Przeprowadzenie kabli głośnikowych do drzwi.

Wszystko o modyfikacjach i budowie nagłośnień naszych aut.

Postprzez aro22 » 29 paź 2005, 06:26

mam problem gdzyz chce wsadzisc w drzwi glosniki i od razu zmienic kabelki tylko tu pojawia sie problem bo nie mam zielonego pojecia jak je przeciagnac do drzwi tzn chodzi mi juz o samo przelozenie z budy do drzwi
prosze o jakies porady jak to zrobic
pewnie juz ktos zmienial kable wiec moze pomoze
Początkujący
 
Od: 17 paź 2005, 21:21
Posty: 8
Skąd: szczecin
Auto: mx3 1.6 16v

Postprzez Xionc » 29 paź 2005, 14:46

Ech, jest to pracochłonne. Trzeba wywiercić dziury w kostkach (najlepiej zdjąć drzwii, ale ja bym sam tego nie zrobił). Kable wepchac w tą gumową rurkę. Niektorym sie udało to zrobić nie zdjemująć drzwii. Ale powiem Ci szczerze, ze jak nie zakładasz systemu na przód za przynajmniej 2 tyś zł to nie usłyszysz różnicy. Na prawdę wiem co mówię. Zmień kable od radia do kostki (w budzie), i ewekntualnie ten odcinek w drzwiach, ile dasz radę i będzie OK. Dodam że nawet profesjonalne firmy CarAudio rzadko zmieniają te kable (tez im sie nie che w to bawic). No, chyba ze klient bierze sprzet za duuuzo $$ :]
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)

Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
statusTest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2004, 23:25
Posty: 2479 (5/23)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3T AT AWD '08

Postprzez nero » 29 paź 2005, 15:28

dokladnie jak pisze Xionc – gra nie warta zachodu jak nie wkladasz jakis mega wypasnych glosnikow bo zeby zmienic kable to bez zdjecia drzwi bedzie raczej ciezko. Lepszym pomyslem jest juz porzadny montaz glosnikow + wytlumienie matami niz zabawa w zmiane kabli. (w firmie gdzie montowalem glosniki tez nie bardzo chcieli sie zabierac za zmiane kabli)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2004, 21:48
Posty: 193
Skąd: Łódź
Auto: Mazda MX-3 1.6 16V

Postprzez yasiu » 30 paź 2005, 09:16

Mnie się udało bezproblemowo bez ściągania drzwi założyć przewody do domykania szyb. Nie było to wcale takie trudne. Moja rada:

Weź sztywny drut pomału i delikatnie przekłądaj go przez gumowy przepust jak wyjdzie drugą stroną przyklej izolacją przewód do druta i przeciągnij.

Puźniejkostka. Musisz ją wyciągnąć i w miejscu gdzie jest zatrzask masz trochę miejsca na dodatkowy przewód. ładnie zabezpiecz przewód przed przetarciem i puźniej wyciągnij go w kabinie.


Powodzenia i Pozdrawiam choć przewody głośnikowe moim zdaniem powinny być wymienione gdyż te oryginalne często są utlenione.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2005, 23:29
Posty: 112
Skąd: Michałowice k Brzegu
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 24V

Postprzez YAKI » 9 lis 2005, 17:58

A ja mam inna propozycje
przeciagnij kabelki do komory silnika i z tamtad obok przednich slupkow doprowadz do dzwi .
Ja tak zrobilem bo nie szlo inaczej (2x 3mm2) i jest ok , wszystko pod uszczelkami .
Początkujący
 
Od: 28 cze 2005, 20:06
Posty: 10
Skąd: Jaktorów
Auto: MX-3 1.6 1993

Postprzez Muller » 5 gru 2005, 18:38

OJOJOJOJOJ <glupek2> ale fuszeranci a jak by wyciągnąć złącza z kostek i przylutować nowe kable i wszystko oryginał jest. Ja tak mam i żaden kabel mi nie wisi a i drzwi można odpiąć jak fabryka przykazała 0 wiercenia i przerabiania.
I znów jest pięknie :)
SIDSERWIS
www.sidserwis.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2004, 07:37
Posty: 50
Skąd: Kraków
Auto: MX-3 GSR 2,5 V6

Postprzez miazga » 20 gru 2005, 13:35

Witam,

Ja w mojej 626 tez poprowadzilem nowe przewody do glosnikow w drzwiach, bylo warto poniewaz dzwiek jest bardzo czysty i pelny (JBL jakies tam ;)) The point is that aby przeciagnac odpowiednio gruby kabel trzeba bylo zciagnac drzwi z zawiasow, nie bylo to takie straszne jak sie zapowiadalo, potrzebne byly dwie osoby i troche sprawnosci, wszystko poszlo jak po maselku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2005, 15:48
Posty: 67
Skąd: Kielce-Toruń
Auto: MAZDA 6 2.0D 143KM 06'

Postprzez Simon » 1 sie 2009, 14:50

Witam.
Przeszukalem forum, ale nie znalazlem potrzebnych mi wskazowek.
Jestem w polowie prac nad zmiana audio i nie mam pomyslu jak przeciagnac nowe kable glosnikowe. W drzwiach jest wiazka w gumowej oslonie. Nie moge nawet dojrzec w ktorym miejscu w przednim blotniku (ogladalem poki co tylko prawa strone) wychodza kable z drzwi. Przy otwartych drzwiach nie moge zdjac tej gumowej oslonki, zeby zobaczyc na jakiej zasadzie kable "wpadaja" w przednbi blotnik (po jednej stronie) oraz w drzwi (po drugiej stronie). Czy jest tam cos na zasadzie kostki jak w 323?
Czy ktos juz w GF modyfikowal instalacje audio?
Za wszelkie wskazowki bede wdzieczny.
Dużo jeżdżę i lubię jeździć. Jak jeżdżę po autostradach, to czasem zdarza się, że widzę takich wariatów, którzy zapier*, że aż głowa puchnie. Ledwo co ich wyprzedzam...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sty 2009, 18:09
Posty: 31
Skąd: Tychy
Auto: 626 GF FS

Postprzez Venoruto » 5 sie 2009, 21:23

Sprawa jest prosta – musisz rozwiercić kostkę (taka biała). Kable będą szły w czarnej gumie. Przyda ci się chwytak szczypce czy jakoś tak – taki co używają mechanicy do wyciągania małych przedmiotów z trudno dostępnych miejsc. Kostkę najlepiej jest wypchnąć od tyłu i delikatnie ją podważyć.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 sty 2009, 22:19
Posty: 21
Skąd: Verdun Francja
Auto: Mazda 626 Gf , 2.0 FS 85kw

Postprzez MARER » 6 sie 2009, 08:46

Robiłem niedawno okablowanie w M6 nie jest to 626, ale zasada przeciągnięcia kabli będzie ta sama :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Mazda 6 Sport Kombi 2.0 CiTD Impression 136KM + V-Tech Red Box
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 31 sie 2007, 19:49
Posty: 26
Skąd: Wołów Dolny Ślask
Auto: Mazda 6 2.0 CiTD Impression

Postprzez PLaster » 6 sie 2009, 17:16

MARER napisał(a):zasada przeciągnięcia kabli będzie ta sama

w zasadzie tak, ale nieraz wymaga większego wysiłku
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 02:41
Posty: 2350 (22/37)
Skąd: Mark k. Warszawy/Podlasie
Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW

Postprzez Simon » 6 sie 2009, 23:42

<szok> Rozebrales cale auto!!! I sciagnales drzwi!!! Tylko po to, zeby przeciagnac kable??
Ja nie mam odwagi sciagac drzwi... Robie wszystko sam... Nawet nie ma mi kto pomoc przytrzymac kabelkow ;)
Calkowity respect, bez wzgledu na to czy zdjales drzwi tylko po to by rozwiercic kostke.
Udalo mi sie pociagnac kable w otworze ogranicznika drzwi i wpuscic kable pod gumowa oslona, ktora jest puszczona oryginalna wiazka. Okleilem w miejscu przejscia kabla (od blotnika do drzwi) taka srebrna, wzmocniona tasma i nie rzuca sie to w oczy.
Kable sie nie przecieraja, nie przemieszczaja poki co i zobaczymy jak to sie bedzie spisywalo. Jesli nie bedzie dzialac tak jak powinno, oddam auto do zaprzyjaznionego elektryka.
Mam poki co wytlumione zewnetrzne blachy drzwi (nie pamietam czy juz o tym pisalem wczesniej) i niebawem wykleje matami blache pod tapicerka, zaklejajac otwory technologiczne. A przy okazji – maty rosyjskie Standartplast Vibroplast M1 calkiem przyjemnie sie kladzie, maja b. mocny klej i jesli sie pomylisz, to... trzeba sie postarac, zeby wszystko ladnie wygladalo ;) Z ponownym odrywaniem maty od blachy bywa ciezko... BTW, za standardowy arkusz takiej maty 375x265mm płaciłem 13 zł. Na zewnetrzna blache zuzylem po 6 szt. na pare drzwi. Pod tapicerke mam drugie tyle + spienione pcv do wyciecia i zaklejenia otworow technologicznych i oklejenia pozniej wspomnianymi matami.
Pozdrawiam wszystkich wlasnorecznie dlubiacych przy CA :)
Dużo jeżdżę i lubię jeździć. Jak jeżdżę po autostradach, to czasem zdarza się, że widzę takich wariatów, którzy zapier*, że aż głowa puchnie. Ledwo co ich wyprzedzam...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sty 2009, 18:09
Posty: 31
Skąd: Tychy
Auto: 626 GF FS

Postprzez MARER » 7 sie 2009, 08:20

Simon napisał(a):<szok> Rozebrales cale auto!!! I sciagnales drzwi!!! Tylko po to, zeby przeciagnac kable??
Ja nie mam odwagi sciagac drzwi... Robie wszystko sam... Nawet nie ma mi kto pomoc przytrzymac kabelkow ;)


Rozebrałem auto aby je wytłumić, a drzwi ściągnęłem bo wygodniej jest dostać się z wiertarką do przewiecenia kostki.
Drzwi trzymają cztery śruby, wiec niewiele jest pracy przy ich zdjeciu, a komfort pracy nieoceniony :)
Jak jesteś sam do tego zajecia to niestety jest to utrudnione...a po skończonej robocie samemu nawet browar tak nie smakuje <piwo>

pozdrawiam
Mazda 6 Sport Kombi 2.0 CiTD Impression 136KM + V-Tech Red Box
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 31 sie 2007, 19:49
Posty: 26
Skąd: Wołów Dolny Ślask
Auto: Mazda 6 2.0 CiTD Impression

Postprzez Simon » 16 sie 2009, 10:40

Odswiezam nieco temat.
Mam juz teoretycznie wszystko zrobione. Nekaja mnie w chwili obecnej dwa problemy:
pierwszy: slysze pisk w glosnikach rosnacy w miare dodawania gazu
Mam kabel zasilajacy pociagniety lewym progiem, sygnalowe (caliber, czterokanalowe, za 80 zl) puszczone lewym progiem, a glosnikowe 2,5mm – tunelem.
drugi: zalozylem dystane z mdf-u i glosniki helix esprit 136. Glosniki przykrecilem do dystansow, na ktorych jest mata stp (cale drzwi wytlumione, mata nachodzi na dystanse. Ale do sedna – jestem na etapie wygrzewania glosnikow i przy jakims dynamiczniejszym kawalku slychac trzaskanie tapicerki. Co z tym mozna zrobic?? Po zdjeciu boczkow glosniki graja koncertowo wrecz :) Dodam tylko, ze nakleilem polowe arkusza maty na tapicerke w miejscu laczenia elementow kieszeni i reszty tapicerki – nie pomoglo. Trzeaski wydobywaja sie z okolic kratki glosnikowej.
Ktos ma jakis pomysl?
Dużo jeżdżę i lubię jeździć. Jak jeżdżę po autostradach, to czasem zdarza się, że widzę takich wariatów, którzy zapier*, że aż głowa puchnie. Ledwo co ich wyprzedzam...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sty 2009, 18:09
Posty: 31
Skąd: Tychy
Auto: 626 GF FS

Postprzez MARER » 18 sie 2009, 08:44

Simon napisał(a):jestem na etapie wygrzewania glosnikow i przy jakims dynamiczniejszym kawalku slychac trzaskanie tapicerki. Co z tym mozna zrobic?? Po zdjeciu boczkow glosniki graja koncertowo wrecz :)
Ktos ma jakis pomysl?


Do usuniecia rezonansów użyłem sprayu Sinuslive

" Spray Sinuslive to elastyczny środek tłumiący drgania i rezonanse.
Służy do wytłumiania drgań drzwi samochodowych klap bagażników itp
Specjalnym płynem spryskuje się bezpośrednio drgającą część.
Po wyschnieciu powstaje elastyczna powłoka o wysokim współczynnikiu tłumienia drgań.
Przy kilkukrotnym zastosowaniu można uzyskać warstwę o grubości 4 – 5 mm. "

Ale powiem, że usówanie rezonansów to najbardziej upierdliwa robota...strasznie wkurza jak po trzecim razie zdejmowania tapicerki dalej coś brzęczy...robota dla wytrwałych i cierpliwych :)
Mazda 6 Sport Kombi 2.0 CiTD Impression 136KM + V-Tech Red Box
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 31 sie 2007, 19:49
Posty: 26
Skąd: Wołów Dolny Ślask
Auto: Mazda 6 2.0 CiTD Impression

Postprzez Simon » 18 sie 2009, 16:42

Dzieki za info. Chyba nie pozostaje nic innego jak sprobowac tym spray'em. Juz myslalem nad tym, by zdemontowac moje dystanse z mdf i zalozyc ciensze, plastikowe i odsunac membrany glosnikow od tapicerki.
Nie mam pojecia czy taki zabieg cos by pomogl. Ogolnie jestem przeciwnikiem plastikowych redukcji/dystansow ;)
Dużo jeżdżę i lubię jeździć. Jak jeżdżę po autostradach, to czasem zdarza się, że widzę takich wariatów, którzy zapier*, że aż głowa puchnie. Ledwo co ich wyprzedzam...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sty 2009, 18:09
Posty: 31
Skąd: Tychy
Auto: 626 GF FS

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje