[Mazda3/Mazda6] Przebudowa oryginalnej nawigacji.

Wszystko o modyfikacjach i budowie nagłośnień naszych aut.

Postprzez dexter1515 » 11 kwi 2013, 18:23

Moja M6 fabrycznie była bez nawigacji, sam schowek. Poniżej przedstawiam moją koncepcje na navi.

Wykorzystałem:
-oryginalną nawigację z alledrogo (dokładniej samo rozwiązanie otwierania bez elektroniki i wyświetlacza czyli plastik i silniczek)
-nawigację goclever navio 700
-stare żaluzje okienne
-koszulki termokurczliwe , izolacja

z elektronicznych rzeczy:
-wiązki przewodów od starego telewizora
-oryginalną ładowarkę z nawigacji
-stabilizator napięcia 5v
– nad prądowy wyłącznik silnika DC
-oryginalny przewód usb od nawigacji

oprogramowanie(pod win Ce 6.0)
WolfNCU, czyli pulpit nawigacji z aktywnym prędkościomierzem i innymi bajerami
frix –menu wyboru nawigacji, dostęp do pulpitu Windows itp.

I tak od początku.

1. Całość ze środka oryginalnej nawigacji ląduje w koszu. Zostaje sam silniczek
2. Montaż nawigacji Goclever w miejsce starego wyświetlacza. Tutaj raczej nic opisywać nie trzeba

A- Kawałki metalowe ze starych żaluzji
B- Oryginalny przewód usb od Navi
C – Przewód przylutowany do włącznika nawigacji.

3.Montaż układu zasilającego oraz sterującego mechanizmem.

A- Śruby
B- Stabilizator napięcia 5v zasilający nadprądowy wyłącznik silnika DC
C- Nadprądowy wyłącznik silnika DC
D- Potencjometr regulujący próg zadziałania (wyłączenia)
E- Złącze włącznika zamknij/otwórz
F- Wyjście zasilające silnik
G- Oryginalną ładowarka od navi
H -Przewody zasilające nawigację
I- Wiązka przewodów od starego telewizora.

Tak po krótce:

*Stabilizator wlutowany do góry nogami celowo aby od razu połączyć go z nad prądowym wyłącznikiem silniczka
*Stabilizator i wyłącznik nad prądowy do kupienia za małe pieniądze (ok 30 zł)
*Teoretycznie można nie stosować ładowarki od nawigacji i zasilić wszystko ze stabilizatora ale może się grzać dlatego lepiej rozdzielić,
*Całość można bez problemu podłączyć pod oryginalne przyciski open/close . oraz Tilt. Ja nie posiadam wyświetlacza z tymi przyciskami dlatego też zastosowałem oddzielne zamontowane będą one obok ściemniacza deski w tej małej wnęce.

Działanie sterownika otwórz/zamknij
*Wyłącznik nad prądowy posiada funkcję usuwania zacięcia mechanizmu. Pojedyncze naciśniecie przycisku otwiera lub zamyka nawigację do momentu osiągnięcia oporu natomiast przytrzymanie powoduje ciągły ruch silniczka celem odblokowania ewentualnego zacięcia.

4.Połączenia elektryczne :

Dla zainteresowanych opracuję. Ale generalnie nie ma tu nic skomplikowanego.

Padło pytanie czy zębatki się nie wycierają . I czemu nie zastosowałem potencjometru,

I tak układ znalazłem a początkowo faktycznie walczyłem z potencjometrem tylko w bascomie napisanie programu zliczającego wartość potencjometru sprawiało mi trochę problemów. Dodatkowo wykorzystanie przetwornika wewnętrznego atmegi ADC nie jest doskonałe.

Tutaj dane silniczka w navi:
http://www.mabuchi-motor.co.jp/cgi-bin/ ... D=rf_370cb

Silniczek pobiera przy otwieraniu zamykaniu 0,32 A
Gdy dojdzie do pozycji krańcowej wartość ta gwałtownie rośnie , Ustawienie układu na zadziałanie przy ok 0,4 A spokojnie daje nam bezpieczeństwo że nic się ni wytrze czy uszkodzi.

Efekt:

wideo :



http://www.youtube.com/watch?v=HWV3GgOd ... e=youtu.be

Pozdrawiam

Proszę o ponowne dodanie zdjęć – Xionc
Najprosztsze rozwiązania są najlepsze......
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2012, 18:18
Posty: 79
Skąd: z Południa :)
Auto: M6 GG 1,8 120km 2003r.

Postprzez lukasrap » 14 kwi 2013, 14:35

Swietna robota... Powiem Ci, ze za pare dni bede sie za to brał, jak juz wszystkie rzeczy zamowione przyjdą i na pewno skorzystam z Twojego opisu...
Podobnie jak Ty skorzystam z zakupionego samego monitora, wraz z wyswietlaczem radia i przyciskami, ze wzgledu na to iz moje auto jest wyposazone tylko w schowek, oraz w nawigacje Goclevera 700... Jest to poki co najlepsze wyjscie za male pieniadze. Z czasem jak juz wszystko bedzie dzialalo, mozna wymienic na cos innego.

A powiedz mi, nie myslales, zeby zamiast calej tej elekrtoniki, czyli nadprądowego wyłącznika silnika DC i stabilizatora napięcia 5v, uzyc ukladu ktory byl zamontowany w orginalnej nawigacji?... Z tego co wiem, jest on zamontowany gdzies razem z monitorem i potrzebne byloby jego uzycie, ale mozna by bylo, umiescic stary monitor (tak jak np. zrobil to mick) w schowku.

Jeszcze jedno pytanie... Wyprowadziles od tego jakies kable na zewnątrz? gdybys np. chcial podlaczyc kamere cofania albo kompa do aktualizacji mapy...

Pozdrawiam serdecznie.
Mazda, najlepszy przyjaciel człowieka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2009, 21:15
Posty: 315
Skąd: Żnin/Holandia
Auto: Mazda 6 2.0/141 KM (benzyna) czerwona perła, 2004 r.

Postprzez dexter1515 » 14 kwi 2013, 19:17

kabel usb jest wyprowadzony i będzie w schowku.
Kamery nie będę używał

Aby zastosować oryginalny układ zamykania, otwierania musiałbym gdzieś upchnąć cały oryginalny wyświetlacz z elektroniką . Całkiem to moim zdaniem bezsensu i tylko by nie potrzebnie miejsce zajmowało A tak zmontowany układ mało zajmuje i mieści się w oryginalnym miejscu.

Na samym początku plan był taki aby zostawić oryginalny układ ale uwierz że więcej z tym zachodu niż z budową prostego układu.

Co do samej nawigacji czyli Goclovera. Wyświetlacz na kolana nie powala . W słońcu tragedia. I do tego ten ekran opornościowy.

Z czasem wstawie coś z androidem na ekranie pojemnościowym.

Pozdrawiam
Najprosztsze rozwiązania są najlepsze......
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2012, 18:18
Posty: 79
Skąd: z Południa :)
Auto: M6 GG 1,8 120km 2003r.

Postprzez lukasrap » 14 kwi 2013, 19:24

No z tym, ze te nawigacje w sloncu nie daja rady to chyba wiekszosc ma tak w tej cenie... Ciezko znalesc cos dobrego, fajnego i niedrogiego. Jednak, jak na pierwszą navi zeby tam wsadzic to chyba wystarczy... Potem mozna myslec nad czyms innym...
Co do kamerki to chcialbym z czasem ją podlaczyc... A powiedz mi, wyprowadzajac kabel usb, robiles jakies otwory w obudowie czy inne przerobki czy kabel dal sie normalnie podlaczyc (chodzi mi o to, czy bylo na to miejsce)?.

Powiedz mi, czy pisalbys sie na zbudowanie takiego ukladu? Niestety moje zdolnosci, a raczej ich brak, nie pozwalaja na to :) hehe.. , albo chociaz dokladnie wytlumaczyc jak cos takiego zbudowac, jak i gdzie podlaczyc itp.

Pzdr.
Mazda, najlepszy przyjaciel człowieka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2009, 21:15
Posty: 315
Skąd: Żnin/Holandia
Auto: Mazda 6 2.0/141 KM (benzyna) czerwona perła, 2004 r.

Postprzez Xionc » 15 kwi 2013, 08:16

Czy ten nadprądowy sterownik silnika to jest kit AVT? http://sklep.avt.pl/go/_info/?id=494424

Rozumiem, że przycisku TILT nie ma gdzie podłączyć, zostaje tylko open close? Jak ustalić optymalną pozycję pochylenia?
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)

Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
statusTest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2004, 22:25
Posty: 2479 (5/23)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3T AT AWD '08

Postprzez dexter1515 » 16 kwi 2013, 15:52

dokładnie to ten moduł. Jest dostępny tylko w wersji do samodzielnego montażu
Najgorsze to lutowanie smd. Musiałem kupić 2 układy bo pierwszy zepsułem :)
W końcu lupa zegarmistrzowska i dało radę.

Osobiście uważam iż nawigacja w skrajnym położeniu (t.z otwarta maksymalnie) zapewnia odpowiedni komfort i nie ma tu problemów z widocznością.

Jednak osoby chcące zmienić kąt nachylenia ( przy użyciu TILT) mogą to zrealizować w bardzo prosty sposób. Są tu dwie opcje:

– dołożyć dwa przyciski podwójne (z 4 wyprowadzeniami) monostabilne i połączyć bezpośrednio z silniczkiem. Z tym że każdy przycisk musi posiadać odwrotną polaryzację.

lub

– Wykorzystać tylko oryginalny przycisk TILT oraz najprostszy przekaźnik monostabilny który zwiera dwa obwody. Wtedy normalnie otwiera się nawigację przyciskiem open/close. A później tiltem reguluje kąt nachylenia. Dodatkowo aby skok był mniejszy. T.z aby regulacja kąta nachylenia była bardziej precyzyjna można wstawić jakiś mały oporniczek i podać na silniczek max 4-5 v.
Dodatkowo dwie diody prostownicze żeby zapięcie nie trafiało do układu
Najprosztsze rozwiązania są najlepsze......
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2012, 18:18
Posty: 79
Skąd: z Południa :)
Auto: M6 GG 1,8 120km 2003r.

Postprzez lukasrap » 16 kwi 2013, 16:49

To juz rzeczywiscie magia... <co?>

A powiedz mi, poniewaz pisales, ze na poczatku miales plan zostawienia orginalnego ukladu... Czy w aucie, gdzie orginalnie nie bylo nawigacji, tylko schowek, tak jak u Ciebie, to czy jest mozliwosc podlaczenia tego ukladu? Konkretniej czy jest mozliwosc podlaczenia gdzies tej orginalnej nawigacji...

Jezeli bylaby taka opcja, to upchnalbym stary monitor z calym ukladem do schowka i problem z budowaniem tego ukladu bylby zalatwiony. Tym bardziej, ze ten uklad jest do samodzielnego montazu... Brak narzedzi i umiejetnosci uniemozliwia zrobienie mi czegos takiego :(


I jeszcze jedno pytanie.. Nie masz gdzies dokladniejszych zdjec samego tego calego zrobionego przez Ciebie ukladu. Bo widze, ze tez rozebrales ladowarke od navi i przymocowales tez tam jej zawartosc (plytke drukowana)... Chodzi mi o to, co tam jeszcze sie znajduje, dokladne okablowanie, podlaczenia... moze jakis schemat, fotki... Jesli mialbym wszystkie elementy nadpradowego wylacznika silnika, rozebrana ladowarke, stabilizator napiecia (ktorego nie widze jak jest zamontowany), jakis schemat, zdjecia, dokladniejszy opis, to moze udaloby mi sie zrobic cos takiego. A jesli nie to zlecilbym to komus...

Pzdr.
Mazda, najlepszy przyjaciel człowieka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2009, 21:15
Posty: 315
Skąd: Żnin/Holandia
Auto: Mazda 6 2.0/141 KM (benzyna) czerwona perła, 2004 r.

Postprzez dexter1515 » 19 kwi 2013, 18:57

dzisiaj zamontowałem nawigację

Na zdjęciu poniżej widać dwa włączniki oraz przewody na podłączenie trzeciego

Obrazek

Czarny zamyka/otwiera nawigację
Czerwony Włącza/wyłącza nawigację
I trzeci którego jeszcze nie zamontowałem odcina całkowicie napięcie do navi aby nie używana nie potrzebnie nie ładowała się.

Prędkościomierz w navi który widać na zdjęciach czy filmie odświeża prędkość co ok 1 sek tak więc jest ok


Co do pytań kolegi:

Oryginalna nawigacja podejdzie bez problemu , można upchnąć wyświetlacz z całą elektroniką ale to jak już pisałem bez sensu moim zdaniem

Zdjęć innych niż wstawione nie mam ale wstawie na dniach schemat połączeń , Naprawdę jest to proste do wykonania,
Najprosztsze rozwiązania są najlepsze......
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2012, 18:18
Posty: 79
Skąd: z Południa :)
Auto: M6 GG 1,8 120km 2003r.

Postprzez lukasrap » 19 kwi 2013, 19:10

No fajnie to wyglada... szacun... A nie bawiles sie ustawieniami silniczka, zeby ona przy otwieraniu i zamykaniu tak mocno nie "pykała"?
No i chyba lepszym wyjsciem jest tez zamontowanie orginalnego wyswietlacza radia razem z przyciskami i tam podlaczenie tego wszystkiego, zamiast ciągniecie kabli i montowanie wlącznika... :)

I jeszcze jedno, bo pisales, ze montujesz osobny przycisk od napiecia navi... a nie idzie tego tak zrobic, ze po zamknieciu, ona automatycznei sie wyłączała a po otwiarciu włączala?
Mazda, najlepszy przyjaciel człowieka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2009, 21:15
Posty: 315
Skąd: Żnin/Holandia
Auto: Mazda 6 2.0/141 KM (benzyna) czerwona perła, 2004 r.

Postprzez dexter1515 » 19 kwi 2013, 19:22

regulowałem potencjometr i jest ok ale mam bardzo czuły mikrofon w telefonie i wydaje się że stuka chociaż w rzeczywistości jest optymalnie . Dodatkowo ustawienie zbyt dużego progu zadziałania może powodować iż nie będzie się domykać,

Wyświetlacza oryginalnego z navi nie miałem i uznałem że nie opłaca się kupować.

Można tak zrobić że po otwarciu się włącza ,po zamknięciu wyłącza wystarczy inny przyciski ( 2 wyjścia monostabilne zamiast jednego) ale za późno o tym pomyślałem i już nie chciało mi się kombinować
Dodatkowo ma to swoje wady.

Natomiast przycisk do odcinania zasilania musi być bo moja navi wyłączona przy ładowaniu podświetla cały wyświetlacz i niepotrzebnie skraca to jego żywotność.

Reasumując 2 przyciski to minimum
Najprosztsze rozwiązania są najlepsze......
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2012, 18:18
Posty: 79
Skąd: z Południa :)
Auto: M6 GG 1,8 120km 2003r.

Postprzez lukasrap » 19 kwi 2013, 19:29

No tak, wyswietlacz z przyciskami to okolo 100 zl... ja sie dogadalem z gosciem z allegro i dorzucil mi to do navi... Wiec jeden problem bede mial z glowy.
A jak rozwiazales sprawe z zasilaniem? podpiąłeś sie pod zapalniczke z tylu czy jak?

No ok.. powiem szczerze, ze naprawde imponujaco to wyglada. Teraz czekam tylko na wszystkie moje rzeczy, az dojdą do Holandii i na Twoj schemat polaczen :) I bede dzialal... Jeszcze raz dzieki :) Pzdr.
Mazda, najlepszy przyjaciel człowieka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2009, 21:15
Posty: 315
Skąd: Żnin/Holandia
Auto: Mazda 6 2.0/141 KM (benzyna) czerwona perła, 2004 r.

Postprzez lukasrap » 12 maja 2013, 18:24

Tak jak obiecalem, z dniem dzisiejszym wziąłem sie za wsadzanie navi do autka.. Swoje auto zakupilem miesiac temu i niestety, zamiast navi miala schowek. W poprzedniej mazdzie mialem navi, bardzo sie przyzwyczailem (choć nie bylo map Polski), stad tez od razu po zakupie auta, kombinowalem jak tu to zrobic, zeby wsadzic w miejsce schowka nawigacje.
Po przejrzeniu forum, przy pomocy kolegow "dexter1515, mick, szaradek", zabralem sie do roboty. Zakupielem orginalną nawigacje z mazdy 6 z 2003 r, wywalilem monitor, tak zeby zostala sama winda, silnik i wyswietlacz radia z przyciskami, zakupilem tez nawigacje Goclever Navio 700V PLUS i tak zacząłem dzialac.

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg


A potem tylko montaz do auta...
W schowku zamontowalem drugie gniazdo zapalniczki, pod nie jest podpiety adapter 12V-5V USB, tam jest wyprowadzony kabel USB zasilający od Navi, kiedy potrzebuje podpiąc kompa do aktualizacji, odpinam od adaptera i podłączam pod kompa. Kabel zasilający zastosowalem 3 metrowy, a od zapalniczki 1 metrowy. Ten 3 metrowy, to i tak troszke za dlugi, ale jest ladnie zwiniety i wygoda potem przy podlaczeniu kompa.

6.jpg

7.jpg

8.jpg

9.jpg


Przy nawigacji odłaczylem baterie, zeby nie ladowala sie niepotrzebnie. A wlacznik podlaczylem pod przycisk TITL.
Poki co, nie dziala mi jeszcze otwieranie i zamykanie navi, ale zajme sie tym na sierpniowym urlopie w Polsce, ze wzgledu na brak odpowiednich narzedzi...

Koszt jaki mnie wyszedl, to okolo 700 zl.
Ostatnio edytowano 17 maja 2013, 20:21 przez Anonymous, łącznie edytowano 2 razy
Powód: wydzielenie projektu
Mazda, najlepszy przyjaciel człowieka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2009, 21:15
Posty: 315
Skąd: Żnin/Holandia
Auto: Mazda 6 2.0/141 KM (benzyna) czerwona perła, 2004 r.

Postprzez misiol » 12 maja 2013, 21:38

Czy w koszcie liczysz już wszystko czego użyłeś?
Ile dałeś za samą nawigację?
Ile czasu Ci to zajęło?

Pozdrawiam!
Forumowicz
 
Od: 28 lip 2012, 01:57
Posty: 98
Auto: 323

Postprzez lukasrap » 13 maja 2013, 09:15

Tak, to juz jest koszt wszystkiego. Najtanszym sposobem i z najtanszym sprzetem. Wiadomo, jak ktos chce, moze sobie wlozyc nawigacje za 1000, wiec wtedy za wszystko trzeba liczyc 1500. Ale mnie osobiscie Goclever wystarcza. Z czasem mozna bedzie zmienic na cos lepszego. Zobaczymy.
Jezeli ktos ma w aucie orginalną navi, to koszt spada o polowe.

300 zl Goclever 700 (uzywany, ale jeszcze na gwarancji)
300 zl orginalna nawigacja z mazdy (bez dvd, pilota, antenty)
100 (przewody, nadprądowy wyłącznik silnika, adapter USB 12V-5V, przedluzacz zapalniczki, kilka piwek.

Ile czasu? Jezeli chodzi o zamontowanie do auta, to jakies 30 min. Ale robilem juz to kilka razy, wiec wiedzialem co i jak. W aucie bez orginalnej navi jest mniej srubek. :)

Samo zamontowanie Goclevera w windzie, to kilka dni, po 2 godzinki. A to lutowanie czegos, a to przyciecie listew mocujących navi, wgranie auto mapy, przerabianie zasilania, wlacznika, montowanie gniazda w schowku itp. Takie drobne rzeczy.
Mazda, najlepszy przyjaciel człowieka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2009, 21:15
Posty: 315
Skąd: Żnin/Holandia
Auto: Mazda 6 2.0/141 KM (benzyna) czerwona perła, 2004 r.

Postprzez misiol » 14 maja 2013, 06:54

Dzięki za wszystkie informacje. Czy w tym tablecie jest też tuner DVB-T?
Forumowicz
 
Od: 28 lip 2012, 01:57
Posty: 98
Auto: 323

PostTen post został usunięty przez Gość 17 maja 2013, 20:16.
Powód: porzadki

Postprzez Wojtek » 17 maja 2013, 20:18

super projekt <jupi> ... zamiany mebla na użyteczne urzadzenie z navi ;)
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez lukasrap » 20 maja 2013, 18:42

Male problemy z nawigacja byly, musialem ją wymontowac, pogrzebac i zlozyc na nowo. (Wymontowanie nawigacji i wsadzenie na tydzien schowka, calkowite rozkrecenie calego panelu, zlozenie – calosc 13 minut).
Okazalo sie, ze niestety nie moze byc odlaczona na stale bateria, z tego wzgledu ze navi gubi gdzies na sekunde co jakis czas zasilanie i bez baterii nawigacja sie wyłącza. Wstawienie baterii spowodowalo usunięcie usterkii, jednak nawigacja podczas nieuzywania bedzie sie ladowac. Wkurza troche, ale pomysle nad jakims wylacznikiem albo skryptem, ktore bedzie wylączalo zasilanie calkowicie...

A tu efekt koncowy. Dodam jak wyzej gdzies, ze w tym aucie nie bylo nigdy orginalnej navi, tylko schowek. Pozdrawiam.

1.jpg

2.jpg
Mazda, najlepszy przyjaciel człowieka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2009, 21:15
Posty: 315
Skąd: Żnin/Holandia
Auto: Mazda 6 2.0/141 KM (benzyna) czerwona perła, 2004 r.

Postprzez PLaster » 20 maja 2013, 20:39

Bardzo fajnie to Ci wyszło ;)
Też się zanoszę z zamiarem podobnej instalacji navi jak Ty zrobiłeś.

Powiedz mi gdzie kupowałeś ori panel do navi, bo ja szukam na allegro i jest ich mało, a zarazem są dość drogie.

Widzę że navi jest na Win CE, natomiast ja się zastanawiam nad jakimś tabletem na androidzie, czy nie będzie lepszy?
Jak się sprawuje te navi, jak z kątami widzenia wyświetlacza, jak z jasnością ekranu w słoneczne dni?
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 01:41
Posty: 2350 (22/37)
Skąd: Mark k. Warszawy/Podlasie
Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW

Postprzez lukasrap » 20 maja 2013, 21:44

Orginalna navi kupilem na allegro. Dogadalem sie z jednym sprzedającym, wystawial caly komplet za 400 zl, mnie DVD, pilot i antena nie byly potrzebne, zatem dogadalem sie z nim odnosnie samej windy. Koles dlugo na allegro nie mogl zestawu sprzedac, wiec sie zgodzil. Wynioslo mnie to z przesylką 295 zl. Dorzucil mi do tego wyswietlacz radia, ktory jest lepszy z tego wzgledu iz. ma o 2 przyciski wiecej niz w autach gdzie jest tylko schowek. Pod jeden przycisk TITL zamontowalem wlączanie i wylączanie navi, a pod OPEN/CLOSE chce podlaczyc automatyczne zamykanie i otwieranie navi, jesli juz je zrobie.
Poki co otwieram ją recznie i nawet mi przypadlo do gustu.

Navi ma Win CE 6.0, napotkalem pierwsze problemy z podlaczaniem pod ActiveSyns, poki co nie mialem czasu sie bawic z tym, ale jesli navi bedzie sie sprawdzala, to nie bede nic grzebal. Poki co wgralem Auto Mape i chodzi dobrze, filmy odbiera, programy itp. Potestuje i zdam relacje.
Co do wyswietlacza, to jest troche o tym na fortum. Nie powalają. W sloneczne dni, kiepska widocznosc. Zdecydowalem sie na tego Goclevera i to uzywanego, ze wzgledu na cene i w razie gdybym cos popsul, nie byloby szkoda. Zawsze z czasem mozna wlozyc cos lepszego. Zreszta w cenie 200-400 zl chyba nic z lepszym wyswietlaczem nie znajdziesz. (Proponuje podejsc do sklepu z latarką i sprawdzic jak dzialają na swiatlo i wybrac co najlepsze.

Z navi czesto nie korzystam, wiec mam nadzieje, ze jak na poczatek dla mnie wystarczy. Tym bardziej, ze ma mapy Polski, czego nie mialem w poprzedniej szóstce z orginalną navi. Rowniez mozliwosc odbierania filmow jest wielkim plusem. Zdarzyło sie kilka razy stac w korku w Niemczech po pare godzin, zawsze to jakies urozmaicenie :)
Mazda, najlepszy przyjaciel człowieka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2009, 21:15
Posty: 315
Skąd: Żnin/Holandia
Auto: Mazda 6 2.0/141 KM (benzyna) czerwona perła, 2004 r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje