Nawigacje – opinie i porady

Wszystko o modyfikacjach i budowie nagłośnień naszych aut.

Postprzez godel1 » 28 sie 2013, 11:41

Witam, Panowie chciałbym się dowiedzieć czy da się kamerkę cofania do oryginalnej navi podłączyć w 6 mps 2006r. i jak zmienić język na polski w tej że nawigacji? Proszę bardzo mocno o konkretną odpowiedź bo wertuje forum już enty raz i nic, z góry dziękuje i pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 18 mar 2012, 19:49
Posty: 10
Auto: 6 mps 06. (FL) 2.3 l Turbo

Postprzez iwi » 28 sie 2013, 12:45

godel1 napisał(a):czy da się kamerkę cofania do oryginalnej navi podłączyć w 6 mps 2006r.

da się – czemu nie. Nie będzie to proste, bo nie ma żadnego dodatkowego wejścia ale na pytanie mogę z całą pewnością odpowiedzieć, że się da. Potrzebna jest tylko oryginalna kamera i Park Assist (taki moduł przetwarzający sygnał z kamery na RGBs).

godel1 napisał(a):jak zmienić język na polski w tej że nawigacji

nie ma takiej opcji.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2011, 23:33
Posty: 408 (0/4)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 5 2,0 Diesel 2006r. 150KM
6,5-8,0l / 100km
230000km

Postprzez NIEBO! » 28 sie 2013, 13:08

godel1, ale uparty jesteś :P Napisałem Ci już, że w prosty sposób się nie da <lol> Ale w sumie dobrze, że chcesz mieć potwierdzenie informacji też od innych :) iwi na szczęście potwierdził – trochę przekornie ;) , ale jednak :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2013, 21:47
Posty: 685 (4/8)
Skąd: Poznań
Auto: Była skośnooka: Honda Civic Noblesse '95 1.3 75KM
Jest skośnooka:
Mazda6 GY L3 '06 2.3l 16V 166KM SportWagon 220V :)

Postprzez godel1 » 28 sie 2013, 15:30

Tak, wiem jestem uparty. Czytałem w tamtym temacie że się nie da w tym też już przeczytałem że się nie da i chyba na tym dam sobie spokój. ;) Jak dla a swoją drogą strasznie mnie zaczyna denerwować mój MPS a raczej ludzie którzy decydują o losach mazdy. Żebym musiał jeździć takim (fajnym) starym trupem ;/ bo im się nie chce zrobić czegoś z podobną (może być mniejszą) mocą pędzone z 4 (np. M3 sedan ).

Po upewnieniu się że w pięknej ori navi nie da się zmienić języka na Polski to chciałbym się dowiedzieć gdzie można napotkać mapy to tej navi oczywiście na nasz piękny kraj? i czy są w ogóle jakieś choć troszkę aktualne?
Początkujący
 
Od: 18 mar 2012, 19:49
Posty: 10
Auto: 6 mps 06. (FL) 2.3 l Turbo

Postprzez NIEBO! » 17 wrz 2013, 09:00

Na allegro widziałem kiedyś, ale już nie ma ...
Ostatnio edytowano 17 wrz 2013, 09:44 przez NIEBO!, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2013, 21:47
Posty: 685 (4/8)
Skąd: Poznań
Auto: Była skośnooka: Honda Civic Noblesse '95 1.3 75KM
Jest skośnooka:
Mazda6 GY L3 '06 2.3l 16V 166KM SportWagon 220V :)

Postprzez iwi » 17 wrz 2013, 09:33

godel1 napisał(a):navi oczywiście na nasz piękny kraj

spróbuj tutaj: http://polskiemapynawigacji.blog.onet.pl/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2011, 23:33
Posty: 408 (0/4)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 5 2,0 Diesel 2006r. 150KM
6,5-8,0l / 100km
230000km

Postprzez NIEBO! » 18 wrz 2013, 16:28

Obrazek
gniazdo/wtyczka RADIO

styk sygnał
1 głośnik RR- / line out RR- (B)
2 głośnik RR+ / line out RR+ (B)
3 głośnik RF- / line out RF- (B)
4 głośnik RF+ / line out RF+ (B)
5 głośnik RF- / line out RF- (B)
6 głośnik RF+ / line out RF+ (B)
7 głośnik LF- / line out LF- (B)
8 głośnik LF+ / line out LF+ (B)
9 masa
10 ST. SW.
11 tel. mute
12 sterowanie wzmacniacza
14 masa zasilania
15 (masa)
16 +12V ACC
17 CAN L
18 CAN H
19 UART 2 (SIG. OUT)
20 UART 1 (SIG. IN)
21 SPEED
22 -ILL
23 +INS
24 +12V BATT

Źródło http://studio24.prv.pl/

Czy mógłby ktoś wyjaśnić mi parę spraw?

1-8 raczej jasne
9,14,15 czym różnią się te masy? Której użyć jako stałej masy do zasilania obwodów zewnętrznych – nie związanych z masą audio? stawiam na 14, ale czy na pewno?
10 ST. SW. ??
11 tel. mute – domyślam się, że wycisza radio gdy dzwoni telefon ... ale jak sterować tym pinem? MASĄ? +5V, +12V?
16 +12V ACC "plus", który pewnie pojawia się w momencie przekręcenia kluczyka, ale czy znika w momencie rozruchu silnika? Bo radio "gaśnie".
21 SPEED – domyślam się że to sygnał związany z funkcją zwiększania głośności przy większych prędkościach? Ale co to za sygnał? Napięciowy? Zmienna częstotliwość? PWM? jakas ramka cyfrowa? Byłoby fajnie wykorzystać sobie to do czegoś gdyby można było łatwo zdekodować ... i jak dokładna jest prędkość na tym pinie? Czy tylko np 2 progi? Ciekawe :D
22 -ILL ??
24 +12V BATT – czyżby to był stały +, który nie znika nawet w momencie rozruchu? Potrzebuje taki sygnał do zasilania własnych układów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2013, 21:47
Posty: 685 (4/8)
Skąd: Poznań
Auto: Była skośnooka: Honda Civic Noblesse '95 1.3 75KM
Jest skośnooka:
Mazda6 GY L3 '06 2.3l 16V 166KM SportWagon 220V :)

Postprzez Marek 161BD081 » 18 wrz 2013, 17:44

W moim oryginalnym Clarionie w X9 jest parę różnic w opisie.
Wiem bo wyciągalem płytę główna i oznaczenia brałem z opisu na PCB.
Konkretne roznice:
9 – ANT CONT – sterowanie anteną (chyba)
10 – AMP CONT – chyba sterowanie wzmacniaczem
11 – tak, to jest sterowanie wyciszeniem radia ale nie sprawdzałem jak to działa. Zapewne trzeba *12V podać tam.
12 – ST SW1 – nie wiem co to
13 – St sw2 – tez nie wiem co to i nawet nie szukałem info o tym.
14 – masa główna całości
15 – u mnie niepodłączone
16 – ACC – +12V po kluczyku i u mnie tez chyba gaśnie.
17 i 18 u mnie są niewykorzystane.
19 – -R SHIFT – o ile sie nie mylę to włączenie biegu wstecznego (po co to?)
20 – SIDE BRAKE – hamulec ręczny? (tez ciekawe po co?)
21 – SPEED – sygnał prędkości do podglasniania radia wraz z szybkością. Zapewne sygnał impulsowy tak jak do szybkościomierza.
22 – -ILL – to chyba tez do regulacji jasności radia.
24 – B/U – zasilanie główne. U mnie radio jest cały czas zasilone a jedynie pin ACC je "załącza".
Szczerze to nie testowałem tych sygnałów dodatkowych więc... dużo więcej nic nie wiem.
Można popatrzeć jeszcze na http://www.studio24.prv.pl albo na "elce".
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 22:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Barthez » 22 wrz 2013, 20:32

jak zaintalować igo na androida (navroad vivo and) ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 18:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez Yaz » 20 gru 2013, 13:12

Pojawiła się bardzo fajna promocja dla nawigacji Sygic'a:
http://www.sygic.com/en/gps-navigation
Macie jakieś doświadczenia z tą nawigacją na androidzie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lip 2012, 07:06
Posty: 223 (4/0)
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda6 GY 2,0 MZR-CD 121KM 2004

Postprzez mick » 20 gru 2013, 19:41

Witam dziś do mojego BLOW 70 iBT zamontowałem przedłużacz do karty micro SD
taki
Obrazek
w tym miejscu tak do aktualizacji
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2011, 14:43
Posty: 295 (2/0)
Skąd: Wyszków
Auto: Mazda 6 2,2 185Hp, 2009r.
Mazda 6 2,3 166Hp, 2003r.

Postprzez iwi » 21 gru 2013, 22:21

http://www.ebay.pl/itm/CS9200-RV-Navigation-Box-/251301359381?pt=US_Adapters&hash=item3a82ba6f15
Ukazała się nowsza wersja Audiomedia NAV-108 współpracująca z panelami dotykowymi.
Panel taki można kupić do 100zł i zamontować na ekranie oryginalnym.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2011, 23:33
Posty: 408 (0/4)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 5 2,0 Diesel 2006r. 150KM
6,5-8,0l / 100km
230000km

Postprzez Lazir » 28 gru 2013, 00:11

Znalazłem odpowiedź na montaż kamery cofania do oryginalnego monitora ale niestety jest po rosyjsku. Czy jest to ktoś w stanie w miarę i rozsądnie przetłumaczyć? Google Translate tłumaczy ale nie aż tak dobrze jak powinno i część jest bardzo niezrozumiała.

О камере. Велосипед изобрететь не буду, как-то на мазда6.ру писал уже. Возьму оттуда.



Для это нам нужен собственно сам штатный монитор и собственно сама камера заднего вида. Камера должна быть обязательно формата NTSC, т.к. штатный монитор поддерживает только его (PAL увы нет).

Камера имеет 4 провода. 2 из них питание камеры, по 2ум остальным идёт видеосигнал.
1. +12 вольт (как правило красный)
2. "масса", он же "минус" (как правило чёрный провод

Провода питания идут каждый по отдельности, видеосигнал же, как правило, идёт одним проводом с разъёмом RCA (в народе "тюльпан") на конце, где:
3. Центральный канал "тюльпана" это "плюс" видеосигнала,
4. Лепестки по краям это "минус" сигнала.

Далее теория подтверждённая практикой. Штатный монитор имеет 2 видеовхода RGB и Композитный. РГБ кана более качественный поэтому по нему идёт чёткая картинка с блока навигации (см. первые посты о мониторе, блоке НАВИ и схем разъёмов), композитный вход свободный, и активируется он при подачи +12 на контакты REAR CAM и REV на мониторе. К композитному входу и будем навешивать камеру. Далее, лично мой порядок действий при установке, не претендующий на истину, но имхо оптимальный

1. Вынимаем блок НАВИ из бордочка (держится он на кронштейне, чтобы его снять нужно открутить 2 болта. Находятся они... Короче над крышкой куда вставлять диск, увидите их, находятся они рядом).
2. Разбираем центральную консоль (как это делается писать не буду, инструкций уже много)
3. Вынимаем монитор, для этого нужно открутить 2 болта и 2 самореза. (фото пока нет, позже постараюсь выложить)
4. Далее, лично моя концепция подключения была такова, что мне нужно было, чтобы камера работала и изображение с неё было только при включении R на селекторе КПП, что я и реализовал (позже расскажу о том, как сделать чтобы изображение было постоянно или включалось с кнопки).
Итак, монитор у нас в руках, смотрим выше картинку "РасПИНовка монитора", изучаем, нам нужны будут контакты «h», «m» и «t» с разъёма CN705. На

h – подводим «плюс» сигнала, это центральный контакт «тюльпана»
m и t – нужно подать +12, чтобы монитор переключился на композит вход.
«Минус» видеосигнала садим на «минус» монитора (большой толстый провод рядом с фишкой CN705)

Я сделал следующим образом – купил разъём RCA-мама, припаял к нему 2 провода, центр замутил на h, а боковой контакт посадил на большой толстый «минус» монитора. И вывел этот RCA в тоннель под барчик.
Теперь нам пригодится фишка CN102 (см. картинку «РасПИНовка блока навигации»), на ней контакт 12 (REV), при включении задней скорости на нём появляется напряжение +12. С него то я и протянул 2 провода, один кинул на m (REAR CAM), второй на t (REV).
ВНИМАНИЕ! Провода должно быть именно 2, т.е. каждый провод идёт на свой контакт! Не знаю почему, если контакты параллелить то ничего не работает. Если провод тянуть один и разрывать его на 2 около фишки монитора, то ничего не работает. Так и не понял почему так, что за чудеса но это так. Всё, подключаем камеру, запитываем её, включаем зажигание, у меня на мониторе как обычно заставка навигации, включаю R, в колонках слышу «пип» и монитор переключается на камеру. Вуаля, всё работает!
Далее, новые провода приматываем изолентой или нейлоновой стяжкой к существующем жгутам проводов чтобы нигде ничего не висело и не болталось, ставим обратно монитор, собираем бороду, ставим на место блок НАВИ.

Далее установка камеры.
1. Придумываем место куда ставить камеру.
2. Устанавливаем. (тут советов не даю, конструкции разные, места установки разные. Могу сказать что свою я поставил над номером по центру. Предвижу ваши вопросы мешает ли открывать багажник? Да, немножко мешает, но уже привык и пофиг на это). Как снимать обшивку багажника надеюсь тоже писать не надо и так всё понятно, что держится на клипсах (у меня седан).
3. Подключение камеры. С питанием всё очень просто, т.к. мне нужно чтобы она работала только при включение задней, то и питание взял с фонаря заднего хода, плюс с плюса, минус с минуса. В комплекте с камерой для видеосигнала шёл провод блинной 4,5 метра. Самое сложное было протянуть его до барчика, вернее сложно было лишь в одном месте – протянуть его через жгут где провода проходят из багажника в крыло. Место там было, поэтому выёживался долго, но провод там просунул Потом по по проводке, через левое крыло в салон, потом по жгуту идущему к бензонасосу, даже вдоль тоннеля под барчик. На конце припаял RCA-папу и соединил его с ранее выведенным туда от монитора RCA-мамой.

Всё, контрольный выстрел в голову – включаю зажигание, открываю монитор, горит заставка НАВИ, включаю заднюю скорость, на мониторе изображение с камеры! Я довольный, счастливый, пошёл покушать и попить чаю.
Потом вернулся, дособрал мафтомобиль (барчик, заднюю сидушку, багажник и пр.). Т.к. камера с разметкой (шкала с расстоянием 3,2,1 метр) – отрегулировал камеру. Для этого взял стул и рулетку. На ровной поверхности поставил стул в метре от машины, отрегулировал камеру (просто водя её на кронштейне вверх-вниз) чтобы метка 1 метр совпала со стулом и зафиксировал. ВСЁ! Камера установлена, всё работает, млжно радоваться. Ибо, на парковках особенно, шутка очень полезная, особенно в сумерки и когда темно.

PS Немного инфы о том кто хочет чтобы камеры показывала постоянно. Думаю уже сами поняли, но всё же… Для того, чтобы камера показывала постоянно, на контакты РЕВ и РИР КАМ нужно подать +12 чтобы оно было постоянно, например взяв его с контакт АСС с того же блока НАВИ. Тогда композитный вход будет всегда активирован. Ну и конечно камеру нужно запитать не от фонаря заднего хода, а с чего то постоянного +12, конечно лучше с АСС, чтобы при вытащенном ключе она обесточивалась. Таким же Макаром можно и через тумблер делать, включать/выключать кнопкой. Либо делать переключение чтобы работала с R, или постоянно и т.д. и т.п. Так же на монитор вместо камеры можно подключать другие девайсы, обгонные камеры, ДВД проигрыватели и прочее.
За сим я заканчиваю, удачи на дорогах!

PSS Ещё советую воздержаться от покупок камер типа Пролоджи и Мистери тем у кого бывают холодные зимы, слышал от людей и продавцов что в -15 у них замерзает матрица и они перестают показывать, пока не потеплеет smile.gif

PSSS как писал в первом посте позже камеру пустил по штатным проводам от РГБ входа.

Źródło: http://mazda154.ru/forum/index.php?show ... t&p=114439
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2008, 02:11
Posty: 40 (0/1)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda6 2.3 TOP SPORT 2006

Postprzez Lazir » 29 gru 2013, 18:48

Czy moderatorzy byliby tak łaskawi podzielić ten temat na bardziej konkretne? Dlaczego nie można zrobić "nawiagacja – modyfikacje oryginalnej", "nawigacja – zamiana oryginalnej na inną", "nawigacja – mapy". Wszystko w jednym worku i jak ktoś potrzebuje coś konkretnego to se szukaj... Jest temat o przerabianiu oryginalnej na inny ekranik dlaczego posty nie są tam przerzucane?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2008, 02:11
Posty: 40 (0/1)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda6 2.3 TOP SPORT 2006

Postprzez Lazir » 30 gru 2013, 20:11

Szukając w necie informacji jak podłączyć kamerę cofania do Mazdy 6 doszedłem do wniosku, że brakuje mi modułu C235-66-UUXA Unit Assy-Park ASST (temat ze zdjęciem). Czy ktoś już doszedł do tego? Jeśli w Mazdzie 5 zostało to urządzenie zastosowane jako SWITCH do kamery cofania to czy jest możliwość żeby działało to w Mazdzie 6?

Znalazłem schemat z Service Manuala Panasonica z Mazdy 5 (Service Manual Mazda CN-TM0491A), na którym to urządzenie jest umieszczone pomiędzy ekranem nawigacji a DVD. Czy ktoś oprócz iwi miał takie urządzenie w rękach i może pomóc? To pierwszy schemat, który znalazłem na którym jest opisane podłączenie kamery. Według numerów części niewiele różnią się od siebie.

Porównanie części:
PartBase.org – Mazda 5
PartBase.org – Mazda 6

Wydaje mi się, że kamera nie była przewidziana w M6 a jest to po prostu elektronika przystosowana do M5 więc stosując rozwiązanie M5 kamera powinna działać.

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2008, 02:11
Posty: 40 (0/1)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda6 2.3 TOP SPORT 2006

Postprzez iwi » 13 sty 2014, 20:33

Czytam i czytam i nie wiem czego szukacie.
Moduł ten rozkręciłem kilka razy – polutowałem to tu to tam i poprzerabiałem na swoje potrzeby i działa – i będzie działać w Maździe6 i innych, ale.....
ale pozostaje jeszcze informacja o skręcie kół – informację tą pobiera po CAN. Pytanie czy identycznie jest zakodowana ta informacja dla różnych modeli.

Natomiast można to obejść. Konwerter na VGA z CVBs. Kamera na AV zwykła i podmiana monitora na lepszy z wejściem VGA i 2xAV i wszystko będzie działać a dodatkowo pod drugie AV możemy podłączyć np odtwarzacz DVD

lub jeszcze jeden sposób – kupujemy NAV-108 (lepszy nie potrzeba do tego ekranu, ale są np CS-9100, 9200 itp) – on ma konwerter z AV na CVBs w systemie NTSC. Dodatkowo też ma 2 wejscia AV.

Konwertery z AV na CVBs w systemie NTSC raczej nie istnieją, ale można zastosować z AV na VGA a potem z VGA na CVBs i w ten sposób też to można podłączyć.
Trzeba się tylko zdecydować na jeden sposób i do dzieła.

i jeszcze jedna mi się rzecz nasunęła na myśl. Są w TME płyty z wyjściem VGA na androida 4.0.
http://www.tme.eu/pl/details/apc8950-rock/systemy-embedded/via-technologiesinc/apc8950-rock/# w tej chwili zdecydowałbym się właśnie na takie rozwiązanie, a nie Windows.
Kamera dowolna, wyrzucamy DVD, wymieniamy na ekran z wejściem VGA (200zł) i ekranem dotykowym, kilka godzin roboty i mamy piękny system w pełni konfigurowalny.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2011, 23:33
Posty: 408 (0/4)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 5 2,0 Diesel 2006r. 150KM
6,5-8,0l / 100km
230000km

Postprzez paweledi123 » 19 sty 2014, 00:56

nowe mapy format kwi 2012 ( już mam ale jeszcze nie wypalone i nie sprawdzone )
http://www.clubmazda.es/foros/viewtopic.php?f=9&t=23762

http://chomikuj.pl/Ko.Tka/Volvo+RTI/MMM ... 313+577+37)/DVD+D

Działa tylko trzeba wypalić dvd 8.5GB wyświetla się jako 2012
Początkujący
 
Od: 18 sty 2014, 02:14
Posty: 14
Auto: m6 2.0 2007

Postprzez rumpek » 21 sty 2014, 20:03

witam wszystkich ściągnąłem mapę z chomika wypaliłem na płycie i <dupa> ,niby mapa się wgrywa ale nie można wpisać adresu i nie działa głos
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2014, 19:51
Posty: 53 (0/2)
Skąd: Wola Bukowska
Auto: Mazda 6 gh 2008r. 2,0l diesel

Postprzez fmario84 » 21 sty 2014, 20:16

rumpek napisał(a):... ściągnąłem mapę z chomika ...






szczerość to podstawa :)

Tapatalk
Forumowicz
 
Od: 18 cze 2013, 20:54
Posty: 68 (1/0)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2,0 D 136 KM 2005r. Kombi

Czarna piękność ...

Postprzez paweledi123 » 21 sty 2014, 23:22

u mnie to samo brak mozliwosci wpisania adresow w kilku regionach ale wydaj mi sie ze cos sie zmienilo w mozliwosciach czyżby nie doszły dodatkowe opcje w menu ?
moje jest pociagniete z espaniol
Początkujący
 
Od: 18 sty 2014, 02:14
Posty: 14
Auto: m6 2.0 2007

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje