Mam nadzieję, że wejdą na głębokość... Fabryczne radio nie ma wyjścia na wzmacniacz, więc albo będzie trzeba je wymienić, albo dorobić wyjścia niskonapięciowe. Najpierw zobaczę jak poradzi sobie fabryka...
Nie znam się specjalnie na CarAudio, ale w zaciszu domowym lubię posłuchać sobie dobrej muzyki na przyzwoitym sprzęcie. Nie oczekuję od samochodu tego, że uda mi się zbudować w nim taki system, który dorówna sceną dźwiękową tradycyjnym domowym konstrukcjom. Wolę te pieniądze wydać na inne cele. Jednak nie chciał bym słuchając muzyki w samochodzie, za każdym razem irytować się.
Nowy temat miał za zadanie ułatwić zakup dobrego systemu, po atrakcyjnej cenie, jednak widzę, że okazaliście zainteresowanie również moją planowaną konstrukcją, więc może uzyskam kilka rad od specjalistów w tej dziedzinie. Zaznaczam od razu, że konstrukcja będzie budżetowa, dlatego chciałbym, aby udzielając mi rad, brać to pod uwagę.
W samochodzie aktualnie znajduje się fabryczne radio, i cztery głośniki (wszystkie eliptyczne, ale nie wiem jakich rozmiarów). Przednie głośniki nie odtwarzają poprawnie ani wysokich ani niskich tonów – nadają się co najwyżej do słuchania audycji radiowych

. W drzwiach z tyłu znajduje się się miejsce na głośniki, jednak nie ma ich tam. Drugą parę głośników producent umieścił na półce z tyłu. Wysokich tonów nie ma, średnica niewyraźna, tonów niskich jest dość sporo jak na takie głośniki, jednak jest on słabo kontrolowany (prawdopodobnie wina drgającej półki).
Teraz moje plany:
W pierwszej kolejności chciałbym zamontować zakupiony system (ESK 165), w przednich drzwiach – EV165 w miejscu gdzie aktualnie znajduje się głośnik eliptyczny i ET20 przy lusterku. Lusterka są sterowane elektrycznie, więc nie powinno być problemu z montażem. Drzwi mają zostać wygłuszone, tylko powstaje pytanie czym? Taśmą dekarską, czy matami do tego przeznaczonymi. Taśma z uwagi na swoje przeznaczenie powinna trzymać się dobrze, tylko nie wiadomo jak to wygląda od strony akustycznej. Z kolei tanie maty nie koniecznie mogą się dobrze trzymać. Lepiej wygłuszyć drzwi znaczną ilością taśmy dekarskiej, czy zakleić same otwory techniczne matami przeznaczonymi do tego celu?
Po instalacji takiego systemu powstaje pytanie co zrobić z tyłem? Zostawić tak jak jest, odłączyć, a może odciąć filtrem dolnoprzepustowym?
PS. Może dało by się zmienić nazwę tematu na "ESK 165 w Mazdzie Protege '02" lub coś podobnego, bo promocja już nieaktualna, a temat się rozwinął...