Witam.
Mam taki problem: kiedy slucham radia na wylaczonym silniku, niewazne czy FM czy CD wszystko jest pieknie tak jak powinno byc, ale problem pojawia sie tuz po odpaleniu samochodu. Wtedy zaczynaja mi sie pojawiac jakies dziwne trzaski w glosnikach. Strasznie mnie to denerwuje i nie wiem co z tym zrobic? Czy ktos moze mi powiedziec czemu sa takie trzaski i jak sie tego pozbyc?
Trzaski w głośnikach
Strona 1 z 1
Jeżeli masz silnik parowy i palisz drewnem to musi być trzask palonego drewna
A tak na poważnie to pewnie są to zakłócenia przy czym zakłucenia raczej nie objawiają się "trzaskaniem". Trzaskanie często świadczy o spalonych końcówkach mocy. Sprawdź czy kable głośnikowe nie lecą obok kabla zasilania albo jeśli masz wzmacniacz to czy koło "interconnecta" nie leci jakiś duży prąd. Wszystko wskazuje na jakieś zakłucenia. A może nie "trzaski" tylko "cykanie"? wtedy słyszysz swój aparat zapłonowy
A tak na poważnie to pewnie są to zakłócenia przy czym zakłucenia raczej nie objawiają się "trzaskaniem". Trzaskanie często świadczy o spalonych końcówkach mocy. Sprawdź czy kable głośnikowe nie lecą obok kabla zasilania albo jeśli masz wzmacniacz to czy koło "interconnecta" nie leci jakiś duży prąd. Wszystko wskazuje na jakieś zakłucenia. A może nie "trzaski" tylko "cykanie"? wtedy słyszysz swój aparat zapłonowy

- Od: 24 cze 2006, 19:18
- Posty: 95
- Skąd: Śląsk
- Auto: Mazda 323F BA 98' 1,5l
OsMax napisał(a):Trzaskanie często świadczy o spalonych końcówkach mocy
eee serio? zawsze myslalem, ze spalona koncowka mocy po prostu nie gra...
misiu: masz wzmacniacz, czy glosniki podpięte pod samo radio?
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
Xionc napisał(a):eee serio? zawsze myslalem, ze spalona koncowka mocy po prostu nie gra...
No i widzisz mylisz sie często jest to pierwszy objaw jej awarii. Do pewnego poziomu gra ok a gdy potrzebne jest więcej mocy zaczyna "trzaskać". Spalona końcówka to nie znaczy że nie gra wogóle poprostu nie jest sprawna.
Czasem można to pomylić z niesprawnym potencjometrem.

- Od: 24 cze 2006, 19:18
- Posty: 95
- Skąd: Śląsk
- Auto: Mazda 323F BA 98' 1,5l
to trzaskanie jest tylko przy wlaczonym silniku i pojawia sie tylko gdy silnik jest na obrotach w granicach do 2000 a powyzej juz zaczyna byc ok. Nie ma znaczenia czy wzmacniacz jest podlaczony czy nie, zarowno z glosnikow podlaczonych bezposrednio do radia jak i tych podpietych pod wzmacniacz sa te trzaski
- Od: 12 paź 2005, 17:14
- Posty: 16
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 323F 1,6 16V '92r. + gaz
misiu napisał(a):Nie ma znaczenia czy wzmacniacz jest podlaczony czy nie, zarowno z glosnikow podlaczonych bezposrednio do radia jak i tych podpietych pod wzmacniacz sa te trzaski
A ja ostatnio mialem radio kolegi Dizziego, ktore było wlasnie w taki sposob uszkodzone (masa gdzies na chinchach sie przerwała) i wycie było tylko na wzmacniaczu.
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
Dizzy oddał na gwaracnji i naprawili. Ale zanim stwierdzilismy ze to radio to było 2 godziny podłączania, kombinowania, tak, siak, bezpośrednio do wzmaka, łączenie masy itp. A nie puściłeś sobie sygnałówki lewym progiem?
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
Morder, moze byś pare rzeczy. Szukając usterki u Dizziego wyciagnelismy na zewnatrz caly sprzet prawie i laczylismy na krotko. Ale u Ciebie to moze być gdzies zwarcie... masz podpięte wszystkie glośniki pod wzmacniacz? Jak tak, to odepnik ten kawałek kostki ISO z 8 kablami (wszystkie glosniki). Moze sie gdzies zwarcie robi... ciezko stwierdzic na odleglosc.
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
Jeśli wywla protect to na bank zwarcie: przetarty kebelek, zacięta izolacja o blachę itp. sprawdż połączenia czasem pojedynczy włosek z linki przy złączkach może robić niezły syf, a w sumie ledwie go widać.
Kiedyś Mazda 626GE1.8 1994 gaz SEQ24
Teraz Toyota Camry 2,4L 2002r
Teraz Toyota Camry 2,4L 2002r
- Od: 14 kwi 2006, 13:20
- Posty: 818
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 626GE1.8 1994 gaz SEQ24
Toyota Camry 2002r. 2.4L
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje