Krótkie pytania dotyczace sprzętu audio.

Wszystko o modyfikacjach i budowie nagłośnień naszych aut.

Postprzez Enduro » 30 gru 2009, 11:06

Faja napisał(a):Witam.
Szukałem podobnego tematu ale nic nie mogłem znaleźć na ten temat, jeśli temat już był to proszę o usunięcie.
Chodzi o to że posiadam Japońskie Radio które odbiera na częstotliwości od 70 do 90 ;) Można to jakoś przestawić na normalne polskie częstotliwości żeby ponad 90 (hz?) tez szukało?

niet szans!
niewykonalne m.in. ze wzgledu na problematyke przerobki
no i koszta
zdecydowanie taniej jest kupic inne dobre radio z EU
a opinia kolegi "airrob´a" jest jednoznaczna i miarodajna
polecam!
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Siwus » 10 sty 2010, 19:12

Witam. Przeszukałem forum, ale nic dotyczącego mojego problemu nie znalazłem.
Otóż, Mam radio LG, model z USB. oprócz radia mam zamontowany odtwarzacz DVD.
Mój problem polega na tym,że przy DVD jest wyjście audio na jack'a , a w radiu normalnym nie mam wyjścia Aux, ale mam USB.
Pierwsze pytanie czy jest możliwość przekazania sygnału audio z DVD poprzez jacka do radia pod gniazdo USB?
Drugie pytanie-gdzie znajdę taki kabel, bo przeszukałem już allegro itp. i nie mogę się doszukać? Jak ktoś się orientuje w tych sprawach, poproszę o konkretny link.
Dzięki i pozdrawiam
pracoholik
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2008, 00:31
Posty: 1634 (0/5)
Skąd: Włocławek
Auto: Chrysler Sebring '01 2.7V6

Postprzez rumunn95 » 10 sty 2010, 22:33

1. niestety <nie>
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez Siwus » 10 sty 2010, 22:47

rumunn95 napisał(a):1. niestety

:| sygnał audio po prostu nie będzie docierał? czy jak?

a mam jakąkolwiek możliwość wpięcia się bezpośrednio do głośników? Jest jakiś inny sposób uzyskania audio z DVD, przy użyciu radia?
pracoholik
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2008, 00:31
Posty: 1634 (0/5)
Skąd: Włocławek
Auto: Chrysler Sebring '01 2.7V6

Postprzez mily200 » 10 sty 2010, 23:55

Siwus
najprościej zmienic radio
kenwooda z Auxem IN na panelu zapłacisz do 300 pln
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2006, 11:12
Posty: 1889 (0/4)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Seat leon i lodgy

Postprzez Siwus » 11 sty 2010, 00:18

właśnie o to chodzi, że dwa dni temu radio nabyłem :|
pracoholik
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2008, 00:31
Posty: 1634 (0/5)
Skąd: Włocławek
Auto: Chrysler Sebring '01 2.7V6

Postprzez rumunn95 » 11 sty 2010, 11:29

Siwus nie podlaczysz audio pod usb tam jest calkiem inna bajka popatrz jest plus i minus i dwa piny do przesylu danych http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... 67/USB.svg
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez aderianscur » 28 maja 2011, 16:55

Witam
Posiadam Mazde 6 2004 i chciałem troszke zmodyfikować audio.
Probowalem zlapac sygnal z tylniego glosnika na wzmacniacz i sie nie udalo slychac tylko buczenie. Czy moge podpiac suba bezposrednio pod [jaki?] glosnik bez wzmacniacza? Czy nie uszkodze radia?
Czy lepiej oddac to komus zeby to zrobil.
Nie posiadam bose w aucie.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 mar 2011, 19:29
Posty: 20
Skąd: Obecnie UK
Auto: Mazda 6 2.0D 136KM

Postprzez Eklerek323f » 29 gru 2011, 15:33

Kurde wiedziałem, że gdzieś stanę z tym wzmacniaczem... Mianowicie został mi jeden kabel "głośnikowy" który ma 6m długości a ja nie mam pojęcia co z nim zrobić... po 2gie mam 12 wejść na chinche w radiu, ale stawiam na "audio in i audio out" albo się mylę? sa jeszcze FRONT i REAR

Obrazek
Gdzie wpiąć te chinche które idą do wzmacniacza?
Obrazek
i czy z tej kostki konkretniej ten niebieski kabel to sterowanie? jest krótki i nie jest nigdzie wpięty
Obrazek

Liczę na szybką odpowiedź, zależy mi na czasie.
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 14 lut 2010, 22:32
Posty: 2995 (13/28)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GE KL sedan 93r.
Mazda 626 GE KL liftback 96r.



była
Mazda 323F BG
MX-6 2.5 V6 KL

Postprzez Dominator » 29 gru 2011, 17:11

Kabel głośnikowy masz gratis mozna powiedziec. Co do niebieskiego kabla to zapewne sterowanie, sprawdz czy masz na nim 12V ale zapewne tak. Co do czinczy to nigdy tyle w radiu nie widzialem :) i podpial bym pod te ktore wspomniałeś. Jesli nie bedzie działać to pozostaje wpinac w inne, tak bym robił :)
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4920 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez Eklerek323f » 29 gru 2011, 18:59

Podłączone, gra i buczy. Niebieski kabel okazał się kablem od el. anteny aczkolwiek działa jako sterowanie wzmacniaczem. Dzięki za chęci, temat do zamknięcia :)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 14 lut 2010, 22:32
Posty: 2995 (13/28)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GE KL sedan 93r.
Mazda 626 GE KL liftback 96r.



była
Mazda 323F BG
MX-6 2.5 V6 KL

Postprzez kamil_majka1 » 19 sty 2012, 23:25

Witam,
mam mazde 3 z 2006 roku i jestem na etapie wymiany glosnikow.
czy moze mi ktos podpowiedziec ktory prewod to plus a ktory minus?? dodam ze doprowadzone przewody do starych glosnikow to szary i bialy (przenie drzwi).
prosze o pomoc
kamil_majka1
 

Postprzez Marek 161BD081 » 21 sty 2012, 10:36

jak podłączysz je wszystkie w ten sam sposób to będzie OK.
Przykładowo załóż, że "biały" to "plus" i po kłopocie.
Dla głośnika nie ma to znaczenia który będzie "plus" a który "minus" – ważne jednak aby wszystkie głośniki były podłączone tak samo. Celem tego jest aby one pracowały "w fazie".
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez airbob » 22 sty 2012, 19:34

Dokładnie jest tak jak Kolega powyżej napisał. Niestety problem robi się jak wymieniasz tylko przednie głośniki a tylnych nie ruszasz, oczywiści można to wysłuchać ale tutaj już trochę doświadczenia potrzeba.
Jeśli jednak chcesz mieć spokój i porządek to wyciągnij radio i porównaj z kablami które wychodzą z kostki z radia, do tego rozpiska kostki i już masz wszystko.
Naprawa WZMACNIACZY BOSE, Wyświetlaczy m6, Toyota Avensis
Naprawa ZMIENIAREK (także wysyłkowo) m3,m6,rx8,cx7,cx9 i inne
Wyjścia RCA do zewnętrznego wzmacniacza. Płyta startowa do nawigacji GH
kontakt 503304123
http://www.mazdaspeed.pl/forum/search.php?st=0&sk=t&sd=d&sr=posts&keywords=podz*+airbob*
Sprzedam oryginalny moduł zmieniarki na 6CD do mazdy 3 i 6, montaż
Żarówki podświetlenia klimatronika
kontakt 503304123
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2007, 10:55
Posty: 1548 (0/34)
Skąd: Wrocław gg8161056 tel.503304123

Postprzez grzech_z » 23 sty 2012, 10:18

Nie do końca jest jak mówisz. Gdyby tak było nie było by oznaczeń +/–
Ważne by membrana wychylała się przy "tąpnięciu" a nie chowała bo głośniki tak są właśnie konstruowane – po to biegunowość. Łatwo sprawdzić czy głośniki dobrze są podpięte. Przy kostce w radiu podłączasz do kabli idących na dany głośnik baterię paluszka i patrzysz na głośnik czy się wychyla czy chowa. Sprawdzając oczywiście który kolor wg instrukcji ma być + a który –.

Marek 161BD081 napisał(a):Dla głośnika nie ma to znaczenia który będzie "plus" a który "minus" – ważne jednak aby wszystkie głośniki były podłączone tak samo. Celem tego jest aby one pracowały "w fazie".
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez Marek 161BD081 » 23 sty 2012, 10:29

grzech_z napisał(a):Nie do końca jest jak mówisz. Gdyby tak było nie było by oznaczeń +/–

Oznaczenia są TYLKO po to aby zachować sfazowanie głośników. Poczytaj sobie o tym przykładowo tutaj czy też tutaj.

grzech_z napisał(a):Ważne by membrana wychylała się przy "tąpnięciu" a nie chowała bo głośniki tak są właśnie konstruowane – po to biegunowość.

Głośniki nie są sterowane prądem stałym więc ta teoria nie jest do końca poprawna.
Ale fakt – przyłączenie baterii zgodnie z oznaczeniami plusa i minusa powinno spowodować wychylenie się membrany na zewnątrz.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez grzech_z » 23 sty 2012, 10:52

Nie TYLKO ale AŻ. Fazy muszą się zgadzać – no dobra powinny:) Wiz w akustyce polega na PRAWIDŁOWYM podłączeniu bo w przeciwnym wypadku nie będzie "grało" (brak basów) albo nawet uszkodzimy głośnik. Oczywiście mówimy o wzmocnionym sygnale a nie popierdółkach 4 x ileśtam W:)
O coś nowego – a jakim prądem jak nie stałym? No możemy podpiąć zmienne ale głośnik pięknie zagra sinusoidą zasilania:) Wystarczy odpiąć z domowego suba kondensatory filtrujące a usłyszymy gniazdkowe 50Hz :–)

Marek 161BD081 napisał(a):
grzech_z napisał(a):Nie do końca jest jak mówisz. Gdyby tak było nie było by oznaczeń +/–

Oznaczenia są TYLKO po to aby zachować sfazowanie głośników. Poczytaj sobie o tym przykładowo tutaj czy też tutaj.

grzech_z napisał(a):Ważne by membrana wychylała się przy "tąpnięciu" a nie chowała bo głośniki tak są właśnie konstruowane – po to biegunowość.

Głośniki nie są sterowane prądem stałym więc ta teoria nie jest do końca poprawna.
Ale fakt – przyłączenie baterii zgodnie z oznaczeniami plusa i minusa powinno spowodować wychylenie się membrany na zewnątrz.
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez Marek 161BD081 » 23 sty 2012, 11:06

grzech_z napisał(a):O coś nowego – a jakim prądem jak nie stałym?

Podłącz oscyloskop i sam popatrz.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez airbob » 23 sty 2012, 14:32

Kolego grzech_z siejesz tutaj defetyzmy.
Nie ma znaczenia czy plus głośnika będzie połączony z plusem końcówki mocy czy na odwrót. Prawdą natomiast jest to że obrana systematyka musi być zachowana dla wszystkich głośników.
Byłbyś zaskoczony jak byś poznał rzeczywisty sposób podłączania głośników w przypadku samochodowych wzmacniaczy zewnętrznych z możliwością mostkowania.
Oznaczenia + i – ułatwiają połapanie się w tym wszystkim i w rzeczywistości najczęściej stosuje się łączenie +do+ i -do-. Aczkolwiek w przypadku systemów odseparowanych głośnik wysokotonowy często podłączany jest odwrotnie a końcowe jego zfazowanie ustala się na słuch.
Odnośnie prądu jaki płynie przez głośnik (podczas grania) to jak najbardziej jest to prąd zmienny. Natomiast prąd stały serwujesz głośnikowi podłączając do niego baterię testową, czy uzyskujesz wtedy jakikolwiek dźwięk ? nie, uzyskujesz tylko jednokrotne wychylenie membrany.
Sposób z baterią do sprawdzania zfazowania/wychylenia głośników jest jak najbardziej praktykowany, aczkolwiek w dzisiejszych czasach napotkał na jedną poważną przeszkodę, często nie można zdjąć z głośnika samej maskownicy (trzeba całą tapicerkę) i nie widać w która stronę membrana się wychyla, wtedy stosuje się dodatkowe patenty.

Mylisz pojęcia i środowiska, CarAudio to nie sprzęt domowy, tutaj nie ma 50Hz.
Poza tym usunięcie kondensatorów filtrujących zasilanie w domowym sprzęcie zawsze zaowocuje wzbudzeniem wzmacniacza na częstotliwości 50Hz, 100Hz i kolejnych wielokrotnościach. Zupełnie nie rozumiem idei podania takowego przykładu w tej dyskusji.
Jedynie potwierdza to, że to właśnie zmienne napięcie (a co za tym idzie i zmienny prąd) są wstanie wydobyć z głośnika dźwięk.
Naprawa WZMACNIACZY BOSE, Wyświetlaczy m6, Toyota Avensis
Naprawa ZMIENIAREK (także wysyłkowo) m3,m6,rx8,cx7,cx9 i inne
Wyjścia RCA do zewnętrznego wzmacniacza. Płyta startowa do nawigacji GH
kontakt 503304123
http://www.mazdaspeed.pl/forum/search.php?st=0&sk=t&sd=d&sr=posts&keywords=podz*+airbob*
Sprzedam oryginalny moduł zmieniarki na 6CD do mazdy 3 i 6, montaż
Żarówki podświetlenia klimatronika
kontakt 503304123
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2007, 10:55
Posty: 1548 (0/34)
Skąd: Wrocław gg8161056 tel.503304123

Postprzez grzech_z » 23 sty 2012, 16:03

airbob napisał(a):Kolego grzech_z siejesz tutaj defetyzmy.
Nie ma znaczenia czy plus głośnika będzie połączony z plusem końcówki mocy czy na odwrót. Prawdą natomiast jest to że obrana systematyka musi być zachowana dla wszystkich głośników.


Najłatwiej ją zachować poprzez poprawne podłączenie – +do+ :)

airbob napisał(a):Oznaczenia + i – ułatwiają połapanie się w tym wszystkim i w rzeczywistości najczęściej stosuje się łączenie +do+ i -do-. Aczkolwiek w przypadku systemów odseparowanych głośnik wysokotonowy często podłączany jest odwrotnie a końcowe jego zfazowanie ustala się na słuch.


Celowo nie pisałem nic o tweterach bo stosunkowo mało użytkowników je zakłada – liczy się bas a nie jakieśtam cykanie <oczko> [/quote]

airbob napisał(a):Odnośnie prądu jaki płynie przez głośnik (podczas grania)


zgoda – podczas grania. Pasmo musi skądś się brać.

airbob napisał(a):wtedy stosuje się dodatkowe patenty.


ja się podzieliłem bateryjką Ty opowiedz o innych patentach.

airbob napisał(a):Mylisz pojęcia i środowiska


nie mylę tylko podaje pierwszylepszy przykład:)
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje