Strona 1 z 1
CX-7 2,3 Benzyna 260 KM i przeróbka na LPG

Napisane:
13 lut 2019, 10:00
przez Mazda_CX7
CX-7 2,3 Benzyna 260 KM i przeróbka na LPG
Czy ma sens? Jaką instalację najlepiej zamontować?
Jakich parametrów po przeróbce można się spodziewać?

Napisane:
14 lut 2019, 17:31
przez JERRYzw
Cześć , właśnie jestem w trakcie rozminania tematu.
Mi polecają inatlację BRC , koszt około 4500 , w najnowszym sterowniku można dojść do dotrysku paliwa na poziomie 2% chociaż zalecają min. 10% – z tego co się orientowałem spalanie gazu jest na poziomie spalania paliwa plus około 2 litry benzyny , ponieważ wtryski bezpośredni wymusza smarowanie/chłodzenie wtryskiwaczy benzynowych przez które także podawany jest gaz.
Moja pali około 12 l więc teoretycznie zakładam spalanie 12 litrów gazu + litr paliwa – dla mnie wygląda dobrze
Według kalkulatora BRC przy moich niewielkich przebiegach miesięcznych (1000-1500 km) instalacja zwróci się po około roku , a miesięczne oszczędności są na poziomie 250-300 zł.
Re: CX-7 2,3 Benzyna 260 KM i przeróbka na LPG

Napisane:
14 lut 2019, 18:16
przez tomek670
mała uwaga
ponieważ wtryski bezpośredni wymusza smarowanie/chłodzenie wtryskiwaczy benzynowych przez które także podawany jest gaz.
– instalacja LPG w tym przypadku ma własne wtryskiwacze, gaz jest wtryskiwany do kolektora dolotowego, czyli mamy do czynienia z połączeniem wtrysku pośredniego LPG i dotrysku bezpośredniego PB
Re: CX-7 2,3 Benzyna 260 KM i przeróbka na LPG

Napisane:
14 lut 2019, 22:07
przez JERRYzw
a tak masz rację , w BRC wtryski od gazu są osobno , Prins ma taką instalacje gdzie gaz idzie przez benzynowe i wtedy auto jedzie tylko na gazie – ale jest strasznie droga około 10000 zł.
No i dla dokładności benzyna nie jest przepuszczana przez wtryski benzynowe żeby je schłodzić czy przesmarować ale chodzi o upuszczenie ciśnienia z układu paliwowego , chociaż podobno KME wypuściło teraz instalacje która rozwiązuje ten problem.

Napisane:
20 lut 2019, 16:17
przez Artur Arti
Zakładaj LPG, ja zakładałem Stag 400 koszt 4.500 jakieś trzy lata temu auto nie traci dynamiki a spalanie w złotówkach o połowe mniejsze...