Nawigacje – opinie i porady
Witam.
Kto może mi pomóc ze znalezieniem najnowszych map do navi mazdy 6 po lifcie czyli format .kwi?
Posiada ktoś jakieś źródła skąd można je pobrać?
Mam jeszcze jeden problem. Już ktoś o tym pisał tutaj na forum.
W napędzie dvd jest włożona jakaś płyta której nie mogę wyjąć, nie wysuwa się z napędu, a na nawigacji wyświetla, że nie ma żadnej płyty w napędzie.
Proszę o pomoc w znalezieniu map i jeśli ktoś miał podobny problem z napędem dvd to proszę
o wskazówki.
Z góry dzięki
Kto może mi pomóc ze znalezieniem najnowszych map do navi mazdy 6 po lifcie czyli format .kwi?
Posiada ktoś jakieś źródła skąd można je pobrać?
Mam jeszcze jeden problem. Już ktoś o tym pisał tutaj na forum.
W napędzie dvd jest włożona jakaś płyta której nie mogę wyjąć, nie wysuwa się z napędu, a na nawigacji wyświetla, że nie ma żadnej płyty w napędzie.
Proszę o pomoc w znalezieniu map i jeśli ktoś miał podobny problem z napędem dvd to proszę
o wskazówki.
Z góry dzięki
siper
- Od: 30 cze 2009, 17:55
- Posty: 19
- Skąd: Jędrzejów
- Auto: Mazda 6 2.3 2006 r.
Mam namiary na gościa, który przerabia mapy pasujące do Mazdy5 i 6 (format KWI)
z tym, że robi to za kasę i najnowsza mapa nie ma jeszcze autostrady do Tarnowa
Nie wiem jak z innymi.
cytuję gościa
Aktualizację oprogramowania trzeba zrobić, bo inaczej nawi nie odczyta nowych parametrów map.
Czytałem dość dużo o tym sposobie przerabiania i dałem sobie spokój. Ktoś kto to przerabia musi pracować, albo ma kogoś kto pracuje/pracował w firmach robiących mapy dla danej marki. Zabezpieczenia po formacie płyty itp.
z tym, że robi to za kasę i najnowsza mapa nie ma jeszcze autostrady do Tarnowa
Nie wiem jak z innymi.
cytuję gościa
Do tego auta mogę zaproponować:
– ostatnie oficjalne wydanie (wschód 2009/2010) w cenie 150zł
(u nas na aukcjach często sprzedawane jako 2012, proszę sprzedającego zapytać
czy mapa ma np. trasę s8 w wawie oddana w 2011r)
-nowsze mapy (przerobione z innego auta) dostępne TYLKO U MNIE: 2011/2012 – 250zł
lub 2012/2013 300zł.
Dołączona jest też aktualizacja oprogramowania.
Sa to mapy na cala europe.
Aktualizację oprogramowania trzeba zrobić, bo inaczej nawi nie odczyta nowych parametrów map.
Czytałem dość dużo o tym sposobie przerabiania i dałem sobie spokój. Ktoś kto to przerabia musi pracować, albo ma kogoś kto pracuje/pracował w firmach robiących mapy dla danej marki. Zabezpieczenia po formacie płyty itp.
Zakupiłem od Pana z Puław mapę do polifta (2005-2007) stan grudzień 2012. Mapa na Europę Wschodnia oczywiście z Polską, jest to jego własna kompilacja. Wszystko działa jak należy. Nie potrzeba żadnej aktualizacji. Jak ktoś ma obawy i boi się kupić w ciemno to może podjechać do Puław i sprawdzić. Ja miałem za daleko.
Po pobieżnych testach stwierdzam, że jest dużo dokładniejsza niż to co miałem wcześniej (2007). Widać dróżki oddane na euro 2012. Płytka zajmuje 4,5 Gb danych. Koszt 200zł. Jak ktoś chce mogę podać linka, ale bez trudu można stronkę znaleźć w necie.
Po pobieżnych testach stwierdzam, że jest dużo dokładniejsza niż to co miałem wcześniej (2007). Widać dróżki oddane na euro 2012. Płytka zajmuje 4,5 Gb danych. Koszt 200zł. Jak ktoś chce mogę podać linka, ale bez trudu można stronkę znaleźć w necie.
-
DMacco
Rozwiazal ktos poza pozostawieniem oryginalnego wyswietlacza otwieranie i zamykanie?? lub jak bede wyswietlacz przenosic ktore kable wystarczy przedluzyc aby bylo sterowanie otwierania poniewaz przedluzac wszystkie kabelki traci sens
- Od: 15 lip 2012, 21:56
- Posty: 45
- Auto: M6 GG '03, Diesel 136KM
Witajcie ponownie.
Dla zainteresowanych pozostawieniem oryginalnego wyświetlacza istnieją 2 możliwości.
1 – Zakup nawigacji pod WINCE np Audiomedia NAV-108 – działa rewelacyjnie z naszymi ekranami. Dodatkowo po odblokowaniu tej nawigacji można podłączyć ekran dotykowy założony na kanapkę do naszych ekranów.
Jak ktoś ma kamerę cofania oryginalną to będzie działała bezpośrednio.
Instalacja – podpięcie zamiast DVD czytnika nawigacji 5 przewodów: R,G,B,CSync i masa
Jakby ktoś chciał to mam do sprzedania bo zdecydowałem się na drugie rozwiązanie. Przykładowe zrzuty.


2 – Podłączenia komputera PC np na płycie ITX. Wszystko działa jak należy, łącznie z ekranem dotykowym.
Długi czas mi to zajęło, ale rozwiązanie jest prostsze niż się wydaje. Wystarczy tylko odpowiednią kartę grafiki wstawić do naszego zestawu CARPC i odpowiednio wysterować programem PowerStrip. Ja sprawdziłem, że działa X300 i X600 ATI, ale pewnie jeszcze inne też działają. Płyta np E350M1 ma wejście PCI-E pod które można wpiąć taką kartę
Wada – ekran jest słabej rozdzielczości 480x234 więc jedyną sensowną rozdzielczością pracy jest 640x480, ale na Automapę w zupełności wystarczy. Inne aplikacje niestety źle się obsługuje, ale po zainstalowaniu WINMOVERA jest możliwe przesuwania okien i sterowania wszystkim.
Podłączenie równie proste jak w pierwszym przypadku – Podłączamy bezpośrednio zamiast DVD nawigacji 5 przewodów (R,G,B, Csync i masa)
Szczegóły dotyczące ustawień w PowerStrip są tutaj. Jak widzicie jest to możliwe jeżeli będzie aktywne pole wyboru Composite Sync.
I oczywiście ustawiamy dla częstotliwości 60Hz NTSC a nie 50Hz PAL
Dla zainteresowanych pozostawieniem oryginalnego wyświetlacza istnieją 2 możliwości.
1 – Zakup nawigacji pod WINCE np Audiomedia NAV-108 – działa rewelacyjnie z naszymi ekranami. Dodatkowo po odblokowaniu tej nawigacji można podłączyć ekran dotykowy założony na kanapkę do naszych ekranów.
Jak ktoś ma kamerę cofania oryginalną to będzie działała bezpośrednio.
Instalacja – podpięcie zamiast DVD czytnika nawigacji 5 przewodów: R,G,B,CSync i masa
Jakby ktoś chciał to mam do sprzedania bo zdecydowałem się na drugie rozwiązanie. Przykładowe zrzuty.


2 – Podłączenia komputera PC np na płycie ITX. Wszystko działa jak należy, łącznie z ekranem dotykowym.
Długi czas mi to zajęło, ale rozwiązanie jest prostsze niż się wydaje. Wystarczy tylko odpowiednią kartę grafiki wstawić do naszego zestawu CARPC i odpowiednio wysterować programem PowerStrip. Ja sprawdziłem, że działa X300 i X600 ATI, ale pewnie jeszcze inne też działają. Płyta np E350M1 ma wejście PCI-E pod które można wpiąć taką kartę
Wada – ekran jest słabej rozdzielczości 480x234 więc jedyną sensowną rozdzielczością pracy jest 640x480, ale na Automapę w zupełności wystarczy. Inne aplikacje niestety źle się obsługuje, ale po zainstalowaniu WINMOVERA jest możliwe przesuwania okien i sterowania wszystkim.
Podłączenie równie proste jak w pierwszym przypadku – Podłączamy bezpośrednio zamiast DVD nawigacji 5 przewodów (R,G,B, Csync i masa)
Szczegóły dotyczące ustawień w PowerStrip są tutaj. Jak widzicie jest to możliwe jeżeli będzie aktywne pole wyboru Composite Sync.
I oczywiście ustawiamy dla częstotliwości 60Hz NTSC a nie 50Hz PAL
Ostatnio edytowano 8 kwi 2013, 10:11 przez iwi, łącznie edytowano 2 razy
u mnie wygląda to tak:


wstawiłem zwykłego goclovera
zamykanie otwieranie również działa na zwykłym układzie z atmega który działa bez potencjometru czy krańcówek. Bada po prostu obciążanie silnika. Zamknij/otwórz jak w oryginale realizowane na jednym przycisku
Koszt części do układu to niecałe 20 zł.
Tak więc wywaliłem wszystko z oryginalnej nawigacji
wideo :
http://www.youtube.com/watch?v=HWV3GgOd ... e=youtu.be
Troszkę stuka przy otwieraniu i zamykaniu ale to kwestia regulacji potencjometru od obciążania silnika
Teraz pozostaje montaż w autku.


wstawiłem zwykłego goclovera
zamykanie otwieranie również działa na zwykłym układzie z atmega który działa bez potencjometru czy krańcówek. Bada po prostu obciążanie silnika. Zamknij/otwórz jak w oryginale realizowane na jednym przycisku
Koszt części do układu to niecałe 20 zł.
Tak więc wywaliłem wszystko z oryginalnej nawigacji
wideo :
http://www.youtube.com/watch?v=HWV3GgOd ... e=youtu.be
Troszkę stuka przy otwieraniu i zamykaniu ale to kwestia regulacji potencjometru od obciążania silnika
Teraz pozostaje montaż w autku.
Najprosztsze rozwiązania są najlepsze......
- Od: 5 lut 2012, 19:18
- Posty: 79
- Skąd: z Południa :)
- Auto: M6 GG 1,8 120km 2003r.
dexter1515 Świetna robota!
Mam w planach dokładnie to samo, mógłbyś dokładniej opisać system otwierania oraz montaż samej nawigacji w ten plastik? Jeśli masz chwilę wolnego i miałbyś ochotę zrobić coś podobnego to pisz pv ile kosztowałoby takie zlecenie.
Mam w planach dokładnie to samo, mógłbyś dokładniej opisać system otwierania oraz montaż samej nawigacji w ten plastik? Jeśli masz chwilę wolnego i miałbyś ochotę zrobić coś podobnego to pisz pv ile kosztowałoby takie zlecenie.
- Od: 4 kwi 2013, 16:41
- Posty: 7
- Auto: Mazda 6 GG 2005 HB 2.0 MZR-CD 121 KM
Brawo dexter1515,
odważny ten sposób z badaniem obciążenia silniczka, może troszkę ryzykowny, ale jeśli działa i zębatki się nie ścierają
W sumie montując prosty układ z prockiem można było od razu podłączyć potencjometr do przetwornika a/c. Jakiego scalaka użyłeś?
odważny ten sposób z badaniem obciążenia silniczka, może troszkę ryzykowny, ale jeśli działa i zębatki się nie ścierają
Nawigacja i AUX w M6.
- Od: 21 lip 2011, 21:11
- Posty: 38
- Skąd: Gdańsk
- Auto: Mazda 3 2.0 SkyPASSION
165KM MT 2014 r.
Mazda 6 2.0 CiTD 136KM Sport Exclusive, 2004 r.
dexter1515 napisał(a):u mnie wygląda to tak...
dexter, zaloz temat w dziale i opisz krok po kroku co z czym, aby takie cos wykonac i wszystko dzialalo
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Posiadam auto przed liftem, bez navi tylko ze schowkiem. Wnioskujac z tego co tu piszecie, wypadaloby wymienic ten schowek na orginalną nawigacje ( zakupic na allegro, bez pilota i czytnika DVD ) np. cos takiego
http://allegro.pl/nawigacja-dvd-navi-ma ... 02046.html
a potem w miejsce orginalnej navi wstawic np. BLOW 70iBT...
Koszt orginalnego monitorka, navi 400 zl
koszt BLOW 70iBT – ok 400 zl...
Czy moze proponujecie cos innego?

a potem w miejsce orginalnej navi wstawic np. BLOW 70iBT...
Koszt orginalnego monitorka, navi 400 zl
koszt BLOW 70iBT – ok 400 zl...
Czy moze proponujecie cos innego?
Mazda, najlepszy przyjaciel człowieka.
- Od: 5 mar 2009, 22:15
- Posty: 315
- Skąd: Żnin/Holandia
- Auto: Mazda 6 2.0/141 KM (benzyna) czerwona perła, 2004 r.
Witam jestem tutaj nowy i mam pytanie mam mazde6 kombi z 2004 roku jest ona bez nawigacji ja chce sobie założyć swoja nawigacje i tu pytanie do was czy jak wymontuje półkę z mojej deski i zakupie samo półkę ta od nawigacji tylko bez monitora (wsadzę swoja nawigacje) czy będzie pasować do mojej mazdy w miejsce tej zwykłej półki? czy raczej nie da się tak to zastąpić? proszę o pomoc dzięki i pozdrawiam
-
przemekmoro
Wkladal ktos moze w miejsce orginalnego monitora Goclevera 705?... Jest troche tanszy od np. BLOW 70iBT.... Za podobna cene, tu mozna dostac komplet z oprogramowaniem i bezprzewodowa kamera cofania.. Tylko jak to sie ma do jakosci i czy bedzie pasowalo...
Albo jakies inne propozycje z nazwą modelu, ceną i jak sie sprawuje...
Pzdr.
Albo jakies inne propozycje z nazwą modelu, ceną i jak sie sprawuje...
Pzdr.
Mazda, najlepszy przyjaciel człowieka.
- Od: 5 mar 2009, 22:15
- Posty: 315
- Skąd: Żnin/Holandia
- Auto: Mazda 6 2.0/141 KM (benzyna) czerwona perła, 2004 r.
Ja zamontowany mam GoClever 700 (patrz wcześniej w tym wątku), pasuje idealnie. Wygląda na to, że nowy 705 ma podobne rozmiary. Jakość też taka sama, czyli przeciętna
, ale wg mnie lepsza od Blow'a .
Nawigacja i AUX w M6.
- Od: 21 lip 2011, 21:11
- Posty: 38
- Skąd: Gdańsk
- Auto: Mazda 3 2.0 SkyPASSION
165KM MT 2014 r.
Mazda 6 2.0 CiTD 136KM Sport Exclusive, 2004 r.
lukasrap nie wiem tylko jak jest okablowaniem auta które fabrycznie nie miało nawigacji
chodzi mi o to że nie wiem co podłączysz w gniazdo od monitora zaznaczone strzałką. Szaradek goclever nie ma lepszego wyświetlacza niż BLOW , po naszym spotkaniu potestowałem trochę w media markt i powiem tak tylko troszkę lepiej świecił LARK i NavRoad ale na prawdę różnica była subtelna , najgorzej wypadł peiying. Możesz zerknąć na zdjęcie jak może podłączyć sobie nawigację gdy nie było fabrycznego , (potem potrzebne to do sterowania otwierania i zamykania)
lukasrap ja mam taką
http://allegro.pl/kamera-cofania-kolor-mazda-6-ca-9533-i3116478798.html

chodzi mi o to że nie wiem co podłączysz w gniazdo od monitora zaznaczone strzałką. Szaradek goclever nie ma lepszego wyświetlacza niż BLOW , po naszym spotkaniu potestowałem trochę w media markt i powiem tak tylko troszkę lepiej świecił LARK i NavRoad ale na prawdę różnica była subtelna , najgorzej wypadł peiying. Możesz zerknąć na zdjęcie jak może podłączyć sobie nawigację gdy nie było fabrycznego , (potem potrzebne to do sterowania otwierania i zamykania)
lukasrap ja mam taką

Moze zamiast tego zamontowac uklad ktory zastosowal dexter1515.
viewtopic.php?f=28&t=152742&p=2594091#p2594091
Nie bedzie potrzeby zostawiania i zajmowania miejsca przez orginalny monitor wraz z tym ukladem a i moze lepsze jest to rozwiazanie w autach w ktorych nie bylo orginalnej nawigacji, gdzie pojawia sie problem podlaczenia tego.
viewtopic.php?f=28&t=152742&p=2594091#p2594091
Nie bedzie potrzeby zostawiania i zajmowania miejsca przez orginalny monitor wraz z tym ukladem a i moze lepsze jest to rozwiazanie w autach w ktorych nie bylo orginalnej nawigacji, gdzie pojawia sie problem podlaczenia tego.
Mazda, najlepszy przyjaciel człowieka.
- Od: 5 mar 2009, 22:15
- Posty: 315
- Skąd: Żnin/Holandia
- Auto: Mazda 6 2.0/141 KM (benzyna) czerwona perła, 2004 r.
Moze zamiast tego zamontowac uklad ktory zastosowal dexter1515.
też byłbym za tym chociaż u mnie stary monitor do sterowania jest zamontowany w metalowej puszcze w miejscu byłego DVD
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje