[Mazda3/Mazda6] Przebudowa oryginalnej nawigacji.

Wszystko o modyfikacjach i budowie nagłośnień naszych aut.

Postprzez PLaster » 7 wrz 2015, 16:11

Zrób podtrzymanie zasilania, u mnie trzyma 10s, ale przerobie na więcej.

Dopisano Pn, 7 wrz 2015, 16:11:

Zrób podtrzymanie zasilania, u mnie trzyma 10s, ale przerobie na więcej.
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 02:41
Posty: 2350 (22/37)
Skąd: Mark k. Warszawy/Podlasie
Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW

Postprzez scorpion10 » 7 wrz 2015, 16:28

pewno można i tak jak mówisz, ale ja nie chcę, wykonywać dziwnych rozwiązań bo na pewno jest miejsce w instalacji które spełnia moje potrzeby, ale jak widać trzeba będzie trochę czasu spędzić z miernikiem w ręce ehhhhh. ale może jednak ktoś poda rozwiązanie, bo wydaje mi się gdzieś już na tym forum o tym było ale nie mogę trafić na ten wątek.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lis 2014, 00:01
Posty: 40
Skąd: Sufczyn k/o Tarnowa
Auto: Mazda 6 2.5 GL Skypassion Biała Perła 2017

Postprzez Dany83 » 7 wrz 2015, 18:35

scorpion10 napisał(a):pewno można i tak jak mówisz, ale ja nie chcę, wykonywać dziwnych rozwiązań bo na pewno jest miejsce w instalacji które spełnia moje potrzeby, ale jak widać trzeba będzie trochę czasu spędzić z miernikiem w ręce ehhhhh. ale może jednak ktoś poda rozwiązanie, bo wydaje mi się gdzieś już na tym forum o tym było ale nie mogę trafić na ten wątek.

Wydaje mi się, że będzie problem ze znalezieniem takiego sygnału. Najlepiej zastosować jakiś kondensator. Jesteś pewien, że nie wolisz załatwić tego programowo? Ja zrobiłem drugie sprawdzanie sekundę po pierwszym i działa świetnie.

PLaster napisał(a):Zrób podtrzymanie zasilania, u mnie trzyma 10s, ale przerobie na więcej.

Mam rozumieć, że podtrzymuje ładowanie tabletu? Bo 10s lub więcej na podtrzymanie tylko sygnału zamknięcia to sporo. Jaki ma wtedy ono sens?
Początkujący
 
Od: 12 wrz 2013, 07:45
Posty: 23 (1/1)
Auto: Mazda 6 GG MZR-CD, 2004 r., 121KM

Postprzez PLaster » 7 wrz 2015, 22:58

Podtrzymanie zwiekszyłem do ok 15s, jest po to aby na czas rozruchu nie zamykała się winda oraz aby tabletu nie zabieralo pradu.
Co do sygnału to pobieram cały czas sygnał z kabla ACC, a chwilowe zaniki mi nie przeszkadzają.
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 02:41
Posty: 2350 (22/37)
Skąd: Mark k. Warszawy/Podlasie
Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW

Postprzez scorpion10 » 8 wrz 2015, 16:22

Atmege wsadziłem już na płytkę i nie mam na niej wyprowadzonych wejść do programatora, a jednocześnie nie chcę mi się już jej wyjmować tylko po to by wgrać drobną zmianę w sofcie, a przynajmniej jeśli nie będe musiał. Fakt zmiana w sofcie była by drobiazgiem i troche jestem wkurzony na siebie ze od razu nie pomyślałem o tym, ale tak to czasem bywa. Teraz jednak już bede sie starał szukac innego rozwiązania lub jeśli nie będzie tego innego to trudno wydłubię jeszcze ATMEGE i podepnę pod USBasp. A przy tym to juą zastanawiam się czy nie zrobić sobie wyprowadzenia do programatora na stałe, bo za jakiś czas po testach na pewno coś jeszcze wyskoczy do poprawy w Sofcie, tym bardziej ze nie mam dogranej sprawy z ładowaniem tabletu. Ładownie jest zrobione na stałe od momentu przekręcenia stacyjki aż do jej wyłączenia. Kombinowałem z pomiarem napięcia na PWM Atmegi ale to D..y wychodzi bo różnice w pomiarze są spore, a granic w których można rozpoznać że tablet potrzebuje ładowania wąskie. Zastanawiałem się nad użycie jakiegoś zewnętrznego układu który dokładnie mierzył by napięcie baterii tabletu i na jego podstawie dopiero Atmega uruchamiała by ładowanie, jednak ten temat testów i poszukiwań zostawiłem sobie na później, no chyba że ktoś tu na forum już dobrze opanował ten aspekt ładowania i może się tu pochwalić i udzielić pomocy innym.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lis 2014, 00:01
Posty: 40
Skąd: Sufczyn k/o Tarnowa
Auto: Mazda 6 2.5 GL Skypassion Biała Perła 2017

Postprzez dexter1515 » 13 wrz 2015, 18:55

Dla zainteresowanych. Przy galaxy Tab 2 złącze minimalnie wystaje . Zmuszony byłem wyfrezować otwór na wtyczkę. Jak ktoś już pisał wcześniej trzeba by wylutować złącze i wstawić coś innego.

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2012, 19:18
Posty: 79
Skąd: z Południa :)
Auto: M6 GG 1,8 120km 2003r.

Postprzez Moraless » 18 wrz 2015, 22:01

Witam,
jestem posiadaczem Mazdy 6 2004r z fabryczną nawigacją.
Oczywiście problem ten sam(format SDAL). Znalazłem trochę tematów odnośnie jak przerobić lecz niestety nie mam ani sprzętu ani umiejętności do bawienia się elektryką a nie chcę niczego zepsuć. :|
W mojej okolicy nikt nie chce się podjąć tej przeróbki zamiast fabrycznej włożyć mobilną :|
Niektórzy napiszą, że "jak ma się chęci to się wszystko zrobi". Jestem w tym temacie zielony...
Więc moja prośba jest taka: Czy zna ktoś kogoś kto tym się zajmuje i wie o co chodzi w tym temacie, żeby zrobił taką przeróbkę?

Dziękuję za pomoc, dopiero wkraczam w dział motoryzacji <nauka> :)
Pozdrawiam!
Moraless
 

Postprzez Greg88 » 2 lis 2015, 08:50

Troszkę temat podupadł. Nikt niczego ostatnio nie modyfikował? :)
Avatar użytkownika
 
Od: 25 mar 2015, 09:23
Posty: 282 (16/9)
Skąd: Częstochowa
Auto: Mazda 6 GG 2002 2.3 MZR 166 KM

Postprzez scorpion10 » 2 lis 2015, 23:08

@Dexter lub ktoś, kto zastosował jako Navi w M6, Tablet Samsunga serii Galaxy. Powiedzcie mi, jak wam udaje się korzystać z nich, skoro one nie posiadają wirtualnej programowej klawiatury funkcyjnej ? Bo przecież samsungi mają tą klawiaturę czyli klawisze, HOME, BACK i MENU zrobioną fizycznie i poza ekranem, więc aby jej używa, robicie otwory na nie w windzie w obudowie navi ?? Bo przecież bez nich obsługa tabletu jest mocno ograniczona a wręcz chwilami niemożliwa, więc jaki sens jest wstawianie serii Galaxy Tab ??? a tym bardziej podawanie jej jako odpowiedniej do użycia w M6 tu na forum ? No chyba że jest jakiś myk na uruchomienie na Galaxy softowej klawiatury ? w co raczej wątpie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lis 2014, 00:01
Posty: 40
Skąd: Sufczyn k/o Tarnowa
Auto: Mazda 6 2.5 GL Skypassion Biała Perła 2017

Postprzez widmo82 » 8 lis 2015, 19:49

Są apki, które dodaje przyciski przy krawędzi. Mozna sobie konfigurować ich sposob wyswietlania/ukrywania. Nie pamietam nazw, ale poszperasz to znajdziesz.
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez Klapa » 17 lis 2015, 20:51

Cześć

Jestem w trakcie przerabiania zwykłego schowka na otwieraną mechanicznie nawigację. Chcę podłączyć sterowanie silnikiem pod dodatkowy przycisk koło wyświetlacza. Aktualnie mam 3 przyciski i zaślepkę. Kupiłem uszkodzony moduł z wyświetlaczem i z niego chcę wykorzystać przycisk (i doświadczenie modyfikacji na uszkodzonej części;P ) Mam pytanie odnośnie płytki drukowanej za tym wyświetlaczem. Czy w wersjach z zaślepką zamiast przycisku jest on tam wlutowany ale nieużywany czy raczej puste miejsce na płytce? Drugie pytanie to czy ma ktoś pomysł na to jak zetrzeć stary napis z przycisku (aktualnie AMB) i nadrukowanie/wyfrezowanie nowego napisu (OPEN/CLOSE)?

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 2 sty 2013, 13:49
Posty: 11
Skąd: Zrazim/Poznań
Auto: Mazda 6 Liftback 2007 2.0 MZR 147 KM

Postprzez Kreciszeczek » 4 kwi 2016, 23:12

Hej,

Chciałbym zamontować tablecik w mojej M6. Jestem kompletnym laikiem jeśli chodzi o elektronikę i nie podjąłbym się montowania układów, jakie tu wcześniej widziałem.
Moje pytanie jest więc proste: czy zakładając, że interesuje mnie wpięcie w samo audio (zasilanie zewnętrzne – przez kabel wyprowadzony do zapalniczki, manualne włączanie/wyłączanie tableta etc.) jestem w stanie sprawić sobie takie rozwiązanie u siebie, nie wypalając żadnych płytek? Wiem, że to audio to w sumie główny problem, ale pytam, czy nie istnieją jakieś gotowe rozwiązania/komponenty? A jeśli nie, to czy znacie kogoś kto zajmuje się takimi rzeczami na śląsku/małopolsce? Ficzer mega fajny, ale nie na mój poziom :D.

Dzięki za odpowiedź i zrozumienie w laicyzmie :P
Początkujący
 
Od: 4 paź 2015, 21:51
Posty: 15
Auto: Mazda 6 2.0 141KM 2002 GG

Postprzez Dany83 » 22 kwi 2016, 14:48

Nie rozumiem problemu. Było już w tym wątku wspomniane – kupujesz gotowego TAPE emulatora do AUXa i tyle.
Początkujący
 
Od: 12 wrz 2013, 07:45
Posty: 23 (1/1)
Auto: Mazda 6 GG MZR-CD, 2004 r., 121KM

Postprzez lukasrap » 8 maja 2016, 11:35

Po kilku latach użytkowania navi czas na male podsumowanie. Na początku wsadzalem najtansze i uzywane rzeczy, z myslą ze z czasem zmienie na jakis inny, lepszy i moze drozszy sprzęt. Ale minelo kilka lat i mnie Goclever od tamtej pory dziala super i w zupelnosci wystarcza. Uzywam navi bardzo czesto (myslalem ze bedzie rzadziej) ale uzywam. Po 3 latach zadnych wiekszych problemow i oby tak pozostalo. Zatem nie zawsze trzeba ładować najdroższy sprzęt zeby bylo dobrze. Jezeli chodzi o zasieg i lapanie sygnału to 5/5, jezeli chodzi o głos to 5/5, jezeli chodzi o czas reakcji itp to 4/5. Najwiekszym problemem okazala sie czulosc na temperature. I nie tyle na cieplo co na zimno. Zimą auto musi pochodzic kilkanascie minut zeby to rozgrzalo troche navi i dzialala jak nalezy. Do dnia dzisiejszego nie zrobilem automatycznego otwierania. Otwieram ją ręką albo jest caly czas otwarta. Nie przeszkadza mi to, wręcz przeciwnie, przypadlo mi do gustu wiec juz tak pozostanie. Poza tym wszystkim po 3 latach uzytkowania jestem bardzo zadowolony.
Ostatnio montowalem kamere cofania ktora miala trafic tez pod navi, ale niestety musialbym za kazdym razem czekac az navi sie uruchomi, wiec padlo na osobny monitor ktory zamontowalem w sloneczniku. Opis i zdjecia tutaj viewtopic.php?f=331&t=152437&start=60 (strona 4). Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2009, 22:15
Posty: 315
Skąd: Żnin/Holandia
Auto: Mazda 6 2.0/141 KM (benzyna) czerwona perła, 2004 r.

Postprzez xRafalx » 8 maja 2016, 13:45

Ja także posiadam nexusa 7 w windzie i działa bardzo fajnie. Nie mam nic do zarzucenia za wyjątkiem zakłóceń które pojawiają się w audio po odpaleniu auta. Temat ominąłem następująco: zakupiłem zmieniarkę cyfrową z funkcją bluetooth i zakłóceń 0 :D
& Marta
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Małopolski
 
Od: 25 kwi 2014, 11:37
Posty: 3599 (51/69)
Skąd: Niepołomice
Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08

Postprzez t34567 » 13 maja 2016, 10:09

A jakiego zasilacza używasz do tego Nexusa? Może by zastosować jakąś stabilizowaną przetwornicę to by i zakłóceń nie było.

Jak z zasięgiem GPS w tablecie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2013, 00:04
Posty: 324 (1/6)
Skąd: Stary Sącz
Auto: Mazda 6 Sedan 2.0 Pb 2006 147KM STAG 300 Premium/Hana/ACR01

Postprzez xRafalx » 13 maja 2016, 10:26

Używałem zwykłej ładowarki samochodowej – zakłócenia były
Używałem przetwornicy dc-dc – zakłócenia były
Użyłem układu stworzonego na tranzystorze oraz 2 kondensatorów – zakłócenia były

Za każdym razem efekt był taki sam, po zastosowaniu filtra na + coś pomogło, ale nadal to nie satysfakcjonowało mnie, po zastosowaniu zmieniarki BT jest cisza. Co do zasięgu w nexusie, nie mam z nim najmniejszych problemów, automapa łapie sygnał GPS po 5-10s. i co najważniejsze nie gubi sygnału.
& Marta
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Małopolski
 
Od: 25 kwi 2014, 11:37
Posty: 3599 (51/69)
Skąd: Niepołomice
Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08

Postprzez szczepulek » 21 paź 2016, 08:15




POLECAM!

sam zakupiłem ALGA lecz nowy model wydajniejszy AN7054 (!) jestem w trakcie przebudowy oryginalnej navi do mazdy 3 BK :) łatwo wkomponować wszystko
Początkujący
 
Od: 13 lis 2015, 19:54
Posty: 17 (2/0)
Skąd: śląskie , BB
Auto: Mazda 3 BK 1.6 Pb '08

Postprzez t34567 » 21 paź 2016, 16:11

Szkoda kasy na takiego syfa, 512MB RAM? Kto to projektuje?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2013, 00:04
Posty: 324 (1/6)
Skąd: Stary Sącz
Auto: Mazda 6 Sedan 2.0 Pb 2006 147KM STAG 300 Premium/Hana/ACR01

Postprzez szczepulek » 21 paź 2016, 19:56

t34567 napisał(a):Szkoda kasy na takiego syfa, 512MB RAM? Kto to projektuje?


do auta sprawdza się należycie nie mogę powiedzieć żebym miał problemy z lagowaniem nawigacji, czy odtwarzaniem radia internetowego, po co ci więcej ramu? to samochód a nie salon gier. Chcesz potwora wydajności to montujesz w aucie konsole i laptop połączony z 42 calowym tv zajmującym tylna kanapę ;) normalny kierowca w normalnej sytuacji nie potrzebuje nic lepszego. Zajmujesz się tuningiem na jakieś zawody Car Audio to inwestujesz tysiące w auto :D

Ba! możesz sobie wstawić nawi na Windows CE 6. Też powiesz że to syf :) bo ma tylko 128mb ramu, i procesor 800MHz. I tylko windows CE. Mogli by dawać więcej ale po co skoro sprawdzona jest taka konfiguracja i działa dobrze..
To jak byś chciał kupić Mazde z silnikiem 4.0L benzyna turbodoładowana.. i zapłacisz za nią po przeróbkach 60tys 2008r. 800 KM do setki 4,2sek.. prędkość max 350 km/h normalne SF.. pytanie się budzi.. ale po co hehe ;P skoro 2.0L 150 KM jest wystarczające dla 99,9% ludzi. nie? <spoko>
Początkujący
 
Od: 13 lis 2015, 19:54
Posty: 17 (2/0)
Skąd: śląskie , BB
Auto: Mazda 3 BK 1.6 Pb '08

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje