[Mazda3/Mazda6] Przebudowa oryginalnej nawigacji.

Moja M6 fabrycznie była bez nawigacji, sam schowek. Poniżej przedstawiam moją koncepcje na navi.
Wykorzystałem:
-oryginalną nawigację z alledrogo (dokładniej samo rozwiązanie otwierania bez elektroniki i wyświetlacza czyli plastik i silniczek)
-nawigację goclever navio 700
-stare żaluzje okienne
-koszulki termokurczliwe , izolacja
z elektronicznych rzeczy:
-wiązki przewodów od starego telewizora
-oryginalną ładowarkę z nawigacji
-stabilizator napięcia 5v
– nad prądowy wyłącznik silnika DC
-oryginalny przewód usb od nawigacji
oprogramowanie(pod win Ce 6.0)
WolfNCU, czyli pulpit nawigacji z aktywnym prędkościomierzem i innymi bajerami
frix –menu wyboru nawigacji, dostęp do pulpitu Windows itp.
I tak od początku.
1. Całość ze środka oryginalnej nawigacji ląduje w koszu. Zostaje sam silniczek
2. Montaż nawigacji Goclever w miejsce starego wyświetlacza. Tutaj raczej nic opisywać nie trzeba
A- Kawałki metalowe ze starych żaluzji
B- Oryginalny przewód usb od Navi
C – Przewód przylutowany do włącznika nawigacji.
3.Montaż układu zasilającego oraz sterującego mechanizmem.
A- Śruby
B- Stabilizator napięcia 5v zasilający nadprądowy wyłącznik silnika DC
C- Nadprądowy wyłącznik silnika DC
D- Potencjometr regulujący próg zadziałania (wyłączenia)
E- Złącze włącznika zamknij/otwórz
F- Wyjście zasilające silnik
G- Oryginalną ładowarka od navi
H -Przewody zasilające nawigację
I- Wiązka przewodów od starego telewizora.
Tak po krótce:
*Stabilizator wlutowany do góry nogami celowo aby od razu połączyć go z nad prądowym wyłącznikiem silniczka
*Stabilizator i wyłącznik nad prądowy do kupienia za małe pieniądze (ok 30 zł)
*Teoretycznie można nie stosować ładowarki od nawigacji i zasilić wszystko ze stabilizatora ale może się grzać dlatego lepiej rozdzielić,
*Całość można bez problemu podłączyć pod oryginalne przyciski open/close . oraz Tilt. Ja nie posiadam wyświetlacza z tymi przyciskami dlatego też zastosowałem oddzielne zamontowane będą one obok ściemniacza deski w tej małej wnęce.
Działanie sterownika otwórz/zamknij
*Wyłącznik nad prądowy posiada funkcję usuwania zacięcia mechanizmu. Pojedyncze naciśniecie przycisku otwiera lub zamyka nawigację do momentu osiągnięcia oporu natomiast przytrzymanie powoduje ciągły ruch silniczka celem odblokowania ewentualnego zacięcia.
4.Połączenia elektryczne :
Dla zainteresowanych opracuję. Ale generalnie nie ma tu nic skomplikowanego.
Padło pytanie czy zębatki się nie wycierają . I czemu nie zastosowałem potencjometru,
I tak układ znalazłem a początkowo faktycznie walczyłem z potencjometrem tylko w bascomie napisanie programu zliczającego wartość potencjometru sprawiało mi trochę problemów. Dodatkowo wykorzystanie przetwornika wewnętrznego atmegi ADC nie jest doskonałe.
Tutaj dane silniczka w navi:
http://www.mabuchi-motor.co.jp/cgi-bin/ ... D=rf_370cb
Silniczek pobiera przy otwieraniu zamykaniu 0,32 A
Gdy dojdzie do pozycji krańcowej wartość ta gwałtownie rośnie , Ustawienie układu na zadziałanie przy ok 0,4 A spokojnie daje nam bezpieczeństwo że nic się ni wytrze czy uszkodzi.
Efekt:
wideo :
http://www.youtube.com/watch?v=HWV3GgOd ... e=youtu.be
Pozdrawiam
Proszę o ponowne dodanie zdjęć – Xionc
Wykorzystałem:
-oryginalną nawigację z alledrogo (dokładniej samo rozwiązanie otwierania bez elektroniki i wyświetlacza czyli plastik i silniczek)
-nawigację goclever navio 700
-stare żaluzje okienne
-koszulki termokurczliwe , izolacja
z elektronicznych rzeczy:
-wiązki przewodów od starego telewizora
-oryginalną ładowarkę z nawigacji
-stabilizator napięcia 5v
– nad prądowy wyłącznik silnika DC
-oryginalny przewód usb od nawigacji
oprogramowanie(pod win Ce 6.0)
WolfNCU, czyli pulpit nawigacji z aktywnym prędkościomierzem i innymi bajerami
frix –menu wyboru nawigacji, dostęp do pulpitu Windows itp.
I tak od początku.
1. Całość ze środka oryginalnej nawigacji ląduje w koszu. Zostaje sam silniczek
2. Montaż nawigacji Goclever w miejsce starego wyświetlacza. Tutaj raczej nic opisywać nie trzeba
A- Kawałki metalowe ze starych żaluzji
B- Oryginalny przewód usb od Navi
C – Przewód przylutowany do włącznika nawigacji.
3.Montaż układu zasilającego oraz sterującego mechanizmem.
A- Śruby
B- Stabilizator napięcia 5v zasilający nadprądowy wyłącznik silnika DC
C- Nadprądowy wyłącznik silnika DC
D- Potencjometr regulujący próg zadziałania (wyłączenia)
E- Złącze włącznika zamknij/otwórz
F- Wyjście zasilające silnik
G- Oryginalną ładowarka od navi
H -Przewody zasilające nawigację
I- Wiązka przewodów od starego telewizora.
Tak po krótce:
*Stabilizator wlutowany do góry nogami celowo aby od razu połączyć go z nad prądowym wyłącznikiem silniczka
*Stabilizator i wyłącznik nad prądowy do kupienia za małe pieniądze (ok 30 zł)
*Teoretycznie można nie stosować ładowarki od nawigacji i zasilić wszystko ze stabilizatora ale może się grzać dlatego lepiej rozdzielić,
*Całość można bez problemu podłączyć pod oryginalne przyciski open/close . oraz Tilt. Ja nie posiadam wyświetlacza z tymi przyciskami dlatego też zastosowałem oddzielne zamontowane będą one obok ściemniacza deski w tej małej wnęce.
Działanie sterownika otwórz/zamknij
*Wyłącznik nad prądowy posiada funkcję usuwania zacięcia mechanizmu. Pojedyncze naciśniecie przycisku otwiera lub zamyka nawigację do momentu osiągnięcia oporu natomiast przytrzymanie powoduje ciągły ruch silniczka celem odblokowania ewentualnego zacięcia.
4.Połączenia elektryczne :
Dla zainteresowanych opracuję. Ale generalnie nie ma tu nic skomplikowanego.
Padło pytanie czy zębatki się nie wycierają . I czemu nie zastosowałem potencjometru,
I tak układ znalazłem a początkowo faktycznie walczyłem z potencjometrem tylko w bascomie napisanie programu zliczającego wartość potencjometru sprawiało mi trochę problemów. Dodatkowo wykorzystanie przetwornika wewnętrznego atmegi ADC nie jest doskonałe.
Tutaj dane silniczka w navi:
http://www.mabuchi-motor.co.jp/cgi-bin/ ... D=rf_370cb
Silniczek pobiera przy otwieraniu zamykaniu 0,32 A
Gdy dojdzie do pozycji krańcowej wartość ta gwałtownie rośnie , Ustawienie układu na zadziałanie przy ok 0,4 A spokojnie daje nam bezpieczeństwo że nic się ni wytrze czy uszkodzi.
Efekt:
wideo :
http://www.youtube.com/watch?v=HWV3GgOd ... e=youtu.be
Pozdrawiam
Proszę o ponowne dodanie zdjęć – Xionc