Mazda CX-7 (ER) – Opinie i Informacje

Mazda CX-7 2006–2012

Postprzez Lucass » 7 lis 2009, 18:07

Miałem dziś okazję posiedziec sobie w nowym Cx-7 po lifcie.Z zewnątrz zmiany sa nieznaczne jak zresztą wiecie ale w środku duuuża różnica . Wnętrze naprawdę prezentuje sie elegancko i materiały klase wyzej.
Zegary znacznie ładniejsze , skóra jakby bardziej miękka , super wkomponowany ekran z systemem cofania ,lusterko przyciemniające sie, kierownica juz nie taka zabawkowa o tej samej wielkości.Generalnie Cx spoważniał z zewnątrz jak i wewnątrz ale wg mnie bardzo mu do twarzy w nowej wersji i chętnie bym zamienił :)
“Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec”
(George Carlin)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2007, 10:43
Posty: 213
Skąd: Lodz
Auto: Była RX-8 , CX-7 2.3 jest
Cx-5 2.0 sky passion MY12
Subaru Outback H6 MY11

Postprzez jancio68 » 9 lis 2009, 17:59

Ja widziałem nowego Cx-a na drodze i się zastanawiałem czy to Cx-7 czy Cx-9. Stylistycznie poszło w kierunku Cx-9- więcej chromów, halogeny Peugotowe. W tym sensie na minus. Wnętrze chętnie zobaczę przy jakiejś okazji w salonie.
Cx-7, 2.3 MZR Disi Turbo – 260KM Zoom-Zoom
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2008, 17:34
Posty: 264
Skąd: Warszawa
Auto: CX-7 Expression

Postprzez domin1979 » 16 lis 2009, 21:21

423km tylko po mieście i średnia 14.7. Całkiem nieźle.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez MDO » 26 lis 2009, 00:17

Jak juz pisalem od miesiaca posiadam cx7 diesel. Juz troche przejechalem wiec moge sie podzielic moimi PRAKTYCZNYMI a nie teoretycznymi spostrzezeniami. Spalanie srednio od 8,5 spokojna jazda do 9,7 duza dynamika glownie w miescie.
Rzeczywiscie mozna powiedziec ze jest pewien problem, bo na 1szym biegu zbiera sie slabo do 2000 obrotow, ale po przekroczeniu 2000 jest bardzo dobrze. Jesli pociagne jedynke do 3500 to 2juz jest ok i dalej jest fajnie. Chce jednak zaznaczyc ze jedynka jest bardzo krotka. W praktyce oznacza to ze nie ruszymy ze swiatel z wielka dynamika ale powyzej 1ki jest ok. Na jedynce auto traci najwiecej. Mnie osobiscie to nie przeszkadza bo mieszkam we Fancji, to obowiazuja przepisy do 50 km/h w miescie, co kawalek mam swiatla i kupe samochodow z przodu i z tylu. Z wyscigow na 500 m wyroslem wiec slaby start na 1 biegu mnie nie martwi. Za to trasa, wyprzedzanie, jest naprawde wspaniale. reakcja napedal nawet na 5 czy 6 biegu bardzo fajna.
Moja konkluzja jest taka.
Statystyki moze sa niezbyt korzystne , 11,3 do setki itd ale w praktyce okazuje sie ze chodzi o start z 1ki. Tu tracimy najwiecej. Reszta jest jak dla mnie wspaniale.
Przed zakupem jezdzilem ruznymi 4x4 ale kultura pracy tego diesla jest naprawde wspaniala. Zadnego kle, kle. On do zludzenia przypomina prace silnika benzynowego.
Cena w Francji to rewelacja.
Za auto full wypas z nawi, skora, xenonami, Bose system i otwieranym dachem dalem na polskie ok 135000. To cena rewelacyjna.
Pozdrawiam i nie zachecam do kupna Mazdy jesli ktos jej nie chce.

Ps Chcielem zalaczyc zdjecie mojej Madzi ale mi to nie wyszlo. Dzieki jesli ktos mi podpowie jak to zrobic.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 paź 2009, 14:20
Posty: 25
Auto: Mazda CX7 2.2MZRCD Performance

Postprzez maler » 4 gru 2009, 09:25

W końcu mam ten samochód. Czekałem prawie 2 miesiące. Miałem od razu okazję przejechać 200km. Wrażenia – same pozytywne. Wyciszenie, nagłośnienie – super. Przyśpieszenie: bieg pierwszy jest jakiś taki dziwny (krótki, ale mocny), ale ponieważ wcześniej jeździłem dieslem, to jestem do tego przyzwyczajony. Żadnych konkretnych testów jeszcze nie robiłem, odezwę się za kilka dni.

(w Rumi na wysokości zochliny objeżdżała mnie wściekle CRV'ka – mam nadzieję, że to nie tery.... :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 paź 2009, 12:53
Posty: 22
Auto: Mazda CX-7 2.2 MZR-CD SPORT

Postprzez Kamil » 13 gru 2009, 22:32

Proszę właścicieli CX-7 z silnikiem DIESLA o recenzję auta. jak się prowadzi, ile wynosi średnie spalanie, co na PLUS co na MINUS.Może zdarzyły się jakieś problemy po których odwiedzaliście serwis Bardzo mi zależy na opinii z pierwszej ręki. PS: A może macie namiar w postaci linku na jakiś test CX-7 benzyna vs CX-7 DIESEL.?
Kamil
 

Postprzez domin1979 » 13 gru 2009, 22:35

palczak napisał(a):Proszę właścicieli CX-7 z silnikiem DIESLA o recenzję auta. jak się prowadzi, ile wynosi średnie spalanie, co na PLUS co na MINUS.Może zdarzyły się jakieś problemy po których odwiedzaliście serwis Bardzo mi zależy na opinii z pierwszej ręki.
Jeszce tego niewiele ale trochę znajdziesz na końcowych stronach http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=70553
O serwisie zdecydowanie za wcześnie mówić.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez jancio68 » 19 gru 2009, 23:52

Dzisiaj się trochę zdziwiłem. Byłem na dworze przez godzinę. Kartę-klucz miałem w zew. kieszeni kurtki. Przy próbie otworzenia samochodu-zero reakcji!
Otworzyłem samochód kluczem, włączył się (żenujący) alarm. Zagrzałem kartę w kieszeni spodni i po paru minutach odpuściła i stacyjka dała się uruchomić.
Trochę to wrażliwe ustrojstwo (bateria?) na mróz!
Cx-7, 2.3 MZR Disi Turbo – 260KM Zoom-Zoom
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2008, 17:34
Posty: 264
Skąd: Warszawa
Auto: CX-7 Expression

Postprzez domin1979 » 20 gru 2009, 01:08

jancio68 napisał(a):Dzisiaj się trochę zdziwiłem. Byłem na dworze przez godzinę. Kartę-klucz miałem w zew. kieszeni kurtki. Przy próbie otworzenia samochodu-zero reakcji!
Otworzyłem samochód kluczem, włączył się (żenujący) alarm. Zagrzałem kartę w kieszeni spodni i po paru minutach odpuściła i stacyjka dała się uruchomić.
Trochę to wrażliwe ustrojstwo (bateria?) na mróz!
U mnie nic ale przy -14 różne rzeczy się dzieją choćby z do tej pory bezawaryjnym Fordem mojego ojca :P (zaczął gasnąć na wolnych obrotach aż... się nie rozgrzał). Konkluzja – przy takich temp. wsio możliwe. Ale podobno już niedługo.
PS. A ja idiota se rozcieńczyłem deko płyn -22 i spryskiwacze nie podają <glupek2>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez Globy » 22 gru 2009, 17:07

Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez swimmer15 » 22 gru 2009, 18:42

witam wszystkich posiadaczy cx-7, mam pytanie, jak wlaczyc licznik spalania (widze ze jest on obeccny na wyswietlaczu ale nie mam pojecia jak sie go wlacza) mam wersje usa 2007 grand...z navi, moze juz sie ten temat kiedys nawinął,....dziekuje za odp.
swimmer15
 

Postprzez swimmer15 » 26 gru 2009, 12:42

swimmer15 napisał(a):witam wszystkich posiadaczy cx-7, mam pytanie, jak wlaczyc licznik spalania (widze ze jest on obeccny na wyswietlaczu ale nie mam pojecia jak sie go wlacza) mam wersje usa 2007 grand...z navi, moze juz sie ten temat kiedys nawinął,....dziekuje za odp.


juz sie dowiedzialem, z navi raczej nie mozna tego kalkulatora wlaczyc, moim zdaniem jest t bardzo dziwne....
swimmer15
 

Postprzez szuwar » 27 gru 2009, 17:45

Witam mam pytanko co oznacza czewony migający kluczyk na desce rozdzielczej
szuwar
 

Postprzez Sevyoruum » 27 gru 2009, 21:07

Jesli to to o czym ja mysle, bo mi miga na czerwono napis KEY, to chodzi o to, ze auto jest zapalone, a kluczyk nie znajduje sie w poblizu.
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2009, 13:00
Posty: 89

Postprzez domin1979 » 27 gru 2009, 21:16

szuwar napisał(a):Witam mam pytanko co oznacza czewony migający kluczyk na desce rozdzielczej
W instrukcji jest wszystko na ten temat
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez szuwar » 27 gru 2009, 21:43

właśnie niemam instrukcji po polsku.kluczyk miga na czerono jak auto jest wyłączone.pozdrawiam.
szuwar
 

Postprzez domin1979 » 27 gru 2009, 21:49

szuwar napisał(a):właśnie niemam instrukcji po polsku.kluczyk miga na czerono jak auto jest wyłączone.pozdrawiam.
to znaczy, że jest zabezpieczone i działa immobilizer.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez szuwar » 27 gru 2009, 21:57

ok dzięki pozdrawiam. <jupi>
szuwar
 

Postprzez Sebal » 8 sty 2010, 23:13

Witam!
Odebrałem w końcu dzisiaj cx-7 diesel i mam pare spostrzeżeń z którymi chciałbym się podzielić. Przejechałem nim niewiele jeszcze ale zrobiłem sobie rundkę zapoznającą z samochodem i moge powiedzieć narazie tyle, że ten kto testował ten samochód i pisał, że poniżej 2000 obr./min samochód w ogóle sie nie zbiera to chyba jakiś baran nie umiejący jeździć. Samochód zaczyna naprawde ładnie ciągnąc od 1500 obr/min. Jest naprawde cihcutki. Wcześniej miałem 6 podciągniętą do 173 KM i cx-7 ciągnie równie dobrze przy czym jest duuużo cichszy. Jedyne co mnie wk... to fakt że Mazda Polska jakoś od kilku miesięcy nie jest w stanie przetłumaczyć do CX-7 po FL instrukcji obslugi. Żenada. Do samochodu dodaja instrukcje od starej cx-7 a troche dodatkowych funkcji jest w samochodzie i będę musiał sie pomęczyć ze szwabską istrukcją bo Niemcy jakoś potrafili taką zrobić.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 10:22
Posty: 643 (1/6)
Skąd: Lublin
Auto: było:
Mazda 6 2.0 diesel GY
Mazda CX-7 diesel ER
Mazda 2 1.3 86 KM DE
Mazda 6 2.2 180 KM GH
Mazda 6 2.2 175 KM AWD GJ
Mazda 3 2.0 150 KM AT BL
Jest:
Mazda CX 60 PHEV KH
Mazda 3 2.0 120 KM AT BM

Postprzez brii » 9 sty 2010, 12:26

Sebal napisał(a):ten kto testował ten samochód i pisał, że poniżej 2000 obr./min samochód w ogóle sie nie zbiera to chyba jakiś baran nie umiejący jeździć. Samochód zaczyna naprawde ładnie ciągnąc od 1500 obr/min

Testujący pewnie jest przyzwyczajony do charakterystyki VAGów – przyśpieszenie jest od momentu kiedy czuje się pier*&@cie turbiny ;) Inne marki zaczynają ciągnąć wcześniej, ale słabiej, co nie znaczy, że nie przyśpieszają chociaż po przesiadce z VAG można mieć takie wrażenie ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderatorzy

Moderatorzy CX-30 / CX-50 / CX-60, Moderatorzy CX-3 / CX-5 / CX-7 / CX-9