Witam wszystkich.
W serwisie zostawilem do montazu wzmacniacz do samochodu. Kable Byly juz polozone wiec nie powinno byc problemu. Pod radio zostaly podlaczone glosniki w tylnych drzwiach, pod wzmacniacz w przednich drzwiach i na polce bagaznika. Mialo to wszystko ladnie grac.
Okazalo sie jednak ze glosniki z polki zamiast grania, wydaja stlumiony, charczacy bas i nic wiecej. Zadnych innych tonow (mimo tego ze sa 2 drozne).
Facet w serwisie powiedzial ze moje radio nie jest przystosowane aby podlaczyc w ten sposob 3 pary glosnikow i ze albo zmienie radio albo zamiast trzeciej par glosnikow zamontuje tube lub skrzynie basowa (wtedy niby ma wszystko dzialac). Czy takie cos jest mozliwe?
Wzmacniacz jest 4 kanalowy wiec spokojnie powienien dac moc na 2 pary glosnikow a 3 para glosnikow idzie od radia.
Co o tym myslicie??
Pozdrawiam
Niepoprawnie grajace glosniki
Strona 1 z 1
Sądzę ze w radiu albo we wzmacniaczu jest włączony filtr dolnoprzepustowy. Pokaż (daj fotke) z ustawieniami wzmacniacza i sprawdź to jeszcze w radiu.
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
Oddalem wzmacniacz do naprawy bo myslalem ze ma popalone wyjscia na tylne glosniki i dlatego te glosniki graja nieodpowiednio. Jak podlacze glosniki z przodu pod tylne wejscia to wtedy przednie charcza w tylne (podlaczone pod przednie wjejscie) graja.
W naprawie stwierdzono ze wszystko jest ok ze wzmacniaczem. Niestety nie pamietam jak wzmacniacz byl ustawiony na poczatku. Prosze o informacje jak powinno byc ustawione? Oto zdjecia:
Chodzi tu o sprawdzenie podlaczenia kabli do radia czy ustawienia w menu radia z zakresu filtru dolnoprzepustowego?
W naprawie stwierdzono ze wszystko jest ok ze wzmacniaczem. Niestety nie pamietam jak wzmacniacz byl ustawiony na poczatku. Prosze o informacje jak powinno byc ustawione? Oto zdjecia:


Xionc napisał(a): sprawdź to jeszcze w radiu.
Chodzi tu o sprawdzenie podlaczenia kabli do radia czy ustawienia w menu radia z zakresu filtru dolnoprzepustowego?
Driving is my EXTASY
- Od: 18 sie 2007, 12:52
- Posty: 461
- Skąd: Zagranica
Wiec tak...
Ja bym sprobowal zjechac Input Level do polowy powiedzmy. Potem o polowe tego co jest Bass Boost. Ciecia nie ruszamy, bo nie uzywamy zadnych filtrow. Powinno byc na full. A powiedz mi jeszcze co to za glosniki sa do tego podlaczone?
Ja bym sprobowal zjechac Input Level do polowy powiedzmy. Potem o polowe tego co jest Bass Boost. Ciecia nie ruszamy, bo nie uzywamy zadnych filtrow. Powinno byc na full. A powiedz mi jeszcze co to za glosniki sa do tego podlaczone?
- Od: 12 paź 2007, 19:00
- Posty: 74
- Skąd: Wrocław
- Auto: R19 GTS
Zwrotki powinny być ustawione na full i oczywiście stereo(przód i tył)chyba że chcesz odciążyć przedni system z pasma którego i tak nie przeniesie to ustaw na front na HPF a FREQ zostaw tak jak jest na fotce,ewentualnie sprawdź pasmo przenoszenia tych głośników i wtedy ustaw częstotliwość cięcia według wytycznych producenta.
BASS BOOST działa tylko gdy jest właczony filtr LPF więc to Cię nie dotyczy.
Twój problem prawdopodobnie polegał na włączonym filtrze LPF na kan.3i4 ale dziwie się że ktoś kto zabiera się za podłączanie wzmacniacza nie ma o tym pojęcia
BASS BOOST działa tylko gdy jest właczony filtr LPF więc to Cię nie dotyczy.
Twój problem prawdopodobnie polegał na włączonym filtrze LPF na kan.3i4 ale dziwie się że ktoś kto zabiera się za podłączanie wzmacniacza nie ma o tym pojęcia
NaturalSound -instalacje Car Audio
- Od: 25 paź 2006, 11:56
- Posty: 356
- Skąd: Warszawa
- Auto: SoundCombi
Ciezko mi powiedziec co to za glosniki. Wiem ze na polce sa Boshmana, w drzwiach mimo zdjecia paneli nie udalo mi sie odkryc co jest zamntowane poniewaz nie ma zadnych podpisow.chix napisał(a): A powiedz mi jeszcze co to za glosniki sa do tego podlaczone?
Jak byl podlaczony to probowalem zroznymi ustawieniamy tych filtrow i nic nie pomagalo.Raadek napisał(a):Twój problem prawdopodobnie polegał na włączonym filtrze LPF na kan.3i4 ale dziwie się że ktoś kto zabiera się za podłączanie wzmacniacza nie ma o tym pojęcia
Nie mam o tym pojecia i dlatego montaz wzmacniacza zlecilem w zakladzie ktory tym sie zajmuje. Jednak uslyszalem to co podalem w pierwszym wpisie i chcialem sie z wami skonsultowac czy takie cos jest mozliwe.Raadek napisał(a):dziwie się że ktoś kto zabiera się za podłączanie wzmacniacza nie ma o tym pojęcia
Driving is my EXTASY
- Od: 18 sie 2007, 12:52
- Posty: 461
- Skąd: Zagranica
To są jedynie moje przypuszczenia ponieważ nie miałem kontaktu z tym systemem kiedy problem wystąpił.
NaturalSound -instalacje Car Audio
- Od: 25 paź 2006, 11:56
- Posty: 356
- Skąd: Warszawa
- Auto: SoundCombi
Przyszedł mi do głowy jeszcze jeden pomysł – byc może radio które posiadasz ma jedynie dwa wyjścia sygnałów lewego i prawego kanału. Nawet jeśli posiada cztery gniazda chinch to dwa pozostałe mogą służyć jako wyjście subwoofera/wejście sygnału (AUX), wejście sygnału zmianiarki... Dlatego proponuję odłączyć wtyki z wejść tylnych głośników przy wzmacniaczu i w ich miejsce podłaczyć te które wpięte są jako przód. jeśli tylne zaczną działać to pozostaje Ci kupić jedynie rozgałężnik z dwóch chinch-y na cztery, podłączyć i gotowe 
- Od: 30 sty 2005, 12:07
- Posty: 1016
- Skąd: Kościerzyna
- Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)
Chudy, bardzo mozliwe ze wlasnie cos takiego probowal wytlumaczyc mi gosciu w serwisie. Tylko ze ja troche "zielony" jestem z tematu CarAudio.
Juz to probowalem i wtedy tylne glosniki (podlaczone pod przod we wzmacniaczu) dzialaja normalnie a przednie glosniki (podlaczone pod tyl charcza). Te przejsciowki nalezy zamontowac w wyjsciu radia czy wejsciu wzmacniacza?
Nie wiem czy to ma znaczenie ale to radyjko dawalo juz moc na dwie pary glosnikow w innym aucie. Tylko ze tam gralo bez podlaczania wzmacniacza.
Dlatego proponuję odłączyć wtyki z wejść tylnych głośników przy wzmacniaczu i w ich miejsce podłaczyć te które wpięte są jako przód. jeśli tylne zaczną działać to pozostaje Ci kupić jedynie rozgałężnik z dwóch chinch-y na cztery, podłączyć i gotowe
Juz to probowalem i wtedy tylne glosniki (podlaczone pod przod we wzmacniaczu) dzialaja normalnie a przednie glosniki (podlaczone pod tyl charcza). Te przejsciowki nalezy zamontowac w wyjsciu radia czy wejsciu wzmacniacza?
Nie wiem czy to ma znaczenie ale to radyjko dawalo juz moc na dwie pary glosnikow w innym aucie. Tylko ze tam gralo bez podlaczania wzmacniacza.
Driving is my EXTASY
- Od: 18 sie 2007, 12:52
- Posty: 461
- Skąd: Zagranica
Jest w pod temacie postu, Pioneer DEH-P40MP. Zaraz biore sie za czytanie instrukcji, moze uda mi sie tam cos znalesc na ten tematXionc napisał(a):a co to za radio, podaj model i producenta
Link do strony z parametrami radia. Moze pomoze w czyms ... :
http://www.pioneer.pl/pl/products/DEH-P40MP/print.html
Driving is my EXTASY
- Od: 18 sie 2007, 12:52
- Posty: 461
- Skąd: Zagranica
Może tu jest problem: Preout RCA 2 (P+T lub S/W) być może masz przełączone na suba tylne RCA
NaturalSound -instalacje Car Audio
- Od: 25 paź 2006, 11:56
- Posty: 356
- Skąd: Warszawa
- Auto: SoundCombi
Raadek napisał(a):Preout RCA 2 (P+T lub S/W) być może masz przełączone na suba tylne RCA
Prawdopodobnie tak wiec trzeba bedzie pogrzebać nieco w ustawieniach radia.
Veyron napisał(a):A czy wogole jest takie cos mozliwe aby "radio bylo nie przystosowane zeby podlaczyc poprzez wzmacniacz 3 pary glosnikow
Kompletna bzdura!
Wszystko napewno będzie hulać – kwestia jedynie podłączenia/ustawienia parametrów. Poszukaj w instrukcji jak wybrać sygnał idący na wyjścia i zobacz jak są ustawione.
- Od: 30 sty 2005, 12:07
- Posty: 1016
- Skąd: Kościerzyna
- Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje