[Mazda3/Mazda6] Przebudowa oryginalnej nawigacji.

Wszystko o modyfikacjach i budowie nagłośnień naszych aut.

Postprzez em_dzej » 10 maja 2015, 18:16

No to nie podłączaj tabletka do aux. Radio gra sobie a tablet gada sobie przecież głośniki ma inaczej nie zrobisz Czy źle myślę

Tapniete z Jeziowego HTC
Obrazek
MACIEK
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2013, 11:27
Posty: 2259 (88/29)
Skąd: SZY
Auto: Mazda 6 GY RF-7J '07 GEJSZA by em_dzej

Postprzez xRafalx » 10 maja 2015, 18:49

Wydaje mi się, że ten efekt jest nie do osiągnięcia... Jedyne co byś mógł zrobić to wlutować się w końcówkę radia i wtedy dźwięk z tableta by się nakładał na fm, a to nie jest oczekiwany efekt. A nie możesz po prostu słuchać radia przez tablet? I wtedy masz temat z głowy bo android sam wycisza sobie dźwięk w zależności od priorytetu komunikatu :)
& Marta
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Małopolski
 
Od: 25 kwi 2014, 11:37
Posty: 3600 (51/69)
Skąd: Niepołomice
Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08

Postprzez widmo82 » 10 maja 2015, 19:41

W mojej ocenie, dzwiek komunikatów z tableta jest zbyt cichy. Słuchać radia przez tablet tzn przez internet? Niestety nie trawię buforowania i przełączanie stacji niewygodne.
Nie chce ingerować w radio, gdyby coś poszło nie tak, ciężko dokupić takie radio z końca serii. Chyba jednak kupie jakiś zewnętrzny głośnik zasilany z USB.
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez em_dzej » 10 maja 2015, 20:56

widmo82 napisał(a):dzwiek komunikatów z tableta jest zbyt cichy

No ale co tam masz za informacje , słyszysz że coś gada rzucasz okiem i widzisz na nawi że za 300m skręt w lewo, ja to mam czasami wyciszone i tylko gwizdek na fotoradar :] . Słysze "Gwizd" zwalniam i tyle.
Obrazek
MACIEK
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2013, 11:27
Posty: 2259 (88/29)
Skąd: SZY
Auto: Mazda 6 GY RF-7J '07 GEJSZA by em_dzej

Postprzez widmo82 » 10 maja 2015, 21:30

em_dzej wybacz, ale nie będę dyskutował na temat jak komu i dlaczego wygodniej korzystać z radia czy nawigacji i nie zamierzam nikogo uświadamiać o swojej racji. Szukam rozwiązania swojego zamysłu na pewien sposób działania.
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez plbubu » 11 maja 2015, 17:14

To tak jak chcesz to się niestety nie da.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 18:51
Posty: 133 (1/1)
Skąd: Niemcy-Nersingen / Tarnów
Auto: 6 2.0 147KM 2007r PB+LPG

Postprzez em_dzej » 11 maja 2015, 22:17

widmo82 napisał(a):em_dzej wybacz


Dobra co mi tam wybaczam ;)

Wiem że każdy chce mieć to i owo w swoim dupowozie ,jednak takie rzeczy tylko w ERZE
Badź też w furce klasę wyższej i 5 lat młodszej.

Jak niby na chłopski rozum chciałbys to osiagnac swoimi domowymi sposobami <co?>

Możesz owszem przeszczepić cały środek konsoli tak żeby radio ,Navi i Blut były w jednym urządzeniu i wtedy komunikaty beda Ci może wyciszały radio , a na pewno jak ktoś do Ciebie bedzie dzwonił , a sparujesz sobie fona z BT to bedzie ściszało .
CZEGO CI ŻYCZĘ
Obrazek
MACIEK
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2013, 11:27
Posty: 2259 (88/29)
Skąd: SZY
Auto: Mazda 6 GY RF-7J '07 GEJSZA by em_dzej

Postprzez renekm » 16 maja 2015, 00:21

Witam

Po skompletowaniu odpowiednich elementów (najgorzej było ze schowkiem z windą, miesięczne polowanie na allegro, wreszcie wpadła za 150 zł), zabrałem się w końcu za składanie układanki. Do zamykania i otwierania windy posłużył kit AVT (nad prądowy wyłącznik). Do zasilania tegoż wyłącznika i silniczka zastosowałem układ zasilacza oparty o scalak LM350T. Jest to układzik z możliwością regulacji napięcia i wydajnością max 3A. Czemu nie zastosowałem 7805 ? A dlatego, że ma za małą wydajność prądową i się strasznie grzeje.

Mój Nexus 7 ma padniętą baterię (trzyma parę godzin), dlatego przyjąłem kila związanych z tą sytuacją założeń. Otóż najpierw rozebrałem starą baterię i wyjąłem z niej układ odpowiadający za ładowanie i kontrolę stanu baterii. Zamiast starej baterii podłączyłem do układu sterującego ogniwo z telefonu nokia, napięcie również 3,7V. Należy pamiętać, że przed podłączeniem ogniwa trzeba rozebrać baterię i usunąć układ sterujący (podpiąć samo ogniwo pod układzik wyjęty z baterii tabletu).

Oczywiście to rozwiązanie tymczasowe i chciałem sprawdzić na ile mi się uda coś pokombinować z baterią, teraz wiem, że zamiast dawać 200 zł za zamiennik oryginalnej baterii do Nexusa 7, mogę na allegro kupić jakieś ogniwo lub baterię 3,7V. Takie o pojemności 4000mA są już nawet po około 50 zł. Myślę jednak, że skończy się na trzech akumulatorkach Ni-Cd lub polimerowo-niklowych, spiętych szeregowo. Do samego podtrzymania tabletu, wydaje mi się, że starczy 2000mAh.

Następny temat to lokalizacja baterii. Uważam, że to bardzo zły pomysł aby trzymać je w takim miejscu (schowek, w tablecie). Takie ogniwa nie są przystosowane do pracy w tak wysokich temperaturach jakie panują na górnej części deski rozdzielczej w lecie. Stąd takie sytuacje jak ktoś wkleił (spuchnięta bateria). O pożar nie trudno w takiej sytuacji. Dlatego w mojej instalacji bateria będzie się znajdować w takim miejscu w samochodzie gdzie będzie do niej lepszy dostęp i nie będzie aż tak narażona na wysokie (ekstremalne temperatury).

Ładowanie baterii. W przedbiegach odrzucam wszelkie impulsowe ładowarki samochodowe. Impulsowy zasilacz to zło. Większość z nich jest wykonana niedbale i wprowadza ogromne zakłócenia. Później ludzie drapią się po głowie czemu słychać zakłócenia w samochodowym audio jak mamy włączoną muzykę np. z telefonu, który jednocześnie ładujemy. Dlatego wybór padł drugi raz na LM350T. Jego zaleta to duży prąd (3A) oraz możliwość regulacji napięcia. Czemu tak się na to uparłem? A no dlatego, że większość ładowarek samochodowych daje napięcie równe 5V co jest niestety za mało gdy korzystamy z tabletu z włączonym Wifi, GPS, Bluetooth. Na swoim zasilaczu ustawię napięcie około 5,4V, które spadając po obciążeniu będzie i tak takiej wartości żeby mogło doładowywać baterię. Dodatkowo układzik pomimo spadku napięcia wejściowego (rozruch silnika), oczywiście do pewnego minimum, cały czas utrzymuje napięcie wyjściowe ustawione mu przez potencjometr regulacyjny. Tego właśnie nie można powiedzieć o 7805 (sprawdziłem to kiedyś podczas instalacji dekodera dvb-t w moim drugim aucie).

Zasilacz będzie umiejscowiony za schowkiem pasażera. W to miejsce również zostanie doprowadzony kabel USB do którego można będzie podłączyć Hub USB (kilka urządzeń na raz).

Moim zamierzeniem jest żeby w okolicach tabletu (schowek z windą) było zamontowane jak najmniej urządzeń (układów), które mogą ulec awarii (konieczność rozbierania konsoli, radia), więc zostaje tam tylko wyłącznik nad prądowy i sam tablet a wszystkie przewody schodzą się w okolice za schowkiem pasażera gdzie dostęp jest dużo szybszy. Zasilanie wszystkiego "po zapalniczce", przycisk "open" w wyswietlaczu pod nawigacją otwiera schowek (podpiety do wylacznika nad pradowego), przycisk TILT podpięty do tabletu (włącza i wyłącza ekran).

Zdecydowałem aby nie otwierać windy automatycznie po przekręceniu kluczyka ani jej nie chować po wyłączeniu auta. Po prostu przemyślałem to i byłoby to denerwujące dla mnie. Chyba żeby kiedyś dorobić do tego jakąś lepszą automatykę :–)

Pierwsze testy otwierania i zamykania windy już za mną. Trochę mi dało w kość lutowanie smd ale cienki grot i ogień. Wszystko działa tylko mam pytanie do osób, które mają zamontowany ów wyłącznik do swojej windy w mazdzie. A mianowicie, czy normalnym jest, że między każdym otwarciem a zamknięciem windy jest około 20 sekund przerwy ? U mnie jest tak, że po zamknięciu lub otwarciu windy muszę poczekać te 18-20 sekund bo przyciskanie przycisku nic nie daje. Dopiero po usłyszeniu "cyknięcia" styków przekaźnika można znów otworzyć lub zamknąć schowek z tabletem. I tak za każdym razem, zawsze jest ta zwłoka. Zastanawiam się czy to jest normalne a jak tak to czy istnieje możliwość zmiany tego czasu ?
Początkujący
 
Od: 6 kwi 2015, 11:27
Posty: 9
Auto: Mazda 6 Hatchback
Diesel 121KM 2002

Postprzez t34567 » 18 maja 2015, 14:36

Może masz źle zrobiony układ AVT? U mnie nic nie trzeba czekać między zamknięciem/otwarciem. Reaguje natychmiast na przycisk.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2013, 00:04
Posty: 324 (1/6)
Skąd: Stary Sącz
Auto: Mazda 6 Sedan 2.0 Pb 2006 147KM STAG 300 Premium/Hana/ACR01

Postprzez renekm » 18 maja 2015, 19:56

Wszystko ok złożone. Jeśli komuś ruszyło od razu to miał niezwykłe szczęście. Dzisiaj doszedłem do tego czemu ja miałem przerwę 20 sekund. A to dlatego, że najpierw trzeba wyregulować układ potencjometrem montażowym. Najlepiej skręcić go do zera i stopniowo zwiększać wartość aż do momentu aż winda otworzy się lub zamknie do końca i usłyszymy charakterystyczne cykniecie przekaźnika. Wartość rezystancji potencjometru jest porównywana z tą na silniku, przy obciążeniu się zwiększa a najgwałtowniej w momencie zamknięcia lub otwarcia (zablokowanie silnika). Jeśli rezystancja na potencjometrze jest wyższa niż na silniku po zablokowaniu to wtedy napięcie jest podawane domyślnie przez 20 sekund i stad ta zwłoka. Ja mialem pecha, że potencjometr był ustawiony w pozycji środkowej. Jak dziś doszedłem do sedna sprawy to najpierw zjechałem do zera i powoli odkrecalem. Na poczatku mialem efekt taki, że winda zatrzymywała się w połowie, później w końcu doszedłem do momentu gdzie otwierała się maksymalnie (lub zamykała) i następowało od razu cyknięcie czyli odłączenie napięcia. Oczywiście natychmiastowe przyciśnięcie przycisku powodowało nie czekanie ale ruch w drugą stroną. Niby taka pierdoła ale nikt nie potrafił mi pomóc a pisałem nawet na elektrodzie. Reasumując osoby którym od razu zadziałało miały to szczęście, że nastawy potencjometra były ok, lub kupiły układ uruchomiony (choć silniki mają różne rezystancje).
Początkujący
 
Od: 6 kwi 2015, 11:27
Posty: 9
Auto: Mazda 6 Hatchback
Diesel 121KM 2002

Postprzez berater » 12 cze 2015, 08:58

Witam wszystkich. Jestem tu nowy.
Z podziwem obserwuję Wasze dokonania przy przeróbce nawigacji.
Kupiłem na allegro tę:

http://allegro.pl/show_item.php?item=5423809604

Mam utrudnione zadanie, bo będę ją montował w innej marce niż Mazda.
O ile z montażem i dopasowaniem mechanicznym jakoś sobie poradzę, to z elektroniki jestem kompletna noga <glupek2>.
Dlatego poszukuję osoby, która ma już za sobą udane boje z tym modem, żeby pomogła mi (oczywiście nie za free :)) przygotować wszystkie elementy elektroniczne, polutować płytki, jednym słowem przygotować gotowca.
Najlepiej z mazowieckiego, ale nie koniecznie. Ja jestem z Piaseczna k/W-wy.
Gdyby ktoś chciał pomóc, proszę o kontakt na PW lub berater@wp.pl
Liczę na Was.
berater
 

Postprzez ploder412 » 16 lip 2015, 18:18

Witam panowie mam mały problem rozebrałem cała konsole ,dobrałem sie do navi i chcem ja wymienic na tablet ale jest problem bo otwieranie tej klapki od nawigacji jest podłaczone pod ten ekran i teraz pytanie jak zrobic zeby sie otwierało po włozeniu tableta jak podać prąd do tego silniczka? bo na forum tego nie widziałem ,moge dodac zdjecia jak bedo potrzebne z góry dzieki
ploder412
 

Postprzez Greg88 » 4 sie 2015, 11:13

A nie lepiej zostawić wewnątrz bebechy obsługujące otwieranie/zamykanie (ewentualnie "przenieść" w inne miejsce) robiąc miejsce na tablet? Podłączenie guzika pod silniczek na "barana" nic nie da.
Avatar użytkownika
 
Od: 25 mar 2015, 09:23
Posty: 283 (16/9)
Skąd: Częstochowa
Auto: Mazda 6 GG 2002 2.3 MZR 166 KM

Postprzez Dany83 » 11 sie 2015, 14:15

Witam,
To i ja się pochwalę moją implementacją tabletu jako nawigacji. Jako że nie miałem oryginalnej navi, kupiłem na allegro windę za ok 300zl (niestety nie dostałem blachy pod navi, a raczej nie ma szans wyhaczyć osobno). Wymontowałem z niej ekran oraz sterownik, ale zostawiłem silniczek. W miejsce wyświetlacza wstawiłem tablet Samsung Galaxy TAB 2 7" GSM. Do mojego Taba wgrałem nowy ROM – CM11, oraz pozbyłem się baterii (w lecie temperatury pod deską mogą być kosmiczne). Następnie podłączyłem styki od baterii na płycie tabletu bezpośrednio pod zasilanie 4V. Konieczne jest w tym przypadku zwarcie linii sense i masy rezystorem, w celu symulacji temperatury baterii. Po uruchomieniu tabletu poziom baterii wskazywał ok. 80%, niestety pomimo iż dostarczałem stałe napięcie – poziom naładowania spadał sukcesywnie. Okazało się, że tak po prostu działają smartfony/tablety – wbudowany chip mierzy napięcie podczas inicjacji, z tego oblicza początkowy stan naładowania, następnie dekrementuje poziom naładowania w tempie zależnym od aktualnego obciążenia systemu, aż dojdzie do 0%. Wtedy Android się wyłącza i nie pomoże ponownie jego włączenie – należy zresetować chip poprzez kompletne odcięcie zasilania lub podłączyć ładowarkę. Na szczęście znalazłem programik, który blokuje system przed wyłączeniem gdy mamy niski poziom baterii:).
Jako zasilanie tabletu użyłem stabilizatora na LM2596S. Jest on na stałe podpięty pod akumulator i gotowy do pracy, nie ma problemu z rozładowywaniem, ponieważ tablet w trybie uśpienia pobiera jakieś 7mA. Jako trigger do wybudzenia/uśpienia tabletu służy aplikacja Tasker wykrywająca orientacje położenia.
Do sterowania silniczka zaprzęgłem gotowy zestawik na L298N.
Sterownik jest kontrolowany przez Arduino Nano tak, że gdy wykryje sygnał stacyjki – otwiera windę, a jak wykryje zanik – to zamyka windę. Ponadto wykrywa stany przycisków OPEN/CLOSE oraz TILT. Funkcja TILT przymyka windę o niewielki kąt w cyklu 3 kroków. Ostatni poziom otwarcia windy jest zapamiętany i odtwarzany, a jeśli była manualnie zamknięta – to nie otwiera jej po ponownym wykryciu stacyjki.
Do dźwięku dokupiłem moduł AUX za 70zł na allegro i połączyłem przez kabel mini-jack.
Wszystkie układy przymocowałem do plastikowej podstawki, którą przykręciłem w miejsce starego sterownika:
Obrazek
Obrazek
A to efekt finalny:
Początkujący
 
Od: 12 wrz 2013, 07:45
Posty: 23 (1/1)
Auto: Mazda 6 GG MZR-CD, 2004 r., 121KM

Postprzez Greg88 » 12 sie 2015, 08:27

Bardzo ciekawe rozwiązanie. Ja w swojej maździe posiadam oryginalną navi i małymi kroczkami szykuje się do podobnej modyfikacji. U siebie postaram się zostawić lub "przenieść" w inne miejsce układ z navi odpowiedzialny za sterowanie.
Też zastanawiałem się na Samsungiem Galaxy Tab 2 lub Lenovo TAB 2 A7-10F i chyba wybiorę pierwszego ze względu na dostępność custom roomów. U siebie jednak zostawię akumulator a sam tablet będzie ciągle pod ładowaniem z tą różnicą, że dla akumulatora znajdę jakieś bardziej przewiewne miejsce (możliwe że gdzieś w okolicy wentylatora za schowkiem.

Zastanawia mnie Twoje podpięcie AUX. Z Twojego profilu wynika że masz M6 z 2004 roku i z tego co mi się wydaje w mojej 2002 z oryginalną navi takie rozwiązanie nie będzie działać... <boje się>
Chyba tylko pozostaje podpięcie tabletu pod emulator zmieniarki typu xCARLINK czy YATOUR, gdzie ten pierwszy jest troszkę drogawy a ten drugi chyba nie obsługuje samochodów z oryginalną navi... Dosłownie wiatr w pupę i ch.. w oczy <lol>
Avatar użytkownika
 
Od: 25 mar 2015, 09:23
Posty: 283 (16/9)
Skąd: Częstochowa
Auto: Mazda 6 GG 2002 2.3 MZR 166 KM

Postprzez vrrs » 12 sie 2015, 17:52

Podejrzewam że kolega zamontował TAPE emulator do AUX.
Początkujący
 
Od: 12 wrz 2014, 11:33
Posty: 20
Auto: Mazda 6 2.0 LF 141km 2004r.

Postprzez Dany83 » 13 sie 2015, 13:27

vrrs napisał(a):Podejrzewam że kolega zamontował TAPE emulator do AUX.


Dokładnie, używam TAPE emulatora do AUXa.

Jeśli kolega Greg88 zamierza użyć Galaxy Tab 2, to muszę ostrzec, że Samsung wymyślił osobliwą wtyczkę zamiast standardowego micro usb. Ma ona więcej pinów, które są przydatne w dock station. Niestety jest dość wysoka, co utrudnia wpasowanie tabletu, ja osobiście musiałem w tej wtyczce usunąć obudowę tak, aby została końcówka z pinami i luźno wiszące kable. Są one dość delikatne i łatwo się wyrywają.
Jeśli zaś chodzi o zostawienie oryginalnego sterowania, to wydaje mi się, że nie ma takiej możliwości. Część tego sterownika siedzi w ekranie, a poza nim jest chyba tylko sekcja zasilania. Obawiam się, że bez zaprojektowania osobnego sterowania się nie obejdzie.

Ponadto, pragnę również przestrzec wszystkich którzy planują podłączyć na stałe ładowanie pod usb. przez taki zabieg tracicie możliwość korzystania z tabletu jako hosta, więc OTG nie będzie działać i nie ma możliwości podpięcia zewnętrznych peryferii, jak np kamera, pendrive, etc. Był to dla mnie drugi główny powód dla którego zdecydowałem się uwolnić jedyne gniazdo usb i zasilać tablet bezpośrednio na łączach baterii.
Początkujący
 
Od: 12 wrz 2013, 07:45
Posty: 23 (1/1)
Auto: Mazda 6 GG MZR-CD, 2004 r., 121KM

Postprzez dexter1515 » 13 sie 2015, 21:46

Nawigacja w oparciu o golovera której opis zamieściłem w pierwszym poście uległa niestety uszkodzeniu . Tutaj stare wideo:


Dlatego też postanowiłem uruchomić coś w oparciu o galaxy tab 2

I tak od kilku dni śmiga u mnie tablet z zielonym robotem.

System otwierania i zamykanie został ten sam czyli moduł avt 1623
https://sklep.avt.pl/avt1623.html

Sprawuje się b.dobrze i nie było sensu tu nic zmieniać

Podobnie jak Dany83 użyłem LM2596S . Z tym że to nie stabilizator a przetwornica . Stabilizator przy obniżaniu napięcia z 14 do 5 v bardzo się grzeje i jest strasznie nie efektywny, Tutaj nie ma tego problemu . Układ posiada wydajność do 3 A co w zupełności wystarcza.

Przetwornica służy jako ładowarka do tabletu oraz zasila układ avt 1623 do sterowania silniczka nawigacji.

U mnie tablet wzbudza się poprzez podanie napięcia zasilania, Konieczna była modyfikacja pliku systemowego :
/system/bin/playlpm

zgodnie z poniższym
#!/system/bin/sh
/system/bin/reboot

Za wyłączenie nawigacj odpowiada program auto sleeper
https://play.google.com/store/apps/deta ... cker&hl=pl

Wyłącza tablet po odcięciu zasilania

Co do wyjścia aux to nic innego jak tape emulator, Wykonany zgodnie z schematem:
http://nikosapi.org/w/index.php/MazdaSp ... k_Emulator

Koszt to ok 20 zł za elementy + 20 zł za programator usb do attiny.

Dla chętnych mogę podesłać projekt płytki w formacie pdf lub z programu eagle.

Rzeczywiście złącze tabletu utrudnia montaż . Dlatego w ściance bocznej wyfrezowałem miejsce na wtyczkę . A samą wtyczkę odpowiednio spiłowałem.

Zrezygnowałem całkowicie z wyprowadzania kabla usb na zewnątrz . Wszytko wygrywam przez wifi

W przyszłości planuję zakup kamery cofania działającej w oparciu o wifi. Na alledrogo są również ciekawe kamerki bluetooth ale przepustowość jest dużo gorsza niż wifi.

Co do OTG i stałego lądowania.
Wystarczy zastosować taki rozdzielacz:

http://www.aliexpress.com/item/multi-fu ... 57638.html

Tablet może być cały czas ładowany i dodatkowo możemy podłączać różne peryferia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2012, 19:18
Posty: 79
Skąd: z Południa :)
Auto: M6 GG 1,8 120km 2003r.

Postprzez Dany83 » 14 sie 2015, 08:12

dexter1515 napisał(a):System otwierania i zamykanie został ten sam czyli moduł avt 1623
https://sklep.avt.pl/avt1623.html

Sprawuje się b.dobrze i nie było sensu tu nic zmieniać

Mi osobiście przeszkadzałyby te trzaski przy otwarciu i zamknięciu, dzięki wykorzystaniu oryginalnego potencjometru mogę zatrzymywać windę na "miękko"

dexter1515 napisał(a):Podobnie jak Dany83 użyłem LM2596S . Z tym że to nie stabilizator a przetwornica .

Zgadza się, jest to przetwornica, ale można powiedzieć również "regulator" (dlatego użyłem wcześniej słowa "stabilizator", żeby było wiadomo po co jest :) )

dexter1515 napisał(a):Rzeczywiście złącze tabletu utrudnia montaż . Dlatego w ściance bocznej wyfrezowałem miejsce na wtyczkę . A samą wtyczkę odpowiednio spiłowałem.

Mógłbym prosić o jakieś foto jak to wyszło?

dexter1515 napisał(a):Zrezygnowałem całkowicie z wyprowadzania kabla usb na zewnątrz . Wszytko wygrywam przez wifi

W przyszłości planuję zakup kamery cofania działającej w oparciu o wifi. Na alledrogo są również ciekawe kamerki bluetooth ale przepustowość jest dużo gorsza niż wifi.

Mi akurat wygodniej trzymać muzykę na pendrive :P
Co do kamery wifi, to obraz ma opóźnienie, sprawdzałem.

dexter1515 napisał(a):Co do OTG i stałego lądowania.
Wystarczy zastosować taki rozdzielacz:

http://www.aliexpress.com/item/multi-fu ... 57638.html

Tablet może być cały czas ładowany i dodatkowo możemy podłączać różne peryferia.

Niestety to nie zadziała. Jak już pisałem wcześniej nie ma możliwości, żeby na jednym porcie działało jednocześnie ładowanie i OTG. Sama funkcja OTG przestawia port w tryb dostarczania energii, a nie pobierania, wynika to wprost ze specyfikacji. Jeśli uważnie przeczytasz opis aukcji to jest tam nawet napisane: "But the USB Power can not Charger your Tablet!!!Only support power for the OTG Ports."
Początkujący
 
Od: 12 wrz 2013, 07:45
Posty: 23 (1/1)
Auto: Mazda 6 GG MZR-CD, 2004 r., 121KM

Postprzez Greg88 » 18 sie 2015, 09:46

Dany83 napisał(a):
vrrs napisał(a):Podejrzewam że kolega zamontował TAPE emulator do AUX.


Dokładnie, używam TAPE emulatora do AUXa.

Jeśli kolega Greg88 zamierza użyć Galaxy Tab 2, to muszę ostrzec, że Samsung wymyślił osobliwą wtyczkę zamiast standardowego micro usb. Ma ona więcej pinów, które są przydatne w dock station. Niestety jest dość wysoka, co utrudnia wpasowanie tabletu, ja osobiście musiałem w tej wtyczce usunąć obudowę tak, aby została końcówka z pinami i luźno wiszące kable. Są one dość delikatne i łatwo się wyrywają.
Jeśli zaś chodzi o zostawienie oryginalnego sterowania, to wydaje mi się, że nie ma takiej możliwości. Część tego sterownika siedzi w ekranie, a poza nim jest chyba tylko sekcja zasilania. Obawiam się, że bez zaprojektowania osobnego sterowania się nie obejdzie.

Ponadto, pragnę również przestrzec wszystkich którzy planują podłączyć na stałe ładowanie pod usb. przez taki zabieg tracicie możliwość korzystania z tabletu jako hosta, więc OTG nie będzie działać i nie ma możliwości podpięcia zewnętrznych peryferii, jak np kamera, pendrive, etc. Był to dla mnie drugi główny powód dla którego zdecydowałem się uwolnić jedyne gniazdo usb i zasilać tablet bezpośrednio na łączach baterii.


Zastanawiałem się nad Galaxy Tab 2 ze względu na dobry support na xdadev i możliwość wgrania custom rooma. Jednak zważywszy na dobrą cenę Lenovo tab 2 A7-10F (nówka 299PLN) będę brał jego pod uwagę.

W sprawie oryginalnego sterowania chciałbym stary ekran "przeszczepić" w jakiekolwiek dogodne miejsce tak żeby zwolnić przestrzeń pod tablet mając dalej możliwość korzystania z oryginalnego sterowania windą. Myślę że przedłużenie taśmy i kilku przewodów nie będzie bardzo trudnym przedsięwzięciem. Niestety na układach i ich tworzeniu mam nieduże doświadczenie więc wykonanie modułu sterowania czy emulatora AUX odpada w moim wykonaniu :|

Co do samego zasilania tabletu zastosowanie przetwornicy prądu stałego DC-DC na układzie LM2596 wydaje się być wręcz genialnym pomysłem.
Mam rozumieć że podłączyłeś się "na barana" pod baterie gdzie podczas podawania napięcia na LM2596 układ zasila tablet, a w momencie przekręcenia stacyjki w trybie uśpienia tablet jedzie na baterii?
Albo faktycznie kupić jakaś markową ładowarkę 2-3A z dwoma wejściami USB, zamontować ją w ściance schowka do którego wyprowadzić kabel USB by w razie potrzeby mieć możliwość podpięcia pod laptopa. :>
Avatar użytkownika
 
Od: 25 mar 2015, 09:23
Posty: 283 (16/9)
Skąd: Częstochowa
Auto: Mazda 6 GG 2002 2.3 MZR 166 KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje