Taśmy dekarskie – zapach po nagrzaniu

Wszystko o modyfikacjach i budowie nagłośnień naszych aut.

Postprzez knyklu » 9 lis 2008, 12:28

Witam,
Krótka piłka. Kładliście, słyszeliście aby ktoś kład taśmy dekarskie na dach?
Jutro planuje je tam położyć, ale coś mnie tknęło, czy aby latem, gdy samochód będzie na słońcu, nie będą one śmierdzieć? wiecie coś na ten temat.
Ostatnio edytowano 9 lis 2008, 12:57 przez knyklu, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2007, 14:23
Posty: 288
Skąd: Konopnica
Auto: BJ ZL

Postprzez Myjk » 9 lis 2008, 12:41

Popraw proszę temat na deczko jaśniejszy.

Tutaj jest coś na temat:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic468912.html
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1071538.html

PS będziesz kładł te taśmy na swój dach? :P Przecieka Ci? <lol>
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez knyklu » 9 lis 2008, 17:40

Myjk napisał(a):PS będziesz kładł te taśmy na swój dach? :P Przecieka Ci? <lol>

Tak, głowa dziurę wybiłem.
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2007, 14:23
Posty: 288
Skąd: Konopnica
Auto: BJ ZL

Postprzez Adaś » 9 lis 2008, 21:21

Kup maty stworzone do wygłuszania, zamiast druciarstwo stosować :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez knyklu » 9 lis 2008, 22:48

Te tanie to raczej to samo, a na drogie mnie nie stać.
To może inaczej. Jest wogóle sens wykładać dach (od środka ;) ) matami? Da to jakiś efekt?
Może napakować pomiędzy podsufitkę a blachy piankę pod panele?
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2007, 14:23
Posty: 288
Skąd: Konopnica
Auto: BJ ZL

Postprzez airbob » 9 lis 2008, 23:59

Jeśli nie zamierzasz mieć sprzętu z najwyższych półek albo bawić się w bd-drag to odpuść sobie wygłuszanie dachu. Co do drzwi to jak najbardziej.
Naprawa WZMACNIACZY BOSE, Wyświetlaczy m6, Toyota Avensis
Naprawa ZMIENIAREK (także wysyłkowo) m3,m6,rx8,cx7,cx9 i inne
Wyjścia RCA do zewnętrznego wzmacniacza. Płyta startowa do nawigacji GH
kontakt 503304123
http://www.mazdaspeed.pl/forum/search.php?st=0&sk=t&sd=d&sr=posts&keywords=podz*+airbob*
Sprzedam oryginalny moduł zmieniarki na 6CD do mazdy 3 i 6, montaż
Żarówki podświetlenia klimatronika
kontakt 503304123
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2007, 10:55
Posty: 1548 (0/34)
Skąd: Wrocław gg8161056 tel.503304123

Postprzez knyklu » 10 lis 2008, 00:04

Mi bardziej zależy na komforcie niż na CA.
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2007, 14:23
Posty: 288
Skąd: Konopnica
Auto: BJ ZL

Postprzez airbob » 10 lis 2008, 00:13

Kiedyś na forum wałkowaliśmy ten temat.
Ja osobiście bym ię nie odważył wsadzić żadnej "papy" do wnętrza auta obawiając się o uwalniające się toksyny przy wyższych temperaturach. Wybrałbym maty dedykowane do samochodówki, nie są aż takie drogie.
Na forum jeden z kolegów twierdził że jakieś materiały dekarskie idealnie się sprawują w samochodzie, ja nie podzielam jego entuzjazmu
Naprawa WZMACNIACZY BOSE, Wyświetlaczy m6, Toyota Avensis
Naprawa ZMIENIAREK (także wysyłkowo) m3,m6,rx8,cx7,cx9 i inne
Wyjścia RCA do zewnętrznego wzmacniacza. Płyta startowa do nawigacji GH
kontakt 503304123
http://www.mazdaspeed.pl/forum/search.php?st=0&sk=t&sd=d&sr=posts&keywords=podz*+airbob*
Sprzedam oryginalny moduł zmieniarki na 6CD do mazdy 3 i 6, montaż
Żarówki podświetlenia klimatronika
kontakt 503304123
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2007, 10:55
Posty: 1548 (0/34)
Skąd: Wrocław gg8161056 tel.503304123

Postprzez knyklu » 10 lis 2008, 00:33

Poprzez dedykowane masz na myśli APP i Boll (te po 5-7 zł)? Bo jak tak, to jest to naprawdę to samo.
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2007, 14:23
Posty: 288
Skąd: Konopnica
Auto: BJ ZL

Postprzez airbob » 10 lis 2008, 02:49

Owszem w ramach oszczędności miałem na myśli te maty.
Skoro uważasz że to jest to samo to możesz je nakleić, ja nie jestem przekonany, ale możliwe że jestem w błędzie, nie znam składu chemicznego tych produktów.
A może zrobić mały test i podgrzać i powąchać ?
Naprawa WZMACNIACZY BOSE, Wyświetlaczy m6, Toyota Avensis
Naprawa ZMIENIAREK (także wysyłkowo) m3,m6,rx8,cx7,cx9 i inne
Wyjścia RCA do zewnętrznego wzmacniacza. Płyta startowa do nawigacji GH
kontakt 503304123
http://www.mazdaspeed.pl/forum/search.php?st=0&sk=t&sd=d&sr=posts&keywords=podz*+airbob*
Sprzedam oryginalny moduł zmieniarki na 6CD do mazdy 3 i 6, montaż
Żarówki podświetlenia klimatronika
kontakt 503304123
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2007, 10:55
Posty: 1548 (0/34)
Skąd: Wrocław gg8161056 tel.503304123

Postprzez knyklu » 10 lis 2008, 09:05

airbob napisał(a):A może zrobić mały test i podgrzać i powąchać ?

Zrobiłem :)
Przykleiłem i położyłem na rozgrzany komin. Sadze, że miał około 80 st. C i ani nie miały ochoty spłynąć, ani nie śmierdziały. Mało tego. Po wystudzeni i ponownym rozgrzaniu już tak bardzo nie zmiękły. po tym włożyłem je do zamrażalnika i dzisiaj rano po wyjściu chciałem je zerwać. Zrywały sie, ale bardzo trudno i nie były kruche.
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2007, 14:23
Posty: 288
Skąd: Konopnica
Auto: BJ ZL

Postprzez Myjk » 10 lis 2008, 13:43

knyklu napisał(a):Mi bardziej zależy na komforcie niż na CA.

Możesz napisać na czym DOKŁADNIE Ci zależy?
Może jesteś w niewłaściwym dziale...
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez knyklu » 10 lis 2008, 14:17

Myjk napisał(a):
knyklu napisał(a):Mi bardziej zależy na komforcie niż na CA.

Możesz napisać na czym DOKŁADNIE Ci zależy?
Może jesteś w niewłaściwym dziale...

Mam zamiar poprawić komfort jazdy, gneralnie wygłuszyć wnętrze samochodu.
A dlaczgo w dziale CA? Bo wszystki prawie tematy związane z wygłuszaniem powiązane są z CA, a umieszcznie tego w dziale 323/mx3 ograniczyłoby ilość czytających. Ale jeżeli uważasz, że należu go umieścić w innym dziale, to smiało, nie krępuj się ;)
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2007, 14:23
Posty: 288
Skąd: Konopnica
Auto: BJ ZL

Postprzez alien_pila » 10 lis 2008, 23:26

Witam. Żeby rozwiac wszelkie wasze wątpliwości to powiem raz i nie powtórze.
NIE ŚMIERDZI!!!!!!!!!!!!!!!!!!! – mata po rozgrzaniu. Mało tego. Ma zalety swoje inaczej nie stosowali by ich ludzie w budowie swojego CA, a znam parę przypadków zastosowania jej. Sam się skusiłem i jestem zadowolony. Ma właściwości mat bitumicznych APP z tym, że po rozgrzaniu jest strasznie miękka i się ciągnie jak guma do rzucia, ale całośc trzyma folia aluminiowa. Stosuje się ją właśnie po to , żeby ta folia trzymała całośc w upalne dni latem, a zwykłe maty potrafią latem spłynąc, a zimą popękac.
Obrazek
Obrazek
Fiat 126p, Renault Clio I, Ford Escort Mk IV, Renault 19, Mazda 323F BG, Ford Mondeo MK II, Mazda 323F BG.

Auto Folie – Przyciemnianie szyb
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2007, 00:08
Posty: 453
Skąd: Piła
Auto: V40

Postprzez Sqbi » 11 lis 2008, 12:07

Więc jak mam być szczery to mam dach zrobiony APP (po co ? pytam sie siebie ciągle) i muszę powiedzieć ze jak samochód postoi na słońcu (mocnym słońcu z 40-60 stopni) to ja czuje maty ale z ostatnich obserwacji to coraz mniej zobaczymy co będzie po zimie. Jeszcze tak uwaga z racji tego ze dach to kawał blachy to wytłumiłem go podwójnie tzn 2 warstwy .
Dj Sqbi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2007, 12:38
Posty: 65
Skąd: Nadarzyn
Auto: Mazda 626 2.0 DiTD

Postprzez knyklu » 11 lis 2008, 18:48

Sqbi napisał(a):Więc jak mam być szczery to mam dach zrobiony APP (po co ? pytam sie siebie ciągle)[...].

Chcesz przez to powiedzieć, ze nie ma żadnej różnicy, przed i po wyklejeniu?
A czy możesz napisać ile mniej więcej jest miejsca pomiędzy dachem a podsufitka. Mam zamiar wcisnąć tam filc.
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2007, 14:23
Posty: 288
Skąd: Konopnica
Auto: BJ ZL

Postprzez Sqbi » 11 lis 2008, 19:25

Chcesz przez to powiedzieć, ze nie ma żadnej różnicy, przed i po wyklejeniu?

Na pewno jest czy jakaś znaczna ? ciężko powiedzieć. Mi bardziej chodziło o to że dużo osób narzeka na APP. Sam mam wytłumiony bagażnik i na klapie faktycznie odkleja się mata i pęka ale nie jest to chyba aż takie straszne.

A czy możesz napisać ile mniej więcej jest miejsca pomiędzy dachem a podsufitka. Mam zamiar wcisnąć tam filc.

Tak jak ktoś już pisał ja też bym nie dawał nic co pochłania wilgoć, bo tu chodzi głównie o usztywnienie blachy. Takie przynajmniej moje zdanie.

Pozdr[/quote]
Dj Sqbi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2007, 12:38
Posty: 65
Skąd: Nadarzyn
Auto: Mazda 626 2.0 DiTD

Postprzez knyklu » 11 lis 2008, 19:42

Sqbi napisał(a):Tak jak ktoś już pisał ja też bym nie dawał nic co pochłania wilgoć, bo tu chodzi głównie o usztywnienie blachy. Takie przynajmniej moje zdanie.

Tak, usztywnienie ażeby nie wpadały w rezonans pod wpływem zmian ciśnienia spowodowanego przede wszystkim przez subwoofera, lub innych drgań o niezbyt wysokiej częstotliwości, ale dużej amplitudzie spowodowanych innym źródłem. Dlatego same maty nie poprawia dyskomfortu związanego z wysokim poziomem hałasu. Dodanie do mat czegoś dźwiękochłonnego powinno dać dobre rezultaty. Wszyscy, którzy wyklejali blachy matami/taśmami raczej nie mówili, że jest ciszej, tylko że jakoś dźwięku się poprawiła.

Czyli moim zdaniem, cała ta bitumika ma jedną zaletę – wagę. Identyczny efekt otrzymałoby się poprzez obciążenie blach czymkolwiek – ciężkie, więc trudniej wprowadzić w drgania.

Sensowne wydaje się wiec, wygłuszanie substancjami typu baranek, ale nie na bazie bitumu, tylko żywic i kauczuku. Również usztywniają (chociaż mniej) ale poprzez porowata strukturę zamknięta pochłaniają dużo lepiej fale dźwiękowe niż lita struktura bitumu. Dodanie do tego warstwy o małej gęstości (filc, pianki polietylenowych) powinno dać już dobre rezultaty.

To powyżej to takie moje dywagacje laika.
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2007, 14:23
Posty: 288
Skąd: Konopnica
Auto: BJ ZL

Postprzez Sqbi » 11 lis 2008, 23:07

Inaczej ty chcesz tak naprawdę wytłumić samochód, użyć czegoś co pochłonie dźwięk a nie odbije go/nie wprawi jakieś materii w ruch. Ja bym najbardziej się skupił na źródle hałasu = silnik bo tak naprawdę to jest najbardziej głośne w samochodzie, zajmij się komorą silnika oraz przednia ścianą kadłuba, tylko pamiętaj że jeżeli chodzi o silnik to wchodzą w to drgania które przechodzą przez cały samochód. I pamiętaj o jednej rzeczy że w wytłumieniu najbardziej tłumią się wysokie i średnie częstotliwości akustyczne a niskie najgorzej wytłumić i robi się to poprzez usztywnienia. Sorki jeżeli się mylę ale bazuje na własnym doświadczeniu.

A z tą wagą się zgodzę bo to czysta logika. :)

Należało by odróżnić oraz wyjaśnić powszechnie mówienie o wytłumieniu samochodu od wyciszenia, bo to dwie inne lecz podobne rzeczy. Czyż nie?
Dj Sqbi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2007, 12:38
Posty: 65
Skąd: Nadarzyn
Auto: Mazda 626 2.0 DiTD

Postprzez knyklu » 11 lis 2008, 23:22

Co do całego spodu i silnika samochodu to mam już wszystko obmyślone. Wątpliwości miałem tylko co do dachu.
A co do wytłumienia i wyciszenia to moim zdaniem jest tak, że ażeby wyciszyć samochód trzeba go również wytłumić. Położeni samego filcu da mniej, niż połączenie go z np. matami i na odwrót.
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2007, 14:23
Posty: 288
Skąd: Konopnica
Auto: BJ ZL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje