[Mazda3/Mazda6] Przebudowa oryginalnej nawigacji.

Wszystko o modyfikacjach i budowie nagłośnień naszych aut.

Postprzez Dany83 » 20 wrz 2018, 20:35

xRafalx napisał(a):Dokładnie dlatego trzeba do masy podpiąć odpowiedni pin i tablet wtedy widzi, że jest naładowany w 100%.

Mógłbyś napisać o tym coś więcej?
Transformatorek jeden na kanał. Na uzwojenie pierwotne dajesz kanal lewy lub prawy z masą od strony tableta, na uzwojenie wtórne kanał prawy lub lewy z masą od strony odbiornika
Początkujący
 
Od: 12 wrz 2013, 06:45
Posty: 23 (1/1)
Auto: Mazda 6 GG MZR-CD, 2004 r., 121KM

Postprzez Libnos90 » 12 paź 2018, 19:46

Hej, Jak długie dałeś śruby do mocowania tabletu bo nie chce na wylot przewiercic?
Początkujący
 
Od: 12 paź 2018, 19:42
Posty: 1
Auto: Mazda 6 GG 2004 1.8 bezyna

Postprzez esbeks » 17 paź 2018, 02:07

Witam.
Tak jak inni postanowiłem również ja zamontować oryginalna navi do samochodu nie wyposażonego w nią, po czym wstawic tam tablet.
Jednak mam pewien problem. Po wpieciu się do instalacji która wstępnie nie była przygotowana pojawił się problem. Przycisk TILT w ogóle nie działa a co ważniejsze przycisk open/closed działa odwrotnie i nie do końca sprawnie. w jakiej pozycji by jej nie ustawić, to cały czas próbuje ja zamknąć. Dodatkowo na pełnym otwarciu obraz gaśnie a jak się zamknie to cały czas ekran świeci.

w linku podsyłam filmik. Jeśli wiecie lub domyślacie się co to może być, co może być źle podłączone to proszę o pomoc.
https://youtu.be/vwvPr4g2q0c
Początkujący
 
Od: 1 mar 2018, 16:41
Posty: 5
Auto: Mazda 6 2.0 121KM 2003r

Postprzez zetonee » 22 paź 2018, 15:03

Witam, ja wcisnąłem ekran 10" do schowka, przebudowałem go od podstaw zostawiłem tylko klapkę.
schowek otwiera się po przekręceniu kluczyka i zamyka po wyjęciu kluczyka, audio podłączyłem pod zmieniarkę.
Mój projekt, tablet 10" w górnym schowku jako stacja multimedialna, to pierwsza jego część :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 wrz 2017, 18:24
Posty: 9 (0/1)
Auto: Mazda 6 GY 2007r

Postprzez pawelsz » 29 paź 2018, 22:58

jak na razie [tiiit] robota i pomysł.
Czekam na resztę
Ja myślę nad zabudową 8"
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2009, 11:02
Posty: 150 (0/1)
Auto: Mazda 6 GG 2.0 D 136km Top Sport 2005

Postprzez AntonioKamil » 18 lis 2018, 21:04

Witam. Jestem kompletnym laikiem ale czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć albo narysować jak poprawnie podłączyć silniczek od windy do avt1623 i do gniazda zapalniczki 12v tak aby to wszystko sprawnie chodziło.
Początkujący
 
Od: 18 lis 2018, 20:59
Posty: 1
Auto: Mazda 6 2.0 benzyna

Postprzez xRafalx » 18 lis 2018, 23:21

Może Ci coś to pomoże. Chwilę temu to robiłem... https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... &start=760
& Marta
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Małopolski
 
Od: 25 kwi 2014, 10:37
Posty: 3499 (56/66)
Skąd: Niepołomice
Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08

Postprzez ahmed89 » 3 lut 2019, 19:29

Witam . Mam windę wraz z wyświetlaczem i klawiszami od wersji polift mazda też jest polifti2006 r i teraz moje pytanie . Czy wszystko będzie działać po podmiance wyświetlacza . Czy polift też trzeba przerabiać . Tablet jaki ma trafić Asus Nexus 7 , będzie pasować ? Czy do otwierania navi potrzebny nowy układ np taki timer z allegro ?
Początkujący
 
Od: 17 gru 2018, 19:26
Posty: 4

Postprzez ahmed89 » 17 lut 2019, 12:36

Pytanie mam. Posiadam nadpradowy wyłącznik DC. Avt , a dać żeby wolniej otwierało windę ? Pocentrjometr ?
Początkujący
 
Od: 17 gru 2018, 19:26
Posty: 4

Postprzez zetonee » 15 mar 2019, 15:47

Tak wygląda efekt końcowy mojego projektu tablet 10" w górnym schowku jako stacja multimedialna
Co o tym myślicie?
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 wrz 2017, 18:24
Posty: 9 (0/1)
Auto: Mazda 6 GY 2007r

Postprzez xRafalx » 2 wrz 2019, 13:50

Dany83 napisał(a):
xRafalx napisał(a):Dokładnie dlatego trzeba do masy podpiąć odpowiedni pin i tablet wtedy widzi, że jest naładowany w 100%.

Mógłbyś napisać o tym coś więcej?
Transformatorek jeden na kanał. Na uzwojenie pierwotne dajesz kanal lewy lub prawy z masą od strony tableta, na uzwojenie wtórne kanał prawy lub lewy z masą od strony odbiornika


Wykonałem to tak jak na filmiku z yt i tablet widzi 100% naładowania baterii.
Gdzie dostać taki transformatorek?
& Marta
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Małopolski
 
Od: 25 kwi 2014, 10:37
Posty: 3499 (56/66)
Skąd: Niepołomice
Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08

Postprzez Rostok23 » 11 lis 2019, 21:40

Witam
mam pytanie kupilem avt1623 ale jest jakas nowa wersja i nie wiem jak to wszytko teraz polaczyc
prosze o pomoc
Załączniki
navi.jpg
navi 2.jpg
navi3 .jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2012, 08:04
Posty: 88
Skąd: Szczawne
Auto: MAZDA 3 BK
Z6 1.6 benzyna
2004r .

Postprzez MazdaOwner » 11 lis 2019, 21:57

Chyba coś pomyliłeś. Na pierwszym zdjęciu masz nadmiarowy wyłącznik silnika prądu stałego, a na ostatnim najprawdopodobniej zasilacz stabilizowany. Nie widać oznaczeń elementu z radiatorem, ale na 99% jestem przekonany, że to zasilacz.
Układy różnią się tym, że wyłącznik nadmiarowy podpinasz do źródła prądu stałego z jednej strony, a z drugiej do silnika. W przypadku zasilacza z jednej strony wpinasz źródło prądu zmiennego (transformator), a z drugiej silnik.
Schemat podpięcia wyłącznika masz tu: https://serwis.avt.pl/manuals/AVT1623.pdf
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2008, 12:28
Posty: 47 (0/1)
Skąd: Małopolska
Auto: Była Mazda 626 GE 2.0L OHC 16V
Jest 323F BJ 1,5l 16V
Rozglądam się za 3-ką.

Postprzez Rostok23 » 12 lis 2019, 08:22

Chciał bym to zrobić jak kolega z forum paradox_1
Załączniki
file.jpeg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2012, 08:04
Posty: 88
Skąd: Szczawne
Auto: MAZDA 3 BK
Z6 1.6 benzyna
2004r .

Postprzez MazdaOwner » 12 lis 2019, 16:59

Kolega popełnił błąd. Zastosował stabilizator napięcia współpracujący z transformatorem, który dostarcza prąd zmienny. Na płytce wyraźnie widać 4 diody prostownicze. Podpiął to pod zasilanie zapalniczki, gdzie mamy prąd stały.
Rolą tego stabilizatora jest dostarczenie zasilania dla płytki wyłącznika nadprądowego.
Trzeba więc zmodyfikować podłączenie zasilania z gniazda zapalniczki. Najprościej jest wylutować diody prostownicze, i zasilanie z zapalniczki podlutować bezpośrednio do wyprowadzeń tego większego kondensatora. Plus z zapalniczki podlutować do plusa kondensatora, minus zapalniczki do minusa kondensatora. Po podlutowaniu sprawdź napięcie na wyjściu tej płytki.
Jeżeli napięcie jest właściwe, płytka będzie gotowa do podłączenia jej do tej drugiej.

Drugą płytkę łączysz tak:
Do złącza X1 podłączasz silniczek
Do złącza X2 podłączasz zasilanie z pierwszej płytki: minus do zacisku od strony regulatora, a plus do dwóch pozostałych zacisków.
Kabelki od przycisku OPEN lutujesz do wyprowadzeń złącza JP1 według rysunku, który masz w schemacie. Możesz też wylutować mikrowyłącznik i wlutować kabelki w jego miejsce, lub nie wylutowywać wyłącznika tylko podlutować kabelki do jego wyprowadzeń od strony druku.

UWAGA!
Ponieważ kolega, którego chcesz naśladować popełnił szkolny błąd, nie wiem na ile możesz zaufać jego pomysłowi. Napiszę inaczej, pomysł jest niezły, gorzej z wykonaniem, które świadczy o braku wiedzy na elementarnym poziomie. Opis połączeń, który zamieściłem wyżej jest odzwierciedleniem połączeń wykonanych przez kolegę, na którym się wzorujesz.
Nie wiem jakie napięcie dostarcza zastosowany przez kolegę stabilizator zasilania. Domyślam się, że takie, które będzie w stanie zasilać silnik, więc pewnie 12V. Płytka wyłącznika nadprądowego wymaga dwóch zasilań – jednego 5V do zasilania samej płytki (+5V) oraz drugiego od 5 do 12V (VM) do zasilania silnika. W pomyśle kolegi zaciski VM oraz +5V są zwarte. Jeżeli zastosowany przez niego zasilacz daje na wyjściu 12V, istnieje ryzyko uszkodzenia układu wyłącznika nadprądowego. Jeżeli zasilacz daje napięcie 5V, może ono być za niskie do właściwego zasilania silniczka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2008, 12:28
Posty: 47 (0/1)
Skąd: Małopolska
Auto: Była Mazda 626 GE 2.0L OHC 16V
Jest 323F BJ 1,5l 16V
Rozglądam się za 3-ką.

Postprzez ezg_siwy » 8 sty 2020, 15:07

I ja wyrzeźbiłem swoją navigację. Zrobiłem wszystko według tego opisu: https://www.rx8ownersclub.co.uk/forum/v ... 30&t=48360

Sterowanie zostawiłem fabryczne, po prostu zlikwidowałem oryginalny ekran. W środku jest wystarczająco dużo miejsca, by do plecków tabletu przykleić ładowarkę indukcyjną (i tym samym mieć wolny port USB) oraz zmieścić płytkę z fabrycznego zestawu, na której znajdują się rzeczy sterujące otwieraniem. Prosto i wygodnie.

Moje oczekiwania co do tego zestawu nie są wygórowane – mają działać mapy i muzyka/yt.
Jedyne problem na jakie napotkałem, to rozkalibrowanie silniczka sterującego otwieraniem. Zresetowałem go według tego poradnika: https://www.rx8club.com/series-i-interi ... sm-169627/

Drugi problem, to fakt, że przy dłuższym postoju bateria tabletu nie wytrzymuje, by go podtrzymać i tablet się wyłącza. Zamknięty w obudowie tablet oczywiście ciężko włączyć – planuję to zrobić montując sobie odpowiedni włącznik na micro-usb korzystając z usb-otg. Wystarczy wlutować rezystor między 2 linie i tablet powinien się włączyć.

Kolejny problem – docelowo chciałbym się pozbyć w ogóle baterii i ogarnąć bootowanie tabletu ad hoc, przy starcie fury. Czy ktoś może doradzić jak to rozwiązać? Ori oprogramowanie nexusa startuje dość długo.

Poza tym jestem zadowolony z tego co urzeźbiłem, szczególnie, że kosztowało to mniej niż chińczyki zastępujące oryginalne radio oraz ekran nawigacji znajduje się w przyjemniejszym dla wzroku miejscu – dla mnie to totalnie dyskwalifikuje chińskie zamienniki.
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2014, 10:58
Posty: 762
Skąd: Zgierz / Warszawa
Auto: Mazda 3 Kintaro
Mazda MX-5

Postprzez Mr_Bartek » 8 sty 2020, 15:14

Możesz wpisać komendę by rozładowany uruchamiał się do systemu po wykryciu ładowania. Wystarczy w trybie fastboot wpisać:
Kod: Zaznacz cały
fastboot oem off-mode-charge 0
Yesterday is history. Today is a gift. Tomorrow is a mystery.
Avatar użytkownika
Koordynator Forum
Koordynator Witryny
 
Od: 7 kwi 2014, 12:44
Posty: 2756 (106/150)
Skąd: Poznań
Auto: Jest: Grey Fūjin
Było: Mazda6 Tamura '07

Postprzez ezg_siwy » 10 sty 2020, 13:38

Dzięki Mr_Bartek – do tego doszedłem. Problemem w tym przypadku może być boot loop – kiedy bateria będzie za słaba, by go podtrzymać przy włączaniu i się znowu wyłączy.
Dlatego chcę w ogóle olać baterię, wyjąć ją i puścić zasilanie na stałe. Nie sądzę by tablet był w stanie rozładować akumulator w przeciągu kilku dni (a co mniej więcej kilka dni jeżdżę autem) – ma za mały pobór prądu w trybie uśpienia.
To rozwiąże problemy z ładowaniem i z ewentualnym zapłonem baterii – bo tego też się trochę obawiam.
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2014, 10:58
Posty: 762
Skąd: Zgierz / Warszawa
Auto: Mazda 3 Kintaro
Mazda MX-5

Postprzez Sebek0801 » 16 sty 2020, 23:06

Czy mógłbym kogoś poprosić o zbudowanie schematu do mojej nawigacji ponieważ cały wyświetlacz zdjąłem i troche się zgubiłem a zostawiłem tylko silniczek i z niego wychodzi 5 kabli i 2 przyciski po 3 kable jak to zasilić żeby wszystko ładnie działało, możliwa zapłata .
Początkujący
 
Od: 14 gru 2019, 19:05
Posty: 2
Auto: Mazda 3 silnik 1.6 benzyna rok 2003

Postprzez ezg_siwy » 22 sty 2020, 09:05

A masz jeszcze pozostałe graty? Czy popsułeś/wyrzuciłeś? Najprościej jest zostawić fabryczną płytkę – wtedy masz wszystko pięknie sterowane za jej pomocą. Podłączenie fabrycznych bebechów robisz według schematu z linka, który dałem.
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2014, 10:58
Posty: 762
Skąd: Zgierz / Warszawa
Auto: Mazda 3 Kintaro
Mazda MX-5

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje