[Mazda3/Mazda6] Przebudowa oryginalnej nawigacji.

Wszystko o modyfikacjach i budowie nagłośnień naszych aut.

Postprzez PLaster » 20 maja 2013, 22:50

Aha, dzięki za odp.
Pewnie też będę się dogadywał odnośnie windy i wyświetlacza.
Mi bardziej przypada do gustu jakiś android z GPS i BT, ale jak już coś więcej będzie się u mnie działo, to napisze tu jak ja to rozwiąże :)
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 02:41
Posty: 2350 (22/37)
Skąd: Mark k. Warszawy/Podlasie
Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW

Postprzez lukasrap » 20 maja 2013, 22:54

Tu masz przykladowo caly komplet za 300 zl...

http://allegro.pl/mazda-6-02-05-dvd-naw ... 40761.html

jak sie chce, to mozna znalesc cos ciekawego :) Jak sie dogadasz ze sprzedającym, to za 250 bedziesz mial samą winde z wyswietlaczem radia, wlącznie z przesylką. Reszty kompletu nie potrzebujesz... Pilot i DVD Ci sie nie przydadzą.
Mazda, najlepszy przyjaciel człowieka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2009, 22:15
Posty: 315
Skąd: Żnin/Holandia
Auto: Mazda 6 2.0/141 KM (benzyna) czerwona perła, 2004 r.

Postprzez NIEBO! » 28 maja 2013, 17:50

Witaj!

Mógłbyś jeszcze Kolego dla potomności podać zaznaczone na zielono wymiary w mm ("światło (otwór) wyświetlacza"), bo Tobie się to chyba spasowało co do mm! <wow> <uklon>

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2013, 22:47
Posty: 685 (4/8)
Skąd: Poznań
Auto: Była skośnooka: Honda Civic Noblesse '95 1.3 75KM
Jest skośnooka:
Mazda6 GY L3 '06 2.3l 16V 166KM SportWagon 220V :)

Postprzez lukasrap » 28 maja 2013, 19:21

No chwilowo nie mam tych wymiarow, ale jesli ktos ma orginalna navi to wystarczy zmierzyc otwor na monitor. U mnie wyglada to fakt, prawie na styk. Minimetr z kazdej strony navi wystaje, ale uwierz mi na slowo, ze prawie tego nie widac. Tylko jak navi jest wylaczona i ktos sie przypatrzy dokladnie. Po wlączeniu wszystko jest na styk :)
W miejsce orginalnego monitora pasuje kilka 7'' tabletow/nawigacji. Gorzej jest z podpieciem przewodow czy to pod zasilanie, czy pod kamerke, czy usb... Ja musialem jeden przerabiac, bo nawet kątowy usb sie nie zmiescil. Jest zbyt malo miejsca na wtyczki z boku.

Wymiary 15,3 i 8,7
Mazda, najlepszy przyjaciel człowieka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2009, 22:15
Posty: 315
Skąd: Żnin/Holandia
Auto: Mazda 6 2.0/141 KM (benzyna) czerwona perła, 2004 r.

Postprzez NIEBO! » 6 cze 2013, 23:03

Każdy ma windę! Mam i ja! :>

No dobra – ale skoro mamy już windę, to zaczęły się schody <glupek2>

Użyteczna nawigacja to jedno, a otwierana elektrycznie to drugie! Pierwsze już mamy

Trochę sobie popisałem prywatnie z lukasrap-em <zawstydzony> – dzięki za wszelką pomoc Kolego! <spoko> i w ogóle za ten wątek. Ja już chciałem przyklejać do navi jakieś kołka / rolki / prowadnice robić, doczepiać zawiasy i przerobić zwykły schowek na otwieraną navi, ale wiadomo jakby to wyszło. Dzięki Tobie zdecydowałem się na zakup oryginalnej navi i nie żałuję :D Rozebrałem już windę w maczek wybebeszając monitor i zbędne płytki, które już się nie przydadzą, a na pewno nie mnie. Powód jest prosty, ale dlaczego pojawiły się schody? Otóż kupiłem windę bez przycisków ... ale po co mi one – wiem gdzie były podłączone... najpierw idą do płyteczki, która wygląda jak moduł dopasowujący poziomy jakiś filtr czy cuś, ale głownie to służy do pośredniczenia sygnałów z kabli od navi DVD poprzez taśmę elastyczną do monitora. Potem te sygnały z przycisków idą do płytki głównej nawigacji, którą przecież wywalamy. <dupa> Co więcej ... przewody od mechanizmu, czyli zasilanie silnika i sygnał o położeniu pokrywy też lądują w nawigacji, więc przeszczep w pełni funkcjonalnego mechanizmu, wcale nie jest taki prosty! Ale nie wszystko stracone. Obwód silnika jest prosty – może nie banalnie, ale jednak prosty i można to ogarnąć.
Silnik to najzwyklejszy silniczek elektryczny dwubiegunowy – nie jakiś krokowy uni czy bipolarny.
O położeniu pokrywy nawigacji informuje nas położenie suwaka potencjometru, który jest połączony z wałem przekładni. Z pobieżnych pomiarów wynika, iż jest to potencjometr liniowy o rezystancji 10kΩ. Trochę to śmierdzi konstrukcją serwomechanizmu modelarskiego :)

