Zakłucenia od silnika
to wogole nie jest wybitne radio a co tu mowic o audiofilii jutro bede mial moze chwile to pokombinuje z tym tak jak mowiles Maroq... i dam znac
cześć
Czytałem sobie twój temacik i dołączę do wypowiedzi ze główną przyczyna będzie radio ( nie najwyższych lotów) skoro po podpięciu jvc ucichło a czemu u ciebie słychać a u niego nie może być tak ze ty masz już zużyty alternator np. zjechane szczotki które iskrzą albo podeschnięty kondensator a kolega ma to w lepszym stanie i jest cisza a filtr w jvc niweluje twoje zakłócenia.
Możesz spróbować wpiąć na zasilanie radia filtr zrobiony samodzielnie . Przewód np. 2.5mm nawinięty na rdzeń ferrytowy plus kondensator min. te 4700uF i przed i za filtrem jakieś małe kondensatorki ceramiczne i zobaczyć efekt bo filtry z allegro to loteria tzn oparte na podobnej zasadzie ale niewiadomo jaki chińczyk był na zmianie i jak to wykonał.
Sprawdź jeszcze sam wzmacniacz czy tez łapie zakłócenia od zasilania tzn po odpinaj wszytko i zostaw włączony tylko wzmacniacz i włącz silnik czy tez będzie zakłócało czy nie i ewentualnie dopnij kable RCA tzn cinch a nie podpięte pod radio czy pojawia się jakieś zakłócenia jeśli tak to albo kiepskie kable ewentualnie kable idą obok czegoś co powoduje zakłócenia jakieś zasilania lub wiązki od kompa jak pisali poprzednicy.
Pozdrowka
dziubek
Czytałem sobie twój temacik i dołączę do wypowiedzi ze główną przyczyna będzie radio ( nie najwyższych lotów) skoro po podpięciu jvc ucichło a czemu u ciebie słychać a u niego nie może być tak ze ty masz już zużyty alternator np. zjechane szczotki które iskrzą albo podeschnięty kondensator a kolega ma to w lepszym stanie i jest cisza a filtr w jvc niweluje twoje zakłócenia.
Możesz spróbować wpiąć na zasilanie radia filtr zrobiony samodzielnie . Przewód np. 2.5mm nawinięty na rdzeń ferrytowy plus kondensator min. te 4700uF i przed i za filtrem jakieś małe kondensatorki ceramiczne i zobaczyć efekt bo filtry z allegro to loteria tzn oparte na podobnej zasadzie ale niewiadomo jaki chińczyk był na zmianie i jak to wykonał.
Sprawdź jeszcze sam wzmacniacz czy tez łapie zakłócenia od zasilania tzn po odpinaj wszytko i zostaw włączony tylko wzmacniacz i włącz silnik czy tez będzie zakłócało czy nie i ewentualnie dopnij kable RCA tzn cinch a nie podpięte pod radio czy pojawia się jakieś zakłócenia jeśli tak to albo kiepskie kable ewentualnie kable idą obok czegoś co powoduje zakłócenia jakieś zasilania lub wiązki od kompa jak pisali poprzednicy.
Pozdrowka
dziubek
Mazda + saperka – prawie jak Jeep ;)
+
była BeAtka i GabrYsia jest Renifer ;)
Moje ostanie mazdowe maleństwo- http://tnij.org/mazda6gy
+
była BeAtka i GabrYsia jest Renifer ;)
Moje ostanie mazdowe maleństwo- http://tnij.org/mazda6gy
witam po jakims czasie... ostatnio mialem wkoncu chwile czasu i co zrobilem, podlaczalem radio bezposrednio pod aku, zmienialem kable RCA, podlaczylem tylko wzmak pod radio, podlaczylem radio i wzmak z jednego zrodla (zeby nie bylo ze wmzak ma jakas inna mase od radia...), sam wzmak tez wlaczalem... i co?? i NIC!!! dalej mam ten problem, i to tylko na subie, bo jak od 2 tygodni jezdze bez suba to w glosnikach nic nie buczy tylko sub daje konkretnie... i dochodze do wniasku ze padl mi filtr w radiu, a moja Mazda bardziej zakluca niz kumpla dlatego u niego nie bylo takich problemow, a u mnie na lepszym radiu problemy sa...
a ten samorobiony filtr sie wpina na + czy jak? bo nie wiem gdzie to wpiac? i co to jest rdzen ferrytowy?
masz moze jakis schemat takiego filtra i podlaczenia go? bo ze schematem to sobie poradze...
dziubek napisał(a):Możesz spróbować wpiąć na zasilanie radia filtr zrobiony samodzielnie . Przewód np. 2.5mm nawinięty na rdzeń ferrytowy plus kondensator min. te 4700uF i przed i za filtrem jakieś małe kondensatorki ceramiczne
a ten samorobiony filtr sie wpina na + czy jak? bo nie wiem gdzie to wpiac? i co to jest rdzen ferrytowy?
masz moze jakis schemat takiego filtra i podlaczenia go? bo ze schematem to sobie poradze...
Rdzeń ferrytowy – magnetyczny element indukcyjny wykonany z ferrytu
kolega z 323 bg miał to samo a to wyleczyło ją
kondensatory 2200µF na 16V
cewka 60 zwojów drutu Φ1.5mm na rdzeniu ferrytowym ( ze starego radia )
nawinięte zwój obok zwoju w 2 warstwach
długość rdzenia okolo5cm sredniaca kolo 1cm
kolega z 323 bg miał to samo a to wyleczyło ją
kondensatory 2200µF na 16V
cewka 60 zwojów drutu Φ1.5mm na rdzeniu ferrytowym ( ze starego radia )
nawinięte zwój obok zwoju w 2 warstwach
długość rdzenia okolo5cm sredniaca kolo 1cm
ok czaje mniej wiecej, a ten rdzen moze byc okragly (taki z dziora w srodku – ala tranzystor toroidalny) czy prosty? a i prosze o schemat gdzie ten kondensator wpiac i jak mniemam podlaczyc to miedzy aku a radio? (tylko odkluca sie mase czy +?)
Ja obstawiam ze radio + akumulator. Tzn Radio może być wyczulone na większe bądź mniejsze napięcie (pomijam obciążenie) jak podłączałeś do qmpla tego nie było tak? sprawdź zasilanie na akumulatorze u siebie i u qmpla przynajmniej to będzie można wykluczyć.
P.S.
Nie słyszałem o takiej firmie radia :\
P.S.
Nie słyszałem o takiej firmie radia :\
Dj Sqbi
- Od: 27 lip 2007, 12:38
- Posty: 65
- Skąd: Nadarzyn
- Auto: Mazda 626 2.0 DiTD
hey!dołączam się do tematu,bo mam podobny problem...w mojej madzi mam radio sony i na przodzie mam 2 głośniki bezpośrednio podpięte pod radio (i te grają czysto) natomiast tył idzie przez wzmaka i gwizdają jak ta lala podlączałem juz na 2 sposoby (RCA i high input)-bez zadnych zmian w ubiegłą niedzielę dorzuciłem do zestawu tubę...teraz to już wogóle nie da się słuchać gwizd w "rytm" pracy silnika jest głośniejszy od muzyki dodam,że czincze to nie chinszczyzna za 10zł,a + i – to solidnę,grubaśne plecionki z polskiej miedziawki i + prosto z aku,a masa z karoserii.macie jakiś pomysł jak to wyeliminować tego kompletnie nie da się słuchać,a wydałem za całość sporo kaski i wszystko nóweczka,więc wymiana sprzętu nie wchodzi w grę pomóżcie proszę...
- Od: 31 mar 2006, 19:28
- Posty: 136
- Skąd: Wrocław
- Auto: 121 1.3 16V '91r.
Witam.
Też miałem takie gwizdanie (efekt turbo ), czym większe obroty tym głośniej gwiżdżę. U mnie pomógł filtr masy (chyba tak to sie nazywa) zakładany na rca. Jest tego pełno na allegro.
Zakładaliśmy go też u bikusa i jemu też pomógł, tylko biedak nie może sie zabrać aby taki sobie kupić
pozdrawiam
Też miałem takie gwizdanie (efekt turbo ), czym większe obroty tym głośniej gwiżdżę. U mnie pomógł filtr masy (chyba tak to sie nazywa) zakładany na rca. Jest tego pełno na allegro.
Zakładaliśmy go też u bikusa i jemu też pomógł, tylko biedak nie może sie zabrać aby taki sobie kupić
pozdrawiam
- Od: 2 lut 2008, 17:46
- Posty: 64
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 323F 96r 1,8 & Saab 9-3 1,9 TID
japan napisał(a):a jak się go montuje
http://www.allegro.pl/item378864349_hur ... macn_.html
Ja zamontowałem cos takiego. Podpoiłem go z tyłu do radia do wejść rca i do kabli które idą do wzmacniacza.
Jego montaż jest prosty jak budowa cepa. Na pewno sobie poradzisz.
japan napisał(a):i są rózne parametry,czy byle co wystarczy kupić
Chyba nie ma żadnych parametrów. Przynajmniej nie spotkałem się.
pozdrawiam
- Od: 2 lut 2008, 17:46
- Posty: 64
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 323F 96r 1,8 & Saab 9-3 1,9 TID
raczej nie martwie się o to czy sobie poradzę poprostu ciekawy jestem,bo jedną madzie już nagłaśniałem i nigdy nie spotkałem się z takim efektem...mam nadzieję,że można też podpiąć go przed wzmacniaczem,a nie tylko za radiem,bo za radiem mam bardzo mało miejsca,a jest tam już z 1,5 km przewodów
- Od: 31 mar 2006, 19:28
- Posty: 136
- Skąd: Wrocław
- Auto: 121 1.3 16V '91r.
japan napisał(a):czy mówisz,że to rozwiąże moj problem?
U mnie były takie same objawy i pomogło, tak więc sadze że u ciebie tez powinno. Ale nic nie można powiedzieć na 100% póki sie nie sprawdzi. Najlepiej jakbyś mógł od kogoś pożyczyć i podłączyć na chwile. Wtedy byś miał 100% pewności.
pozdrawiam
- Od: 2 lut 2008, 17:46
- Posty: 64
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 323F 96r 1,8 & Saab 9-3 1,9 TID
melkhior ma racje taki filtr zniwelowal u mniego wszelkie zaklucenia i u mnie rowniez tylko jak wspomnial nie moge sie zabrac zeby kliknac "kup teraz" na allegro a kosz jest niewielki bo z przysylka cos ponad 20zl
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje