Strona 1 z 1

Procedura wypalania DPF + check engine + P242F i P2463

PostNapisane: 23 lut 2019, 22:57
przez Konrad82
Witam.
Chciałbym się podzielić z wami moją przygodą z DPF w mojej CX-7. Może to komuś się przyda ponieważ doszedłem do wniosku że wszystkie tematy o DPF na różnych forach np. mazdaspeed, "mazda 6forum", fordclubpolska, itp. są rozpoczęte ale nie zakończone i nikt swojego problemu nie wyjaśnił do końca. Tyle na wstępie a teraz „szybkie” konkrety.

Mazda Cx-7, silnik 2.2 MZR-CD, 2011r.

Błędy jakie zdiagnozowałem: P242F, P2463.

Objawy: zapalona kontrolka check engine + mrygająca kontrolka DPF oraz brak mocy silnika.

Przyczyna: pęknięty przewód ciśnieniowy między turbiną a intercoolerem, jazda do domu około 10km bez mocy a po naprawie przewodu i następnym uruchomieniu silnika i przejechaniu 200m pojawiły się kontrolki opisane powyżej. Jaki powód to nie wiem? Może jakiś fachowiec się wypowie…zmniejszona ilość powietrza wpłynęła na niepełne spalanie i zapchanie DPF?

Po tygodniowym przeczytaniu kilkudziesięciu a nawet kilkuset stron na forach o DPF, o wypalaniu, regeneracji, wycinaniu zakupiłem sobie interfejs ELM327 + przełącznik MS/HS CAN (teraz wiem że wystarczy sam ELM327 i nie trzeba przepłacać) oraz ściągnięciu pierwszy raz w życiu (i tu poproszę o wyrozumiałość od tych którzy uważają że odkryłem amerykę w puszkach – konserwę.. swoją drogą to golonka w puszczce jest niezła szczególnie na wycieczce w krajach dalekiego wschodu lub na południu ale OK wracamy do tematu) FORScan 2.3.8, który się nie sprawdził bo nie miał funkcji serwisowej statycznego wypalania DPF (nadmieniam że w większości wszyscy tą wersję polecali bo była niby bardziej kompatybilna) zainstalowałem sobie wersję FORScan 2.3.16 beta i to na WIN7. Wersja ta posiadała dużo funkcji serwisowych. Odpaliłem program, który mi pokazał błędy wspomniane wyżej oraz po wybraniu odpowiednich PID takie pomiary:
PM_ACC – 1091% (czyli inaczej jakieś 21 g/L)
PM_ACC_DSD – 15,22 g/L
PM_GEN – 8,22 g/L
Tak..tak..wiem. W większości opisów czy porad DPF do wymiany, serwis i takie tam.. ale zrobimy ostatnią próbę.

Odpaliłem wymuszoną regenerację DPF z zakładki „Procedury serwisowe” i ruszyło…obroty wzrosły do 1800…micha się cieszy <rotfl> i po minucie komunikat o przerwanej procedurze z info w stylu (nie pamiętam) wyeliminuj błędy, które uniemożliwiają przeprowadzenie procedury. Dobre <glupek2> . Przecież chcę to zrobić żeby wyeliminować te błędy poprzez wypalenie DPF. Zrobiłem tak kilka prób nawet procedurę z kabelka ale nic to nie dało. Myślę sobie albo teraz albo serwis i uszczuplenie kąta. Uruchamiam z zakładki „Procedury serwisowe” funkcję – zerowanie parametrów DPF…tak …tak wiem wielu doradzało że tego nie powinno się dotykać a tym bardziej taki laik ja „jaja”. Wyzerowałem ustawienia, uruchomiłem w między czasie jeszcze a raz FORScana (jak wybrałem za dużo parametrów do rejestracji na LIVE to mi się zawieszał – może to wina słabego kompa ale idziemy dalej). Po uruchomieniu programu…zero błędów…OK to odpalamy wymuszenie DPF. Procedura ruszyła, czas 60min, obroty wzrosły. Po 20 min kontrola czujnikiem temperatury laserowym no i o dziwo 350 st, na wyjściu z DPF (spokojnie na filmikach z YOUTUBA pokazują czerwoną rurę i temperaturę 650 st.) – ja miałem max. 380 st. ale gaśnica jakby co była pod ręką  a nawet dwie jeszcze 11kg-mowe. Po około 1 h procedura zakończyła się sukcesem. Zrobiłem sobie test po przejechaniu 30km i wyglądało to tak:
Obrazek

Przejechałem już prawie 800km po tym zabiegu i cały czas kontroluję z telefonu po androidzie parametry i jak na razie jest OK. Zobaczymy dalej.. jak coś będzie źle na pewno się odezwę. Trzymcie się.
PS. Do fachowców czy te parametry po 30km wzbudzają objawy czegoś złego?

Re: Procedura wypalania DPF + check engine + P242F i P2463

PostNapisane: 22 lip 2019, 00:38
przez artjans
Witam.

Cieszę się że ktoś poruszył temat DPFa z Check Engine w tym modelu. Właśnie cały dzień przegladałem info o tym problemie. Podobmie jak ty przejrzałem serwisy zwiazane z silnikiem MZ CDR 2.2 na mazdaspeed i [...], bo tam najczęściej odwoływał google niestety do M6, a tu taka niespodzianka w postaci tego wpisu. <nauka>
Fajnie, że opisałeś swoje spostrzeżenia. Skorzystam z twoich doświadczeń z tym samym problemem w CX-7. <spoko> Na razie czekam na kontakt od żony która jest oddalona o 500 km ode mnie i czeka do południa na wizytę <co?> u mechanika. Zobaczymy jakie błędy znajdzie, z tym że kontrolka DPF zniknęła nim dojechała do celu. Mam nadzieję że będzie to tylko drobiazd a DPF wrócił już do normy po dopaleniu w drodze , a check engine uda się łatwo wykasować i zostanie tylko trochę nerwów i wspomnienia z jazdy. Akurat wczoraj żonę samą z dziećmi wysłałem na drugi koniec PL. <glupek2> papa
Czy używałeś ForSkan'a na Androida czy Windowsa do kasowania błędów i procedury wypalania statycznego ?