Krótkie pytania dotyczace sprzętu audio.
Nie bardzo. Eq tylko podbija lub obcina pewne zakresy czestotliwosci. Inne gowna w radiach porafia dzialac cuda wianki z dzwiekiem, nie tylko jesli chodzi o spektrum, ale np scene i kompresje dynamiczna.
-
Przemek323c
Ta, np z formatu stratnego zrobić bezstratny 
Witam,czy ktoś z Was może się orientuje czy w Szczecinie jest firma/osoba która zajmuje sie lub umie wykonać zabudowę w bagażniku w tym schowku co jest po lewej stronie w mazdzie 6 kombi ?
Żeby to wyglądało tak jak na zdjęciu.
Żeby to wyglądało tak jak na zdjęciu.
- Od: 30 sty 2009, 16:13
- Posty: 118
- Skąd: Szczecin
- Auto: Była Mazda 323f BA, 1.5,16V,96 r.
Obecnie Mazda 6 Sport kombi 2.0, 16V, 141 KM, 2004 r.
Masz Auto-Fan pod ręką.
Ogólnie mówię o cudach które wyprawiają (w katalogu firmy) układy radia w odzyskaniu jakości upośledzonej MP3 
Ja akurat mam u siebie w aucie procesor i wykorzystuje parę udogodnień, choć żadnych magicznych funkcji nie posiada. Z tym, że dźwięk jest na "flat" i nie ma potrzeb podbijać pasm. Być może jakieś są, ale to trzebaby zrobić pomiary pasma przenosznia. Korzystam za to z cyfrowych "czasówek".
Ja akurat mam u siebie w aucie procesor i wykorzystuje parę udogodnień, choć żadnych magicznych funkcji nie posiada. Z tym, że dźwięk jest na "flat" i nie ma potrzeb podbijać pasm. Być może jakieś są, ale to trzebaby zrobić pomiary pasma przenosznia. Korzystam za to z cyfrowych "czasówek".
Czasowki sa czesto potrzebne ale one tez nie wplywaja na pasmo, w koncu to tylko opoznienie w czasie, czyli w wiekszosci puszczanie z bufora z opoznieniem.
320kbs nie jest znowu tak uposledzone jak mogloby sie wydawac.
320kbs nie jest znowu tak uposledzone jak mogloby sie wydawac.
-
Przemek323c
A tak abstrahując to w dużej mierze kompresja dynamiki + MP3 "zabija" muzykę. Praktycznie kazda płyta jest teraz poddawana kompresji dynamiki. Mam kilka starych płyt, gdzie realizacja była inna, i dynamika i rozdzielczość nagrań była wymiar lepsza.
@Marine_4000 Tak niestety jest i to zjawisko jest dobrze znane: http://pl.wikipedia.org/wiki/Loudness_war 
BTW, ponieważ to najaktywniejszy wątek na tym forum – zapraszam wszystkich chcących spróbować swoich sił w CA na zlot, będą nagrody, będzie sędzie, będzie można pogadać, posłuchać – będzie fajnie
BTW, ponieważ to najaktywniejszy wątek na tym forum – zapraszam wszystkich chcących spróbować swoich sił w CA na zlot, będą nagrody, będzie sędzie, będzie można pogadać, posłuchać – będzie fajnie
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
Xionc napisał(a):zapraszam wszystkich chcących spróbować swoich sił w CA na zlot, będą nagrody, będzie sędzie, będzie można pogadać, posłuchać – będzie fajnie
Tym razem nie odpuszczę
Raadek będzie sędziował?
Xionc napisał(a):@Marine_4000 Tak niestety jest i to zjawisko jest dobrze znane: http://pl.wikipedia.org/wiki/Loudness_war
Dla niewiedzących o czym mowa, polecam wyjaśnienie Reduktora Szumu
Jakbym mógł sobie pozwolić na podsumowanie waszej powyższej profesjonalnej dyskusji:
Najlepiej wyłączyć wszystkie magiczne funkcje w radiu i ładnie ustawić na EQ i wzmacniaczu?
No i unikać MP3!
A ten filmik powyżej fajny, nawet dla takiego amatora jak ja
Najlepiej wyłączyć wszystkie magiczne funkcje w radiu i ładnie ustawić na EQ i wzmacniaczu?
No i unikać MP3!
A ten filmik powyżej fajny, nawet dla takiego amatora jak ja

To juz zalezy od twoich preferencji. Nie dla wszystkich dobre granie to to samo. Dlatego wlasnie nawet jesli jestes amatorem warto przetestowac wszelkie ustawienia i wybrac "cos dla siebie".
Tu tez nie ma co dramatyzowac moim zdaniem bo 320kbs nie jest znowu az takie zle a roznice wychodza dopiero na lepszych zestawach. Nie bez znaczenia jest tez rodzaj sluchanej muzyki.
slisman napisał(a):No i unikać MP3!
Tu tez nie ma co dramatyzowac moim zdaniem bo 320kbs nie jest znowu az takie zle a roznice wychodza dopiero na lepszych zestawach. Nie bez znaczenia jest tez rodzaj sluchanej muzyki.
-
Przemek323c
Panowie potrzebuję pomocy.
Zakupiłem PB s-6c oraz używany wzmacniacz RF 200.4 (podobno w 100% sprawny).
Instalacja wygląda tak jak na poniższym foto:

Głośniki zamontowałem na dystansach, drzwi wygłuszone, zwrotnice w drzwiach zamontowane.
Kable głosnikowe 2,5 mm^2(na zdjęciu czarne) idą kolejno:
Lewy glosnik: Kabel wychodzi z drzwi kostka która jest domyślnie zapakowana w mazdzie pod guma. Następnie schodzi w dół do progu. Na wysokości foteli przeciąganięty jest w prawo do wzmacniacza znajdującego sie pod siedzeniem pasażera (tam gdzie wzmacniacz BOSE).
Głośnik lewy analogicznie do prawego. Standardowa kostka mazdy, próg i w lewo do wzmacniacza.
Źródło dźwięku do wzmacniacza to wejście Hi-input (wiele osób to krytykuje ale na razie nie mam kasy na wyciagniecie RCA z radia standardowego). Źródło dzwięku to kostka zza radia (zółty kolor na screenie) rownież kabel głosnikowy 2,5mm^2 w końcowej fazie tymczasowo wchodzi w cienki kabel (dl 25 cm)z kostka 4pinowa która pasuje do wejścia na wzmacniaczu. Połaczenie jest za pomoca wsówek.
Zasilanie (kolor czerwony) idzie od aku po przez gumę która jest w nogach kierowcy i gdzie wychodzą wszystkie pozostałe kable mazdowe. Poźniej smiga w prawo nad nogami kierowcy a nastepnie idzie lewą strona tunela środkowego po czym wchodzi do wzmacniacza.
Kabel minusowy jest przykręcony do prawej tylnej śruby fotela kierowcy.
Bezpiecznik to od strony wzmacniacza 50 amper od strony aku 60 amper. Kabel zasilający to 16mm^2 od spawarki zamówiony z banku kabli.
I teraz podczas testów napotkałem na problem. Na wyłączonym silniku wszystko jest ok (za wyjątkiem tego ze wzmacniacz w ciągu 4 min działania potrafi poparzyc rekę jak sie go dotknie).
Problem jest w momencie uruchomionego silnika. Nie ma żadnych zakłóceń przy dodawaniu gazu itd jedynie pojawia się charczący bas (gain skęcony prawie na 0). Gdy wyłacze silnik wszystko jest ok. Odpale silnik i po chwili znowu jest charczący bas.
W związku z powyższym dwa pytania:
1) czy RF na prawde powinien sie tak nagrzewac ze po 4 min działania potrafi oparzyc?
2) co może byc przyczyna charczącego basu na wł silniku?
Rzeczy które sprawdziłem to wszelkie połaczenia, styki – wszystko wygląda ok.
Jako źródło brałem kostkę za radiem oraz standardowe kable głośnikowe w drzwiach -nadal to samo – charczacy bas. Różnie układałem kable zasilające i glośnikowe (w tak zwanym pajączku aby sie nie stykały itd) nie pomogło. Masa na chwile wzięta z aku a nie z fotela kierowcy i nadal to samo.
Dodam jeszcze że mazda jest zagazowana.
Zakupiłem PB s-6c oraz używany wzmacniacz RF 200.4 (podobno w 100% sprawny).
Instalacja wygląda tak jak na poniższym foto:

Głośniki zamontowałem na dystansach, drzwi wygłuszone, zwrotnice w drzwiach zamontowane.
Kable głosnikowe 2,5 mm^2(na zdjęciu czarne) idą kolejno:
Lewy glosnik: Kabel wychodzi z drzwi kostka która jest domyślnie zapakowana w mazdzie pod guma. Następnie schodzi w dół do progu. Na wysokości foteli przeciąganięty jest w prawo do wzmacniacza znajdującego sie pod siedzeniem pasażera (tam gdzie wzmacniacz BOSE).
Głośnik lewy analogicznie do prawego. Standardowa kostka mazdy, próg i w lewo do wzmacniacza.
Źródło dźwięku do wzmacniacza to wejście Hi-input (wiele osób to krytykuje ale na razie nie mam kasy na wyciagniecie RCA z radia standardowego). Źródło dzwięku to kostka zza radia (zółty kolor na screenie) rownież kabel głosnikowy 2,5mm^2 w końcowej fazie tymczasowo wchodzi w cienki kabel (dl 25 cm)z kostka 4pinowa która pasuje do wejścia na wzmacniaczu. Połaczenie jest za pomoca wsówek.
Zasilanie (kolor czerwony) idzie od aku po przez gumę która jest w nogach kierowcy i gdzie wychodzą wszystkie pozostałe kable mazdowe. Poźniej smiga w prawo nad nogami kierowcy a nastepnie idzie lewą strona tunela środkowego po czym wchodzi do wzmacniacza.
Kabel minusowy jest przykręcony do prawej tylnej śruby fotela kierowcy.
Bezpiecznik to od strony wzmacniacza 50 amper od strony aku 60 amper. Kabel zasilający to 16mm^2 od spawarki zamówiony z banku kabli.
I teraz podczas testów napotkałem na problem. Na wyłączonym silniku wszystko jest ok (za wyjątkiem tego ze wzmacniacz w ciągu 4 min działania potrafi poparzyc rekę jak sie go dotknie).
Problem jest w momencie uruchomionego silnika. Nie ma żadnych zakłóceń przy dodawaniu gazu itd jedynie pojawia się charczący bas (gain skęcony prawie na 0). Gdy wyłacze silnik wszystko jest ok. Odpale silnik i po chwili znowu jest charczący bas.
W związku z powyższym dwa pytania:
1) czy RF na prawde powinien sie tak nagrzewac ze po 4 min działania potrafi oparzyc?
2) co może byc przyczyna charczącego basu na wł silniku?
Rzeczy które sprawdziłem to wszelkie połaczenia, styki – wszystko wygląda ok.
Jako źródło brałem kostkę za radiem oraz standardowe kable głośnikowe w drzwiach -nadal to samo – charczacy bas. Różnie układałem kable zasilające i glośnikowe (w tak zwanym pajączku aby sie nie stykały itd) nie pomogło. Masa na chwile wzięta z aku a nie z fotela kierowcy i nadal to samo.
Dodam jeszcze że mazda jest zagazowana.
- Od: 24 mar 2014, 10:27
- Posty: 72
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda 6 GG 2004r. 2.0 LF17 Benzyna 141KM + BRC LPG
Wygląda, że przesterowanie powstaje przez zwiększone napięcie w instalacji podczas pracy alternatora lub powstają zakłócenia od osprzętu silnika. Można też na próbę podłączyć prowizoryczne zasilanie z innego auta. Wzmacniacz pracuje w klasie A/B i chyba nie ma wentylatora co widzę po zdjęciach. Przy normalnym słuchaniu bez pałowania powinien być ciepły, ale nie gorący. Możliwe że wzmacniacz jest uszkodzony i wzbudza się przy podwyższonym zasilaniu lub za dużym sygnale wejściowym.
Sygnał bierzesz z wtyczki jak są odłączone oryginalne przewody z tej kostki? W jakim zakresie volume radia powstają te zniekształcenia? Dobrze oczyściłeś styk masy przy śrubie?
Jak będziesz chciał wyciągnąć wyjścia niskopoziomowe z radia to odezwij się na pw
Sygnał bierzesz z wtyczki jak są odłączone oryginalne przewody z tej kostki? W jakim zakresie volume radia powstają te zniekształcenia? Dobrze oczyściłeś styk masy przy śrubie?
Jak będziesz chciał wyciągnąć wyjścia niskopoziomowe z radia to odezwij się na pw
Sygnał biore z kostek która sa z tyłu radia ( z pionów które dostarczaja sygnał do standardowych głosników)
Styki sa dobrze oczyszczone – jak wspominałem wcześniej podłączałem minus tez pod aku i efekt był ten sam.
Zakłócenia są od samego początku volume kiedy tylko bas zacznie byc słyszalny. Wraz z wzrostem głośności, intensywności basu wzrasta charczenie.
Styki sa dobrze oczyszczone – jak wspominałem wcześniej podłączałem minus tez pod aku i efekt był ten sam.
Zakłócenia są od samego początku volume kiedy tylko bas zacznie byc słyszalny. Wraz z wzrostem głośności, intensywności basu wzrasta charczenie.
- Od: 24 mar 2014, 10:27
- Posty: 72
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda 6 GG 2004r. 2.0 LF17 Benzyna 141KM + BRC LPG
Podmień na chwilę wzmacniacz, bo też go podejrzewam. Może ktoś go sprawdzał na akumulatorze i stwierdził, że jest sprawny. Potencjalnie może to być hi-lo power konwerter, kosztował więcej niż 14,99?
Sama instalacja jest dobrze pociągnięta, zasilanie tak idzie w wielu Mazdach.
Hmm tak mi przyszło do głowy – gdzie znajduje się ten konwerter? Za radiem czy przy wzmacniaczu?
Hmm tak mi przyszło do głowy – gdzie znajduje się ten konwerter? Za radiem czy przy wzmacniaczu?
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje