Maty wygłuszające...
wypłynęła mu przez szybę
Chyba stawial auto na dachu ... poza tym mata dekarska pod wplywem ciepla sie nie topi – to nie serek na kanapki. Czy wyobrazasz sobie mate dekarska splywajaca w lecie z dachu ... bo do tego jest praeznaczona, a uwiez mi, ze drzwi samochodu to znacznie mniej wymagajca powierzhnia pod wzgledem odpornosci na temperature.
lukas to ze jestes troszke mnie kumaty to nie moja winaLukas007 napisał(a):wypłynęła mu przez szybę
Chyba stawial auto na dachu ... poza tym mata dekarska pod wplywem ciepla sie nie topi – to nie serek na kanapki. Czy wyobrazasz sobie mate dekarska splywajaca w lecie z dachu ... bo do tego jest praeznaczona, a uwiez mi, ze drzwi samochodu to znacznie mniej wymagajca powierzhnia pod wzgledem odpornosci na temperature.


"Taka akcja w miejscu tym panuje jazda Zostawia ślady jak na asfalcie Mazda
Odciska piętno na ludziach już od dawna Każdy to zna bo to jest polska prawda"
- Od: 7 mar 2009, 14:25
- Posty: 81
- Skąd: Mysłowice
- Auto: byla Mazda 323F obecnie Vectra C kombi po Lifcie
Radex84 napisał(a):jak mu wypłynęły? w sensie że jak szyba była opuszczona to się na szybe przykleił ten cały lepik z mat?
Radex dokladnie tak

"Taka akcja w miejscu tym panuje jazda Zostawia ślady jak na asfalcie Mazda
Odciska piętno na ludziach już od dawna Każdy to zna bo to jest polska prawda"
- Od: 7 mar 2009, 14:25
- Posty: 81
- Skąd: Mysłowice
- Auto: byla Mazda 323F obecnie Vectra C kombi po Lifcie
jak otwieral okno to mu wyjechała czesc z szyba i tylko zasyfił sobie cala szybę i drzwi
Moze i jestem mniej kumaty, ale osobiscie maty do szyby bym nie kleil ... ze wszystkim trzeba sobie umiec poradzic. Kwestia zlego zastosowania nie oznacza, ze cos jest zle samo w sobie.
Ja nie wiem bo ledwo polozylem dekarska, jednak zaobserwowalem ze im lepiej ja podgrzalem tym mocniej trzymala drzwi.
- Od: 17 gru 2009, 10:17
- Posty: 168
- Auto: 323c BA 1.3
aczky to powiedz koledze ze jak sie cos robi to trzeba troche pomyslec a nie kleic byle jak. a potem powstaja dziwne mity o klejacej sie macie dekarskiej.
lukas ma absolutna racje w calej rozciaglosci tymi matami wykancza sie dachy gdzie panuja o wiele wieksze temperatury, jakby dobrze wszystko przykleił i POZABEZPIECZAŁ szybę oraz mechanizmy to wszystko by było ok.
kolega sam sobie winien
lukas ma absolutna racje w calej rozciaglosci tymi matami wykancza sie dachy gdzie panuja o wiele wieksze temperatury, jakby dobrze wszystko przykleił i POZABEZPIECZAŁ szybę oraz mechanizmy to wszystko by było ok.
kolega sam sobie winien
Lukas007 napisał(a):jak otwieral okno to mu wyjechała czesc z szyba i tylko zasyfił sobie cala szybę i drzwi
Moze i jestem mniej kumaty, ale osobiscie maty do szyby bym nie kleil ... ze wszystkim trzeba sobie umiec poradzic. Kwestia zlego zastosowania nie oznacza, ze cos jest zle samo w sobie.
Lukas Szkoda ze dalej nie rozumiesz o co mi chodzi


"Taka akcja w miejscu tym panuje jazda Zostawia ślady jak na asfalcie Mazda
Odciska piętno na ludziach już od dawna Każdy to zna bo to jest polska prawda"
- Od: 7 mar 2009, 14:25
- Posty: 81
- Skąd: Mysłowice
- Auto: byla Mazda 323F obecnie Vectra C kombi po Lifcie
Wyklejajac srodek drzwi kleisz mate klejem do blachy, bo inaczej sie nie da, a do drugiej strony maty nic sie nie przyklei. Za to zamykajac drzwi mata, jej czesc bedzie zwrocona klejem w strone szyby, ale nie ma prawa jej dotykac (mata musi bycnaprezona i nie moze sie zapadac do wewnatrz, jezeli otwor jest za duzy nalezy dac wsporniki). Zrozum jedno – mata dekarska nie rozni sie w nakladaniu praktycznie niczym od profesjopnalnych mat, np. Dynamata (STP jest troche twardsze). Jezeli dobrze sie nalozy i jak napisal Radek, wszystko sie pozabezpiecza, to mata nie ma prawa przykleic sie do szyby, czy innych mechanizmow.
Moj ostatni post na ten temat, bo wyjdzie, ze jestem niekumaty i nie wiem co pisze
Moj ostatni post na ten temat, bo wyjdzie, ze jestem niekumaty i nie wiem co pisze

no to popełniliśmy błąd tylko opalarki używaliśmy nie kleiliśmy
zwracam honor ;–)

"Taka akcja w miejscu tym panuje jazda Zostawia ślady jak na asfalcie Mazda
Odciska piętno na ludziach już od dawna Każdy to zna bo to jest polska prawda"
- Od: 7 mar 2009, 14:25
- Posty: 81
- Skąd: Mysłowice
- Auto: byla Mazda 323F obecnie Vectra C kombi po Lifcie
No wiec u mnie skończone prawie, co do efektów hm... mieszane odczucia, czuć że drzwi są cięższe, zamykaja się porawie tak samo, (w sensie wcale nie duzo ciszej). Co do odsluchu, to tez slabo, dodam ze mialem porownanie bo zrobilem najpierw jedne drzwi calkowicie potem drugie (wyklejalem cale wewnatrz i potem otwory montazowe), jest minimalna roznica, bas praktycznie taki sam, a raczej jego brak, minimalnie lepiej jest, poniewaz barwa dzwieku jest lepsza, tu widac roznice, jednak z basem serio slabo, byc moze drzwi Cetki sie poprostu nie nadaja do wygluszania, otwory montazowe sa male, zaraz za glosnikiem jest rama od szyby, w dodatku szyba jest glosna i slychac ja cholernie jak drzwi sie zamyka, otwór na głośniki też jest źle ustawiony co do otworu tapicerki. Moze zmienie glosniki to bedzie lepsza roznica.
- Od: 17 gru 2009, 10:17
- Posty: 168
- Auto: 323c BA 1.3
a jakie te głośniki masz i do czego są podłączone?
zatorek napisał(a):aczky napisał(a):no to popełniliśmy błąd tylko opalarki używaliśmy nie kleiliśmy
przeciez na matach widac że jest folijka która sie odkleja
oczywiste

"Taka akcja w miejscu tym panuje jazda Zostawia ślady jak na asfalcie Mazda
Odciska piętno na ludziach już od dawna Każdy to zna bo to jest polska prawda"
- Od: 7 mar 2009, 14:25
- Posty: 81
- Skąd: Mysłowice
- Auto: byla Mazda 323F obecnie Vectra C kombi po Lifcie
Witam, mam jeszcze jedno pytanko, jak to jest z ta moca glosnikow naprawde? wiem ze radia mimo ze psize np 4x50rms to maja naprawde kolo 20 na kanal?! wiec jakie glosniki najlepiej (pod wzgledem mocy). Dodam ze bluepunkty gtc662, pod jvc kdr301 graja super ale przy glosnosci 35 (radio ma do 50) juz dzwiek sie znieksztalca
Dlaczego tak jest? slaba jakos glosnikow czy to przez mala moc ?!
Dlaczego tak jest? slaba jakos glosnikow czy to przez mala moc ?!
- Od: 17 gru 2009, 10:17
- Posty: 168
- Auto: 323c BA 1.3
drzwifrontowe napisał(a):Witam, mam jeszcze jedno pytanko, jak to jest z ta moca glosnikow naprawde? wiem ze radia mimo ze psize np 4x50rms to maja naprawde kolo 20 na kanal?! wiec jakie glosniki najlepiej (pod wzgledem mocy). Dodam ze bluepunkty gtc662, pod jvc kdr301 graja super ale przy glosnosci 35 (radio ma do 50) juz dzwiek sie znieksztalca![]()
Dlaczego tak jest? slaba jakos glosnikow czy to przez mala moc ?!
za mała moc radia, wzmacniacz powinien mieć więcej RMS niż RMS głośnika.
toż wtedy się mogą spalic chyba nie?!
Zrobiłem zmiany, i efekt jest o wiele lepszy!
Do rzeczy, zmieniłem głośniki z blaupunktów na mniej lubiane przez forumowiczów
nowe syczki, wszystko w granicy 200zł. Poprawiłem docisk tapicerki do boczków poprzez kilka zakładek styropianowych, wygłuszenie przypomnę taśma dekarską 10mx15cm na jedne drzwi.
PODSUMOWANIE WYGŁUSZENIA DEKARSKA:
EFEKTY:
PLUSY:
– BASS pojawił się i to naprawdę sporo, więc sam mogę powiedzieć na 100% ludzie mowiacy ze to nic nie daje, są w błedzie, maja wiecej kasy na wygluszenie i dlatego sadza ze to jest totalny kicz. Na pewno dedykowane maty sa lepsze ale jako tani sposob naprawde dekarska daje sporo.
– DZWIEK rowniez sie poprawil, sprawdzilem to bo najpierw wygluszylem jedne drzwi, sprawdzilem roznice a potem dopiero drugie. jednak dopiero po wygluszeniu prawych i lewych drzwi efekt naprawde BARDZO ODZCZUWALNY, DUZO lepsze brzmienie.
MINUSY:
– WAGA drzwi na pwno wzrosła i to odczuwalnie, minimalnie to czuć przy dociskaniu lekko drzwi do zamka no i przy otwieraniu, szczególnie jak auto jest pochylone.
– trzymanie się mat, male kawalki slabo trzymaja wieksze, bez zarzutu, dalem do minusow poniewaz obawiam sie troche co bedzie po pol roku (deszcze zimno cieplo deszcze zimno cieplo).
* jezeli ktos boi sie o wagę drzwi, wewnętrzną strone moze wygluszyc nieco skapiej, tzn nakleic z 2,3 wartstwy bezposrednio za glosnikiem. na polowe drzwi dac po 1 warstwie, a polowe najdalsza od glosnika (kolo klamki) zostawic gola (nie wygluszona) bo klejenie tam tasmy daje najmniejszy efekt.
Zrobiłem zmiany, i efekt jest o wiele lepszy!
Do rzeczy, zmieniłem głośniki z blaupunktów na mniej lubiane przez forumowiczów
PODSUMOWANIE WYGŁUSZENIA DEKARSKA:
EFEKTY:
PLUSY:
– BASS pojawił się i to naprawdę sporo, więc sam mogę powiedzieć na 100% ludzie mowiacy ze to nic nie daje, są w błedzie, maja wiecej kasy na wygluszenie i dlatego sadza ze to jest totalny kicz. Na pewno dedykowane maty sa lepsze ale jako tani sposob naprawde dekarska daje sporo.
– DZWIEK rowniez sie poprawil, sprawdzilem to bo najpierw wygluszylem jedne drzwi, sprawdzilem roznice a potem dopiero drugie. jednak dopiero po wygluszeniu prawych i lewych drzwi efekt naprawde BARDZO ODZCZUWALNY, DUZO lepsze brzmienie.
MINUSY:
– WAGA drzwi na pwno wzrosła i to odczuwalnie, minimalnie to czuć przy dociskaniu lekko drzwi do zamka no i przy otwieraniu, szczególnie jak auto jest pochylone.
– trzymanie się mat, male kawalki slabo trzymaja wieksze, bez zarzutu, dalem do minusow poniewaz obawiam sie troche co bedzie po pol roku (deszcze zimno cieplo deszcze zimno cieplo).
* jezeli ktos boi sie o wagę drzwi, wewnętrzną strone moze wygluszyc nieco skapiej, tzn nakleic z 2,3 wartstwy bezposrednio za glosnikiem. na polowe drzwi dac po 1 warstwie, a polowe najdalsza od glosnika (kolo klamki) zostawic gola (nie wygluszona) bo klejenie tam tasmy daje najmniejszy efekt.
- Od: 17 gru 2009, 10:17
- Posty: 168
- Auto: 323c BA 1.3
drzwifrontowe napisał(a):* jezeli ktos boi sie o wagę drzwi, wewnętrzną strone moze wygluszyc nieco skapiej, tzn nakleic z 2,3 wartstwy bezposrednio za glosnikiem. na polowe drzwi dac po 1 warstwie, a polowe najdalsza od glosnika (kolo klamki) zostawic gola (nie wygluszona) bo klejenie tam tasmy daje najmniejszy efekt.
Nie możesz powiedzieć że klejenie maty gdziekolwiek jest zbędne i nie trzeba tego robić z powodu wagi.
Blacha albo jest wyklejona na całej powierzchni albo mimo wyklejenia jej części i tak będzie wpadała w rezonans, a całe tłumienie nie ma sensu.
No cóż jeśli kleisz dekarą to musisz się z pewnymi zjawiskami z tym związanymi pogodzić, zależy Ci na masie to zainwestuj w maty do tłumienia, są z gumy butylowej a nie z asfaltu i ich waga jest 2-3 razy mniejsza, a koszty wcale nie 2-3 razy większe a porównywalne.
- Od: 19 maja 2010, 12:16
- Posty: 120
- Skąd: Kraków
- Auto: 626 GF 2,0 136 KM 1998
Ja juz nie mam co gdybac bo juz mam zrobione
napisalem to dla kogos kto sie boi o drzwi, w roznym stanie ludzie maja auta
ja wyklejalem cale, jezeli kolega dexxbiker twierdzi ze tak nie mozna robic to ok. Ja robilem pierwszy raz wiec napewno mam mnejsza wiedze na ten temat
to byla tylko sugestia.
Dodam tez ze co do Cetek to ja dalem 1 warstwe na wewnetrzna i nie bylo slychac ze blacha drga, gorzej juz jest z wewnetrzna bo to cienka blacha do tego otwory montazowe i ciezko sama dekarska usztywnic, wrecz sie nie da:P dlatego mimo np 2 warstw, ja musialem dodatkowo przykleic kostki styropianu, zeby boczki dociskaly blache zewnetrzna i teraz nic nie drga i jest cisza i sam basik
Dodam tez ze co do Cetek to ja dalem 1 warstwe na wewnetrzna i nie bylo slychac ze blacha drga, gorzej juz jest z wewnetrzna bo to cienka blacha do tego otwory montazowe i ciezko sama dekarska usztywnic, wrecz sie nie da:P dlatego mimo np 2 warstw, ja musialem dodatkowo przykleic kostki styropianu, zeby boczki dociskaly blache zewnetrzna i teraz nic nie drga i jest cisza i sam basik
- Od: 17 gru 2009, 10:17
- Posty: 168
- Auto: 323c BA 1.3
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje