Mazda CX-7 (ER) – Opinie i Informacje

Mazda CX-7 2006–2012

Postprzez Lucass » 26 sie 2009, 16:56

jancio68 napisał(a):
Lucass napisał(a):Jadąc z prędkością 120-130 km/h pojawiają się u mnie lekkie wibracje kierownicy , zawsze tak było tzn. od wyjechania z salonu , teraz po wymianie słynnego kompletu hamulcowego też.Czy u was tak jest ?
Nie. Zgłoś w serwisie.


Zrobiłem przed chwilą test na równej nawierzchni. Jak jeszcze tarcze nie są nagrzane to jednak wibracje nie występuja. Lekkie wibracje przy jeżdzie 120-130 km/h są zauważalne póżniej.
Jestem pewien na 100% że to jest od tarcz a więc domniemywam że wymiana całego zestawu hamulcowego nie rozwiązuje całkowicie problemu.
“Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec”
(George Carlin)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2007, 10:43
Posty: 213
Skąd: Lodz
Auto: Była RX-8 , CX-7 2.3 jest
Cx-5 2.0 sky passion MY12
Subaru Outback H6 MY11

Postprzez TomaSan » 26 sie 2009, 19:31

jancio68 napisał(a):Dobrym tropem idziesz. Na pewno jest taki mini gps-ik. <lol>
Tak czy owak jechałeś zapewne 210 a wskazuje 220-225. I dalej nie pójdzie.


Tutaj zgoda. Pewno realnie było z 210-215, ale blokada powinna zadziałać na licznikowym 210, czyli realnym ~200. Ok. Jak będę mieć okazję, sprawdzę czy da się więcej pojechać.
Początkujący
 
Od: 18 sie 2009, 19:49
Posty: 22
Skąd: Poznań
Auto: Mazda CX-7 Sport UE

Postprzez Sevyoruum » 26 sie 2009, 22:20

Lucass u mnie wibracjo brak.

TomaSan. Wg mnie poszedles dobrym tropem. Masz normlanie w parametrach V max 210, to silnik ma kaganiec zalozony, a nie licznik:) Wiec silnik idzie do 210, ale licznik jako urzedzenie nastawione na zawyzanie pokazuje wiecej. Tak mi sie wydaje bynajmniej:)
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2009, 13:00
Posty: 89

Postprzez TomaSan » 27 sie 2009, 07:27

Heh :) Wydaje mi się, że blokada powinna działać na licznikowym 210, a nie prędkości realnej. Nic to, testy empiryczne dadzą odpowiedź... Może właściciele cx-ów z usa będą w stanie szybciej to zweryfikować, bo tam blokada powinna być na 190 ustawiona. Panowie, jak to jest? Macie blokadę na liczniku, czy na prędkości rzeczywistej?
Początkujący
 
Od: 18 sie 2009, 19:49
Posty: 22
Skąd: Poznań
Auto: Mazda CX-7 Sport UE

Postprzez pc131 » 27 sie 2009, 09:28

Właśnie wróciłem z Chorwacji gdzie pogoniłem CX-a po ichszych pięknych autostradach. Dokładnie 190 (wg licznika) jechałem na Węgrzech, bo tam jest płasko jak na stole i ruch był minimalny. No i chyba jest jakaś blokada, dalej wciskanie pedału gazu już nic nie daje. Ale jak dla mnie to nawet na pustych autostradach to już bardzo szybko.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2008, 23:06
Posty: 173
Skąd: Warszawa
Auto: 2007 CX-7 US

Postprzez TomaSan » 27 sie 2009, 12:28

No to wygląda, że ogranicznika w mojej Madzi nie ma... NICE... :D
Początkujący
 
Od: 18 sie 2009, 19:49
Posty: 22
Skąd: Poznań
Auto: Mazda CX-7 Sport UE

Postprzez raff » 27 sie 2009, 15:42

Witam,
tak się składa, że jeździłem testową CX7 i maks. wg licznika prawie 230 (było lekko z górki) GPS pkazal v max 211-212. Zauważyłem też, że błąd wskazania prędkościomierza zwiększał się wraz z prędkością (licznikowe 50 – GPS 47, licznikowe 140 – GPS 131).
Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 gru 2008, 21:35
Posty: 65
Skąd: Kraków
Auto: 6 MPS, Yamaha Warrior

Postprzez jancio68 » 27 sie 2009, 15:48

raff napisał(a):Witam,
tak się składa, że jeździłem testową CX7 i maks. wg licznika prawie 230 (było lekko z górki) GPS pkazal v max 211-212. Zauważyłem też, że błąd wskazania prędkościomierza zwiększał się wraz z prędkością (licznikowe 50 – GPS 47, licznikowe 140 – GPS 131).
Pozdrawiam.


Dokładnie tak jest!

TomaSan chcesz usilnie wierzyć, że nie masz ogranicznika ale masz. Jak sprzedaliby ci bez świadomie to tak jakby strzelili sobie w kolano. :P

pozdrawiam
Cx-7, 2.3 MZR Disi Turbo – 260KM Zoom-Zoom
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2008, 17:34
Posty: 264
Skąd: Warszawa
Auto: CX-7 Expression

Postprzez TomaSan » 27 sie 2009, 19:58

Ok... jak będę miał okazję, sprawdzę z GPS. Ale jak wytłumaczysz relację kolegi pc131?
Początkujący
 
Od: 18 sie 2009, 19:49
Posty: 22
Skąd: Poznań
Auto: Mazda CX-7 Sport UE

Postprzez TomaSan » 27 sie 2009, 20:28

Ehh... Jeszcze coś jednak dopiszę :). Może rzeczywiście realnie Madzia nie pojedzie dużo więcej niż 210, ale ogranicznik powinien zastopować mnie na licznikowych 210, tak jak zastopował kolegę pc131 na 190. Widać, że kolega raff miał szczęście jeździć Mazdą bez ogranicznika. A może sam jesteś w stanie gdzieś sprawdzić, do ilu możesz się rozpędzić?
Początkujący
 
Od: 18 sie 2009, 19:49
Posty: 22
Skąd: Poznań
Auto: Mazda CX-7 Sport UE

Postprzez raff » 27 sie 2009, 22:15

Kiedyś ten temat drążyłem i wygląda to tak, że niektóre automaty w USA mają zerowy błąd licznika. Osobiście jeżdzę czasami Jeepem Grand Cherokee 5.7 i wskazania licznika i GPS pokrywają się w 100% w całym zakresie prędkości. W kazdym modelu wygląda to inaczej i tak np u mnie (6MPS) błąd jest stały w całym zakresie (licznik 100 – GPS 95, licznik 200 – GPS 195). Gdzieś kiedyś czytałem test Audi a5 3.2 i BMW 330i gdzie sprawdzali również wskazania prędkościomierza. W jednym i drugim przypadku realna v max oscylowała ścisle wokół 250 , natomiast w BMW licznik pokazywał 258 a w Audi 267 (czyli Audi szybsze <lol> ). I to by było na tyle.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 gru 2008, 21:35
Posty: 65
Skąd: Kraków
Auto: 6 MPS, Yamaha Warrior

Postprzez TomaSan » 28 sie 2009, 07:26

Jeśli przyjmiemy, że licznik kolegi pc131 nie przekłamywał, to i tak zadziałał ogranicznik. Jeśli byśmy przyjęli, że mój również nie przekłamuje... :D . Ale tak nie jest... na 100% zawyża prędkość. Nie zmienia to faktu, że powinien mnie zblokować na 210, a ja miałem 225 i mogłem jechać szybciej. Ok. Żeby nie przedłużać dyskusji. Postaram się sprawdzić, czy uda mi się pocisnąć więcej. Obym tylko nie wylądował w nowej edycji programu "Ale pirat"... :]
Początkujący
 
Od: 18 sie 2009, 19:49
Posty: 22
Skąd: Poznań
Auto: Mazda CX-7 Sport UE

Postprzez jancio68 » 28 sie 2009, 10:20

W którymś z postów pisałem, że jechałem max; wskazywało ok. 220-225. Dlatego twierdzę, że tak po prostu jest. Możesz też dłuższy czas na jakimś odcinku testować np. na A4 i w końcu będziesz też miał niezależny pomiar z videorejestratora i może nagranie, które mógłbyś tu wrzucić. <lol>
Cx-7, 2.3 MZR Disi Turbo – 260KM Zoom-Zoom
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2008, 17:34
Posty: 264
Skąd: Warszawa
Auto: CX-7 Expression

Postprzez TomaSan » 28 sie 2009, 10:45

Fakt... Pisałeś. I jak dla mnie, to też nie masz blokady :). Co do nagrania, to rzeczywiście źródło byłoby niepodważalne. <lol>
Początkujący
 
Od: 18 sie 2009, 19:49
Posty: 22
Skąd: Poznań
Auto: Mazda CX-7 Sport UE

Postprzez pc131 » 28 sie 2009, 14:50

AWD czy 4WD? Jaki napęd ma Mazda CX-7? Który z nich jest lepszy?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2008, 23:06
Posty: 173
Skąd: Warszawa
Auto: 2007 CX-7 US

Postprzez TomaSan » 28 sie 2009, 16:52

AWD (All Wheel Drive) to odpowiednik 4WD (4 Wheel Drive). Chyba chodziło Ci o FWD (Front Wheel Drive)? Tak czy inaczej, napęd na 4 koła powinien sprawdzić się lepiej niż na 2. Zresztą za samo uczucie dociskania pleców do oparcia po załączeniu tylnego napędu warto mieć AWD... :) A tak na trochę poważniej, to w zimie na śliskiej nawierzchni czuć sporą różnicę.
Początkujący
 
Od: 18 sie 2009, 19:49
Posty: 22
Skąd: Poznań
Auto: Mazda CX-7 Sport UE

Postprzez pc131 » 28 sie 2009, 17:01

Nie nie chodziło mi o FWD (to tylko przód). Ale podobno AWD to stały napęd na 4 koła (z różną proporcją rozdziału momentu obrotowego zależną od warunków, steruje tym komputer), zaś 4WD to taki gdzie jest możliwość dołączania tylnej osi ....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2008, 23:06
Posty: 173
Skąd: Warszawa
Auto: 2007 CX-7 US

Postprzez TomaSan » 28 sie 2009, 20:43

Masz rację, zrobiłem małe rozeznanie co do typów napędów i wychodzi, że Madzia posiada prosty napęd 4WD, gdzie tylna oś dołączana jest przy uślizgu przednich kół, a napęd AWD to permanentny napęd na 4 (lub więcej) kół. Obszerny opis różnic między napędami i wiele innych informacji można znaleźć w angielskiej wikipedii: http://en.wikipedia.org/wiki/4WD .
Początkujący
 
Od: 18 sie 2009, 19:49
Posty: 22
Skąd: Poznań
Auto: Mazda CX-7 Sport UE

Postprzez TomaSan » 28 sie 2009, 20:59

Czytając dalej cały artykuł o 4WD można znaleźć dokładną informację o napędach stosowanych w mazdach. W przypadku cx7, cx9 i tribute jest to Control Track II ( http://en.wikipedia.org/wiki/Control_Trac_II )
Początkujący
 
Od: 18 sie 2009, 19:49
Posty: 22
Skąd: Poznań
Auto: Mazda CX-7 Sport UE

Postprzez domin1979 » 29 sie 2009, 13:05

raff napisał(a):Zauważyłem też, że błąd wskazania prędkościomierza zwiększał się wraz z prędkością

Bo jest to błąd procentowy więc tak właśnie powinno być.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderatorzy

Moderatorzy CX-30 / CX-50 / CX-60, Moderatorzy CX-3 / CX-5 / CX-7 / CX-9