Wejście JACK –> AUX

Wszystko o modyfikacjach i budowie nagłośnień naszych aut.

Postprzez czyczu » 13 gru 2009, 21:08

A ja mam pytanie: czy CarPC idzie podłączyć z fabrycznym BOSE poprzez xCL (jego złącze AUX) ?
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2009, 12:49
Posty: 56
Skąd: Przemyśl /Polska / Neu-Ulm / Deutschland
Auto: Mazda 6 2.0 D Combi 2003r.

Postprzez Myjk » 13 gru 2009, 21:44

Jeśli już masz xCL, to tak. W przeciwnym razie nie opłaca się kupować xCL do tego celu.
Lepiej kupić Car2PC albo zrobić patent AUX out na pinach.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 07:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez czyczu » 13 gru 2009, 23:49

Myjk napisał(a):Jeśli już masz xCL, to tak. W przeciwnym razie nie opłaca się kupować xCL do tego celu.
Lepiej kupić Car2PC albo zrobić patent AUX out na pinach.


Co do xCL to sprawdź PW ;]
Szukałem Car2PC ale raczej w Polsce jest niedostępny, a ja sam niestety nie mam doświadczenia w ściąganiu czegokolwiek z USA.
Co do patentu AUX to czytałem, owszem, ale ponoć nie u wszystkich to działa jak należy :/ I mam z tego powodu mieszane uczucia :/
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2009, 12:49
Posty: 56
Skąd: Przemyśl /Polska / Neu-Ulm / Deutschland
Auto: Mazda 6 2.0 D Combi 2003r.

Postprzez Vernitus » 14 gru 2009, 11:17

czyczu napisał(a):Co do patentu AUX to czytałem, owszem, ale ponoć nie u wszystkich to działa jak należy :/ I mam z tego powodu mieszane uczucia :/

przecież zrobienie tego i sprawdzenie czy działa to w zasadzie zerowy wydatek , tylko czasu trochę potrzeba (sam zamierzam z tego patentu skorzystać, zamiast tego co mam w tej chwili a nie spełnia moich oczekiwań)

Myjk napisał(a):Wspólnie z Arkiem mamy zamiar zakupić gotowy CarPC na płycie Mini-ITX z Atomem C2D,
ponieważ jego koszt jest porównywalny ze składakiem, a w zasadzie w cenie jest
też kompaktowa obudowa

"komp gotowiec" to niezły pomysł ale nie ma to jak własna konstrukcja dopasowana do miejscówki :P , jest trochę roboty ale jaka satysfakcja i przyjemność :)
"Człowiek jest wielki, nie przez to co ma, lecz przez to kim jest, nie przez to co posiada, lecz przez to czym dzieli się z innymi."– Karol Wojtyła
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2009, 15:07
Posty: 69
Skąd: okolice Wa-wy :)
Auto: Mazda 6 CiTD GY 06r.

Postprzez Myjk » 14 gru 2009, 11:46

Vernitus napisał(a):przecież zrobienie tego i sprawdzenie czy działa to w zasadzie zerowy wydatek , tylko czasu trochę potrzeba (sam zamierzam z tego patentu skorzystać, zamiast tego co mam w tej chwili a nie spełnia moich oczekiwań)

To AFAIK musi działać – trzeba taki sam myk z lutowaniem zrobić jak przy zmieniarce/xCL/Car2PC przy L716.

Vernitus napisał(a):"komp gotowiec" to niezły pomysł ale nie ma to jak własna konstrukcja dopasowana do miejscówki

Mnie wystarczy gotowiec, ponieważ będę go montować w kabinie – prawdopodobnie pod siedzeniem pasażera.
Tam będą optymalne warunki. W bagażniku w zimie jest zimno i wilgotno. W lato z kolei upał jak cholera.
W kabinie zawsze po niedługim czasie warunki robią się optymalne. Tj. w lato nawiew klimatyzuje, a w zimie grzeje.

Vernitus a możesz się podzielić patentem jak umocowałeś ekran w schowku?
Na jakimś zawiasie, czy jak? ;)
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 07:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez krzych » 14 gru 2009, 14:50

Vernitus napisał(a):
czyczu napisał(a):Co do patentu AUX to czytałem, owszem, ale ponoć nie u wszystkich to działa jak należy :/ I mam z tego powodu mieszane uczucia :/

przecież zrobienie tego i sprawdzenie czy działa to w zasadzie zerowy wydatek , tylko czasu trochę potrzeba (sam zamierzam z tego patentu skorzystać, zamiast tego co mam w tej chwili a nie spełnia moich oczekiwań)

U wszystkich poliftowcow dziala i u zadnego przedliftowca.

Myjk napisał(a):
Vernitus napisał(a):przecież zrobienie tego i sprawdzenie czy działa to w zasadzie zerowy wydatek , tylko czasu trochę potrzeba (sam zamierzam z tego patentu skorzystać, zamiast tego co mam w tej chwili a nie spełnia moich oczekiwań)

To AFAIK musi działać – trzeba taki sam myk z lutowaniem zrobić jak przy zmieniarce/xCL/Car2PC przy L716.

Nie da sie tak.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 15:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez czyczu » 14 gru 2009, 18:13

krzych napisał(a):
Vernitus napisał(a):
czyczu napisał(a):Co do patentu AUX to czytałem, owszem, ale ponoć nie u wszystkich to działa jak należy :/ I mam z tego powodu mieszane uczucia :/

przecież zrobienie tego i sprawdzenie czy działa to w zasadzie zerowy wydatek , tylko czasu trochę potrzeba (sam zamierzam z tego patentu skorzystać, zamiast tego co mam w tej chwili a nie spełnia moich oczekiwań)

U wszystkich poliftowcow dziala i u zadnego przedliftowca.

Myjk napisał(a):
Vernitus napisał(a):przecież zrobienie tego i sprawdzenie czy działa to w zasadzie zerowy wydatek , tylko czasu trochę potrzeba (sam zamierzam z tego patentu skorzystać, zamiast tego co mam w tej chwili a nie spełnia moich oczekiwań)

To AFAIK musi działać – trzeba taki sam myk z lutowaniem zrobić jak przy zmieniarce/xCL/Car2PC przy L716.

Nie da sie tak.

Czyli pozostaje mi tylko xCL ?
Mam przedlifta :|
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2009, 12:49
Posty: 56
Skąd: Przemyśl /Polska / Neu-Ulm / Deutschland
Auto: Mazda 6 2.0 D Combi 2003r.

Postprzez krzych » 15 gru 2009, 00:40

czyczu napisał(a):Czyli pozostaje mi tylko xCL ?
Mam przedlifta ysz

Tak. Mozna wprawdzie wykonac we wlasnym zakresie AUX-IN, ale w wersji monofonicznej (schematy na tym samym forum angielskim i chyba nawet w tym samym watku odnosnie AUX w moim podpisie). Generalnie kiepsko masz u siebie bez XCL.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 15:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Myjk » 16 gru 2009, 11:56

czyczu napisał(a):Czyli pozostaje mi tylko xCL ?

Wg mnie to rozwiązanie powinno działać. Przecież z xCL daje się puścić AUX przez jacka.
Zatem wg mnie całość będzie działać, ale tak jak xCL – pod podwójnym przyciskiem CD
jako EXternal Device. Ew. być może będzie trzeba poszukać innego pinu aktywującego
zewnętrzną zmieniarkę.

PS dzisiaj rozbebeszę xCarLinka i spróbuję po płytce ścieżki wyczaić.
Edit, zrobiłem to, ale niestety za chwilę się skapowałem, że mam wersję z AUX na BT. Także kiszka. Trzeba to badać osobiście na przedliftowym radiu. Przy czym wg mnie w xCL zmostkowane są piny 1 i 7 czyli dwa czarne kable.

Obrazek
Obrazek

W poliftach jest tak, cytuję:

Leo37 napisał(a):krzych ja już zrobiłem kabelek i będę go montował. Potrzebujesz wtyk na 3 (stary powerled) lub 4 (taki jak głośnik na płytę do komputera jeden podwójny (reset, power, lub HDD led) i jeden pojedyńczy. Patrząć na gniazdo od tyłu ( to przy gnieżdzie antenowym 75 Ohm) z lewej strony na dole masz 1 a do góry 2. dolny rząd to nieparzyste, górny parzyste.
resztę łączysz wg opisu:
gniazdo minijack leżąc nasa z lewej
z gniazda BOSE 2 i 4 na masę gniazda mini jack
3 na lewą stronę – kanał prawy
5 na prawą stronę kanał lewy
1 zwarta z 13 na przycisku MODE pojawia się AUX
Ostatnio edytowano 15 sie 2011, 12:24 przez Myjk, łącznie edytowano 1 raz
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 07:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez derric » 3 sty 2010, 22:21

Witam po raz pierwszy i pozdrawiam wszystkich.
Probowalem dokopac sie do konkretow, ale stron jest w cholere. Moze ktos da mi krotka odpowiedz?
Kupilem Madzie6 i kilka dni temu siadla mi zmieniarka (6CD). W ogole nie pokazuje plyt wewnatrz ani nie reaguje na przyciski. Radio dziala ok. Teraz 3 pytania
– czy naprawiac i dokupic xCL- CD to za malo muzyki i za czesto trzeba zmieniac plyty
– czy w roczniku 2003 musze robic zworke L716 do xCL, czy tez obejdzie sie bez przerobki – zrozumialem, ze jest to potrzebne w roczniku 2004
– czy moze wywalic uszkodzona zmieniarke CD i dokupic MP3 lub moze zmieniarke MP3, o ile jest taka mozliwosc.
To na tyle jak na poczatek.
Wszystkiego najlepszego w Nowym Roku.
derric

NIE CI STWAZAJA ZAGROZENIE, CO JEZDZA SZYBKO, ALE CI CO JEZDZA BEZMYSLNIE.
Początkujący
 
Od: 28 gru 2009, 17:26
Posty: 4
Skąd: Londyn
Auto: mazda6,03r,2.0 benz.LPG,kombi

Postprzez derric » 3 sty 2010, 22:28

sorki, chyba na poczatku pomylilem tematy. juz sie poprawiam.
derric

NIE CI STWAZAJA ZAGROZENIE, CO JEZDZA SZYBKO, ALE CI CO JEZDZA BEZMYSLNIE.
Początkujący
 
Od: 28 gru 2009, 17:26
Posty: 4
Skąd: Londyn
Auto: mazda6,03r,2.0 benz.LPG,kombi

Postprzez krzych » 4 sty 2010, 00:47

Myjk napisał(a):Wg mnie to rozwiązanie powinno działać. Przecież z xCL daje się puścić AUX przez jacka.

Prawdopodobnie przez przetwornik xCL, a nie bezposrednio na pin. Link w moim podpisie (EN) mowi o tym wiele – Ci co znalezli do poliftowych nie umieli do przed – byc moze to nie jest w 100% pewne, ale 90%, ze sie nie da (produkcja AudioLinka czy jak to sie tam nazywalo, bylaby bez sensu, bo to jest uklad wylacznie do przekazywania dzwieku analog, czyli wlasnie AUX). Ale powodzenia.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 15:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez airbob » 17 sty 2010, 03:08

Przed liftem podłączenie pinu 13 do masy nic nie daje.
Pin ten wewnątrz radia wisi w powietrzu, nawet po podłączeniu go do reszty obwodów (zworka) nadal bez zmian.
Naprawa WZMACNIACZY BOSE, Wyświetlaczy m6, Toyota Avensis
Naprawa ZMIENIAREK (także wysyłkowo) m3,m6,rx8,cx7,cx9 i inne
Wyjścia RCA do zewnętrznego wzmacniacza. Płyta startowa do nawigacji GH
kontakt 503304123
http://www.mazdaspeed.pl/forum/search.php?st=0&sk=t&sd=d&sr=posts&keywords=podz*+airbob*
Sprzedam oryginalny moduł zmieniarki na 6CD do mazdy 3 i 6, montaż
Żarówki podświetlenia klimatronika
kontakt 503304123
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2007, 09:55
Posty: 1544 (0/34)
Skąd: Wrocław gg8161056 tel.503304123

Postprzez krzych » 17 sty 2010, 13:15

airbob napisał(a):Przed liftem podłączenie pinu 13 do masy nic nie daje.
Pin ten wewnątrz radia wisi w powietrzu, nawet po podłączeniu go do reszty obwodów (zworka) nadal bez zmian.

Co potwierdza to co mowie, sygnal AUX in jest przetwarzany przez XCL na "pseudo-zmieniarke" dokladnie tak jak to robi ten audio-link czy jakos tak (ten ktorego produkcje wstrzymali, bo "modernizuja" – juz chyba ze dwa lata :P). Zreszta dokladnie tak samo rowniez jak pliki mp3, tyle tylko ze te sa najpierw dekodowane, a dodatkowo XCL podaj e w tym przypadku numer pliku w katalogu oraz numer katalogu (sic!).

Generalnie w przedlifcie bez XCL kicha.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 15:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez airbob » 17 sty 2010, 23:41

Powoli rodzi się szansa że wykombinuję jak się podłączyć z AUX IN w przedliftowcach.
Niestety jak na razie wygląda na to, że nie obędzie się bez ingerencji w module radia i bez zewnętrznego przełącznika aktywującego to wejście.
Nie wiem czy takie rozwiązanie problemu będzie akceptowalne przez potencjalnych użytkowników.
Może ktoś się wypowie.
Może jakaś sugestia gdzie takowy dodatkowy przełącznik umiejscowić.
Naprawa WZMACNIACZY BOSE, Wyświetlaczy m6, Toyota Avensis
Naprawa ZMIENIAREK (także wysyłkowo) m3,m6,rx8,cx7,cx9 i inne
Wyjścia RCA do zewnętrznego wzmacniacza. Płyta startowa do nawigacji GH
kontakt 503304123
http://www.mazdaspeed.pl/forum/search.php?st=0&sk=t&sd=d&sr=posts&keywords=podz*+airbob*
Sprzedam oryginalny moduł zmieniarki na 6CD do mazdy 3 i 6, montaż
Żarówki podświetlenia klimatronika
kontakt 503304123
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2007, 09:55
Posty: 1544 (0/34)
Skąd: Wrocław gg8161056 tel.503304123

Postprzez krzych » 18 sty 2010, 19:27

airbob napisał(a):Nie wiem czy takie rozwiązanie problemu będzie akceptowalne przez potencjalnych użytkowników.

Jesli chcesz sie wpiac w przedwzmacniacz to gdybym mial przedlifta, wzialbym od reki. Ja sam bym cos takiego kombinowal tyle ze nie znam sie na elektronice az tak ;P. Ale skoro masz patent, gratuluje i zycze klientow jak najwiecej :D CO do umiejscowienia przelacznika – moze zwyczajnie odpiac MD/Tape i zamiast niego? Jesli natomiast ma byc _prosto" (hebelkowy) to masz obok kierownicy takie cos, taka krociutenka listewke ktora jest na wcisk (dwa plastiki po bokach miedzy ktore wejda kable). Na niej moznaby cos ladnego przystosowac. Ew. na wolnej zaslepce przy DSC (ja sam tam chyba wrzuce rowniez gniazdo AUX).

Generalnie, mozliwosci troche jest i bardzo fajnie ze komus sie wreszcie udalo :)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 15:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez szatek » 22 lip 2010, 07:16

Odgrzewam kotleta – jest jakiś znany sposób na nagłaśnianie urządzeń zewnętrznych w przedlifcie?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 11:16
Posty: 41
Skąd: Szubin
Auto: Mazda 6 '03 CiTD GG 136KM

Postprzez Szaradek » 15 sie 2011, 21:29

Zachęcony przez kolegę Myjk'a dorzucam swoje 3 grosze w sprawie AUX do Mazdy 6 przedlift. Nie chcę tu przeklejać całego swojego opisu, jak to zrobić, więc zapraszam do sąsiedniego wątku:
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=28&t=40560&p=2065536#p2065536
Nawigacja i AUX w M6.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2011, 20:11
Posty: 38
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 3 2.0 SkyPASSION
165KM MT 2014 r.
Mazda 6 2.0 CiTD 136KM Sport Exclusive, 2004 r.

Postprzez staszkins » 23 sie 2011, 14:11

Z góry przepraszam jesli odpowiedż na moje pytanie jest banalnie prosta do odnalezienia – niestety ani na gogle ani tym bardziej na tym forum nie moge jej odnależc.

Mam Mazde 6 z 2006 z radiem Non-Bose i chciałbym wyprowadzaić z niego gniazdo aux. Naczytalem sie na temat xcl'a ( nie jest to prosta sprawa) i nawet polowy nie przejrzalem a poswiecilem sporo czasu – niestety jak dla mnie zbyt droga to zabawka, zwlaszcza ze mi wystarczy jedynie samo gniazdo aux. Niestey w trakcie przegladania tematu o xclu gdzies wydaje mi sie ze widzialem odpowiedz na moje pytanie, ale ucieklo mi.
Czy moze ktos wytlumaczyc jak wyprowadzic to gniazdo, ewentualnie podac linka?
Z góry – dzieki:)
Początkujący
 
Od: 23 sie 2011, 13:57
Posty: 4
Auto: Mazda 6 '06 2.0 Sport Kombi
LPG

Postprzez Myjk » 23 sie 2011, 14:16

Nie wystarczy Ci to co powyżej napisane?
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 07:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje