Rozrząd Mazda 5 2011 1.6 diesel 115KM

Postprzez M.K » 18 paź 2014, 16:55

Witam


Jak w temacie – nabyłem 5kę z 2011 roku i mam pytanie o rozrząd.
Czy jest pasek czy łańcuch w tym silniku?
Jaki interwał wymian?

Niestety książek serwisowych jako takich nie ma do tej Mazdy i nie mogę tego rozszyfrować :(


Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 14 lip 2013, 09:47
Posty: 6
Auto: Mazda Premacy 2003 74kW/101KM

Postprzez rygiel » 21 paź 2014, 10:36

Pasek. Wymiana co 200 tys. Sprawdzenie co 20 tys. Tutaj znajdziesz inne czynnosci serwisowe i interwały.(silnik MZ-CD 1.6). https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_eng/mazda3/20110724140058/html/id000000801200.html
Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 21 paź 2014, 10:27
Posty: 4 (0/1)
Auto: Mazda 5 CW 2011 MZ-CD 1.6

Postprzez Mc'Fly » 13 sty 2018, 10:28

Ja też jestem szczęśliwym posiadaczem tego modelu i wlasnie przy przebiegu 184tys poszedl rozrząd <glupek2> Ta być moze często ignorowana wskazówka żeby rozrząd sprawdzać co 20tys , co znaczy że przy każdej wymianie oleju trzeba otworzyć pokrywę rozrządu, u mnie odbiła się czkawką . jeszcze nie wiem co zmielilo w silniku ...
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2008, 14:45
Posty: 62 (0/5)
Skąd: Puck
Auto: Mazda 5 CW 1,6 diesel 2011,
wcześniej
Mazda Premacy 2,0 DiTD 2003

Postprzez Mc'Fly » 13 sty 2018, 12:48

Drodzy użytkownicy Mazdy CW 1,6 diesel, co ważne w instrukcji, a w moim przypadku zostało przeoczone i następstwa są kosztowne. Wymiana rozrządu co 200 tys. lub 10 lat ale UWAGA, KONTROLA rozrządu jest w tabeli co 20 tyś.!! czy przy każdej wymianie oleju – mechanik powiedział, że trzeba otworzyć pokrywę rozrządu i sprawdzić jedną z rolek, podobno jest tak jakiś znacznik, czy rozrząd jest ok, czy nie...
Ja tego nie sprawdzałem i po 185 tys. rozwalił się właśnie rozrząd... nie wiem jeszcze co mnie czeka w kwestii remontu silnika.
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2008, 14:45
Posty: 62 (0/5)
Skąd: Puck
Auto: Mazda 5 CW 1,6 diesel 2011,
wcześniej
Mazda Premacy 2,0 DiTD 2003

Postprzez Mc'Fly » 27 sty 2018, 15:02

silnik po zerwanym rozrządzie – wyrwane ząbki paska rozrządu na długości ok. 10 cm – efekt: wymiana kompletu popychaczy oraz kompletu dźwigienek zaworów oraz wymiana wałka rozrządu (obróciły się krzywki na wałku). Na szczęście obyło się bez ściągania głowicy. Ale to nie wszystko! wg mechanika powodem zerwania rozrządu było NAGŁE i prawie całkowite zapchanie filtra DPF !! kontrolka silnika zapaliła się po uruchomieniu silnika i już po 200m zerwał się rozrząd bo spaliny zatrzymały tłoki i wał! nigdy wcześniej nie miałem żadnego problemu z DPF w tym aucie, nigdy nie zapaliła się żadna kontrolka! i nagle taka katastrofa..
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2008, 14:45
Posty: 62 (0/5)
Skąd: Puck
Auto: Mazda 5 CW 1,6 diesel 2011,
wcześniej
Mazda Premacy 2,0 DiTD 2003

Postprzez mazder » 29 sty 2018, 14:53

Witam.
Rozumiem czytając wasze przebiegi i kłopoty z rozrządem w M5 II generacji 1.6 diesel że z wymianą nie powinienem się śpieszyć – mam dopiero 120 tysięcy. Rozumiem, że podczas kontroli paska nie wyniknie potrzeba zmiany to temat wraca w okolicach 180 tysi? Zgadza się?.

Jeden wątek – jedna sprawa
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 maja 2012, 15:37
Posty: 4
Auto: Mazda 5 Minivan 2.0 MZR-CD

PostTen post został usunięty przez Yard 19 mar 2019, 23:25.
Powód: nie na temat

PostTen post został usunięty przez Yard 19 mar 2019, 23:25.
Powód: nie na temat

PostTen post został usunięty przez Yard 19 mar 2019, 23:24.
Powód: nie na temat

Postprzez Mc'Fly » 10 lut 2018, 13:31

Po zerwaniu rozrządu w tym silniku na szczęście wszystko co poszło jest do wymiany od góry bez zdejmowania głowicy. Popychacze i dźwigienki zaworów. Na szczęście to silnik 8 zaworowy, nie 16. Ale uwaga! Mechanik złożył silnik a tu niespodzianka, nie chodzi jak trzeba. Czego nie widać to przekręcają się krzywki na wałku rozrządu! Więc i wałek za 900zl do wymiany.
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2008, 14:45
Posty: 62 (0/5)
Skąd: Puck
Auto: Mazda 5 CW 1,6 diesel 2011,
wcześniej
Mazda Premacy 2,0 DiTD 2003

PostTen post został usunięty przez Yard 19 mar 2019, 23:25.
Powód: nie na temat

PostTen post został usunięty przez Yard 19 mar 2019, 23:25.
Powód: nie na temat

Postprzez maniek96 » 7 cze 2020, 10:30

Koledzy szukam informacji na temat wymiany rozrządu w silniku 1,6 mz-cd z 2011 r .Konkretnie rysunek rozrządu miejsce blokad moment dokręcenie śruby na wale .
Początkujący
 
Od: 7 cze 2020, 10:05
Posty: 2
Auto: mazda 5 1,6 mz-cd 2011r

Postprzez Tomask92 » 18 lip 2020, 18:56

Witam mam pytanie czy te silniki MZ CD 1.6 Y6 są kolizyjne.

Dopisano 18 lip 2020, 19:05:

Może komuś sie przydać.
Załączniki
Screenshot_20200718-200231_Chrome.jpg
Screenshot_20200718-200340_Chrome.jpg
Screenshot_20200718-200405_Chrome.jpg
Początkujący
 
Od: 18 lip 2020, 18:43
Posty: 2 (0/1)
Auto: Mazda 5 2.0d 143 km JMZCR19 2010 ROK

Postprzez Mc'Fly » 14 kwi 2021, 20:52

Super źe zamieściłeś tę instrukcję wymiany rozrządu. A czy moźesz dorzucić jak powinna wyglądać ta kontrola rozrządu co 20 tys km...?
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2008, 14:45
Posty: 62 (0/5)
Skąd: Puck
Auto: Mazda 5 CW 1,6 diesel 2011,
wcześniej
Mazda Premacy 2,0 DiTD 2003

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy