Krótkie pytania dotyczace sprzętu audio.

Wszystko o modyfikacjach i budowie nagłośnień naszych aut.

Postprzez Fred.X » 27 kwi 2014, 18:24

Nie napisałes jakiego producenta :D

Kenwood, Sony, Alpine, Clarion , Pioneer, śmiało

ale teraz na rynku pojawił się
http://www.krugermatz.com/pl/categories/car/

jest to lepsze od Peyinga, Voicekrafta, Naviheaven czy innych takich wynalazków, ale niestety tez narazie za dużo Ci nie powiem , za krótko
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2013, 19:42
Posty: 741 (4/25)
Skąd: Toruń
Auto: Lancer Sportback 1.8 + Hyundai Tucson 1.6

Postprzez Krzemol » 27 kwi 2014, 20:03

Przecież Kruger and Matz to Peiying.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2010, 23:11
Posty: 1571 (268/86)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde 1.75 TBi 280KM '11r

Postprzez Fred.X » 27 kwi 2014, 20:11

Krzemol1994 napisał(a):Przecież Kruger and Matz to Peiying.
masz na to jakis dowód ?? :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2013, 19:42
Posty: 741 (4/25)
Skąd: Toruń
Auto: Lancer Sportback 1.8 + Hyundai Tucson 1.6

Postprzez robaknow » 27 kwi 2014, 22:37

Z tego co mi wiadomo to wzmacniacze K&M sa identyczne jakościowo jak Peiying i Voicecraft, może z + dla Peiyinga. Dobry kompromis jakość/cena, ale trzeba wyjść z założenia, że coś do wysztkiego to... :) Zależy czy wolisz jakość dźwieku czy ilość bajerów. K&M Peiying i Voicecraft głównie składają stopnie mocy na scalakach a nie na tranzystorach, zatem Klasy wzmacniaczy głównie D. Moce podawane są z kosmosu, zresztą jak w większości firm na tym poziomie cenowym. Myślę że w granicach 1000zł dostaniesz coś jakościowego. Zależy ci na 1din? Które z bajerów są ci potrzebne.
Forumowicz
 
Od: 14 paź 2010, 20:57
Posty: 298 (1/7)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Było: 323F BA 95 1.5
Jest: Mazda 5 06' 2.0 MZR

Postprzez Przemek323c » 28 kwi 2014, 01:02

Klasa d to przyszlosc teraz. Mocne monobloki tez robia w klasie d z uwagi na duza sprawnosc.
Przemek323c
 

Postprzez robaknow » 28 kwi 2014, 06:26

No wlasnie. Monobloki. Przy subie nie potrzebujesz takiej jakosci jak na przednich wf i tw. Zgodze sie z toba że moce sa większe bo koncowki sa na wzmacniaczach operacyjnych. Roznica jest w charakterze grania. Porownaj wzmacniacze lampowe domowej roboty a wzmacniacze mosfet i klasy D. Jakosciowo wyjda w takiej kolejnosci jak napisalem. Pomimo że po lampach weszly tranzystory czyli 'przyszlosc' to i tak wielu zostalo po lampach.

Jak zwykle jedyna opcja zeby do czegos sie przekonac, trzeba posluchac. Ale na logike, jesli klasa d jest tansza w budowie i lepsza, to czemu czolowi producenci nadal robia na tranzystorach a w opisach radia chwala sie mosfetami :) tyle z mojej strony sorry jezeli za duzy ot
Forumowicz
 
Od: 14 paź 2010, 20:57
Posty: 298 (1/7)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Było: 323F BA 95 1.5
Jest: Mazda 5 06' 2.0 MZR

Postprzez Przemek323c » 28 kwi 2014, 09:17

robaknow napisał(a):to czemu czolowi producenci nadal robia na tranzystorach a w opisach radia chwala sie mosfetami


A mosfety to nie tranzystory ? Dobre wzmacniacze sa zarowno na tranzystorach bipolarnych jak i na mosfetach, kwestia wykonania i aplikacji. Radia to 99% uklady scalone mostkowane ze stopniem wyjsciowym na mosfetach lub bipolarne. Sa scalaczki takie i takie, lepsze i gorsze ale taki np niedoceniany tda7294 i tda2030 potrafi siedziec nawet w aktywnych monitorach studyjnych. Klasa D nie zawsze jest lepsza, sa tam skomplikowane elementy sterujace a i filtry wyjsciowe musza byc dobrze zrobione.

robaknow napisał(a):Zgodze sie z toba że moce sa większe bo koncowki sa na wzmacniaczach operacyjnych.


Tu juz w ogole nie wiem co miales na mysli bo zaden stopien mocy nie jest robiony na opampie, nie do tego one sluza.

Moim zdaniem jesli chodzi o bas to lepsze sa msofety z uwagi na ich szybka odpowiedz impulsowa, przez to wlasnie wiele osob mowi o lepszym wykopie mosfeciakow.
Przemek323c
 

Postprzez robaknow » 28 kwi 2014, 12:46

Już prostuje :) bo pisałem na szybko na kom.
Wiem że MOSFETY to tranzystory :) użyłem skrótu myślowego, wiem że nie do końca poprawnie mój błąd.

TDA w stopinu wejściowym ma opy potem końcówka na tranzystorach scalonych, to miałem na myśli.
Teraz przechodząc do tematu. Mając koło siebie radio firmy Np. Sony i K&M za 1000zł i tak bym wybrał sony. Wszystko zależy kto czego oczekuje po sprzęcie. Tak jak pisałem K&M i Peiying wypełniają lukę na rynku pod względem funkcjonalności. Natomiast nie można mieć wszysktiego. Podejrzewam, że użyte elementy mogą być jakościowo nieco gorsze, zwłaszcza w torze audio. Sam miałem Wzmacniacz Peiyinga 2 kanałowy i z początku nie narzekałem na dźwięk. Natomiast podmieniając go na np Helixa DB2 już była ogromna różnica w jakości, brzmieniu i mocy :) pomimo podobnych parametrów. Podobnie miałem radio coś pokroju K&M, miałem straszne szumy przy niskiej głośności, myślałem że to wina wzmacniacza, jednak po wymianie radia na Pionieera – jak ręką odjął.

Czyli: jeżeli potrzebujesz bajerów kupił bym K&M lub Peiyinga, jeżeli myślisz w poźniejszym czasie o jakimś audio brałbym coś znanego i sprawdzonego.
Trzeba wziać pod uwagę, że produkty K&M i Peiyinga sa krócej na rynku i mniej osób je kupuje więć może być problem ze znalezieniem konkretnej opinii.
Za nieporozumienia przepraszam :)
Forumowicz
 
Od: 14 paź 2010, 20:57
Posty: 298 (1/7)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Było: 323F BA 95 1.5
Jest: Mazda 5 06' 2.0 MZR

Postprzez raiders25 » 28 kwi 2014, 14:45

robaknow napisał(a):Z tego co mi wiadomo to wzmacniacze K&M sa identyczne jakościowo jak Peiying i Voicecraft, może z + dla Peiyinga. Dobry kompromis jakość/cena, ale trzeba wyjść z założenia, że coś do wysztkiego to... :) Zależy czy wolisz jakość dźwieku czy ilość bajerów. K&M Peiying i Voicecraft głównie składają stopnie mocy na scalakach a nie na tranzystorach, zatem Klasy wzmacniaczy głównie D. Moce podawane są z kosmosu, zresztą jak w większości firm na tym poziomie cenowym. Myślę że w granicach 1000zł dostaniesz coś jakościowego. Zależy ci na 1din? Które z bajerów są ci potrzebne.

Zależy mi na przyzwoitym radiu ,raczej 1DIN z bajerów to głównie GPS w przyszłości kamera cofania ..... tv/dvd /i inne cuda na kiju mnie nie interesuje .
Mazda 323F (BJ)ZM 2001
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2013, 17:54
Posty: 54 (1/0)
Skąd: FSW
Auto: Mazda 323f (BJ)ZM ,1.6 16V 2001

Postprzez robaknow » 28 kwi 2014, 15:53

Brałbym Peiyinga lub http://allegro.pl/pioneer-avic-x1r-navi ... 66298.html. poczytaj dokładnie jak tam z gwarancją. Większy wybór jest przy 2DIN no i taniej :)
Forumowicz
 
Od: 14 paź 2010, 20:57
Posty: 298 (1/7)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Było: 323F BA 95 1.5
Jest: Mazda 5 06' 2.0 MZR

Postprzez Rof90 » 2 maja 2014, 00:38

Witam wszystkich forumowiczów :) po przejrzeniu działu car audio, w dalszym ciągu poszukuję odpowiedzi na jedno pytanie. Posiadam Mazde 6 2002 GY, wersja bez BOSE. Chodzi mi o rozbudowę car audio o głośniki Hertz ESK 165 lub podobnej klasy (jeszcze do ustalenia). Natomiast nie umiałem znaleźć odpowiedzi czy fabryczne radio w wersji bez BOSE pociągnie te głośniki bez wzmacniacza? Czy ew. będzie konieczność wymiany radia na wersje BOSE w celu podłączenia wzmacniacza ?
Rof90
 

Postprzez WysoL » 2 maja 2014, 01:03

Pociagnac pociagnie ale nie wyciagniesz mozliwosci tych glosnikow wiec beda sie one meczyc.
Ja bym dawal wzmaka bez zadnego ale.

Wysłane z mojego GT-I9505
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2011, 10:53
Posty: 798 (62/11)

Postprzez Rof90 » 2 maja 2014, 01:06

Czy mimo wszystko będą działały lepiej niż fabryczne? Powiedzmy, że w przyszłości rozbudowałbym o radio BOSE i wzmacniacz. Natomiast na ten moment planowałem jedynie wymianę głośników i wygłuszenie drzwi. Dodatkowych kosztów nie brałem pod uwagę.
Rof90
 

Postprzez Beny » 2 maja 2014, 07:40

Panowie maty stp na wewnętrzną str drzwi podgrzewac czy kleic odrazu? Jak z otworami technologicznymi, zasłaniać blacha alu i później mata bo widzę różne są techniki?
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8675 (86/81)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez benq323 » 2 maja 2014, 08:48

Ja nie podgrzewalem. Jak została chwile na słońcu strasznie miękka się robiła i lepiej bez podgrzewania mi się ją układalo.
Jeśli planujesz naprawdę mocny zestaw i chcesz zrobić to profi to powinieneś dać Alu w otwory. Ja tego nie zrobiłem i moim zdaniem też jest ok.

Wysłane z mojego GT-I8190 przy użyciu Tapatalka
Regeneracja DPF........info PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2009, 17:10
Posty: 1819 (22/16)
Skąd: Ostróda
Auto: Opel Signum 1,9 CDTI (Z19DT) 2004r

Postprzez Dominator » 2 maja 2014, 10:06

Beny napisał(a):Panowie maty stp na wewnętrzną str drzwi podgrzewac czy kleic odrazu? Jak z otworami technologicznymi, zasłaniać blacha alu i później mata bo widzę różne są techniki?

Ja przyklejalem bez podgrzewania..choc nie do konca..
Najpierw nakleiłem a potem podgrzalem opalarka i formowałem na wyjsciowo..
Otworow technologicznych nie zaslepiałem, niedlugo bede zdejmowac boczki to sprawdze jak sie trzyma stp na nich..
Aha.. Jak masz te styropianowe ksztaltki, klocki czy jak tam zwal przyklejone do wewnetrznej strony boczku, oderwij je od razu, w otwory technologiczne nie wejda ;)
Ps: jak masz blache to zaslep te otwory, ale dokladnie, co by ta blacha nie brzeczala potem..
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4920 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez slisman » 2 maja 2014, 10:55

Ja tak samo – przyklejałem na zimno i wtedy podgrzewałem dociskając i formując.
Trzyma się chyba dobrze, też zrobię kontrolę niedługo :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2010, 15:49
Posty: 981 (42/24)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Ford Explorer 4.0 SOHC V6 205 km

Postprzez robaknow » 3 maja 2014, 17:28

Otwory technologiczne jak najbardziej zaślepić blachą lub żywicą. Co do podgrzewania to zależy od grubości maty. Jak jest za cienka to mozesz 'wycisnąć' mate spod aluminium i bedzie jeszcze ciensza. Mozna podgrzewac ale jak juz mata bedzie na drzwiach i w dodatku tylko dociskac mate, nie rozprowadzac na boki.

Kolego co do radia bose. Jezeli kupisz teraz glosniki i zamontujesz je pod radio to beda dzialaly ale duzo ciszej niz fabryczne. Jak dasz radio z bose i wzmacniacz bose to po podpięciu glosnikow nadal bedziesz mial duzo ciszej, bo glosniki bose fabryczne maja 2 ohm a hertze jak i większość na rynku maja 4ohm.
Na moje duzo taniej i prosciej będzie zamontowac prosty wzmacniacz 2 kanalowy ktory ma wejście hi-input i pod niego podpiąć glosniki.
Forumowicz
 
Od: 14 paź 2010, 20:57
Posty: 298 (1/7)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Było: 323F BA 95 1.5
Jest: Mazda 5 06' 2.0 MZR

Postprzez MałaMajka » 3 maja 2014, 20:54

Witam serdecznie.Z racji że jestem tu nowa chcę Was wszystkich pozdrowić!!!Mój chłopak posiada M6 2004 r sedan bez Bose i chciałam mu na urodziny zrobić prezent w postaci nowego CAR AUDIO.Zależy nam na fajnym przodzie oraz jakimś porządnym subie.Byłam już w jednej firmie i tam polecili mi taki zestaw ale bez suba:
Zestaw kabli:
Hollywood PRO-44 – wysokiej jakości kable umożliwiające rozbudowę systemu o wzmacniacz subwoofera bez ponownego demontażu połowy samochodu ;)

Ceny: Sugerowana cena detaliczna brutto nasza cena z rabatem
MOREL MAXIMO 6.2 – 449zł 399zł
Hifonics Mercury II 949zł 779zł
Lub Focal PS 165 849zł 679zł
Hollywood Pro-44 349zł 329zł
Dystanse – 40zł
Reduktor do podłączenia fabrycznego radia – 50zł
Robocizna:
Montaż wzmacniacza i instalacja okablowania – 150-200zł
Montaż zestawu głośników – 120zł

Zaznaczam że nie jesteśmy jakimiś audiofilami ich chcemy aby audio w naszej maździe grało o dużo lepiej niż w serii.Do wydaia mam około 1,2/1,5 ale jakieś 200 zl jeszcze wysupłam z kieszeni.
Bardzo proszę o poradę jaki zestaw można "wrzucić" aby grało naprawdę fajnie.
Czekam na propozycję zestawów!!!
Początkujący
 
Od: 3 maja 2014, 19:01
Posty: 17
Auto: m6 2,0 ben 2004 r

Postprzez Fred.X » 3 maja 2014, 20:59

MałaMajka napisał(a):Hifonics Mercury II 949zł 779zł
zamiast tego może U-Dimension lub Infinity , :D

proponuję złozyć ciut tańsze klocki ( wcale nie znaczy gorsze ) a zainwestowac tą kasę w wygłuszenie drzwi :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2013, 19:42
Posty: 741 (4/25)
Skąd: Toruń
Auto: Lancer Sportback 1.8 + Hyundai Tucson 1.6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje