Anteny – naprawa, wymiana, zakup
albo urwał ci sie pasek albo poprostu ślizga się na trybie silnika.
Jeśli jest urwany słychać jak silnik się kręci bezszelestnie
Jeśli się ślizga na zębatce to powinieneś słyszeć takie charakterystyczne skrobanie
W obu przypadkach trzeba rozkręcić i jeśli pasek cały to można popróbować coś podkleić na rolkę prowadzącą (efekt krótkotrwały) lub najlepiej dotoczyć drugą minimalnie większą.
Jeśli jest urwany słychać jak silnik się kręci bezszelestnie
Jeśli się ślizga na zębatce to powinieneś słyszeć takie charakterystyczne skrobanie
W obu przypadkach trzeba rozkręcić i jeśli pasek cały to można popróbować coś podkleić na rolkę prowadzącą (efekt krótkotrwały) lub najlepiej dotoczyć drugą minimalnie większą.
taśmy zwykle są identyczne we wszystkich antenach, nawet tych z tesco. Różnią się długością. Kup i zmień
Samej taśmy nie kupisz
Samej taśmy nie kupisz
Mam jeszcze jedno pytanko czy ta antena bedzie pasowała na miejsce orginalnej?
http://www.allegro.pl/item118533988_ant ... _cena.html

- Od: 9 sie 2006, 18:26
- Posty: 5
- Skąd: Siedlce
- Auto: Mazda626 2.0 16v DOHC 1994r
tak przy okazji w mojej madzi antena jest zdeformowana po prostu trzeba ja wymienic, nie zagladalem tam, ale zastanawia mnie czy aby ona nie powinna sie wysuwac automatycznie?
Lub jezeli jest manualna to czy ma ktos pomysl jaki automat tam pasuje?
a co do anten rekinkow znalazlem
cos takiego
Zaczełem przegladac strony i aukcje, wyglada na to ze tylko manual pasuje ... (??) szkoda
Lub jezeli jest manualna to czy ma ktos pomysl jaki automat tam pasuje?
a co do anten rekinkow znalazlem

Zaczełem przegladac strony i aukcje, wyglada na to ze tylko manual pasuje ... (??) szkoda
- Od: 15 cze 2006, 13:35
- Posty: 137
- Skąd: LONDYN
- Auto: MX-3 1,6
wszystko da się dopasować. Odrazu nie podejdzie, bo masz inne mocowania i kostkę, sam musisz wszystko spasować, ale w miejsce orginalnej wejdzie, bo maja podobne rozmiary i obudowy
jak idzie do połowy to znaczy że się klinuje. Antena działa na zasadzie czujnika przeciążeniowego. Jak np. Przytrzymasz ręką przy wysuwaniu to się zatrzyma
Więc najpierw nasmaruj oliwą do maszyn (takich do szycia) jeśli nie pomoże to poproś kogoś aby włączył radio, a ty delikatnie ciągnij za antenę jak będzie sie wysuwać – tylko nie na siłe bo urwiesz coś
. Jak uda się wysunąć to obejrzyj czy nie jest krzywa. Jeśli nie wysuniesz jej to niestety zostaje rozebranie, bo może coś się przycinać (podwinięty pasek, złamany itp)
Więc najpierw nasmaruj oliwą do maszyn (takich do szycia) jeśli nie pomoże to poproś kogoś aby włączył radio, a ty delikatnie ciągnij za antenę jak będzie sie wysuwać – tylko nie na siłe bo urwiesz coś

też mi nowina
nie ma to jak darmówka
musze przeżucić na normalny serwer, ale jekoś czasu i chęci brak

nie ma to jak darmówka
musze przeżucić na normalny serwer, ale jekoś czasu i chęci brak

