Jakie kupić głośniki? (na przód, na tył, nie subwoofery)
Wszystkie beda grały tak prawie tak samo-pod samym radiem nie usłyszysz duzych róznić. A jak juz bym mial wybrać to chyba zestaw 1
Wykonuje Pomiary ilości dB- chetnych zapraszam na PW.
143,4dB i to jeszcze nie koniec ;)
- Od: 13 lut 2009, 17:43
- Posty: 533
- Skąd: Tarnów
- Auto: Mazda 6 2.3GY 03r
zaczek111 napisał(a):Wszystkie beda grały tak prawie tak samo-pod samym radiem nie usłyszysz duzych róznić. A jak juz bym mial wybrać to chyba zestaw 1
Mam wzmacniacz 2kanałowy i na jednym wyjściu podłączony jest subwoofer, czy na 2wyjściu mogę podłączyć 2 tweetery? (2 razem)
zaczek111 napisał(a):To bedziesz miał samego suba i tweetery?? czy sa jeszcze jakies glosniki???
Są jeszcze głośniki w drzwiach,które podłączone są do radia.
Kiedy kupię tweetery to też je chcę podłączyć do radia a wzmak tylko do suba.
Ja na Twoim miejscu to bym kupił zestaw odseparowany np Helix-a (używke można w dobrych pieniadzach kupic) i podłączył to pod wzmacniacz i napewno by Ci to lepiej zagrało niż kilka głośników pod samym radiem...to jest tylko moje zdanie, a zrobisz jak bedziesz uważał...
Wykonuje Pomiary ilości dB- chetnych zapraszam na PW.
143,4dB i to jeszcze nie koniec ;)
- Od: 13 lut 2009, 17:43
- Posty: 533
- Skąd: Tarnów
- Auto: Mazda 6 2.3GY 03r
Nie, no nie możesz tzn. można, ale nie tak jak myślisz... Jeśli jest to wzmacniacz 2-kanałowy to lepiej niech nawet w mostku zasila sobie suba i niech go dobrze kontroluje. A na przód chciałeś kupić same tweetery (ok65zł) nie wiem jakie masz glosniki z przodu ale jak by Ci się udało sprzedać je za kilka $$$ to mogłbyś poszukać np.tych Helixów(nówki już od 200zl) lub Hertz(tez ok 200zl) lub jakieś używki i wtedy bedzie te 50-70zl taniej-wystarczy tylko posiedziec na znanym portalu aukcyjnym
i spokojnie radyjko Ci to napedzi. A jak nie to najprostszym rozwiązaniem(nie koniecznie najlepszym) bedzie kupno samych tweeterów. Wybór należy do CIEBIE 
Wykonuje Pomiary ilości dB- chetnych zapraszam na PW.
143,4dB i to jeszcze nie koniec ;)
- Od: 13 lut 2009, 17:43
- Posty: 533
- Skąd: Tarnów
- Auto: Mazda 6 2.3GY 03r
Z przodu w drzwiach mam jakieś zwykłe głośniki i na razie jeszcze grają.
Chciałem dokupić tylko tweetery bo brakuje mi wysokich tonów ale jeśli kupiłbym zestaw odseparowany i podłączył pod wzmacniacz a suba zmostkował to było by ok ?
Radio mam Kenwood KDC W3041
P.S
Kiedyś w innej Madzi(też 323 F BG ale 1,6) miałem głośniki z drzwi i tweetery podłączone pod radio (pioneer deh 5800mp) a suba pod wzmaka.
Na razie z braku funduszy chciałbym dokupić tylko tweetery i powiedz podłączyć je lepiej pod wzmacniacz czy pod radio?
Chciałem dokupić tylko tweetery bo brakuje mi wysokich tonów ale jeśli kupiłbym zestaw odseparowany i podłączył pod wzmacniacz a suba zmostkował to było by ok ?
Radio mam Kenwood KDC W3041
P.S
Kiedyś w innej Madzi(też 323 F BG ale 1,6) miałem głośniki z drzwi i tweetery podłączone pod radio (pioneer deh 5800mp) a suba pod wzmaka.
Na razie z braku funduszy chciałbym dokupić tylko tweetery i powiedz podłączyć je lepiej pod wzmacniacz czy pod radio?
Witam, szukam porady więc sie podepnę tutaj
w związku z tym że dużo ostatnio jeżdżę swym autkiem (mazda 626GE CRONOS) chciałbym usprawnić nagłośnienie w nim, tzn wymiana głośników!
Obecnie posiadam radio Kena KDC-W5641UY + fabryczne głośniki. Grało to śednio przyzwoicie ale uzupełniłem to w woofer Rockford Fosgate R1 (30cm w skrzyni zamkniętej ok 28l) i zasila go wzmak Mac Audio MPX4500 (4x80W RMS). Wzmak nie jest może rewelacyjny ale nie chodzi mi o poziom dB tylko o jakość dźwięku.
Na przód chce dać jakieś 16,5cm separowane i zasilane z radia (bez wzmaka!) na przejściu z MDFu bo fabryczne to 5x7 – no chyba że poradzicie mi coś innego. Drzwi oczywiście badą dobrze wytłumione!
W tylnej półce też jest rozmiar 5x7 i nie wiem co tam wrzucić. Jaki rozmiar ?
(mogę wycinać jak będzie taka potrzeba). Napewno zasile je wzmakiem od woffera bo będzie pracował w trybie 3-kanałowym – mostek na woofer (160W RMS) i 2 kanały stereo po 80W RMS na tył. Przypmne tylko że bagażnik ma pojemności aż 455l i zastawiałem się też nad osobnymi komorami dla tylnych głośników.
Na przednie głośniki chcę wydać ok 250-400zł z tweeterami, a na tył 200-300zł
Czekam na wypowiedzi
w związku z tym że dużo ostatnio jeżdżę swym autkiem (mazda 626GE CRONOS) chciałbym usprawnić nagłośnienie w nim, tzn wymiana głośników!
Obecnie posiadam radio Kena KDC-W5641UY + fabryczne głośniki. Grało to śednio przyzwoicie ale uzupełniłem to w woofer Rockford Fosgate R1 (30cm w skrzyni zamkniętej ok 28l) i zasila go wzmak Mac Audio MPX4500 (4x80W RMS). Wzmak nie jest może rewelacyjny ale nie chodzi mi o poziom dB tylko o jakość dźwięku.
Na przód chce dać jakieś 16,5cm separowane i zasilane z radia (bez wzmaka!) na przejściu z MDFu bo fabryczne to 5x7 – no chyba że poradzicie mi coś innego. Drzwi oczywiście badą dobrze wytłumione!
W tylnej półce też jest rozmiar 5x7 i nie wiem co tam wrzucić. Jaki rozmiar ?

Na przednie głośniki chcę wydać ok 250-400zł z tweeterami, a na tył 200-300zł
Czekam na wypowiedzi
MAZDA 626 GE CRONOS 2,0 16V FS 1996
Spalanie Pb:
Miasto – 8-9l/100km Trasa – 5,8-7l/100km
Spalanie LPG (BRC):
Miasto – 8,5-10l/100km Trasa – ???
Spalanie Pb:
Miasto – 8-9l/100km Trasa – 5,8-7l/100km
Spalanie LPG (BRC):
Miasto – 8,5-10l/100km Trasa – ???
- Od: 13 maja 2010, 09:00
- Posty: 27
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest Mazda 6 GY 2,0 147KM 2007 a była 626 GE SEDAN 2,0 FS `96
Ja bym zrobił odwrotnie, czyli separowany przód pod wzmaka, a tył z radia. Jako system na przód możesz poszukać używanych Morel Tempo 6 albo DLS R6A. Na tył złóż sobie albo dystanse na 16.5cm i coś słabszego pod radio, np. Helix Blue, u-Dimension EL albo szukaj coax'ów w rozmiarze 5x7 – może być nawet Morel, jeżeli chciałbyś mieć komplet z przodem ... uzyskasz dobrą scenę, której dopełnieniem, głównie dla osób podróżujących z tyłu, będą właśnie głośniki w półce, które jednocześnie nie zagłuszą tych zamontowanych w drzwiach i desce/słupku.
ericsson1 zrób tak jak proponuje Lukas007to bedzie najlepsze rozwiazanie dla Ciebie. Ja bym tyłu nie chcial przerabiac na dystansach choc napewno 16,5 cm zagrają lepiej niż 5x7, więc wszystko zależy od Ciebie
Wykonuje Pomiary ilości dB- chetnych zapraszam na PW.
143,4dB i to jeszcze nie koniec ;)
- Od: 13 lut 2009, 17:43
- Posty: 533
- Skąd: Tarnów
- Auto: Mazda 6 2.3GY 03r
Miałem możliwość odsłuchu zestawów takich jak:
1. Hertz ESK165
2. Hertz DSK165
3. PowerBass S-6C
4. Helix DB6.1
5. Helix B62C
wszystkie były zamontowane w tej samej skrzynce (litraż zbliżony do pojemności drzwi) i zasilone były moim radyjkiem (bez wzmaka) i najbardziej wpadł mi w ucho zestaw 1 – przyjemny głęboki bas i w miarę płaska charakterystyka przenoszenia w górę. Zestaw 2 słabo odtwarzał niskie tony a przy wiekszym wysterowaniu zaczął "charczeć". Zestaw 3 robił pup-puk zamiast głębokiego basu. Zestaw 4 w miare przyzwoity ale nie jest separowany. Zestaw 5 jakby mało głęboki basik i jakby nieco podbita charakterystyka średnich częstotliwości.
Chyba macie racje z tym wzmakiem na przód, a tył z radia – tak zrobie! Poszukam jeszcze tych przodów ale jak coś macie jeszcze to dawajta...
Co na tył pod to radio ? 16,5 czy się nie bawić i wstawić ori 5x7? A co myślicie o osobnych komorach na tył, czy nie ma to sensu?
1. Hertz ESK165
2. Hertz DSK165
3. PowerBass S-6C
4. Helix DB6.1
5. Helix B62C
wszystkie były zamontowane w tej samej skrzynce (litraż zbliżony do pojemności drzwi) i zasilone były moim radyjkiem (bez wzmaka) i najbardziej wpadł mi w ucho zestaw 1 – przyjemny głęboki bas i w miarę płaska charakterystyka przenoszenia w górę. Zestaw 2 słabo odtwarzał niskie tony a przy wiekszym wysterowaniu zaczął "charczeć". Zestaw 3 robił pup-puk zamiast głębokiego basu. Zestaw 4 w miare przyzwoity ale nie jest separowany. Zestaw 5 jakby mało głęboki basik i jakby nieco podbita charakterystyka średnich częstotliwości.
Chyba macie racje z tym wzmakiem na przód, a tył z radia – tak zrobie! Poszukam jeszcze tych przodów ale jak coś macie jeszcze to dawajta...
MAZDA 626 GE CRONOS 2,0 16V FS 1996
Spalanie Pb:
Miasto – 8-9l/100km Trasa – 5,8-7l/100km
Spalanie LPG (BRC):
Miasto – 8,5-10l/100km Trasa – ???
Spalanie Pb:
Miasto – 8-9l/100km Trasa – 5,8-7l/100km
Spalanie LPG (BRC):
Miasto – 8,5-10l/100km Trasa – ???
- Od: 13 maja 2010, 09:00
- Posty: 27
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest Mazda 6 GY 2,0 147KM 2007 a była 626 GE SEDAN 2,0 FS `96
Zostaw oryginalne głośniki GE w półce – grają wbrew pozorom bardzo dobrze. Oszczędzisz kasę na przód. Także w kwocie ok. 600-700zł możesz już założyć bardzo konkretny setup. Tylko pamiętaj o wygłuszeniu drzwi – ja mam Dynamat'a, aste Brax'a, a i tak nie jest idealnie do mocnego woofera. Po prost drzwi w GE są IMO średnim materiałem na coś bardzo mocnego bez rzeźbienia z komorami.
http://allegro.pl/morel-tempo-6-2-komplet-16-5cm-warto-kielce-f-v-i1264069343.html
Mam takie w Probe i graja bardzo dobrze. Mają doskonały, łagodny tweeter.

Mam takie w Probe i graja bardzo dobrze. Mają doskonały, łagodny tweeter.
Może dobrze gadasz Lukas ale one już maja popękane górne zawieszenie więc wymiana raczej jest pożądana. Mógłbym te z przodu wstawić na tył bo ten sam wymiar ale nie wiem w jakim one stanie są. Co sądzisz jakbym wstawił na tył Hertz ECX570?
MAZDA 626 GE CRONOS 2,0 16V FS 1996
Spalanie Pb:
Miasto – 8-9l/100km Trasa – 5,8-7l/100km
Spalanie LPG (BRC):
Miasto – 8,5-10l/100km Trasa – ???
Spalanie Pb:
Miasto – 8-9l/100km Trasa – 5,8-7l/100km
Spalanie LPG (BRC):
Miasto – 8,5-10l/100km Trasa – ???
- Od: 13 maja 2010, 09:00
- Posty: 27
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest Mazda 6 GY 2,0 147KM 2007 a była 626 GE SEDAN 2,0 FS `96
Spoko, jak bedą potrzebne to się odezwe. Najpierw wytłumie sobie drzwi i pociagne kable do tyłu. Będę miał juz przynajmnie to przygotowane. Nadal zastanawiam sią nad głośnikami na ten przód. Żona mnie zabije jak zobaczy przesyłkę za ok 600zł za te More1`e
bo jak narazie tylko to mi zaproponowaliście
Jutro objeżdżę jakieś punkty CA we wrocku i poszukam jeszcze opini – może coś wymyśklą rozsądnego 
MAZDA 626 GE CRONOS 2,0 16V FS 1996
Spalanie Pb:
Miasto – 8-9l/100km Trasa – 5,8-7l/100km
Spalanie LPG (BRC):
Miasto – 8,5-10l/100km Trasa – ???
Spalanie Pb:
Miasto – 8-9l/100km Trasa – 5,8-7l/100km
Spalanie LPG (BRC):
Miasto – 8,5-10l/100km Trasa – ???
- Od: 13 maja 2010, 09:00
- Posty: 27
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest Mazda 6 GY 2,0 147KM 2007 a była 626 GE SEDAN 2,0 FS `96
Przede wszystkim sklepy CA nie doradzą Ci używek bo to nie leży w ich interesie. A to właśnie w tej kwocie (jak zresztą w każdej) warto inwestować w produkt używany, bo jest on w 99% o minimum dwie klasy wyższy niż inny nowy za tą samą cenę. Ale poszukać możesz.
No i lipa, dziś wziąłem się za wytłumienie przednich drzwi i położenie nowych kabli z bagażnika i tu napotkałem problem
Nie wiem jak ściągnąć z nich tapicerke. Zacząłem od dzwi kierowcy i odkeciłem dwie śruby w kieszeni bocznej, jedną koło klamki i jedną w kieszonce/uchwycie drzwi (taka w pionie przykręcana). Tapicerke podważałem, ciągnąłem i nic. Nawet nie zauważyłem żadnych zatrzasków. Jest coś co pominąłem ? Mogły ktoś mi to opisać jak zdemontować tapicere z obu drzwi ?
MAZDA 626 GE CRONOS 2,0 16V FS 1996
Spalanie Pb:
Miasto – 8-9l/100km Trasa – 5,8-7l/100km
Spalanie LPG (BRC):
Miasto – 8,5-10l/100km Trasa – ???
Spalanie Pb:
Miasto – 8-9l/100km Trasa – 5,8-7l/100km
Spalanie LPG (BRC):
Miasto – 8,5-10l/100km Trasa – ???
- Od: 13 maja 2010, 09:00
- Posty: 27
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest Mazda 6 GY 2,0 147KM 2007 a była 626 GE SEDAN 2,0 FS `96
Tak jak piszesz 2 sruby na dole, jedna w plastiku tam gdzie są przełączniki do otwierania szyb i jedna przy otwieraniu dzwi. Póżniej masz na dole 3 zatrzaski które podważasz(możesz pociagnać normalnie palcami) zaczynając od dołu. Od strony zawiasu dzwi masz tam jeszcze 2 takie same zatrzaski i od strony zamka chyba 1szt. Ściąg sobie "trójkącik"od lusterek wczesniej bedzie lepiej ściągnąć tapicerke-jak kilka razy tak pościągasz to dojdziesz do takiej wprawy ze zajmować bedzie Ci to 2 minutki 
Wykonuje Pomiary ilości dB- chetnych zapraszam na PW.
143,4dB i to jeszcze nie koniec ;)
- Od: 13 lut 2009, 17:43
- Posty: 533
- Skąd: Tarnów
- Auto: Mazda 6 2.3GY 03r
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje