Procedura wypalania DPF + check engine + P242F i P2463

Mazda CX-7 2006–2012

Postprzez Konrad82 » 23 lut 2019, 21:57

Witam.
Chciałbym się podzielić z wami moją przygodą z DPF w mojej CX-7. Może to komuś się przyda ponieważ doszedłem do wniosku że wszystkie tematy o DPF na różnych forach np. mazdaspeed, "mazda 6forum", fordclubpolska, itp. są rozpoczęte ale nie zakończone i nikt swojego problemu nie wyjaśnił do końca. Tyle na wstępie a teraz „szybkie” konkrety.

Mazda Cx-7, silnik 2.2 MZR-CD, 2011r.

Błędy jakie zdiagnozowałem: P242F, P2463.

Objawy: zapalona kontrolka check engine + mrygająca kontrolka DPF oraz brak mocy silnika.

Przyczyna: pęknięty przewód ciśnieniowy między turbiną a intercoolerem, jazda do domu około 10km bez mocy a po naprawie przewodu i następnym uruchomieniu silnika i przejechaniu 200m pojawiły się kontrolki opisane powyżej. Jaki powód to nie wiem? Może jakiś fachowiec się wypowie…zmniejszona ilość powietrza wpłynęła na niepełne spalanie i zapchanie DPF?

Po tygodniowym przeczytaniu kilkudziesięciu a nawet kilkuset stron na forach o DPF, o wypalaniu, regeneracji, wycinaniu zakupiłem sobie interfejs ELM327 + przełącznik MS/HS CAN (teraz wiem że wystarczy sam ELM327 i nie trzeba przepłacać) oraz ściągnięciu pierwszy raz w życiu (i tu poproszę o wyrozumiałość od tych którzy uważają że odkryłem amerykę w puszkach – konserwę.. swoją drogą to golonka w puszczce jest niezła szczególnie na wycieczce w krajach dalekiego wschodu lub na południu ale OK wracamy do tematu) FORScan 2.3.8, który się nie sprawdził bo nie miał funkcji serwisowej statycznego wypalania DPF (nadmieniam że w większości wszyscy tą wersję polecali bo była niby bardziej kompatybilna) zainstalowałem sobie wersję FORScan 2.3.16 beta i to na WIN7. Wersja ta posiadała dużo funkcji serwisowych. Odpaliłem program, który mi pokazał błędy wspomniane wyżej oraz po wybraniu odpowiednich PID takie pomiary:
PM_ACC – 1091% (czyli inaczej jakieś 21 g/L)
PM_ACC_DSD – 15,22 g/L
PM_GEN – 8,22 g/L
Tak..tak..wiem. W większości opisów czy porad DPF do wymiany, serwis i takie tam.. ale zrobimy ostatnią próbę.

Odpaliłem wymuszoną regenerację DPF z zakładki „Procedury serwisowe” i ruszyło…obroty wzrosły do 1800…micha się cieszy <rotfl> i po minucie komunikat o przerwanej procedurze z info w stylu (nie pamiętam) wyeliminuj błędy, które uniemożliwiają przeprowadzenie procedury. Dobre <glupek2> . Przecież chcę to zrobić żeby wyeliminować te błędy poprzez wypalenie DPF. Zrobiłem tak kilka prób nawet procedurę z kabelka ale nic to nie dało. Myślę sobie albo teraz albo serwis i uszczuplenie kąta. Uruchamiam z zakładki „Procedury serwisowe” funkcję – zerowanie parametrów DPF…tak …tak wiem wielu doradzało że tego nie powinno się dotykać a tym bardziej taki laik ja „jaja”. Wyzerowałem ustawienia, uruchomiłem w między czasie jeszcze a raz FORScana (jak wybrałem za dużo parametrów do rejestracji na LIVE to mi się zawieszał – może to wina słabego kompa ale idziemy dalej). Po uruchomieniu programu…zero błędów…OK to odpalamy wymuszenie DPF. Procedura ruszyła, czas 60min, obroty wzrosły. Po 20 min kontrola czujnikiem temperatury laserowym no i o dziwo 350 st, na wyjściu z DPF (spokojnie na filmikach z YOUTUBA pokazują czerwoną rurę i temperaturę 650 st.) – ja miałem max. 380 st. ale gaśnica jakby co była pod ręką  a nawet dwie jeszcze 11kg-mowe. Po około 1 h procedura zakończyła się sukcesem. Zrobiłem sobie test po przejechaniu 30km i wyglądało to tak:
Obrazek

Przejechałem już prawie 800km po tym zabiegu i cały czas kontroluję z telefonu po androidzie parametry i jak na razie jest OK. Zobaczymy dalej.. jak coś będzie źle na pewno się odezwę. Trzymcie się.
PS. Do fachowców czy te parametry po 30km wzbudzają objawy czegoś złego?
Początkujący
 
Od: 13 cze 2016, 21:02
Posty: 1
Auto: Mazda CX-7.
Silnik 2.2
2011

Postprzez artjans » 21 lip 2019, 23:38

Witam.

Cieszę się że ktoś poruszył temat DPFa z Check Engine w tym modelu. Właśnie cały dzień przegladałem info o tym problemie. Podobmie jak ty przejrzałem serwisy zwiazane z silnikiem MZ CDR 2.2 na mazdaspeed i [...], bo tam najczęściej odwoływał google niestety do M6, a tu taka niespodzianka w postaci tego wpisu. <nauka>
Fajnie, że opisałeś swoje spostrzeżenia. Skorzystam z twoich doświadczeń z tym samym problemem w CX-7. <spoko> Na razie czekam na kontakt od żony która jest oddalona o 500 km ode mnie i czeka do południa na wizytę <co?> u mechanika. Zobaczymy jakie błędy znajdzie, z tym że kontrolka DPF zniknęła nim dojechała do celu. Mam nadzieję że będzie to tylko drobiazd a DPF wrócił już do normy po dopaleniu w drodze , a check engine uda się łatwo wykasować i zostanie tylko trochę nerwów i wspomnienia z jazdy. Akurat wczoraj żonę samą z dziećmi wysłałem na drugi koniec PL. <glupek2> papa
Czy używałeś ForSkan'a na Androida czy Windowsa do kasowania błędów i procedury wypalania statycznego ?
Początkujący
 
Od: 11 gru 2016, 23:34
Posty: 2 (3/0)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda Premacy 1.8 FP
Mazda CX-7 2.2 ER

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9