Witam
Niestety jestem zmuszony do kupna nowej antenki, bo moja mazda w momencie kupna miała antenkę urwaną – podobno właściciel wjechał do myjni słuchając radja
Tak czy inaczej znalazłem na Allegro automatyczne anteny za 60-70zł, ale widziałem gdzieś też za 200zł – i tu moje pytanie, czy takie coś z Allegro za 60-70zł jest coś warte, czy może lepiej kupić jakąś ręcznie wysuwaną albo w ogóle jakiś krótki bacik na stałe?
Z góry dzięki i pozdrawiam
Niestety jestem zmuszony do kupna nowej antenki, bo moja mazda w momencie kupna miała antenkę urwaną – podobno właściciel wjechał do myjni słuchając radja
Tak czy inaczej znalazłem na Allegro automatyczne anteny za 60-70zł, ale widziałem gdzieś też za 200zł – i tu moje pytanie, czy takie coś z Allegro za 60-70zł jest coś warte, czy może lepiej kupić jakąś ręcznie wysuwaną albo w ogóle jakiś krótki bacik na stałe?
Z góry dzięki i pozdrawiam
- Od: 10 paź 2006, 18:42
- Posty: 117
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 323f 1.5 1996
Mam wielką prośbę – czy ktoś mógłby mi napisać jak dobrać się do anteny w 323f BA 96 (antena automat w błotniku). Zdaję sobie sprawę z tego, ze to prawdopodobnie żadna filozofia, i że pewnie część z Was już tarza się ze śmiechu
ale po prostu nie chcę niczego schrzanić.
Z góry dzięki i pozdrawiam.
Z góry dzięki i pozdrawiam.
- Od: 10 paź 2006, 18:42
- Posty: 117
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 323f 1.5 1996
Witam wszystkich
Przeczytałam chyba wszystko ale nie ma nic na temat głośnej pracy anteny w 323f ba.Powiedzcie mi czy to słychć bardzo( bo umnie jest dosyć glośno) i czy powinna się chować cała do środka. W innych markach jak się chowa to zostaje na wierzchu ta końcóweczka, a u mnie wchodzi wszystko do środka . Czy tak ma być ? a jeżeli nie to co z tym zrobić?
Pozdrawiam
Przeczytałam chyba wszystko ale nie ma nic na temat głośnej pracy anteny w 323f ba.Powiedzcie mi czy to słychć bardzo( bo umnie jest dosyć glośno) i czy powinna się chować cała do środka. W innych markach jak się chowa to zostaje na wierzchu ta końcóweczka, a u mnie wchodzi wszystko do środka . Czy tak ma być ? a jeżeli nie to co z tym zrobić?
Pozdrawiam
- Od: 10 paź 2006, 16:01
- Posty: 32
- Skąd: Sieraków k/Izabelina
- Auto: Mazda 323f 1,5 1994 BA
Dorota napisał(a):Przeczytałam chyba wszystko ale nie ma nic na temat głośnej pracy anteny w 323f ba
Nie wiem jak to jest w 323, ale mysle ze mechanizm glosnej pracy anteny jest podobny:
– Musisz wlozyc kawalek jakiegos materialu, ktory bedzie tlumil drgania przenoszone przez uchwyt montazowy anteny na karoserie pojazdu – ja uzylem jakiejsc zwyklej drubej scierki od mycia naczyn i zanurzylem ja w jakims rzadkim oleju technicznym zeby nie zbierala wilgoci i zeby to nie zaczelo rdzewiec.
– Drugie – najwazniejsze – trzeba rozebrac antene i wyczyscic silnik z pylu weglowego z wycierajacych sie szczotek. Najwazniejsze sa okolice komutatora i sam komutator (trzeba zadbac, aby nie mial zwarc miedzy sekcjami). U mnie antena buczala chyba z rok az w koncu nie moglem jej ani wysunac ani wsunac. Poprostu zaraz po wlaczeniu natychmiast wylaczala sie. Po wyczyszczeniu antena chodzi duzo ciszej (chyba, ze Twoje uszkodzenie jest innej natury np. mechanicznej) i co najwazniejsze nie ma teraz zadnego problemu, ze koncowka anteny sie nie chowa. Czesto na forum byla opinia, ze jesli antena sie nie chowa nalezy czyscic bat, bo to wina brudu. Tez tak robilem przez ten rok i cos niby to pomagalo. Jednak po wyczyszczeniu silnika, przez nastepne 3 miesiace nie dotknalem anteny i zero problemow z obsluga. Teraz jak czyszcze to tylko dlatego, ze nieestetycznie wyglada a nie, ze dwa razy w tygodniu, bo sa jakies problemy.
Sprobuj zrobic to co napisalem i daj znac czy to Ci pomoglo.
Pzdr
SHY
Witam
Kupilem taka antene elektryczna uniwersalna:
http://allegro.pl/show_item.php?item=146315926
Kupilem ja dlatego bo udalo sie ja wylicytowac za 43zl, a normalnie kosztuje 70zl. Antena ktora mam teraz (oryginalna) jest zgnieciona i sie nie wysuwa, no i ma ulamane chyba dwie czesci od gory. W serwisie za wklad do niej chca 130zl i 120zl za wymiane. Dlatego wolalem kupic nowa uniwersalna, zwlaszcza ze trafila sie tania.
To jak? Bedzie pasowac? I jak ja zamontowac?? Bo probowalem dostac sie juz kiedys do anteny i nie za bardzo mi to szlo. Co trzeba zdjac zeby wymienic antene? Zderzak tylny i blotnik? Czy da sie jakos inaczej?
Pozdrawiam
Kupilem taka antene elektryczna uniwersalna:

Kupilem ja dlatego bo udalo sie ja wylicytowac za 43zl, a normalnie kosztuje 70zl. Antena ktora mam teraz (oryginalna) jest zgnieciona i sie nie wysuwa, no i ma ulamane chyba dwie czesci od gory. W serwisie za wklad do niej chca 130zl i 120zl za wymiane. Dlatego wolalem kupic nowa uniwersalna, zwlaszcza ze trafila sie tania.
To jak? Bedzie pasowac? I jak ja zamontowac?? Bo probowalem dostac sie juz kiedys do anteny i nie za bardzo mi to szlo. Co trzeba zdjac zeby wymienic antene? Zderzak tylny i blotnik? Czy da sie jakos inaczej?
Pozdrawiam
- Od: 2 gru 2006, 20:58
- Posty: 1393
- Skąd: Wa-wa/Puławy
- Auto: C63 AMG Kombi + Fiat Bravo Psst... + Combo
Ja miałem urwany maszt i też chciałem kupić uniwersalną, ale w końcu kupiłem oryginalną używkę za 140zł i jestem bardzo zadowolony – działa idealnie, no i z montażem nie było żadnego problemu. Jeśli nie ma teraz takiej na allegro, to popytaj ludzi, którzy sprzedają mazdy na części, może będą mieli.
Żeby dostać się do anteny musisz najpierw zdjąć ten plastik z tylnej ściany bagażnika (ta z zamkiem) – nie pamiętam, czy są tam jakieś zaślepki. Musisz to zdjąć, żeby się dostać do jednej z zaślepek plastiku, który zasłania antenę. Jest jeszcze jedna ukryta zaślepka, żeby się do niej dostać trzeba pochylić prawą część kanapy, no i musisz jeszcze odczepić te plastiki na narzędzia, a przynajmniej ich prawą część. Tego plastiku, za którym jest antena nie musisz całkiem wyciągać – wystarczy odgiąć. Żeby wyjąć zaślepkę musisz najpierw podważyć np nożem jej środkową część, wyciągnąć (nie koniecznie całkiem) i dopiero wtedy wyjdzie zaślepka – to działa jak kołki rozporowe do ścian. Mam nadzieję, że w miarę jasno to opisałem, jeśli nie za bardzo, to sorry, ale pisze z pamięci i mogłem cos pokręcić
Acha, właśnie zauważyłem, że Ty masz trochę inny model, ale może i tak Ci się te moje wypociny przydadzą 
Żeby dostać się do anteny musisz najpierw zdjąć ten plastik z tylnej ściany bagażnika (ta z zamkiem) – nie pamiętam, czy są tam jakieś zaślepki. Musisz to zdjąć, żeby się dostać do jednej z zaślepek plastiku, który zasłania antenę. Jest jeszcze jedna ukryta zaślepka, żeby się do niej dostać trzeba pochylić prawą część kanapy, no i musisz jeszcze odczepić te plastiki na narzędzia, a przynajmniej ich prawą część. Tego plastiku, za którym jest antena nie musisz całkiem wyciągać – wystarczy odgiąć. Żeby wyjąć zaślepkę musisz najpierw podważyć np nożem jej środkową część, wyciągnąć (nie koniecznie całkiem) i dopiero wtedy wyjdzie zaślepka – to działa jak kołki rozporowe do ścian. Mam nadzieję, że w miarę jasno to opisałem, jeśli nie za bardzo, to sorry, ale pisze z pamięci i mogłem cos pokręcić
- Od: 10 paź 2006, 18:42
- Posty: 117
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 323f 1.5 1996
Założyłem identyczną antenę, tak więc będzie pasować, tylko:
– będziesz musiał się pobawić z wtyczką antenową, przeciąć nową i dolutować tą wtyczkę od starej, bo zamiast wtyczki będziesz miał gniazdo, czy tam na odwrót, już nie pamiętam
– przewody możesz na krótko połączyć bez kostki, ja do przewodów od nowej anteny dolutowałem goldpiny (lub kawałki drutu), i włożyłem je do oryginalnej kostki, a całość zakleiłem taśmą, zawsze łatwo zdemontować bez śladów
– trzeba sprawdzić czy gumowa podkładka będzie dobrze dociskana do karoserii, żeby woda nie zaciekała do środka (autopsja
)
I to by było chyba już wszystko.
– będziesz musiał się pobawić z wtyczką antenową, przeciąć nową i dolutować tą wtyczkę od starej, bo zamiast wtyczki będziesz miał gniazdo, czy tam na odwrót, już nie pamiętam
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
– przewody możesz na krótko połączyć bez kostki, ja do przewodów od nowej anteny dolutowałem goldpiny (lub kawałki drutu), i włożyłem je do oryginalnej kostki, a całość zakleiłem taśmą, zawsze łatwo zdemontować bez śladów
– trzeba sprawdzić czy gumowa podkładka będzie dobrze dociskana do karoserii, żeby woda nie zaciekała do środka (autopsja
I to by było chyba już wszystko.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje