Wczoraj montowalem subwoofer(Alpine 800W-RMS 250W) ze wzmacniaczem(Alpine 700W) zgodnie z tym co znalazlem na google czyli uziemienie do blachy auta,plus prosto do aku (na kablu oprawa z bezpiecznikiem) no i rem prosto do radia .
Wszystko ustawione a jednak gdy włączam swiatla chociazby pozycyjne sprzet odrazu sie wylacza a gdy wylacze swiatla odrazu sie wlacza.
Czy moze byc wina kabala od aku? Czy moze powinienem zakupic kondensator? Albo zrobic na nowo uziemienie silnika?
Prosze o pomoc
Wlaczam światla = wylacza sie subwoofer 323 C
Strona 1 z 1
Może podłączyłeś kabelek do radia nie pod REMOTE (REM) tylko pod podświetlenie (ILLUMINATION) ? Tam bym szukał najpierw. A jak masz wyjęte kluczyki to wzmacniacz działa (diodka się świeci) ?
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
Wystarczy ze przekrece kluczyki do konca to mi sie wylacza radio razem ze wzmacniaczem.
Dodam jeszcze. Kabel ze wzmacniacza do aku ma jakies 4mm. To mam pytanie jakie znaczenie ma bezpiecznik ktory ma byc 30cm od aku?
Ja posiadam takie cos i zamontowalem to 30 cm od wzmacniacza(widzialem tak zamontowana oprawke z bezpiecznikami przy innych istalacjach CA)
http://begli.pl/pl/p/Oprawa-bezpiecznik ... aczem/7406
Czy ma to znaczenie czy 30cm od aku czy od wzmacniacza?
Dodam jeszcze. Kabel ze wzmacniacza do aku ma jakies 4mm. To mam pytanie jakie znaczenie ma bezpiecznik ktory ma byc 30cm od aku?
Ja posiadam takie cos i zamontowalem to 30 cm od wzmacniacza(widzialem tak zamontowana oprawke z bezpiecznikami przy innych istalacjach CA)
http://begli.pl/pl/p/Oprawa-bezpiecznik ... aczem/7406
Czy ma to znaczenie czy 30cm od aku czy od wzmacniacza?
Zaczeło sie od R360 Coupé a konca nie widac :D
- Od: 15 maja 2010, 18:11
- Posty: 38
- Skąd: Olszany
- Auto: Mazda 323C BA
1.5 l
66 kW
16V
1996r-srebno-czarny metalic
To "coś" to rozdzielacz zasilania wraz z bezpiecznikami. Zazwyczaj się to montuje w okolicy wzmacniacza i służy do rozdzielenia kabli zasilających w celu zasilenia kilku wzmacniaczy.
Może to też służyć jako oprawka głównego bezpiecznika i w twoim przypadku chyba właśnie w tym celu to zastosowałeś. Bezpiecznik bezwzględnie ma się znajdować w pobliżu akumulatora, wtedy to się montuje w odległości do 30 cm od akumulatora.
Kabel to żeś cieniutki zastosował.
Co do wyłączania się sprzętu to na pewno pomyliłeś kabel "remote", no chyba że instalacja jest tak kiepsko wykonana że spadki napięcia powodują wyłączenie sprzętu.
Może to też służyć jako oprawka głównego bezpiecznika i w twoim przypadku chyba właśnie w tym celu to zastosowałeś. Bezpiecznik bezwzględnie ma się znajdować w pobliżu akumulatora, wtedy to się montuje w odległości do 30 cm od akumulatora.
Kabel to żeś cieniutki zastosował.
Co do wyłączania się sprzętu to na pewno pomyliłeś kabel "remote", no chyba że instalacja jest tak kiepsko wykonana że spadki napięcia powodują wyłączenie sprzętu.
Naprawa WZMACNIACZY BOSE, Wyświetlaczy m6, Toyota Avensis
Naprawa ZMIENIAREK (także wysyłkowo) m3,m6,rx8,cx7,cx9 i inne
Wyjścia RCA do zewnętrznego wzmacniacza. Płyta startowa do nawigacji GH
kontakt 503304123
http://www.mazdaspeed.pl/forum/search.php?st=0&sk=t&sd=d&sr=posts&keywords=podz*+airbob*
Sprzedam oryginalny moduł zmieniarki na 6CD do mazdy 3 i 6, montaż
Żarówki podświetlenia klimatronika
kontakt 503304123
Naprawa ZMIENIAREK (także wysyłkowo) m3,m6,rx8,cx7,cx9 i inne
Wyjścia RCA do zewnętrznego wzmacniacza. Płyta startowa do nawigacji GH
kontakt 503304123
http://www.mazdaspeed.pl/forum/search.php?st=0&sk=t&sd=d&sr=posts&keywords=podz*+airbob*
Sprzedam oryginalny moduł zmieniarki na 6CD do mazdy 3 i 6, montaż
Żarówki podświetlenia klimatronika
kontakt 503304123
Uziemienie silnika zrobilem tzn wyczyscilem wszystkie polaczenia, przenioslem oprawke zeby byla ok. 30cm od aku i problem nie zniknol.
Zaczeło sie od R360 Coupé a konca nie widac :D
- Od: 15 maja 2010, 18:11
- Posty: 38
- Skąd: Olszany
- Auto: Mazda 323C BA
1.5 l
66 kW
16V
1996r-srebno-czarny metalic
Przecież to oczywiste że to co zrobiłeś nie mogło rozwiązać twojego problemu, no może to przeczyszczenie masy (uziemienie to co innego i gdzie indziej).
Podjedź do kogoś kto się trochę chociaż zna i niech pomierzy napięcia, zwłaszcza na kablu remote.
Podjedź do kogoś kto się trochę chociaż zna i niech pomierzy napięcia, zwłaszcza na kablu remote.
Naprawa WZMACNIACZY BOSE, Wyświetlaczy m6, Toyota Avensis
Naprawa ZMIENIAREK (także wysyłkowo) m3,m6,rx8,cx7,cx9 i inne
Wyjścia RCA do zewnętrznego wzmacniacza. Płyta startowa do nawigacji GH
kontakt 503304123
http://www.mazdaspeed.pl/forum/search.php?st=0&sk=t&sd=d&sr=posts&keywords=podz*+airbob*
Sprzedam oryginalny moduł zmieniarki na 6CD do mazdy 3 i 6, montaż
Żarówki podświetlenia klimatronika
kontakt 503304123
Naprawa ZMIENIAREK (także wysyłkowo) m3,m6,rx8,cx7,cx9 i inne
Wyjścia RCA do zewnętrznego wzmacniacza. Płyta startowa do nawigacji GH
kontakt 503304123
http://www.mazdaspeed.pl/forum/search.php?st=0&sk=t&sd=d&sr=posts&keywords=podz*+airbob*
Sprzedam oryginalny moduł zmieniarki na 6CD do mazdy 3 i 6, montaż
Żarówki podświetlenia klimatronika
kontakt 503304123
weź miernik i zobacz jakie jest napięcie we wzmacniaczu między – a remote, bez kluczyków i przekręconym. Wczesniej pisałeś też coś o światłach?
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
No ze swiatlami to tak ze jak sa właczone(chociazby postojowe) to sprzet nie dziala a jak je wylacze to zaczyna dzialac. A czy jezeli kabel REM jest za gruby moze to miec wply?
(plusowy tez jest podwojny tak jak pozostale)
(plusowy tez jest podwojny tak jak pozostale)
Zaczeło sie od R360 Coupé a konca nie widac :D
- Od: 15 maja 2010, 18:11
- Posty: 38
- Skąd: Olszany
- Auto: Mazda 323C BA
1.5 l
66 kW
16V
1996r-srebno-czarny metalic
Nie ma znaczenia. Wez miernik zobacz napiecie miedzy gdn a rem. I czy po wlaczniu swiatel zanika plus czy rem czy moze oba?
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
Mam bardzo podobny problem w 626 GD.
Podpinając radio pod ori instalację, wszystko działa – włączam światła to pali bezpiecznik kabinowy.
Miernikiem sprawdzałem, to przed włączeniem świateł normalne napięcie ~12V, włączam światła to spada do 0.3-0.5. Instalacja zachowuje się jakby były 2 różne masy...
Mam pociągnięty jeszcze osobny kabel typowy do wzmacniaczy/radio gruby, z bezpiecznikiem +, ale nie da się go z żadną masą podłączyć tak, aby miał na stałe te 12v. Ciągle gdzieś gubi napięcie. Dopiero zadziałało wszystko po podłączeniu 'na krótko' z akumulatora. Tylko, że takie rozwiązanie mnie nie satysfakcjonuje i tego nie używam.
Podpinając radio pod ori instalację, wszystko działa – włączam światła to pali bezpiecznik kabinowy.
Miernikiem sprawdzałem, to przed włączeniem świateł normalne napięcie ~12V, włączam światła to spada do 0.3-0.5. Instalacja zachowuje się jakby były 2 różne masy...
Mam pociągnięty jeszcze osobny kabel typowy do wzmacniaczy/radio gruby, z bezpiecznikiem +, ale nie da się go z żadną masą podłączyć tak, aby miał na stałe te 12v. Ciągle gdzieś gubi napięcie. Dopiero zadziałało wszystko po podłączeniu 'na krótko' z akumulatora. Tylko, że takie rozwiązanie mnie nie satysfakcjonuje i tego nie używam.
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Roxygenium nie wiem czy to co piszesz nie daje objawow slabej masy. Poszukaj wszystkich punktow masowych w aucie i zobacz czy są dokrecone. Moze gdzies przewod wisi.
Haker, masz na wzmacniaczu diode -protect-? Jak tak to zapala sie podczas gdy wzmacniacz sie wylacza wtedy kiedy nie powinien? Wykluczylibysmy wtedy zwarcie na we/wy wzmacniacza.
Jezeli tam jest ok to wyrzuca tak jak Xionc pisal albo zasilanie zanika co raczej jest watpliwe ze wzgledu na ciaglosc kabla, z masą podobnie o ile jest dobra masa na karoserii. Zostaje tylko kwestia pezewodu rem.
Haker, masz na wzmacniaczu diode -protect-? Jak tak to zapala sie podczas gdy wzmacniacz sie wylacza wtedy kiedy nie powinien? Wykluczylibysmy wtedy zwarcie na we/wy wzmacniacza.
Jezeli tam jest ok to wyrzuca tak jak Xionc pisal albo zasilanie zanika co raczej jest watpliwe ze wzgledu na ciaglosc kabla, z masą podobnie o ile jest dobra masa na karoserii. Zostaje tylko kwestia pezewodu rem.
@roxygenium, w starych mazdach nie ma masy w wiązce jest montowana na kabelku do karoserii gdzieś niedaleko – możliwe, że to się przerwalo.
Drugie co mi przychodzi do głowy, to pierdzielnik w kablach. W kostce Mazdowskiej masz kabelek (ILLUMINATION) podświetlenia, żeby radio przyciemniało się po zapaleniu świateł, jak liczniki. nie pamiętam tylko, czy tam jest po włączeniu +12V czy 0V. Miernik w dłoń + schemat kostki http://en.elektroda.pl/rtvforum/topic955748.html
Drugie co mi przychodzi do głowy, to pierdzielnik w kablach. W kostce Mazdowskiej masz kabelek (ILLUMINATION) podświetlenia, żeby radio przyciemniało się po zapaleniu świateł, jak liczniki. nie pamiętam tylko, czy tam jest po włączeniu +12V czy 0V. Miernik w dłoń + schemat kostki http://en.elektroda.pl/rtvforum/topic955748.html
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje