodatkowo obecnie wymieniłem cały oryginalny rozrząd i oglądanie silnika przez mechanika dało wynik: wszystko ok
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości
Moderator
Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9