Silnik na jakie jest napięcie – nie wiem – może ktoś wie i pomoże? Wcale nie jest to takie oczywiste ze na 12VDC :P
Moje pytanie brzmi – pomożecie? :D

Oczywiście można przy tej modyfikacji podpiąć jedynie zasilanie pod nowy moduł navi, całość skręcić/skleić i cieszyć się navi i... ręcznie otwieranym modułem, zwłaszcza gdy korzystamy z nawigacji od święta nie będzie to dla Nas uciążliwe. Ja jednak nie zamierzam tak tego zostawić – skoro już wybuliłem za windę, to chciałbym mieć pełnowartościowy gadżet, który sam się "przywita" :D I teraz pytanie – ktoś już ogarnął ten temat?

Jeśli nie to spróbuję sam to ogarnąć, ale z powodu braku czasu może to trwać baaaaaaardzo długo i na razie chyba pozostanę przy wersji ręcznej, a sygnały do sterowania wypuszczę sobie w okolice schowka pasażera – tam jest dużo miejsca na własną elektronikę.

No i następne pytanie – czy gdybym coś takiego opracował i wyprodukował... coś znaczy SAMODZIELNY MODUŁ DO STEROWANIA OTWIERANIEM (WYBEBESZONEJ) NAWIGACJI gdzie należałoby podłączyć jedynie:
  • dwa przewody od silniczka
  • trzy przewody od potencjometru wału
  • masę
  • +12V
  • +12V po stacyjce
to czy ktoś byłby zainteresowany żeby takie moduły ode mnie kupić? Bo jak będę robił prototyp to mogę ich zrobić od razu kilka. Prawdopodobnie wykorzystam mikrokontroler, ewentualnie jakąś logikę na bramkach, ale raczej pójdę w uC. Im więcej chętnych tym myślę ze szybciej pójdą prace, bo będę miał motywację. Koszt takiego modułu szacuję na 100-300zł, ale to na dzień dzisiejszy – możliwe że tak to okroję ze wyjdzie np 70zł albo i mniej ... chodzi o to czy byliby w ogóle chętni na coś takiego? :D

Pozdrawiam!
Windziarz

Dopisano piątek, 7 czerwca 2013, 00:02:

OOoooo .... teraz jeszcze znalazłem to czym się zainspirował, autor wątku:
Nawigacja z M6. Czyli jak to rozwiązałem.
Wyłącznik nadprądowy .... no może też takie coś zastosuję – najpierw jednak spróbuję powalczyć z oryginalnym sposobem :D Jednak to forum to kopalnia wiedzy i różnych tricków :D

Dopisano piątek, 7 czerwca 2013, 00:05:

Ooooo i już znalazłem parametry tego silnika! Jednak jest na 12V! Dzięki dexter1515 !!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2013, 22:47
Posty: 685 (4/8)
Skąd: Poznań
Auto: Była skośnooka: Honda Civic Noblesse '95 1.3 75KM
Jest skośnooka:
Mazda6 GY L3 '06 2.3l 16V 166KM SportWagon 220V :)

Postprzez lukasrap » 7 cze 2013, 21:08

Otwieranie automatyczne navi, ze zostawieniem orginalnego urządzenia, mozliwe jest tylko jesli dobrze mi sie wydaje, pod warunkiem ze zostawisz orginalne urządzenie. Jednak w autach, gdzie navi nie jest orginalnym wyposazeniem, chyba nie ma gdzie za bardzo gdzie tego podlaczyc. Jezeli ktos mial w aucie orginalną navi, to wystarczy bebechy ze starej navi (monitor, plytka sterująca OPEN/CLOSE), schowac czy to w schowku np. w miejsce DVD, albo gdzies pod siedzeniem. Tak to zastosowal jesli sie nie myle Mick, a wiem ze pomagal mu Szaradek. :) Wtedy problem z automatycznym otwieraniem jest z glowy.

Dla mnie tak jak juz wczesniej opisywalem, nie wiem czy najlepszym, ale na pewno najtanszym i dobrym sposobem jest zamontowanie nadprądowego wyłacznika silnika DC. W ten sposob poradzil sobie dexter1515 :) Ja nadpradowy wylacznik juz zakupilem, koszt okolo 25 zl... ale niestety nie mam czasu sie za to zabrac.
Mazda, najlepszy przyjaciel człowieka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2009, 22:15
Posty: 315
Skąd: Żnin/Holandia
Auto: Mazda 6 2.0/141 KM (benzyna) czerwona perła, 2004 r.

Postprzez NIEBO! » 7 cze 2013, 22:11

Ja oryginalnie navi nie miałem. Nawet wyświetlacz pod navi będę miał stary, a poradzić sobie trzeba.
To prawda że rozwiązanie dextera jest proste i tanie, ale nie optymalne jak dla mnie jak na razie, ze względu na "trzaśnięcie" przy końcach. Może jak pisze dexter jest to nawet ciche, ale mechanizm zostaje jednak obciążony, a silnik musi zostać zatrzymany. Dlatego spróbuję wykonać moduł, który będzie spowalniał otwieranie/zamykanie przy skrajnych pozycjach – przystąpiłem już do rozważań i pochwalę się tutaj gdy prace zakończę :D ... za jakiś (bliżej nieokreślony) czas.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2013, 22:47
Posty: 685 (4/8)
Skąd: Poznań
Auto: Była skośnooka: Honda Civic Noblesse '95 1.3 75KM
Jest skośnooka:
Mazda6 GY L3 '06 2.3l 16V 166KM SportWagon 220V :)

Postprzez lukasrap » 7 cze 2013, 23:00

Jeśli Ci się uda zrobic cos fajnego, to zglosze sie do Ciebie o pomoc, albo o zrobienie czegos podobnego. Jaka navi bedziesz wkladal? Masz juz cos upatrzonego?
Mazda, najlepszy przyjaciel człowieka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2009, 22:15
Posty: 315
Skąd: Żnin/Holandia
Auto: Mazda 6 2.0/141 KM (benzyna) czerwona perła, 2004 r.

Postprzez NIEBO! » 8 cze 2013, 08:08

Ty polecasz GoClever 700 ... na razie waham... No chyba, że jest jeszcze inna opcja. Teraz mam w zasadzie trzy wymagania do tego sprzętu:
  1. wymiary 153mm x 87mm ( 7'' )
  2. wejście AVin ... w zasadzie potrzebne mi tylko VIDEO-IN z automatycznym przełączaniem monitora po podłączeniu źródła sygnału na zewnętrzny sygnał wizyjny – wiadomo –> kamera cofania, którą zamontowałem przy okazji "porządków" w bagażniku. Nie widziałem tej co jest w GoClever, ale osobiście AutoMapa mi się nie podoba i ze zdjęć bardziej podoba mi się ta co jest w GoClever
  3. to połączenie BT i funkcjonalność zestawu głośnomówiącego w połączeniu z wyjściem AUDIO na zewnątrz jest fajna, ale nie jest konieczna!

Jakieś sugestie jaki model spełnia powyższe wymagania i nie kosztuje powyżej 500zł? :)
Ostatnio edytowano 17 wrz 2013, 09:56 przez NIEBO!, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2013, 22:47
Posty: 685 (4/8)
Skąd: Poznań
Auto: Była skośnooka: Honda Civic Noblesse '95 1.3 75KM
Jest skośnooka:
Mazda6 GY L3 '06 2.3l 16V 166KM SportWagon 220V :)

Postprzez lukasrap » 8 cze 2013, 15:48

Polecalem GoClevera 700 ze wzgledu na cene, na funkcjonalnosc, swietne dopasowanie do orginalnej windy, ale niestety po wgraniu Auto Mapy, navi zaczela mi wariowac. A dokladniej Auto Mapa wykasowala mi pliki odpowiedzialne za zasilanie. I co 20, 30 sekund podczas podlaczenia do stalego napiecia, navi przestaje korzystac ze stalego napiecia a na sekunde, dwie, zaczyna korzystac z baterii. Na poczatku odlaczylem baterie, zeby nie potrzebnie sie ladowala podczas jazdy, gdy dochodzi zasilanie do navi, ale navi nie miala z czego korzystac zasilania i sie co chwile wyłączala. Wiec baterie podlączylem i teraz ciągle sie laduje podczas jazdy, ale podczas uzywania navi widze jak co chwile przełącza sie na baterie. Problem niby prosty do rozwiazania, wystarczy wgrac od nowa pliki odpowiedzialne za zasilanie, albo wgrac nowego windowsa, a mam CE 6.0, ale niestety podlaczenie do kompa nie daje rezultatu. Na jednym kompie navi nie widac, na drugim widac ale nie idzie polaczyc przez ActiveSync i tak na okrąglo cos. Mam nadzieje, ze jak uda mi sie znalesc kompa ktory polaczy sie z moją navi i wgram nowego windowsa to bedzie ok. No ale zobaczymy.
W tej cenie na pewno cos znajdziesz... duzo tego na rynku. Najlepiej sie wybrac do Media Markt z latarką i miarą i bedziesz wiedzial. Ja jako pierwszą zdecydowalem sie na uzywke i na GC 700, ze wzgledu na to iz GC 705 podobno nie rozni sie prawie niczym.

Jezeli chodzi o GC 700 i jego dzialanie to mysle ze jest ok. Nie jestem specjalistą w nawigacjach i zbytnio nie mam wygórowanych oczekiwan, wiec dla mnie styka. Filmy odbiera fajnie, na Auto Mapie tez sie nic nie wiesza, sygnal lapie w miare szybko, dla mnie zdecydowanie wystarcza.
Pojezdze z nią troche, jak zacznie mnie wkurzac w sloncu (ze wzgledu na slabą widocznosc), albo cos innego, to bede myslal o zmianie na cos lepszego, drozszego. Moze wtedy juz z ekranem pojemnosciowym. Ale poki co styka. :)
Poczytaj opinie navi, rowniez tu na forum jest. Mick posiada BLOW 70iBT.
Mazda, najlepszy przyjaciel człowieka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2009, 22:15
Posty: 315
Skąd: Żnin/Holandia
Auto: Mazda 6 2.0/141 KM (benzyna) czerwona perła, 2004 r.

Postprzez PLaster » 17 cze 2013, 20:44

słuchajcie, a nie lepiej wsadzić jakiś tablet z androidem? wiem, że nie wszystkie mają IN-video ale maja za to wiele innych funkcji, jest dostępne wiele aplikacji itp a cena podobna

bynajmniej ja jak będę montował navi to tak zrobię
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 02:41
Posty: 2350 (22/37)
Skąd: Mark k. Warszawy/Podlasie
Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW

Postprzez Zigi86 » 17 cze 2013, 22:21

PLaster napisał(a):Aha, dzięki za odp.
Pewnie też będę się dogadywał odnośnie windy i wyświetlacza.
Mi bardziej przypada do gustu jakiś android z GPS i BT, ale jak już coś więcej będzie się u mnie działo, to napisze tu jak ja to rozwiąże :)


Czekam kolego na relację, też planuję zamontowanie tabletu, tylko zastanawiam się jakiego, masz już jakieś sugestie ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2012, 14:58
Posty: 274
Skąd: Łdz
Auto: Była: Mazda 6 Sedan 2006 2.0 Pb 147 KM

Postprzez PLaster » 17 cze 2013, 23:10

Zigi86 napisał(a):Czekam kolego na relację, też planuję zamontowanie tabletu, tylko zastanawiam się jakiego, masz już jakieś sugestie ?
narazie projekt navi odłożony w czasie, bo czeka mnie instalacja LPG, ale myślę że za miesiąc będę coś działał

co do modemy to jeszcze nie wiem czy inwestować w coś lepszego czy na próbę jakiś tani budżetowy tablet, cały czas myślę
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 02:41
Posty: 2350 (22/37)
Skąd: Mark k. Warszawy/Podlasie
Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW

Postprzez lukasrap » 18 cze 2013, 19:23

Ja osoboscie uwazam ze navi sluzy do tego do czego sluzy, a tablet do czego innego. Nie spedzam w aucie kilku godzin dziennie, zeby bawic sie tabletem. Zreszta w czasie jazdy nie bardzo jest czas na bawienie sie navi.
Navi ktorą wlozylem w zupelnosci do wszystkiego mi wystarcza co potrzebuje podczas jazdy. Czyli do prowadzenia mnie do celu, a w przypadku kilku godzinnego korku, do obejrzenia sobie filmu. Lączy sie rowniez z telefonem, kamerą cofania, posiada rozne aplikacje i programy. Mnie osobiscie to wystarcza.. Ale to jest moje zdanie. Pozdrawiam.
Mazda, najlepszy przyjaciel człowieka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2009, 22:15
Posty: 315
Skąd: Żnin/Holandia
Auto: Mazda 6 2.0/141 KM (benzyna) czerwona perła, 2004 r.

Postprzez Zigi86 » 18 cze 2013, 21:13

Kolego a jak masz rozwiązaną sprawę zasilania ? jak włączasz zapłon to navi się włącza a jak zapłon off to nawigacja się wyłącza ? czy trzeba było jakiś specjalny przeróbek czy miała tak w ustawieniach ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2012, 14:58
Posty: 274
Skąd: Łdz
Auto: Była: Mazda 6 Sedan 2006 2.0 Pb 147 KM

Postprzez lukasrap » 19 cze 2013, 20:43

Zasilanie podprowadzilem pod zapalniczke.. Z zapalniczki z tylu wyprowadzilem przewody do schowka, tam zamontowalem gniazdo zapalniczki i za pomocą adaptera 12V-5V podlączone jest USB od navi... Navi wlączam tylko i wylacznie kiedy jej potrzebuje za pomocą przyciska TILT. Jezeli odetniesz baterie, navi nie bedzie sie ciagle ladowac, ale tez co za tym idzie, kiedy wylączysz zaplon navi zgasnie. Jezeli zostawisz baterie, to z navi mozesz korzystac kiedy chcesz... Ja osobiscie baterie odciąlem. Z navi korzystam i tak tylko w czasie jazdy, wiec wtedy zasilanie podchodzi.
Mazda, najlepszy przyjaciel człowieka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2009, 22:15
Posty: 315
Skąd: Żnin/Holandia
Auto: Mazda 6 2.0/141 KM (benzyna) czerwona perła, 2004 r.

Postprzez Zigi86 » 19 cze 2013, 21:28

A da się bez problemu usunąć baterię ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2012, 14:58
Posty: 274
Skąd: Łdz
Auto: Była: Mazda 6 Sedan 2006 2.0 Pb 147 KM

Postprzez lukasrap » 19 cze 2013, 22:26

Z tym nie raczej problemu. Odwierasz navi, przecinasz kable i po sprawie... :)
Mozna zrobic tak jak Ty chcesz, zeby navi sama odpalala sie gdy wlaczysz zaplon i na odwrot kiedy go wylączysz, do tego potrzebny jest specjalny skrypt... Ale na mnie nie ma to za bardzo sensu. Za kazdym razem kiedy odpalasz auto czy jedziesz 50 km czy 5, navi bedzie sie wlączac... No ale jak uwazasz...
Mazda, najlepszy przyjaciel człowieka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2009, 22:15
Posty: 315
Skąd: Żnin/Holandia
Auto: Mazda 6 2.0/141 KM (benzyna) czerwona perła, 2004 r.

Postprzez Zigi86 » 20 cze 2013, 06:45

no mi bardziej chodziło o to, żeby włączało się urzadzenie co bym mógł korzystać z kamery cofania, którą planuje założyć, bo nie wyobrażam sobie jakoś, żeby za każdym razem jak będę chciał cofnąć czekał 30sek-1 min aż urządzenie się załączy i będę miał obraz :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2012, 14:58
Posty: 274
Skąd: Łdz
Auto: Była: Mazda 6 Sedan 2006 2.0 Pb 147 KM

Postprzez enter84 » 9 lip 2013, 14:58

lukasrap powiedz mi czy cała winda montowana jest tylko na dwóch śrubach ukrytych pod zaślepkami?
Początkujący
 
Od: 13 lut 2012, 14:43
Posty: 13
Skąd: Ostrołęka
Auto: Mazda 6 sedan 2.0 CITD 2003r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje