Przerobienie kierownicy pod sterowanie tabletem.
Chciałem sprawdzić czy między GND i 5v jest prawidłowe napięcie i zrobiłem zwarcie ^^ Usłyszałem dźwięk odłączającego się usb i finito.
Xionc, jaka konsola Nawet nie wiedziałem że tak można i jak głupi męczyłem się z losowymi wartościami, ale teraz mi podpowiedziałeś że tak można to jak będę w domu sobie pokombinuje )
Xionc, jaka konsola Nawet nie wiedziałem że tak można i jak głupi męczyłem się z losowymi wartościami, ale teraz mi podpowiedziałeś że tak można to jak będę w domu sobie pokombinuje )
- Od: 29 kwi 2013, 11:38
- Posty: 120
- Skąd: Czestochowa
- Auto: Mazda 323F 2.0 Sportive (FS01)
Asgota napisał(a):Chciałem sprawdzić czy między GND i 5v jest prawidłowe napięcie i zrobiłem zwarcie ^^ Usłyszałem dźwięk odłączającego się usb i finito.
Xionc, jaka konsola Nawet nie wiedziałem że tak można i jak głupi męczyłem się z losowymi wartościami, ale teraz mi podpowiedziałeś że tak można to jak będę w domu sobie pokombinuje )
Ech, no mówiłem, że jak uzbierasz graty to daj znać to Ci powiem co dalej Ładujesz program i wciskasz CTRL + SHIFT +M, pojawia się monitor portu szeregowego który pokazuje aktualne wskazanie przetwornika 2 minuty roboty i dobrane. Możesz też sprawdzić jak zachowują się kombinacje klawiszy
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
Jesli zwarles tylko zasilanie to z plytka nic nie powinno sie stac. Z reszta na wszystkie porty mogles podawac mase albo 5v i tez nic nie powinno sie stac z samym procesorem.
-
Przemek323c
No w sumie czemu czemu miałby się spalić od podłączenia voltomirza między +5 a mase?
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
Macie fotki nano: (może coś wypatrzycie)
Zwarłem GND z 5V dla jasności, oba piny razem
Xionc, powiedz mi czy da się przerobić program aby może wolniej reagował ale np wykrywał czy klawisz został wciśnięty i puszczony, czy np przytrzymany dłużej niż 2-3sec. Bo kombinacje klawiszy to raczej ciężka sprawa Bo albo będzie mi zmieniał aux/fm albo wygaszał tablet Poza tym to trochę niewygodne w czasie jazdy...
Zwarłem GND z 5V dla jasności, oba piny razem
Xionc, powiedz mi czy da się przerobić program aby może wolniej reagował ale np wykrywał czy klawisz został wciśnięty i puszczony, czy np przytrzymany dłużej niż 2-3sec. Bo kombinacje klawiszy to raczej ciężka sprawa Bo albo będzie mi zmieniał aux/fm albo wygaszał tablet Poza tym to trochę niewygodne w czasie jazdy...
- Od: 29 kwi 2013, 11:38
- Posty: 120
- Skąd: Czestochowa
- Auto: Mazda 323F 2.0 Sportive (FS01)
Nie widzę tutaj bezpiecznika.
Moduł był zasilany z 12V ?
Jedyne co mogło polecieć przy takim zwarciu to stabilizator (pierwsze zdjęcie, element u góry, 4 nogi, czarna obudowa) Niestety nie widzę oznaczeń na elemencie.
Moduł był zasilany z 12V ?
Jedyne co mogło polecieć przy takim zwarciu to stabilizator (pierwsze zdjęcie, element u góry, 4 nogi, czarna obudowa) Niestety nie widzę oznaczeń na elemencie.
oznaczenie: ams1117 5.0h424te
zasilany 5v z usb w kompie
Poprawiłem wartości na bardziej dokładne.
Kombinacje klawiszy odpadają wartości nie łączą się.
zasilany 5v z usb w kompie
Poprawiłem wartości na bardziej dokładne.
- Kod: Zaznacz cały
int rel1 = 2;
int rel2 = 3;
int rel3 = 4;
int rel4 = 5;
void setup() {
// initialize serial communication at 9600 bits per second:
Serial.begin(9600);
pinMode(rel1, OUTPUT); // relay pins
pinMode(rel2, OUTPUT); // relay pins
pinMode(rel3, OUTPUT); // relay pins
pinMode(rel4, OUTPUT); // relay pins
digitalWrite(rel1, HIGH);
digitalWrite(rel2, HIGH);
digitalWrite(rel3, HIGH);
digitalWrite(rel4, HIGH);
}
// the loop routine runs over and over again forever:
void loop() {
// read the input on analog pin 0:
int sensorValue = analogRead(A0);
Serial.println(sensorValue);
if(sensorValue >=60 && sensorValue <= 63)
digitalWrite(rel1, LOW);
else
digitalWrite(rel1, HIGH);
if(sensorValue >=20 && sensorValue <= 24)
digitalWrite(rel2, LOW);
else
digitalWrite(rel2, HIGH);
if(sensorValue >=322 && sensorValue <= 327)
digitalWrite(rel3, LOW);
else
digitalWrite(rel3, HIGH);
if(sensorValue >=118 && sensorValue <= 122)
digitalWrite(rel4, LOW);
else
digitalWrite(rel4, HIGH);
}
Kombinacje klawiszy odpadają wartości nie łączą się.
- Od: 29 kwi 2013, 11:38
- Posty: 120
- Skąd: Czestochowa
- Auto: Mazda 323F 2.0 Sportive (FS01)
Jeśli zasilałeś go z kompa i zwarłeś na płytce 5V do masy to teoretycznie powinno się wyłączyć zasilanie na usb w kompie i to wszystko. No chyba że byłeś w trakcie ładowania programu.
Ten układ to stabilizator 5V
numeracja wyprowadzeń (tak jak na zdjęciu) to
1- górna prawa – GND
2 – górna środkowa -Vout – 5V
3 – górna lewa – Vin – np. 12V
W przypadku tej obudowy nic nie piszą do czego jest podpięte to szersze wyprowadzenie po drugiej stronie obudowy. Wzorując się na wykonaniu w mniejszej obudowie to możliwe że jest to podłączone do Vout.
Możesz zasilić płytkę z 12V i pomierzyć występowanie odpowiednich napięć na odpowiednich pinach.
Wartości rezystorów nie będą się sumować. Wciskając dwa klawisze powodujesz równoległe połączenie danych rezystorów a nie szeregowe.
R=R1*R2/R1+R2
Ten układ to stabilizator 5V
numeracja wyprowadzeń (tak jak na zdjęciu) to
1- górna prawa – GND
2 – górna środkowa -Vout – 5V
3 – górna lewa – Vin – np. 12V
W przypadku tej obudowy nic nie piszą do czego jest podpięte to szersze wyprowadzenie po drugiej stronie obudowy. Wzorując się na wykonaniu w mniejszej obudowie to możliwe że jest to podłączone do Vout.
Możesz zasilić płytkę z 12V i pomierzyć występowanie odpowiednich napięć na odpowiednich pinach.
Wartości rezystorów nie będą się sumować. Wciskając dwa klawisze powodujesz równoległe połączenie danych rezystorów a nie szeregowe.
R=R1*R2/R1+R2
Nie chcę się aktualnie bawić z nano, bo mam już nową Może kiedyś jak będzie potrzeba
Aktualnie zastanawiam się czy podpinać płytkę bezpośrednio do elektryki autka czy przez symetryzator.
airbob jak mam sprawdzić czy moja płytka ma symetryzator i jak sprawdzić czy podoła on zadaniu?
Aktualnie zastanawiam się czy podpinać płytkę bezpośrednio do elektryki autka czy przez symetryzator.
airbob jak mam sprawdzić czy moja płytka ma symetryzator i jak sprawdzić czy podoła on zadaniu?
- Od: 29 kwi 2013, 11:38
- Posty: 120
- Skąd: Czestochowa
- Auto: Mazda 323F 2.0 Sportive (FS01)
Niby mogę, ale tablet chciałem zasilać z przejścia zapalniczka/usb która daje niski amperaż, wyżej było pisane niecałe 0,5A a stabilizator daje 2A+ dlatego wykorzystałbym go do zasilenia tabletu.
Dlaczego? zauważyłem że jak jadę na nawigacji w telefonie to telefon podłączony pod ładowarkę (chińską) zamiast się ładować to się podtrzymuje, a bateria i tak leci w dół o wiele wolniej ale leci, dlatego myślę że jak zasilę go przez symetryzator który wygeneruje większy amperaż niż chińskie przejście to tablet będzie się ładował.
Dlatego lepiej dla mnie gdyby arduino było zasilane ze standardowych 12V samochodu a Tablet przez symetryzator z 5V. (sprzedawca mówił że ta płytka arduino nie potrzebuje wielu amperów ale nie wie jak zachowa się w samochodzie w którym napięcie skacze do 14V)
Ale nie znam się na tym za bardzo więc są to tylko moje plany które chciał bym żeby ocenili bardziej doświadczeni koledzy
Dlaczego? zauważyłem że jak jadę na nawigacji w telefonie to telefon podłączony pod ładowarkę (chińską) zamiast się ładować to się podtrzymuje, a bateria i tak leci w dół o wiele wolniej ale leci, dlatego myślę że jak zasilę go przez symetryzator który wygeneruje większy amperaż niż chińskie przejście to tablet będzie się ładował.
Dlatego lepiej dla mnie gdyby arduino było zasilane ze standardowych 12V samochodu a Tablet przez symetryzator z 5V. (sprzedawca mówił że ta płytka arduino nie potrzebuje wielu amperów ale nie wie jak zachowa się w samochodzie w którym napięcie skacze do 14V)
Ale nie znam się na tym za bardzo więc są to tylko moje plany które chciał bym żeby ocenili bardziej doświadczeni koledzy
- Od: 29 kwi 2013, 11:38
- Posty: 120
- Skąd: Czestochowa
- Auto: Mazda 323F 2.0 Sportive (FS01)
airbob napisał(a):No chyba że byłeś w trakcie ładowania programu.
Jakis bootloader na pewno tam jest i raczej nie polecial. Kwestia paru pomiarow. Niech kolega zaznaczy co z czym dokladnie zwarl.
Asgota napisał(a):Dlaczego? zauważyłem że jak jadę na nawigacji w telefonie to telefon podłączony pod ładowarkę (chińską) zamiast się ładować to się podtrzymuje, a bateria i tak leci w dół o wiele wolniej ale leci, dlatego myślę że jak zasilę go przez symetryzator który wygeneruje większy amperaż niż chińskie przejście to tablet będzie się ładował.
A nie wlacza sie wolny tryb ladowania ? To nie jest zawsze tylko kwestia wydajnosci pradowej. Btw. to nie jest SYMETRYZATOR
-
Przemek323c
Asgota napisał(a):Xionc, powiedz mi czy da się przerobić program aby może wolniej reagował ale np wykrywał czy klawisz został wciśnięty i puszczony, czy np przytrzymany dłużej niż 2-3sec. Bo kombinacje klawiszy to raczej ciężka sprawa Bo albo będzie mi zmieniał aux/fm albo wygaszał tablet Poza tym to trochę niewygodne w czasie jazdy...
Wszystko się da, przynajmniej teoretycznie. Czyli generalnie byś ciał, żeby przekaźnik się zwierał podczas puszczania przycisku i jeszcze w zależności od tego ile był przyciśnięty uruchamiał inne przekaźniki?
Czyli trzeba na przyciśnięcie dowolnego przycisku odpalić timer, a po puszczeniu sprawdzić ile i który był przyciśnięty i uruchomić odpowiednie wyjście. Będziesz musiał dokupić jeszcze płytkę z przekaźnikami w takim razie. Ale wstrzymaj się – pojeździj tak chwilę, zobaczy czy w ogóle ten układ jest stabilny w samochodzie. Ja w labolatorium przygotuję program.
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
Spoko
Wczoraj wszystko polutowałem ładnie do kupy i jak dobrze pójdzie to w jeden wolny dzień zamontuje wszystko w aucie.
Muszę jeszcze cały układ zamknąć w jakiejś obudowie żeby nie zwarło się gdzieś z ramą.
Co do zasilania arduino sprawa dalej się nie wyjaśniła(czy mogę zasilić ją bezpośrednio z instalacji auta np z zasilania Radia), daje fotki płytki niżej:
To czarne z 4 nogami obok wtyku zasilania ma oznaczenie: ams1117 5.0 h418ke
Model płytki: Arduino Mega 2560
Wczoraj wszystko polutowałem ładnie do kupy i jak dobrze pójdzie to w jeden wolny dzień zamontuje wszystko w aucie.
Muszę jeszcze cały układ zamknąć w jakiejś obudowie żeby nie zwarło się gdzieś z ramą.
Co do zasilania arduino sprawa dalej się nie wyjaśniła(czy mogę zasilić ją bezpośrednio z instalacji auta np z zasilania Radia), daje fotki płytki niżej:
To czarne z 4 nogami obok wtyku zasilania ma oznaczenie: ams1117 5.0 h418ke
Model płytki: Arduino Mega 2560
Ostatnio edytowano 29 sie 2014, 14:10 przez Asgota, łącznie edytowano 2 razy
- Od: 29 kwi 2013, 11:38
- Posty: 120
- Skąd: Czestochowa
- Auto: Mazda 323F 2.0 Sportive (FS01)
To Arduino ma swój stabilizator więc uważam że spokojnie można go podłączyć pod zasilanie na pokładzie auta.
Odczytaj jeszcze oznaczenia z tego elementu (takiego samego jak w nano)
Oczywiście możesz zasilić to wszystko z tej przetwornicy co kupiłeś.
Pamiętaj by to wszystko było odłączane od zasilania po zgaszeniu silnika bo będzie rozładowywać aku.
Ja bym dał przekaźnik sterowany napięciem ze stacyjki.
Ładowarki w formie czopka są do kitu, sam kupiłem z 4 różne rodzaje aby się przekonać, żadna nie była w stanie naładować pracującego smartfona a co dopiero tableta. Opisy na tych czopkach są nawet że dają 2A, bzdura.
W ładowarkach tych jest wsadzony jeden układ odpowiednik zwykłego LM7805 tylko w mniejszej plastikowej obudowie i mniejszej wydajności prądowej, coś takiego jak LM78L05 tylko dają ok 0,5A a nie 0,1A.
Odczytaj jeszcze oznaczenia z tego elementu (takiego samego jak w nano)
Oczywiście możesz zasilić to wszystko z tej przetwornicy co kupiłeś.
Pamiętaj by to wszystko było odłączane od zasilania po zgaszeniu silnika bo będzie rozładowywać aku.
Ja bym dał przekaźnik sterowany napięciem ze stacyjki.
Ładowarki w formie czopka są do kitu, sam kupiłem z 4 różne rodzaje aby się przekonać, żadna nie była w stanie naładować pracującego smartfona a co dopiero tableta. Opisy na tych czopkach są nawet że dają 2A, bzdura.
W ładowarkach tych jest wsadzony jeden układ odpowiednik zwykłego LM7805 tylko w mniejszej plastikowej obudowie i mniejszej wydajności prądowej, coś takiego jak LM78L05 tylko dają ok 0,5A a nie 0,1A.
a jak myślisz dam rade naładować tablet tym? (Oznaczenie: jm34rp lm2596s -adj p+) Podobno generuje do 3A ale trzeba radiatora, do 2A bez wyrabia.
Co do arduino to jeżeli chodzi Ci o oznaczenie tego czegoś z 4 nogami obok portu zasilania to ams1117 5.0 h418ke
Co do arduino to jeżeli chodzi Ci o oznaczenie tego czegoś z 4 nogami obok portu zasilania to ams1117 5.0 h418ke
- Od: 29 kwi 2013, 11:38
- Posty: 120
- Skąd: Czestochowa
- Auto: Mazda 323F 2.0 Sportive (FS01)
Dasz rade, w razie czego wystarczy podlutowac pod ten scalaczek troche blaszki miedzianej i doskonale robi za radiator, wez pod uwage ze dlawik przy 3A ciaglego pradu tez chlodny nie bedzie. Ja bym nie podlaczal arduino bezposrednio pod auto, mimo ze nic na start sie nie ujara. Ten stabilizator zasilany z 14,5V, zbijajac do 5V (ma max input 15, szpilki moga go zabic) bedzie sie grzal jak cholera bo to nawet nie LDO, a wiadomo ze w lecie w aucie ciekawie pod wzgledem temperatury nie jest.
Ostatnio edytowano 29 sie 2014, 14:31 przez Przemek323c, łącznie edytowano 1 raz
-
Przemek323c
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje