Problem z wzmacniaczem (rozwiązany)
1, 2
ja bym wytargał wzmacniacz i podpiął bym go do jakiego kolwiek akumulatora na stole. +12 i rem na stałe do +12 i masa do masy. Może gdzieś Ci się kabel przetarł, mało prawdopodobne, ale jednak.
-
& Marta
- Od: 25 kwi 2014, 11:37
- Posty: 3599 (51/69)
- Skąd: Niepołomice
- Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08
Albo gubi masę albo awaria wzmacniacza
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
Witajcie.
Mam problem z wyłączającym się wzmacniaczem – lecz nie jestem do końca przekonany, że jest on uszkodzony – być może to problem z regulatorem napięcia alternatora ? – może ktoś miał podobny przypadek, albo mnie naprowadzi na jakieś rozwiązanie...
Okazuje się, że wzmacniacz załącza PROTECT już przy napięciu, nawet 14,2 – 14,7V, które jest teoretycznie do przyjęcia.
Nagrałem krótki filmik z pomiaru ( jestem świadomy, że zwykły miernik elektroniczny może być zbyt mało czuły , lub za wolny, ale zapewne da to jakiś obraz sytuacji ):
Skok napięcia na filmie występuje ok. 6, oraz 27 sekundy. Zwiększenie napięcia wynika z wyłączania się cyklicznie kompresora klimatyzacji.
Instalację audio w aucie sprawdzałem 2x, do tego w miejsce wzmacniacza Focal ( sprawiającego problem ) mam obecnie wstawiony inny i wszystko działa jak należy.
Poza tymi skokami napięcia wzmacniacz działa bez zarzutu...
2 serwisy odpisały mi w korespondencji mailowej, że ciężko będzie coś zdiagnozować, bo nie są w stanie uzyskać podobnych warunków( skoki napięcia) na stole..
Mam problem z wyłączającym się wzmacniaczem – lecz nie jestem do końca przekonany, że jest on uszkodzony – być może to problem z regulatorem napięcia alternatora ? – może ktoś miał podobny przypadek, albo mnie naprowadzi na jakieś rozwiązanie...
Okazuje się, że wzmacniacz załącza PROTECT już przy napięciu, nawet 14,2 – 14,7V, które jest teoretycznie do przyjęcia.
Nagrałem krótki filmik z pomiaru ( jestem świadomy, że zwykły miernik elektroniczny może być zbyt mało czuły , lub za wolny, ale zapewne da to jakiś obraz sytuacji ):
Skok napięcia na filmie występuje ok. 6, oraz 27 sekundy. Zwiększenie napięcia wynika z wyłączania się cyklicznie kompresora klimatyzacji.
Instalację audio w aucie sprawdzałem 2x, do tego w miejsce wzmacniacza Focal ( sprawiającego problem ) mam obecnie wstawiony inny i wszystko działa jak należy.
Poza tymi skokami napięcia wzmacniacz działa bez zarzutu...
2 serwisy odpisały mi w korespondencji mailowej, że ciężko będzie coś zdiagnozować, bo nie są w stanie uzyskać podobnych warunków( skoki napięcia) na stole..
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Ile to już czasu walczysz z tym problemem. Przypominam sobie że już gdzieś o tym pisałeś.
Bo im się nie chce powalczyć z trudniejszym tematem.
W pierwszej kolejności trzeba sprawdzić jak wzmacniacz zachowa się jak mu się da zasilanie na poziomie 14-15V. W każdym sensownym serwisie powinien być zasilacz laboratoryjny z regulowanym napięciem wyjściowym, a nie jak ostatnio u jakiegoś rzeźbiarza widziałem zasilacz atx z kompa.
Owszem taka symulacja może nie zdiagnozować usterki ale od czegoś trzeba zacząć. Od samego pytania po serwisach wzmacniacz się nie naprawi. Trzeba działać.
Ja miałem kiedyś identyczną sytuację we wzmacniaczu Dragster tylko tam protect nie odpuszczał aż do wyłączenia systemu. Okazało się że impedancja głośników tak nisko schodziła i przeciążała wzmacniacz że pojawiał się protect. Jedynym skutecznym rozwiązaniem w tym systemie okazało się włączenie aktywnej zwrotnicy i przycięcie pasma od dołu na przednich głośnikach.
dobrzyn22 napisał(a):bo nie są w stanie uzyskać podobnych warunków( skoki napięcia) na stole
Bo im się nie chce powalczyć z trudniejszym tematem.
W pierwszej kolejności trzeba sprawdzić jak wzmacniacz zachowa się jak mu się da zasilanie na poziomie 14-15V. W każdym sensownym serwisie powinien być zasilacz laboratoryjny z regulowanym napięciem wyjściowym, a nie jak ostatnio u jakiegoś rzeźbiarza widziałem zasilacz atx z kompa.
Owszem taka symulacja może nie zdiagnozować usterki ale od czegoś trzeba zacząć. Od samego pytania po serwisach wzmacniacz się nie naprawi. Trzeba działać.
Ja miałem kiedyś identyczną sytuację we wzmacniaczu Dragster tylko tam protect nie odpuszczał aż do wyłączenia systemu. Okazało się że impedancja głośników tak nisko schodziła i przeciążała wzmacniacz że pojawiał się protect. Jedynym skutecznym rozwiązaniem w tym systemie okazało się włączenie aktywnej zwrotnicy i przycięcie pasma od dołu na przednich głośnikach.
Naprawa WZMACNIACZY BOSE, Wyświetlaczy m6, Toyota Avensis
Naprawa ZMIENIAREK (także wysyłkowo) m3,m6,rx8,cx7,cx9 i inne
Wyjścia RCA do zewnętrznego wzmacniacza. Płyta startowa do nawigacji GH
kontakt 503304123
http://www.mazdaspeed.pl/forum/search.php?st=0&sk=t&sd=d&sr=posts&keywords=podz*+airbob*
Sprzedam oryginalny moduł zmieniarki na 6CD do mazdy 3 i 6, montaż
Żarówki podświetlenia klimatronika
kontakt 503304123
Naprawa ZMIENIAREK (także wysyłkowo) m3,m6,rx8,cx7,cx9 i inne
Wyjścia RCA do zewnętrznego wzmacniacza. Płyta startowa do nawigacji GH
kontakt 503304123
http://www.mazdaspeed.pl/forum/search.php?st=0&sk=t&sd=d&sr=posts&keywords=podz*+airbob*
Sprzedam oryginalny moduł zmieniarki na 6CD do mazdy 3 i 6, montaż
Żarówki podświetlenia klimatronika
kontakt 503304123
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje