Sterowanie radiem przy kierownicy – 323, 626, Premacy
Napisane: 6 gru 2016, 21:16
Mili państwo
Dla tych którzy lubią się bawić i nie boją się wyzwań krótki instruktarz jak przerobić oryginalne sterowanie radia przy kierownicy do nie oryginalnego radia.
Otóż zazwyczaj radio wyposażone w funkcję sterowania z kierownicy działają na zasadzie odpowiedniej oporności czyli np aby podgłosić radio x należy przyłożyć opór 20k om a żeby przyciszyć trzeba przyłożyć opór 50k om.
Czasem radia (i tu posłużę się przykładem radia jaki posiadam osobiście) mają programowalne wartości oporów. Niestety system sterowania w Maździe ma bardzo zbliżone wartości oporów i moje radio nie rozróżniało ich, tak więc zostałem zmuszony do przeróbki sterowania.
Sterowanie po zdemontowaniu z kierownicy wygląda tak:
Przystępujemy do rozbiurki sterowania
Poniżej widzimy rezystory które należy wylutować (można też przy okazji wylutować również kable)
Tak to wygląda po demontażu
Teraz cała zabawa
do otworu 1 <> 2 dajemy opornik 50k om
do otworu 1 <> 4 dajemy opornik 300k om
do otworu 1 dajemy przewód sterowania 1
do otworu 3 dajemy przewód sterowania 2
do otworu 1 dajemy opornik 500k om który lutujemy z przewodem sterowania przycisku source
do otworu 3 dajemy przewód sterowania przycisku source
tak to mniej więcej powinno wyglądać po zlutowaniu
Pozostaje poskładać całość i gotowe
Sprawdzamy czy czy opory są takie jak chcemy i montujemy
Miłej zabawy
Dla tych którzy lubią się bawić i nie boją się wyzwań krótki instruktarz jak przerobić oryginalne sterowanie radia przy kierownicy do nie oryginalnego radia.
Otóż zazwyczaj radio wyposażone w funkcję sterowania z kierownicy działają na zasadzie odpowiedniej oporności czyli np aby podgłosić radio x należy przyłożyć opór 20k om a żeby przyciszyć trzeba przyłożyć opór 50k om.
Czasem radia (i tu posłużę się przykładem radia jaki posiadam osobiście) mają programowalne wartości oporów. Niestety system sterowania w Maździe ma bardzo zbliżone wartości oporów i moje radio nie rozróżniało ich, tak więc zostałem zmuszony do przeróbki sterowania.
Sterowanie po zdemontowaniu z kierownicy wygląda tak:
Przystępujemy do rozbiurki sterowania
Poniżej widzimy rezystory które należy wylutować (można też przy okazji wylutować również kable)
Tak to wygląda po demontażu
Teraz cała zabawa
do otworu 1 <> 2 dajemy opornik 50k om
do otworu 1 <> 4 dajemy opornik 300k om
do otworu 1 dajemy przewód sterowania 1
do otworu 3 dajemy przewód sterowania 2
do otworu 1 dajemy opornik 500k om który lutujemy z przewodem sterowania przycisku source
do otworu 3 dajemy przewód sterowania przycisku source
tak to mniej więcej powinno wyglądać po zlutowaniu
Pozostaje poskładać całość i gotowe
Sprawdzamy czy czy opory są takie jak chcemy i montujemy
Miłej zabawy