Strona 1 z 1

Mostkowanie – poradnik

PostNapisane: 4 cze 2010, 10:59
przez dr
Temat parokrotnie był poruszany, już dawno się z nim zapoznałem i zawsze podłączałem wszystko według określonego szablonu: mianowicie radio grało bez przekręcenia stacyjki przed ówczesnym zmostkowaniem kabli! Aż do dziś – podłączam nowe radio (na którym to nawet można przepiąć wtyczki oryginalnie-tak by grało bez kluczyka) i nic – cisza:(! zaś jeżeli zmostkuje przewody na kostce w aucie to wszystko jest ok TYLKO wtedy non stop wyswietla sie zegar w aucie:/-w poprzednim radiu tego problemu nie bylo wszystko gralo tak jak nalezy-co wiec jest nie tak:/?eh!

Re: Mostkowanie

PostNapisane: 4 cze 2010, 17:39
przez dexxbiker
Co to za radio !? Podłącz tak jak zaleca instrukcja i wtedy powinno się właczać po kluczyku, jeśli masz przy kostce radia przewody ze złączkami to wystarczy podpiąć żółty STAND-BY po stały + i powinno smigać, chyba że masz na odwrót ale to kwestia sprawdzenia w której konfiguracji ruszy.

Re: Mostkowanie

PostNapisane: 10 cze 2010, 13:48
przez dr
Tak tylko, że jak złączam te 2 kable to radio działa, ALE non stop pali się wówczas zegar:[ – a chciałbym to wyeliminować! W poprzednim radiu tego mankamentu nie miałem! Grało bez kluczyka, a zegar był wyłączony.

Re: Mostkowanie

PostNapisane: 12 cze 2010, 11:32
przez Ache
Wez miernik i sprawdz gdzie jest masa, a gdzie + 12V.. Masa pod czarny, +12 V pod zolty i czerwony.. Jak bedzie problem, to wyciagnij sobie + z aku i po klopocie.. 10 minet roboty, koszt – gora 10 pln ;)

Re: Mostkowanie

PostNapisane: 23 cze 2010, 19:09
przez dr
Nadal walka z tematem... Nie chcę przeciągać + od aku (mam go w kostce) – wszystko sprawdzalem miernikiem. + bez kluczyka (zolty) i + po kluczyku (czerwony) jak juz pisalem wczesniej. I przy zmostkowaniu ich poprzednie radio latalo bez problemu – obecne tez lata, ale ten cholerny zegar sie non stop pali! Jak mam to wyeliminowac?

Re: Mostkowanie

PostNapisane: 23 cze 2010, 19:41
przez PLaster
kolego,
na tym samym obwodzie co jest zasilanie radia po ACC stacyjki masz podłączony zegarek i jak mostkujesz te dwa kable to podajesz napięcie na ten pierwszy wspomniany obwód!
po prostu musisz całkowicie odłączyć kabel z kostki po stronie radia (ten od zasilania po ACC) i zmostkować go z kablem zasilania na stałe

http://elektron.pol.lublin.pl/users/djlj24/studio24/kable/isoshop.htm
Obrazek

A: Zasilanie
1.
2.
3.
4. Podtrzymanie
5. Sterowanie anteną automatyczną
6. Podświetlenie (+12 V)
7. Zasilanie (+12 V)
8. Masa (–)


w części A – zasilanie
po stronie radia – kabel z 7 podłącz do 4
a w kostce po stronie aucie do 4 nic nie podłączaj

Re: Mostkowanie

PostNapisane: 24 cze 2010, 14:02
przez dr
W moim przypadku mam:

A
4-zasilanie glowne stale +12V
7-podtrzymanie

tak wiec mam odlaczyc po stronie radia 4 i podlaczyc pod INNY staly +12V? no to i tak muszę skądś indziej ciągnąć kabel ze stałym +12V np.: z aku:/, a chce tego uniknac! (bo obecnie jak zmostkuje 4 z 7 na kostce radia to wowczas zamykam obwod jak pisales i pojawia sie zegar:[)

PS: w porzednim radiu tego problemu nie mialem zlaczylem te kable i zegar sie nie pojawial...a tu jak na zlosc:[!

Re: Mostkowanie

PostNapisane: 24 cze 2010, 20:50
przez celnikp
Podaj co to za radio. Sprawdź czy jak dłużej przytrzymasz przycisk "OFF" czy zegar nie zgaśnie. Czy nie ma na radiu (obudowa tak miało kiedyś sony)żadnego przełącznika którym możesz ustawić aby po wyłączeniu zegar był widoczny lub nie.

Re: Mostkowanie

PostNapisane: 24 cze 2010, 23:59
przez PLaster
oj, jedź z tym do jakiegoś elektronika, dasz mu na czteropak i Ci to podłączy, bo jak będziesz sam tak podłączał jak do tej pory to spalisz instalacje w aucie lub w ostateczności tylko radio

celnikp czytaj uważnie o jaki chodzi zegarek!!

Re: Mostkowanie

PostNapisane: 25 cze 2010, 00:11
przez dr
ALPINE CDE-111R

Re: Mostkowanie – poradnik

PostNapisane: 25 sie 2010, 15:36
przez janos
aby uniknąć ciągle włączonego zegarka wystarczy:
– podłączyć żółty przewód do styku 4 i 7
– czerwonego przewodu nie podłączamy nigdzie

Re: Mostkowanie – poradnik

PostNapisane: 26 sie 2010, 09:50
przez airbob
Litości
1. Odepnij całkiem radio
2. Weź miernik w garść
3. Namierz w kostce radiowej w instalacji auta stały plus
4. Do tego stałego plusa podepnij żółty i czerwony przewód wychodzące z kostki radia
Koniec