Nawigacje – opinie i porady

Wszystko o modyfikacjach i budowie nagłośnień naszych aut.

Postprzez rymko » 5 sie 2012, 17:20

Jak już napisałem – jakość wykonania oceniam bdb.
O cenę musisz zapytać w e-mailu – z tego co wiem to podają różne.
Przesyłka przez DHL – cło i podatek ok 170 pln – nie unikniesz przy przesyłkach kurierskich.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 14:23
Posty: 482 (2/6)
Auto: Mazda 6I 2.3 2007 A-spec/AT

Postprzez marcin.p » 13 sie 2012, 15:47

troche to zajelo ale przeczytalem caly watek o navi:)
nadal nic sie nie zmienilo?
nie da sie francy zlamac?
mam navi m6 2006 po lifcie.
plytka cd jest kwi.
strasznie bym chcial wgrac tam automape.


pozdrawiam
marcin.p
 

Postprzez karol556 » 13 sie 2012, 18:21

Kij w navi. Probowal ktos montowac zamiast fabrycznego wyswietlacza jakiegos tableta jak tak to jakiego?
Forumowicz
 
Od: 15 lip 2012, 21:56
Posty: 45
Auto: M6 GG '03, Diesel 136KM

Postprzez Szaradek » 13 sie 2012, 23:41

Jak się rozglądałem tablety 7 calowe mają wymiary zewnętrzne generalnie ciut za duże na łatwe (bezurazowe) włożenie ich zamiast fabrycznego ekranu. Ale pewnie coś się by znalazło. Tylko czy to ma sens? Tablet to tablet, nie nawigacja, nawet jak ma GPS to jednak nie do tego służy... Ale to moja obecna opinia, może się dam przekonać ;)
Nawigacja i AUX w M6.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2011, 21:11
Posty: 38
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 3 2.0 SkyPASSION
165KM MT 2014 r.
Mazda 6 2.0 CiTD 136KM Sport Exclusive, 2004 r.

Postprzez karol556 » 15 sie 2012, 21:50

nawigacje to se zawsze na szybe przyklejam, a taki 7 salowy ekranik dla dzieci fajna zabawka by byl zawsze jakis film czy cos by mialy i nie zadawaly by miliona pytan w ciagu minuty (ludzie z dziecmi w wieku 3-6lat znaja ten ból)

Wie moze ktos jakie max wymiary powinny byc navigacji lub tableta aby sie zmiescil?
Forumowicz
 
Od: 15 lip 2012, 21:56
Posty: 45
Auto: M6 GG '03, Diesel 136KM

Postprzez kamyko79 » 18 sie 2012, 23:35

Witaj karol556, jakiś czas temu byłem nakręcony aby wymienić ten mebelek, nawet wszystko rozkręciłem pobrałem fotki i wymiary co podam trochę później, miesiąc temu sprzęgło się odezwało wraz z 2masą <płacze> chciałem to nawet regenerować ale zwątpiłem w to i kupiłem nówkę <rotfl> trochę tysi poleciało ale warto było,za dwa może trzy miesiące wyjeżdżam do UK i postanowiłem że na razie pozostawię navi i przetestuję ją tam gdzie mogę jeżeli będzie lipa to podmienię i na pewno fotorelacja znajdzie się na tym forum :]

17.6cm i około 1.5cm po obu stronach na ewentualne okablowanie
11cm
3cm


http://img201.imageshack.us/img201/6141/43979326.jpg
http://img42.imageshack.us/img42/9135/21428228.jpg
http://img337.imageshack.us/img337/6056/55282546.jpg
http://img835.imageshack.us/img835/8066/53834810.jpg
http://img521.imageshack.us/img521/7664/45813688.jpg
http://img819.imageshack.us/img819/8773/75509130.jpg

daj znać czy podmieniłeś navi, pozdrawiam. papa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2011, 08:08
Posty: 38
Skąd: Kwidzyn
Auto: M6 2.0 GG 121KM DIESEL
świeżo po wymianie sprzęgła oraz 2masy ;/

Postprzez mick » 19 sie 2012, 07:53

Witam ponownie parę tygodni temu wstawiłem na forum moją przeróbkę mebelka na coś działającego w Polsce i wszystko było w porządku aż do momentu gdy zobaczyłem że kable od sterowania silnikiem wychodzą z oryginalnej płytki z oryginalnej nawigacji , po wielu próbach wstawiłem nawigacje ale otwieranie i zamykanie było ręczne. Aż pewnego dnia pojawiłem się nad morzem i tam kolega Szaradek (i tu wielkie ukłony) poprawił mi całe okablowanie , poprzedłużał kable i działa. Otwieranie i zamykanie oraz klawisz tilt działają jak w oryginale jedyny mankament to to żę w skrytce pasażera jest stary monitor od oryginalnej navi. Dziś może wstawie jakieś video z działania BLOW 70iBT w mazdzie 6 z 2003 roku.

ps. Szaradek i jak te miodowe ? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2011, 15:43
Posty: 296 (2/0)
Skąd: Wyszków
Auto: Mazda 6 2,2 185Hp, 2009r.
Mazda 6 2,3 166Hp, 2003r.

Postprzez brio11 » 24 sie 2012, 13:52

Witam,

Czy ktoś inny sprawdzał jaka jeszcze nawigacja pasuje w miejsce monitorka, nie licząc BLOW-a 70iBT?
Czy taka nawigacja będzie pasować: http://allegro.pl/goclever-navio-705-v- ... 06834.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2011, 14:45
Posty: 95
Auto: Mazda 6 2.0

Postprzez Szaradek » 2 wrz 2012, 14:44

GoClevel 700 (każda odmiana) wejdzie spokojnie bez żadnego dopiłowywania. Pod nim należy tylko sobie coś wstawić (gumę, plastik...) żeby ekran idealnie pasował do wycięcia w ramce.

Hej mick, miodowe rulez! Zwłaszcza z Ciechanowa – dzięki :D
Nawigacja i AUX w M6.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2011, 21:11
Posty: 38
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 3 2.0 SkyPASSION
165KM MT 2014 r.
Mazda 6 2.0 CiTD 136KM Sport Exclusive, 2004 r.

Postprzez peza » 3 wrz 2012, 19:12

ja mam pytanko odnośnie nawigacji w mazdzie 3 bk 2004r, mam taką z fabryczną bez ma Polski – i z tego co czytałem nie ma poprostu map do niej, natomiast do wersji po lifcie już są, stad moje pytanie czy można coś zrobić aby mapy te z wersji po lifcie działały w tej przed? np wymiana napędu dvd na ten z wersji po lifcie?? bo jeśli się nie da to mam zamiar zakupić coś takiego:

http://allegro.pl/nawigacja-dvd-tv-hd-m ... 01963.html
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2012, 17:03
Posty: 54
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mazda BK 2004r, Top Sport 2.0 PB, 150PS

Postprzez kondzio-2005 » 5 wrz 2012, 14:58

Po demontażu czytnika płyt nawigacji, lewy głośnik działa bardzo cicho. Czytałem parę wątków na ten temat ale za dużo się nie dowiedziałem... Czy ktoś z was miał taki problem, czy udało się jakoś rozwiązać sprawę?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2012, 23:26
Posty: 30
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2.0 136km 2003

Postprzez dexter1515 » 7 wrz 2012, 10:43

z tego co kojarzę to trzeba zrobić we wtyczce przy dvd mostek i wszystko gra.

Napewno na forum jest gdzieś to opisane . (już nie pamiętam w jakim temacie)

Ja mam do kolegów inne pytanie.

Fabrycznie nie mam navi
Chce kupić sam schowek z monitorem , wywalić ten monitor i wstawić navigacje 7 cali.

Generalnie chodzi mi o to aby mieć zautomatyzowane otwieranie i zamykanie .

I tu moje pytanie :

Rozumiem że musze kupić rónież wyświetlacz centralny z przyciskami open/close / tilt ale czy potrzebuje coś jeszcze żeby zamykanie/otwieranie działało ? . Bo czytnik dvd chyba nie jest do tego potrzebny .

Nie mogę nigdzie znalesć jak zasilana jest nawigacja fabryczna

Pozdrawiam
Najprosztsze rozwiązania są najlepsze......
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2012, 19:18
Posty: 79
Skąd: z Południa :)
Auto: M6 GG 1,8 120km 2003r.

Postprzez iwi » 7 wrz 2012, 12:37

nie mam przed sobą tych rozpisek, ale na forum na 100% jest opis wtyczek przy monitorze, przy DVD oraz przy "Unit Control" (ten ostatni łączy nawigację z kamerą cofania)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 00:33
Posty: 408 (0/4)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 5 2,0 Diesel 2006r. 150KM
6,5-8,0l / 100km
230000km

Postprzez dexter1515 » 7 wrz 2012, 12:59

mam taki schemacik:

Obrazek

main display unit – wyświetlacz radia , klimy oraz danych dot. spalania itp
to napewno muszę kupić żeby sterować otwieraniem i zamykaniem

power supply unit i navi display unit – wiadomo że to wyświetlacz z zintegrowanym zasilaczem

cradle – ciekawe co to ale domyślam się że kieszonka na pilota

cn-vm4270a – czytnik dvd

H/U AUDIO – i tu nie wiem ale chyba podłączenie do orginalnego radia

czyli wychodzi na to że zasilanie musi iść z czytnika DVD

Więc na tepetę bierzemy wtyczkę 24 pin. Ta o bok 6 pin jest chyba do kieszonki na pilotaObrazek

I tu mam schody w jaki pin się wpiąc żeby podać zasilanie

Za wszelakie sugestie będe bardzo wdzięczny
Najprosztsze rozwiązania są najlepsze......
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2012, 19:18
Posty: 79
Skąd: z Południa :)
Auto: M6 GG 1,8 120km 2003r.

Postprzez CLAU » 7 wrz 2012, 14:18

ACC to napięcie 12v (po stacyjce)
GND to wiadomo – masa

Stały "plus" jest oznaczany zwykle jako battery natomiast napięcie po stacyjce to acc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez dexter1515 » 7 wrz 2012, 14:52

ok , dzięki tylko w rozpise złącza 24 pin nie ma samego GND tylko jakieś V.GND i D.GND
Równiez nie widze pinu batt

pzdr
Najprosztsze rozwiązania są najlepsze......
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2012, 19:18
Posty: 79
Skąd: z Południa :)
Auto: M6 GG 1,8 120km 2003r.

Postprzez CLAU » 7 wrz 2012, 15:23

To są różne uziemienia – tak samo masz w przypadku schematu podłączenia zasilacza ATX do płyty głównej komputera:

http://en.wikipedia.org/wiki/Power_supp ... _(computer)

zerknij sobie



Tutaj dodatkowo masz może jakoś inaczej oznaczone bo możliwe, że każde uziemienie masz opisane jako osobne – na przykład D.GND to osobna linia uziemienia wyświetlacza, F.GND to uziemienie oświetlenia w radiu itd.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez dexter1515 » 7 wrz 2012, 16:35

przeanalizowałem schemat dokładniej i mam już odpowiedz

+12 do pinu : q czyli +b
masa do dowolnego pinu gnd – dalej i tak wszystkie są zmostkowane

+12 po zapłonie do pinu : o

Wyświetlacza nie będe wymieniał na ten z przyciskami open/cloce tilt
Zostaje stary.

Przyciski open/close/tilt działają na zasadzie mostkowania do masy . Tak więc albo dorobie sobie gdzieś dwa przyciski albo podczepie się np do tego od zmiany temperatury . Najwyżej przy przełączaniu będzie mi się navi zamykać/otwierać.

Szkoda tylko że elektronika za wyświetlaczem musi zostać łącznie z zasilaczem.
Bez tego nie będzie to otwieranie działać.

Jest jeszcze opcja żeby to wszystko wywalić i sterować bezpośrednio silniczkiem za pomocą zmiany polaryzacji ale to troszkę bez sensu bo nie ma jak wykorzystać enkodera od aktualnego położenia

pzdr
Najprosztsze rozwiązania są najlepsze......
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2012, 19:18
Posty: 79
Skąd: z Południa :)
Auto: M6 GG 1,8 120km 2003r.

Postprzez Ralf58 » 9 wrz 2012, 18:59

Koledzy, jestem już po zamontowaniu nowej nawigacji – użyłem BLOW 70 IBT :)
Udało mi się napisać skrypt, dzięki któremu navi wybudza się razem z kluczykiem a po wyłączeniu kluczyka przechodzi w stan uśpienia. Dodatkowo pociągnąłem dodatkowe mikrowyłączyniki power oraz reset gdybym musiał ich użyć – wszystko działa jak należy poza jedną rzeczą – silniczkiem. Zostawiłem starą navi po to, żeby wciąż mi działały przyciski do otwierania ekraniku oraz TILT. Problem w tym, że przycisk działa tylko przy zamykaniu, niestety ekranik nie reaguje przy próbie włączenia – trzeba go podnosić ręcznie. Macie jakieś pomysły czemu tak się mogło stać? Czy ktoś mógłby mi podpowiedzieć czy przy dotykaniu przycisku TILT jest to charakterystyczne piknięcie? Bo wszystkie przyciski mi pikają poza tym jednym i teraz nie pamiętam czy tak już było? Może gdzieś teraz zasilanie nie podchodzi i działa tylko w jedną stronę?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 paź 2007, 20:53
Posty: 65
Skąd: Włocławek
Auto: Mazda 6 2.0 CD Kombi 2003r.

Postprzez mick » 9 wrz 2012, 19:29

a ten skrypt to jakiś drogi ? czy może możesz go udostępnić ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2011, 15:43
Posty: 296 (2/0)
Skąd: Wyszków
Auto: Mazda 6 2,2 185Hp, 2009r.
Mazda 6 2,3 166Hp, 2003r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje