Strona 2 z 4

Re: Mazda5 – premiera

PostNapisane: 7 wrz 2011, 18:28
przez Krzemol
Mi się nowa piątka generalnie całkiem podoba, dopełnieniem tego jest wnętrze dużo ładniejsze niż w poprzedniej :)

Re: Mazda5 – premiera

PostNapisane: 13 wrz 2011, 23:34
przez Erastotenes
W zupełności mi się podoba taki design, ale zgodzę się, że tylne lampy nie są w miejscu, gdzie być powinny. Są różne wpływy z różnych stron w Mazdzie na projekt finalny co można zaobserwować. Mazda staje się coraz bardziej europejska :|

Re: Mazda5 – premiera

PostNapisane: 4 paź 2011, 22:11
przez Paweł
Jeśli nic nie pomieszałem, to zdaje się, że tył nowej "piątki" jest dziełem Polaka – Janusza Kaniewskiego. Nie ujmując nic autorowi, osobiście również uważam, że o ile jest on oryginalny, to nie pasuje do koncepcji MPV – jest trochę jak określenie "coupe" przyczepione do czterodrzwiowego sedana...

pytanie o silnik 2.0 I MZR DISI i-Stop

PostNapisane: 22 paź 2011, 12:50
przez sumer
Witam,

Czy ktoss posiada Madzie z tym silnikim i mógłby cos o nim powiedzieć?
Jak wygląda rzeczywiste spalanie, komfprt na trasie-wyprzedzanie, etc.
Obecnie jeżdzę piątka z dieslem 2.0 (143 PS) i zastanawiam się nad zmianą na benzynę, tym bardziej, że dostaliśmy oferte w dobrej cenie na wersje Sport z Navi.

Pzdrw,
Sumer

PostNapisane: 24 gru 2011, 20:00
przez Globy
Zależy, czy jeździsz z kompletem pasażerów, czy we dwójkę albo we czwórkę. Ogólnie silnik fajny, nowoczesny i niezbyt paliwożerny, ale temperament ma typowy dla "japończków" – z dołu nie tryska energią, a pazurki pokazuje w okolicach 4 tys. obrotów. Efekt? Wyprzedzanie wymaga redukcji, która oznacza hałas. Jedni to lubią, jednak subiektywnie niewiele gorzej jeździ wersja z motorem 1.6 MZ-CD o mocy 115 koni. I chociaż nie mogę jej polecić jako samochodu do użytkowania w cyklu mieszanym (DPF) i przy niewielkich rocznych przebiegach (cena), to dostępna od dołu siła napędowa czyni jazdę nią całkiem przyjemną. Mimo to wybrałbym benzynkę.

Najlepiej umów się na jazdę próbną, zapakuj do środka pięć osób i wyjedź na Autobahn <usmiech>

Re: pytanie o silnik 2.0 I MZR DISI i-Stop

PostNapisane: 26 gru 2011, 19:58
przez sumer
Dzięki, już nabyłem.
Jeżdze od ponad miesiąca i mam porównanie z poprzednim dieslem 2.0.


Pozdrawiam,
Sumer

PostNapisane: 31 gru 2011, 07:13
przez Wojtek
sumer napisał(a):Dzięki, już nabyłem.
Jeżdze od ponad miesiąca i mam porównanie z poprzednim dieslem 2.0.

no i jakie wrazenia? :>

Re: pytanie o silnik 2.0 I MZR DISI i-Stop

PostNapisane: 4 sty 2012, 22:55
przez sumer
Jest o wiele cichsza od poprzedniego Diesla.
Wiadomo nie ma co porównywać diesla do benzyny, ale tak jakoś tak "lepiej" się jeździ.

PostNapisane: 4 sty 2012, 22:59
przez Wojtek
sumer napisał(a):ale tak jakoś tak "lepiej" się jeździ.

a jakie wrazenia z dzialania i-stop-u?

Re: pytanie o silnik 2.0 I MZR DISI i-Stop

PostNapisane: 4 sty 2012, 23:05
przez sumer
Musze powiedzieć, że jestem mile zaskoczony, działa bardzo dobrze.
Na światłach gaśnie, silnik załącza się natychmiast po dotknięciu gazu lu sprzęgła.

PostNapisane: 4 sty 2012, 23:09
przez Wojtek
sumer napisał(a):Na światłach gaśnie, silnik załącza się natychmiast po dotknięciu gazu lu sprzęgła.

a jakie spalanie?

i... jak mozesz, to podaj dane autka... chodzi mi o wyposazenie dodatkowe... co ma Twoja wersja?


ps. masz PW...

ps2. Twoj profil jest pusty... jesli chodzi o auto...

Re: pytanie o silnik 2.0 I MZR DISI i-Stop

PostNapisane: 4 sty 2012, 23:20
przez sumer
wersja Sport, bez Navi
Spalanie średnie 8,5 litra, a w prawdziwej trasie jeszcze go nie przetestowaliśmy, ale niedługo przetestujemy.

PostNapisane: 4 sty 2012, 23:23
przez Wojtek
sumer napisał(a):Spalanie średnie 8,5 litra

czy to znaczy, ze powyzsze spalanie jest w miescie?

Re: pytanie o silnik 2.0 I MZR DISI i-Stop

PostNapisane: 4 sty 2012, 23:26
przez sumer
nie całkiem, mieszkamy jakby na wsi i do miasta jeździmy na zakupy.
Więc za dużo na światłach nie stoimy, średnia prędkość 60 km/h.

PostNapisane: 4 sty 2012, 23:31
przez Wojtek
sumer napisał(a):średnia prędkość 60 km/h.

niezle... ja takiej sredniej nie mam szans... moze ze 40km/h ... miasto

sumer napisał(a):bez Navi

a wiesz, ze TomTom robi navi 2 Dinowe do Twojego?
... pytalem sie o nia w ASO, ale powiedzieli, ze tylko do nowej M5 :(

ja sobie poradzilem z Navi inaczej...

Re: pytanie o silnik 2.0 I MZR DISI i-Stop

PostNapisane: 4 sty 2012, 23:39
przez sumer
wole mieć nawigacje ze sobą, nie chciałem mieć wbudowanej.

PostNapisane: 1 mar 2012, 23:28
przez Erastotenes
Paweł napisał(a):Jeśli nic nie pomieszałem, to zdaje się, że tył nowej "piątki" jest dziełem Polaka – Janusza Kaniewskiego.

Ciekawa nota. Z innej beczki, nasze urzędowe matoły maja to gdzieś, ze w tym narodzie drzemie prawdziwy inżynierski duch motoryzacyjny dla rodzimego przemysłu , który mógłby szybko postawić na nogi ten kraj.

2 uwagi po miesiącu użytkowania nowej mazdy 5

PostNapisane: 29 mar 2012, 22:50
przez pempi18
Witam,
Zakupiłem nową piątkę w wersji Sport+i takie mnie uwagi i zarazem pytania naszły do innych uzytkowników tego modelu:
– bardzo głośne opony-dunlop sp2000. Czy u was tez tak jest? masakrycznie słychać te koła
-nawigacja/radio kiepsko odbiera fale FM poza miastami, nie przełącza sie w tryb dzienny i nocny automatycznie- chyba że czegoś u mnie nie podłączyli
-czasami nie chce wejść pierwszy bieg-mam nadzieje że sie skrzynia dotrze :|

Czy jakiś użytkownik może skomentowac powyzsze spostrzezenia?
Pozdrawiam

Re: Opinie o modelu: Mazda5 CR (2010 – )

PostNapisane: 1 kwi 2012, 21:36
przez matelam2
Opony dunlop to według mnie ogólnie porażka, miałem dwa komplety włącznie z najnowszym swego czasu m3 i nigdy więcej dunlopa.

Z radiem to nie wiem ,pewnie serwis coś poradzi.

Skrzynia :oby to nie był ten sam problem co w 6stkach:
viewtopic.php?f=124&t=131021&p=2204205&hilit=skrzynia#p220420

Re: Opinie o modelu: Mazda5 CR (2010 – )

PostNapisane: 2 kwi 2012, 09:43
przez sumer
Witam,

Od tygodnia jezdze na letnich Dunlop.... porazka, 2 razy glosniej niz na zimowkach.
Mozna to reklamowac wserwisie ?