Wzmacniacz + Głośnik Subwoofer – do około 600zł

Wszystko o modyfikacjach i budowie nagłośnień naszych aut.

Postprzez Master » 13 mar 2007, 21:07

Witam !

W tej chwili w mojej 323f BG ma następujący sprzęt audio:

– Pioneer DEH-4700MP
– przód drzwi 2xPioneer TS-G1748
– w półce 2xPioneer TS-G1748
– w półce 2xGMS 6600

Generalnie te głośniki GMS są tylko na "doczepkę" bo szkoda było je wyrzucić.

Postanowiłem zainwestować w jakieś ciekawe audio, coś co by ładnie i głośno grało. Muzyki słucha różnej i raczej nie chodzi mi o sam bas, ani o "dudnienie" na skrzyżowaniach.
Chciałbym coś co by ładnie brzmiało, a przy tym potrafiło na zawołanie nieźle "dać po uszach"

Generalnie myślałem żeby z mojego obecnego zestawu wywalić dwa głośniczki GMS, przednie w drzwiach zostawić podłączone pod jednostkę sterującą, dokupić wzmacniacz 4-kanałowy, pod który można by podłączyć pozostałe z tyłu w półce dwa Pioneerki i jakiś Głośnik – Subwoofer który można by włożyć w jakiejś dobranej skrzynce do bagażnika.

Moje fundusze mieszczą się w granicach 600zł, może ciut więcej.

Na ten moment myślałem nad wzmacniaczem BLAUPUNKT GTA 4 MK II
http://allegro.pl/item173338815_blaupunkt_gta_4_mk_ii_nowosc_wieksza_moc.html
Oraz głośnik PIONEER TS-W306C
http://allegro.pl/item171594114_pioneer_bas_tsw306c_1000w_extra_cena_nowy_sklep.html

W tych sprawach jestem raczej mało zorientowany, więc proszę o pomoc:
Czy ten sprzęt będzie wart wydania tych pieniędzy?
Czy będzie to jakoś ciekawiej grało?

Czy może według Was powinienem zakupić coś całkowicie innego.

Z góry Wam dziękuję za jakąkolwiek pomoc !
Ostatnio edytowano 28 lut 2008, 12:25 przez Master, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
-----------------------------------------------------------
Mazda 323f GLX B6E ---> Honda Prelude V gen F20A4
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2006, 18:48
Posty: 105
Skąd: Częstochowa
Auto: BB6 SiR

Postprzez jareki007 » 14 mar 2007, 12:16

A ja radzę tak:
1. sprzedaj te wszystkie głośnik
2.zrób wygłuszenie drzwi i dystanse – jakieś 100zł no może 150
3. na przód zestaw odseparowany Helix Blue 62 – około 250 zł chcesz taniej to Phonocar Y-line 165 mm z tweeterami Phillipsa – jakieś 130 zł – głośniki pod samym radiem zagdają bardzo ładnie pod warunkiem spełnienia pkt 2
4. Wzmacniacz Monacor Carpower HPB-602 – 240 zł
5.Sub Lanzar Max 12 jednocewkowy (250 zł) + skrzynia basowa i tu albo br (mocniejszy bas ale do wolniejszych kawałków) albo closed (chyba bardziej uniwersalna i mniejsza wymarowo) – możesz zrobić sam z mdfu – wydasz niedużo.
Razem bedzie jakieś 700 – 800 zł (jak sprzeasz głośniki to taniej) a efekt Cię zaskoczy. Oczywiście kable dopowiednie do tego wszystkiego, głosnikowe 2x2,5 mm2 zasilające do wzmacniacza myslę, że 20 mm2 wystarczy spokojnie, bezpiecznki przy aku na kablu +. Pamietaj, że masa też z aku – unikniesz zakłóceń i takim samym przekrojem bo tam płynie taki sam prąd.
Początkujący
 
Od: 7 mar 2007, 16:44
Posty: 20
Skąd: Rzeszów

Postprzez .:MarciN:. » 15 mar 2007, 16:17

popieram pomysł jareki007
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2006, 22:06
Posty: 404 (0/1)
Skąd: Kraśnik/Rzeszów
Auto: 323 BG '91 1.3 16V

Postprzez Master » 15 mar 2007, 22:43

jareki007 nie powiem, twoja opcja brzmi zachęcająco, ale jak napisałem:
Master napisał(a):W tych sprawach jestem raczej mało zorientowany

Więc sam sobie takiej instalacji nie zrobię, a szczególnie dystansów i zestawów odseparowanych ponieważ mam nikłe pojęcie ... :(

No chyba że jesteś chętny mnie wspomóc :)

jareki007 napisał(a):bezpiecznki przy aku na kablu +.

To już mam :)
Obrazek
-----------------------------------------------------------
Mazda 323f GLX B6E ---> Honda Prelude V gen F20A4
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2006, 18:48
Posty: 105
Skąd: Częstochowa
Auto: BB6 SiR

Postprzez jareki007 » 16 mar 2007, 08:45

Jasne, że pomogę :) W kwestii dystansów masz dwa wyjścia, albo kupisz gotwe np na www.powe.pl takie do swojego samochodu, nawet jeśli nie mają w sklepie to powinni Ci je zrobić albo wykonasz je sam. Bierzesz płytę mdf o grubości 18 mm, wyżynarkę i wyciansz pierścień o średnicy wewnętrznej 144 mm, zewnętrznej 176mm lub 167mm jeśli chcesz wąski. Malujesz je czterokrotnie lakierem do do drewna wodoodpornym żeby nie spuchły do wilgoci, która w drzwiach zawsze jest. Przed malowaniem musisz jeszcze nawiercić przez pierścienie 4 otwory, żeby przyktęcić je do blachy. W tym, który jest na samej górze trzeba trochę powiększyć otwór, żeby schował się łeb śruby i żeby była płaska powierzchnia pod głośnik. Pierścieni trzeba dać kilka, żeby głośnik nie dotykał blachy.
Wygłuszenie jest jeszcze prostsze:) Rozbierasz drzwi, czyścisz wszyskto benzyną ekstrakcyjną na wysoki połysk co zarazem odtłuszcza powierzchnię. Musisz kupić maty wygłuszające, np APP na allegro. Na parę drzwi powinno starczyć z 15 szt 25x50cm. Przez otwory technologiczne (dziury) wyklejasz 60-70% powierzchni blachy zewnętrznej do środka. Potem wyklejasz blachę, do której jest mocowana tapicerka – całą powierzchnię, wokół pierścieni, generalnie wszystkie dziury. Największe otwory wyklejasz podwójnie tj. jedną matę tak jakby od środka klejem do wnętrza auta a na nią na zewnątrz drugą normalnie. Możesz potem z zewnątrz pomalować wszystko bitgumem, żeby zabezpieczyć – uszczelnić – żeby się woda do tapicerki nie dostała. Boczki tapicerki naljepiej okleić watoliną, żeby się nie obijały przy basiku:)
Teraz kable: Generalnie zasada jest taka, że nie należy ciągnąć przewodów zasilających, sygnałowych do wzmaka i głośnikowych obok siebie czyli jeśli montujesz wzmacniacz w bagażniku to kable zasilające lewą stroną auta w pod tapicerką, trzeba trochę plastików poodkręcać ale to w sumie jest proste, kable sygnałowe (nie zapomnij o dodatkowym kablu sterującym jeśli go nie ma przy sygnałowych, podłącza się go pod remote w radiu i do rem na wzmaku) np prawą albo środkiem auta. Kable do głośników musisz przepchać przez te gumy łączące drzwi z kabiną labo puscić gdzieś obok – to juz jest indywidualna sprawa każdego auta. Potem wszystko do radia i ma grać! Aha, pamiętaj, że kable zasilające i sygnałowe do wzmacniacza prowadź w plastikowych peszlach – takie rurki osłonowe masz tego w aucie kilometry:)
Mam nadzieję, że trochę wyjaśniłem:)
Początkujący
 
Od: 7 mar 2007, 16:44
Posty: 20
Skąd: Rzeszów

Postprzez jareki007 » 16 mar 2007, 08:46

A i pamiętaj żeby nie zakleić w drzwiach odpływów wody na dole, bo sobie zrobisz akwarium nie wspominając o korozji:)
Początkujący
 
Od: 7 mar 2007, 16:44
Posty: 20
Skąd: Rzeszów

Postprzez Master » 16 mar 2007, 15:20

jareki007 No już trochę sprawę mi rozjaśniłeś ... przynajmniej z tymi dystansami i wygłuszeniem.

Zestaw odseparowany – domyślam się tutaj że masz na myśli rozwiązanie: Osobne głośniki niskotonowe w drzwiach i gwizdki[tweetery] gdzieś w środku. Z tym że podłączenie tego nie jest już takie proste jak podłączenie zwykłego głośnika ...
No i gdzie umiejscowić te wysokie tony ?

jareki007 napisał(a):4. Wzmacniacz Monacor Carpower HPB-602 – 240 zł

Różnica ceny od Blaupunkta GT-4 MK II to 60 zł, więc nie tak bardzo dużo ... Ale który będzie lepszy ??
Obrazek
-----------------------------------------------------------
Mazda 323f GLX B6E ---> Honda Prelude V gen F20A4
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2006, 18:48
Posty: 105
Skąd: Częstochowa
Auto: BB6 SiR

Postprzez jareki007 » 19 mar 2007, 08:18

Osobiście wybrałbym Carpowera. Co do tweeterów to najlepiej jest je umiwjscowić na wysokości ucha słuchacza i skierowane w słuchacz, czyli lewu tweeter w lwew ucho kierowcy, prawy w prawe ucho pasażera. Można je zamontować w lastikach przednich słupków (o ile nie masz airbagów) ale tu juz trzeba się pobawić żywicą, potem to obciągnąć skórą albo pomalować. Możesz je umieścić w plastiku koło kustekta, chyba, że nie ma miejsca. Rozwiazań jest sporo ale ja na Twoim miejscu poprosiłbym kogoś o zrobienie zabudowy w słupkach – najlepsze rozwiązanie. Podłączenie tweeterów jest prostsze niż myślisz:
jeżeli nie ma zwrotnicy w zestawie to łączysz kable równolegle czyli kable od radia do głośnika zgodnia z biegunowością i do głośnika kable od tweetera (kabel idący od kondensatora to +) W praktyce wsadzasz + z tweetera i od radia w jedną złączkę, minusy analogicznie i podponasz pod midbas.
Jak jest zwrotnica to już wogóle sprawa banalna, bo na niej jest wszystko naposane, wpinasz w nią kale od radia i masz dalej 2 wyjścia – na midbas i tweeter.
Początkujący
 
Od: 7 mar 2007, 16:44
Posty: 20
Skąd: Rzeszów

Postprzez Xionc » 19 mar 2007, 10:29

jareki007 napisał(a):czyli lewu tweeter w lwew ucho kierowcy, prawy w prawe ucho pasażera


Chyba odwrotnie :) Lewy tweeter na prawy słupek (lewe ucho pasażera), prawy tweeter na lewy słupek (czyli na prawe ucho kierowcy) :) Chyba najczęsciej stosowane ustawienie.
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)

Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
statusTest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2004, 23:25
Posty: 2479 (5/23)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3T AT AWD '08

Postprzez jareki007 » 19 mar 2007, 10:42

Nie, nie, żadnej pomyłki tu nie ma lewy tweeter w kierowcę, prawey tweeter w pasażera, może być w twarz, tutaj trzeba sobie poustawiać na jakiejś plastelinie albo taśmie dwustronnej. Ustawienie takie na krzyż, o którym pisze Xionic spotyka się, ale w profesjonalnych zestawach CA jest tak jak ja piszę. Zresztą można sobie poeksperymentować – wycina się otwór plastiku słupka gdzie ma być tweeter wszystko się podłącza i próbuje różnych ustawień tweeterów wybierając najbardziej optymalny wariant pod siebie. Ja preferuję ustawienie tweeterów o jakim napisałem, uważam, że w połaczeniu z midbasami daje najlepszą scenę dźwiękową – pasmo wysokie i średnie a dolne pasmo uzupełnia sub w bagażniku. Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 7 mar 2007, 16:44
Posty: 20
Skąd: Rzeszów

Postprzez Master » 19 mar 2007, 23:45

jareki007 nie wiem czy dobrze zrozumiałem, jeżeli nie mam zwrotnicy, to po prostu ciągnę kable od radia do głośnika niskotonowego, a potem od tego głośnika do tweetera?? (coś jakby zdwójkowanie?)

Generalnie wielkie dzięki za to co tutaj piszesz, na razie dowiedziałem się kilku ciekawych rzeczy :) I na pewno prędzej czy później spróbuję to wcielić w życie.

Ostatnio jeden gość zaoferował mi wzmacniacz Blaupunkt GTA470 za 330zł. Co powiecie na tą opcję ??
Obrazek
-----------------------------------------------------------
Mazda 323f GLX B6E ---> Honda Prelude V gen F20A4
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2006, 18:48
Posty: 105
Skąd: Częstochowa
Auto: BB6 SiR

Postprzez Xionc » 19 mar 2007, 23:56

jareki007 napisał(a):Ustawienie takie na krzyż, o którym pisze Xionic spotyka się, ale w profesjonalnych zestawach CA jest tak jak ja piszę.


Eeee widziałem, słyszałem już kilkanaście systemów, i żaden nie był tak ustawiony. Albo metoda "na słupki" albo "na lusterko" albo, chyba najlepsza, jak się ma z czym walczyć – właśnie plastelina i przymierzanie – tu się z godzę.
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)

Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
statusTest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2004, 23:25
Posty: 2479 (5/23)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3T AT AWD '08

Postprzez jareki007 » 20 mar 2007, 08:34

Master napisał(a):jareki007 nie wiem czy dobrze zrozumiałem, jeżeli nie mam zwrotnicy, to po prostu ciągnę kable od radia do głośnika niskotonowego, a potem od tego głośnika do tweetera?? (coś jakby zdwójkowanie?)

Dokładnie tak, tylko musi być kondensator przy tweeterze. Wystrzegaj się tweeterów piezo, to dziadostwo jakich mało.

Co do wzmacniacza to bardzo dobry sprzęt, te starsze serie blau były bardzo udane. Dobra opcja, szczególnie jeśli wybierzesz głośniki PB lub coś podobnego. No i zostaną 2 kanały, które zmostkujesz i tam podepniesz suba.

Xionic –> Każdy ma tak jak lubi, ja preferuję ustawienie, o którym pisałem, Ty wolisz takie. Zresztą jak piszemy można sobie poustawiać i dopasować pod siebie a w CA przecież o to chodzi więc nie będę się kłócił :)
Początkujący
 
Od: 7 mar 2007, 16:44
Posty: 20
Skąd: Rzeszów

Postprzez Master » 2 kwi 2007, 17:49

Dzięki wielkie Panowie, za wszystkie informacje, zakupiłem już wzmacniacz Blaupunkt GTA 470, zainstalowałem go zgodnie z waszymi zaleceniami, myślałem że będzie gorzej ale poszło nawet gładko. Kabe są pociągnięte różnymi stronami, bezpiecznik przy akumulatorze, grube kable zasilające, kabelek Remote jest, a kable sygnałowe oczywiście ekranowane.

Mam tylko jedno pytanko:
Tak wyglądają gniazda w moim wzmacniaczu:

Obrazek

Oczywiście kable Sygnałowe mam tylko dwa [lewy i prawy], a gniazda wejścia są 4, więc mogę wpiąć kable tylko pod dwa, co w efekcie daje sytuację, że grają mi tylko 2 wyjścia na głośniki. Natomiast przełączając kable sygnałowe w te drugie wejścia niżej, grają mi następne dwa wyjścia na głośniki, ale pierwsze dwa przestają ... Czy to normalna sytuacja ??


jareki007 napisał(a):szczególnie jeśli wybierzesz głośniki PB lub coś podobnego

jareki007 czy mógłbyś mi bardziej przybliżyć te głośniki ? Niedługo będę chciał zainwestować w coś takiego, więc na pewno przyda mi się twoja pomoc.
Obrazek
-----------------------------------------------------------
Mazda 323f GLX B6E ---> Honda Prelude V gen F20A4
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2006, 18:48
Posty: 105
Skąd: Częstochowa
Auto: BB6 SiR

Postprzez jareki007 » 4 kwi 2007, 19:53

Wzmacniacz bardzo dobry, posiada faktycznie tą moc, jaką podaje producent, będziesz zadowolony. Co do kabli to wepnij je pionowo albo na przód albo na tył, nie ma to znaczenia, bo i tak masz filtry na przód i tył. Co do głośników PB to zależy ile kasy na nie masz. Ogólnie moim zdaniem PB robi dobry sprzęt CA i mnie ich brzmienie odpowiada. Co do konkretnych modeli to jak pisałem zależy ile masz kasy.
Początkujący
 
Od: 7 mar 2007, 16:44
Posty: 20
Skąd: Rzeszów

Postprzez Master » 25 kwi 2007, 19:29

Witam Ponownie, powoli uporałem się ze sprawami mechanicznymi samochodu, więc mogę wrócić do temat Car Audio.
W tym momencie miałem zająć się wygłuszaniem drzwi i montażem zestawu odseparowanego, ale na horyzoncie pojawiła się wizja montażu elektrycznych szyb, więc najpierw poczekam do ich montażu, a dopiero później wezmę się za wygłuszenie i zestaw na przód.

Tak się składa iż na ten moment dobry znajomy zaoferował się, że pożyczy mi na jakiś czas głośnik 30cm Pioneer'a, musiałbym tylko sobie skrzynkę załatwić.
I tutaj moje kolejne pytanie:

W przyszłości planuję zakupić głośnik także 30cm, czy skrzynia basowa [myślę nad Bass Refex] musi mięc jakąś konkretną pojemność dla danej mocy głośnika?
Obrazek
-----------------------------------------------------------
Mazda 323f GLX B6E ---> Honda Prelude V gen F20A4
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2006, 18:48
Posty: 105
Skąd: Częstochowa
Auto: BB6 SiR

Postprzez Xionc » 25 kwi 2007, 20:42

Master napisał(a):W przyszłości planuję zakupić głośnik także 30cm, czy skrzynia basowa [myślę nad Bass Refex] musi mięc jakąś konkretną pojemność dla danej mocy głośnika?



Akurat w przypadku skrzynki otwartej (bass reflex) ma to kluczowe znaczenie – objętość, długość i średnica tunelu jak i wytłumienie (choć mniejsze).

Swoją drogą, wg wszystkich znanych mi ludzie zajmujących się CA optymalnym rozwiązaniem jest głośnik 25cm w obudowie zamkniętej.
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)

Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
statusTest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2004, 23:25
Posty: 2479 (5/23)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3T AT AWD '08

Postprzez Master » 25 kwi 2007, 21:56

Xionc napisał(a):Akurat w przypadku skrzynki otwartej (bass reflex) ma to kluczowe znaczenie – objętość, długość i średnica tunelu jak i wytłumienie (choć mniejsze).


Mógłbyś powiedzieć coś więcej na ten temat?
Jaka objętość? długość? średnica? Czym determinowane są te parametry?

Generalnie na oku mam coś takiego:

http://www.allegro.pl/item188927758_mdf_subwoofer_skrzynia_basowa_30_cm_f_vat_.html
Obrazek
-----------------------------------------------------------
Mazda 323f GLX B6E ---> Honda Prelude V gen F20A4
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2006, 18:48
Posty: 105
Skąd: Częstochowa
Auto: BB6 SiR

Postprzez jareki007 » 26 kwi 2007, 07:37

Odpuść sobie ten szajs, co to w ogóle jest za tekst "z bass reflex lub bez – 45L"?? Ten gość co to sprzedaje to chyba nie ma bladego pojęcia jaka jest różnica pomiędzy skrzynią bass reflex a closed. Generalnie wybór suba zależy od 3 rzeczy: jakiej muzyki słuchacz, jaki masz wzmacniacz i ile masz kasy. Skrzynie closed nadają się do szybszego bitu ale nie zejdą tak nisko jak bass reflex. Objętość skrzyni dobiera się na podstawie parametrów głośnika takich jak vas, Qts itd. a można to zrobić np za pomocą programu WinISD (zobacz to: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic505168.html ). Objętość skrzyni, długosć i średnica bass reflexu generują jak zostanie zestrojona skrzynia.
Początkujący
 
Od: 7 mar 2007, 16:44
Posty: 20
Skąd: Rzeszów

Postprzez Master » 26 kwi 2007, 10:15

jareki007 napisał(a):Odpuść sobie ten szajs, co to w ogóle jest za tekst "z bass reflex lub bez – 45L"

Nie ma to jak wyraźna porada :D


jareki007 napisał(a):Generalnie wybór suba zależy od 3 rzeczy: jakiej muzyki słuchacz, jaki masz wzmacniacz i ile masz kasy.


Muzyka: Rock, Metal, Jazz, rzadziej coś "dyskotekowego"
Wzmacniacz: Blaupunkt GTA 470 opisany kilka postów wyżej
Kasa: Na sam Suwoofer planuję 300zł jak w temacie + skrzynka
Obrazek
-----------------------------------------------------------
Mazda 323f GLX B6E ---> Honda Prelude V gen F20A4
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2006, 18:48
Posty: 105
Skąd: Częstochowa
Auto: BB6 SiR

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje