Wejście Aux w naszych Mazdach

Wszystko o modyfikacjach i budowie nagłośnień naszych aut.

Postprzez Adko » 1 lip 2016, 18:35

Witam
Właśnie zrobiłem wyjście aux i podłączyłem moduł MP3 z Bluetooth.
Działa rewelacyjnie. Sposób zaczerpnięty z tej strony http://mazda6.ru/m/viewtopic.php?f=101&t=70311&start=280#p2895470 z tym że nie miałem pod ręką kondensatorków więc zrobiłem bez i też działa. Polecam
Ostatnio edytowano 14 lut 2018, 06:10 przez Adko, łącznie edytowano 2 razy
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2015, 10:08
Posty: 44 (2/2)
Skąd: Ślunsk
Auto: Mazda 6, 2.0 LPG Kombi '04
Były : GrandVoyager 3,3 V6 '96, 626 2.0 PB '98 cronos, Ford Taurus 3,1 V6 '96

Postprzez wasilek » 5 lip 2016, 08:37

airbob
Mam pytanie do Ciebie jako specjalisty od Mazda. Czy u mnie w tym radio Bosse da się podłączyć Parrota pod Line IN? Bo widzę na opisach gniazd, że w tym mniejszym jest Line IN. Oczywiście jak pamiętasz mam zewnętrzny wzmacniacz (nie wiem czy to ma znaczenie). Jak się da to gdzie podłączyć z Prarrota tel. mute i jaki sygnał mute przyjmuje mazda (+ czy –).

Z góry wielkie dzięki,
Paweł
Forumowicz
 
Od: 14 sie 2012, 12:20
Posty: 118
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda6 (GG / GY) 2.0l benzyna Sport Kombi Exclusive
141 KM LF-DE 2003

Postprzez airbob » 5 lip 2016, 09:25

Nie sądzę aby jakikolwiek zestaw głośnomówiący potrafił zasymulować zewnętrzna zmieniarkę i w dodatku wymusić przełączenie się na to urządzenie w momencie przyjścia rozmowy.
Naprawa WZMACNIACZY BOSE, Wyświetlaczy m6, Toyota Avensis
Naprawa ZMIENIAREK (także wysyłkowo) m3,m6,rx8,cx7,cx9 i inne
Wyjścia RCA do zewnętrznego wzmacniacza. Płyta startowa do nawigacji GH
kontakt 503304123
http://www.mazdaspeed.pl/forum/search.php?st=0&sk=t&sd=d&sr=posts&keywords=podz*+airbob*
Sprzedam oryginalny moduł zmieniarki na 6CD do mazdy 3 i 6, montaż
Żarówki podświetlenia klimatronika
kontakt 503304123
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2007, 09:55
Posty: 1544 (0/34)
Skąd: Wrocław gg8161056 tel.503304123

Postprzez wasilek » 5 lip 2016, 09:33

mazda.gif
Dzięki airbob za szybką i konkretną odpowiedź. Czyli zostaje mi rozdzielenie kabli głośniowych i muza ze wzmacniacza zewnętrznego, a rozmowa ze wzmacniacza w Parrocie.

Jeszcze kwestia tel. mute w tym radio, czy tam jest to realizowane "–" czy "+", bo jak miałem w starym podłączone to z tego co kojarzę Parrot podawał "+" i mi nie pokazywało na wyświetlaczu tel. mute :( A kabel mute z Prarrota podłączyłem do pinu 11 (zgodnie ze zdjęciem, więc dobrze).
Forumowicz
 
Od: 14 sie 2012, 12:20
Posty: 118
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda6 (GG / GY) 2.0l benzyna Sport Kombi Exclusive
141 KM LF-DE 2003

Postprzez Vates » 30 sie 2016, 09:30

@Adko

U mnie też zadziałało, godzinka dłubania i gotowe, mam teraz taki sam moduł MP3 USB/SD w Premacy i Mazdzie6, działają naprawdę spoko :)
Załączniki
PICT5862.jpg
Wlutowane według rosyjskiej instrukcji, działa :)
Początkujący
 
Od: 31 paź 2014, 12:20
Posty: 11 (1/0)

Postprzez wasilek » 30 sie 2016, 10:30

Vates

Dobra robota.

Mam do Ciebie kilka pytań:
1) Skąd wziąłeś zasilanie ? Czy zaczyna działać dopiero po włączeniu radia?
2) Gdzie kupiłeś ten moduł? Bo jak szukam to widzę tylko czarne, a do srebrnego ma się to nijak.
3) Jak realizujesz przełączenie na moduł? Przyciskiem TAPE/MD?
4) Jak z jakością dźwięku?

Pozdrawiam,
Paweł
Forumowicz
 
Od: 14 sie 2012, 12:20
Posty: 118
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda6 (GG / GY) 2.0l benzyna Sport Kombi Exclusive
141 KM LF-DE 2003

Postprzez Vates » 30 sie 2016, 12:00

@wasilek

Odpowiedzi:
1) Zasilanie przylutowane do gniazda zapalniczki (12V), działa zatem po przekręceniu kluczyka i włączeniu modułu na "ON".
2) Moduł kupiłem na DealeXtreme (DX.com): TUTAJ, 30,54 zł, czekałem 2 tygodnie.
3) Sygnał leci po włączeniu przycisku CD – jeśli w odtwarzaczu jest płyta CD to gra z płyty, jeśli odtwarzacz jest pusty – gra z panelu MP3 a na radiu jest napis "RSES". Jeśli płyta CD jest w środku to aby przełączyć na panel mp3 trzeba jeszcze raz nacisnąć przycisk "CD" i przełącza się na "RSES".
4) Jakość dźwięku perfekcyjna – zero przesterów itp., sygnał idzie bezpośrednio także nie ma strat.

Instrukcja montażu kabelków na rosyjskim forum: TUTAJ

Kilka fotek w załączniku :)
Załączniki
PICT5864.jpg
Biały kabelek – kanał lewy, zielony kabelek – kanał prawy, brązowe – masa. Pomiędzy kabelkami dwa kondensatorki (do nabycia po ok. 60 groszy/szt.) wlutowane minusem do góry, plusem do scalaka.
.
PICT5865.jpg
Czerwony kabelek – zworka (jumper).
.
PICT5866.jpg
Moduł od spodu z kabelkami audio.
.
PICT5867.jpg
Moduł od góry, z opisem pinów – od prawej – czerwona kostka: zasilanie (12V), uziemienie (GND), biała kostka – prawy kanał zielony (R), masa brązowy (G), lewy kanał biały (L), masa brązowy (G).
.
PICT5870.jpg
Widok po zamocowaniu w zaślepce radia (przysmażone lutownicą), dolutowane kabelki od zasilania – uwaga wlutowałem na odwót – niebieski masa (uziemienie), brązowy +12V. Przy gnieździe zapalniczki kable mam w odwrotnym kolorze: niebieski +12V (złączony więc z brązowym z modułu) i czarny masa (złączony z niebieskim z modułu). Nie pomylcie tych przewodów – podłączenie odwrotnie skutkuje spaleniem bezpiecznika (15) przy pedałach pod kierownicą lub (co gorsza) spaleniem modułu (!).
.
PICT5871.jpg
Tak to wygląda po zamontowaniu – po wciśnięciu na radiu przycisku (pustego) odtwarzacza CD na radiu wyświetla się "RSES" i sygnał leci z modułu MP3. Po włożeniu płyty CD gra płyta a moduł jest niesłyszalny. Moduł włączany/wyłączany małym przełącznikiem "on/off".
.
Początkujący
 
Od: 31 paź 2014, 12:20
Posty: 11 (1/0)

Postprzez Adko » 3 wrz 2016, 07:30

ee, nie potrzebnie ciągnąłeś z zapalniczki, przecież do radia przychodzi zasilanie, ja przylutowałem się do pinów od cd na zewnątrz. Chiniole nie dali Ci wtyczki do modułu ? że musiałeś lutować , ja dostałem komplet, więc lutowanie tylko 5 styków i po sprawie, najgorzej przy scalaku takie to małe ....
Cieszę się tak samo :) sygnał idealny , oglądam teledyski na smartfonie z yt. itd :P
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2015, 10:08
Posty: 44 (2/2)
Skąd: Ślunsk
Auto: Mazda 6, 2.0 LPG Kombi '04
Były : GrandVoyager 3,3 V6 '96, 626 2.0 PB '98 cronos, Ford Taurus 3,1 V6 '96

Postprzez Vates » 3 wrz 2016, 13:29

@ Adko
Masz rację, mogłem się przylutować z zasilaniem do radia (nie wiedziałem gdzie za bardzo, nie znam się aż tak), jeszcze to może zmienię :) W Premacy mam przylutowane do radia i moduł nie gaśnie nawet po wyłączeniu stacyjki – plus jest taki, że można moduł zostawić np. na pauzie i wznowić po powrocie do auta bo nie ma niestety przewijania tracków do np. danej minuty... Minus jest taki, że można zapomnieć wyłączyć moduł i gra sobie całą noc w kółko... Moduł w tej wersji dostałem goły, bez wtyczek i kabli, to już we własnym zakresie... No i nie ma bluetooth'a, także muza z pendriva lub karty SD... Odnośnie lutowania do scalaka – tu było prościej niż w Premacy bo tam szło do większego procka i za pierwszym razem mi cyna kapnęła na kilka nóżek, na szczęście mam odsysacz :P I jeszcze po lutowaniu trzeba całość okleić taśmą izolacyjną bo może robić zwarcie z blaszaną obudową radia i na głośnikach lecą wtedy cuda na kiju :D
Początkujący
 
Od: 31 paź 2014, 12:20
Posty: 11 (1/0)

Postprzez Adko » 3 wrz 2016, 20:34

No miernik potrzebny , albo przynajmniej próbówka samochodowa. Hm mi jakoś pamięta ostatni numer po wyłączeniu stacyjki
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2015, 10:08
Posty: 44 (2/2)
Skąd: Ślunsk
Auto: Mazda 6, 2.0 LPG Kombi '04
Były : GrandVoyager 3,3 V6 '96, 626 2.0 PB '98 cronos, Ford Taurus 3,1 V6 '96

Postprzez Vates » 5 wrz 2016, 13:31

Ostatni grany track (numer) moduł zapamiętuje po wyłączeniu ale nie da się np. dać pauzy podczas piosenki i zgasić stacyjki i wznowić od danego fragmentu po włączeniu stacyjki... Przy długiej piosence i częstych postojach z gaszeniem silnika słucha się więc w kółko tej samej piosenki od początku :) W Premacy mam zasilanie tak podpięte, że moduł nie gaśnie po zgaszeniu stacyjki więc mogę dać pauzę, zgasić auto i zostawić moduł na pauzie (wznowić po odpaleniu auta)... Moduł nie ma przewijania tracków tak jak np. działa przewijanie piosenek z płyty CD. Takie drobne upierdliwości :D
Początkujący
 
Od: 31 paź 2014, 12:20
Posty: 11 (1/0)

Postprzez wasilek » 6 wrz 2016, 18:50

A jakiej wartości muszą być kondensatory? I czy muszą być bezpośrednio przy procku, czy mogą być gdzieś po drodze na kablu?
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 14 sie 2012, 12:20
Posty: 118
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda6 (GG / GY) 2.0l benzyna Sport Kombi Exclusive
141 KM LF-DE 2003

Postprzez Vates » 10 wrz 2016, 19:42

viewtopic.php?f=397&t=123377&hilit=premacy+aux
Tu podobna modyfikacja, podane, cyt: "kondensatory separujące w nocie katalogowej jest 1uF ale ja użyłem 10uF". Czyli 10uF będą OK. Czy na kablu po drodze czy przy samym scalaku – nie wiem, wszędzie wszyscy lutują przy scalakach więc po co kombinować inaczej...
Początkujący
 
Od: 31 paź 2014, 12:20
Posty: 11 (1/0)

Postprzez wasilek » 10 wrz 2016, 20:30

Ok. Dzięki. A jakie napięcie kondesatorów? 16v wystarczy?
Forumowicz
 
Od: 14 sie 2012, 12:20
Posty: 118
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda6 (GG / GY) 2.0l benzyna Sport Kombi Exclusive
141 KM LF-DE 2003

Postprzez Vates » 11 wrz 2016, 17:30

Nie wiem, nie znam się. Kupiłem takie jak na zdjęciu (download/file.php?id=115297&mode=view), po prostu poszedłem do sklepu i podałem co jest napisane na kondensatorze i takie mieli, nie szukałem innych bo po co...
Początkujący
 
Od: 31 paź 2014, 12:20
Posty: 11 (1/0)

Postprzez Adko » 15 wrz 2016, 18:55

16V wystarczy,
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2015, 10:08
Posty: 44 (2/2)
Skąd: Ślunsk
Auto: Mazda 6, 2.0 LPG Kombi '04
Były : GrandVoyager 3,3 V6 '96, 626 2.0 PB '98 cronos, Ford Taurus 3,1 V6 '96

Postprzez wasilek » 29 wrz 2016, 09:04

Na forum rosyjskim jest błąd w zdjęciach! Schemat jest ok, a zdjęcie już nie. Należy wlutować się do 4 nogi procka, a nie do 3 jak jest na zdjęciu.....

Czyli lutujemy Lewy kanał do Y3 czyli 4 nóżka, a prawy kanał do X3 czyli 11 nóżka :)

Pozdrawiam,
Paweł
Forumowicz
 
Od: 14 sie 2012, 12:20
Posty: 118
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda6 (GG / GY) 2.0l benzyna Sport Kombi Exclusive
141 KM LF-DE 2003

Postprzez wasilek » 2 paź 2016, 13:11

No i się zatrzymałem :–( Możecie mi powiedzieć, gdzie jest kanal L, kanał P i GND? Chińczyk zrobił takie opisy, że mi coś nie pasuje. Z góry wielkie dzięki :–)

Dopisano 2 października 2016, o 15:00:

Na moje oko wygląda, że po lewej jest L, w środku GND, po prawej R. Mam rację?
Załączniki
20161002_140801.jpg
Forumowicz
 
Od: 14 sie 2012, 12:20
Posty: 118
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda6 (GG / GY) 2.0l benzyna Sport Kombi Exclusive
141 KM LF-DE 2003

Postprzez Adko » 14 paź 2016, 20:11

popatrz po ścieżkach , albo zmierz omomierzem
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2015, 10:08
Posty: 44 (2/2)
Skąd: Ślunsk
Auto: Mazda 6, 2.0 LPG Kombi '04
Były : GrandVoyager 3,3 V6 '96, 626 2.0 PB '98 cronos, Ford Taurus 3,1 V6 '96

Postprzez Paweł_Radom » 2 lis 2016, 17:43

Albo zrób zdjęcie płytki z dwóch stron w wysokiej rozdzieloczości to się wtedy rozgryzie
Paweł_Radom
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje