Stacja multimedialna HT-9009 – problem z podłączeniem – mazda 626 gf

Wszystko o modyfikacjach i budowie nagłośnień naszych aut.

Postprzez Piotrek_wroc » 18 kwi 2011, 00:14

Witam Wszystkich,
mam problem z prawidłowym podłączeniem radia HT-9009, a dokładniej z prawidłowym podtrzymaniem pamięci i "prądożernością" w mojej mazdzie 626 gf

mianowicie radio jest chińska produkcja, a wiadomo – w tej sytuacji z kabelkami różnie bywa :)

Najpierw zdjęcia urządzenia:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

A teraz problem – podłączam w STICK A:
podejście 1:
styk 8 – z masą
styk 7 – z stałym +12
styk 4 – z +12 za stacyjką

efekt: radio się nie włącza, pobór prądu <0,01A

podejście 2:
styk 8 – z masą
styk 7 – pusty
styk 4 – z +12 za stacyjką

efekt: radio nie włącza się :/ (napięcie +12 na styku 4 pojawia się po przekręceniu stacyjki, przy wyłączonej – brak napięcia)

podejście 3:
styk 8 – z masą
styk 7 – pusty
styk 4 – z stałym +12

efekt: radio się włącza (bez względu na stan stacyjki), radio pamięta ustawienia – po przejściu na czuwanie 0.14A –> aku szybko padnie więc tak zostać nie może

po podłączeniu do styku 7 +12 od stacyjki – radio wyłącza się i pobiera 0.01A (jak w podejście 1)
po wyłączeniu stacyjki – radio z powrotem włącza się (ehh powinno być na odwrót :) )


podsumowanie:
mimo, że podejście 1 i 3 są teoretycznie identyczne, to różnie działają

i stąd pytanie – jak w tej sytuacji to podłączyć, by radio włączało się po przekręceniu stacyjki na ACC, pamiętało ustawienia, a na czuwaniu brało < 0,01A i nie rozładowywało aku ? jakieś sugestie?

ps. dodam, że moje wcześniejsze radio sony cdx2200 na tej instalacji działa prawidłowo (działa po przekręceniu kluczyka, trzyma pamięć, na czuwaniu praktycznie pobór prądu = 0 )
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2006, 22:06
Posty: 91
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626 GF 2.0l + lpg

Postprzez Lord » 19 kwi 2011, 13:23

Ze schematu jaki dołączyłeś wynika (IMO), że:
styk 4 (od strony radia) – tu napięcie stałe (niezależne od stacyjki) – podtrzymanie pamięci
styk 7 (od strony radia) napięcie po przekręceniu kluczyka, czyli po stacyjce
Jeśli źle rozumuje proszę mnie poprawić.
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2010, 01:30
Posty: 87
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GY 2.0 LF-DE 2007
było: Corolla e12 2.0 D4D | 626 GF 2.0

Postprzez airbob » 20 kwi 2011, 00:30

HEHE to ciekawostka, Zrozumiałem że jak jest podany plus na 4 i 7 to radio wogóle nie chce wystartować.
Wygląda jak by to radio miało odwróconą logikę, czyli reaguje na zanik napięcia a nie na jego pojawienie się. Słyszałem o takich wynalazkach, ale w rękach takiego jeszcze nie miałem.
Dziwne że radio startuje na podpiętym jednym plusie, dla mnie to by wskazywało na usterkę, bo tak nie powinno być.
UWAGA URLOP Wrzesień 1 – 14.09.2025
Naprawa WZMACNIACZY BOSE, Wyświetlaczy m6, Toyota Avensis
Naprawa ZMIENIAREK (także wysyłkowo) m3,m6,rx8,cx7,cx9 i inne
Wyjścia RCA do zewnętrznego wzmacniacza. Płyta startowa do nawigacji GH
kontakt 503304123
http://www.mazdaspeed.pl/forum/search.php?st=0&sk=t&sd=d&sr=posts&keywords=podz*+airbob*
Sprzedam oryginalny moduł zmieniarki na 6CD do mazdy 3 i 6, montaż
Żarówki podświetlenia klimatronika
kontakt 503304123
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2007, 10:55
Posty: 1548 (0/34)
Skąd: Wrocław gg8161056 tel.503304123

Postprzez Piotrek_wroc » 21 kwi 2011, 12:25

no właśnie testowałem radio (akurat mam dwa takie i w obu przypadkach jest to samo),

tak jak piszesz Lord, wychodzi na to, że do 4 daje stały plus, a do 7 za stacyjką, tylko ze obrócone przez przekaznik (tj. przy wyłączonym zapłonie jest podane 12V, po włączeniu zapłonu, 0V)

a teraz najdziwniejsze :)
testując radio w domu – na zasilaczu – podanie 12V na 7 powoduje wyłączenie radia, zdjęcie 12V – włącza radio...
przy podanym 12V na 7 – nie można radia włączyć.

jednak w aucie zaczynają się dziać dziwne rzeczy,
najpierw – po włączeniu stacyjki moge uruchomić radio, wyłączam stacyjkę, radio gra dalej, az ręcznie wyłącze, już włączyć nie mogę, dopiero po ponownym włączeniu stacyjki.

innym razem...radio wogole nie reaguje na stacyjkę – tzn ciąglę można je włączyć,

instalacje w aucie sprawdzałem, wszystko niby jest ok... dziś spróbuję na krótko podpiąć i zobaczymy co pokaże.

nie wiem czy wina fabrycznej instalacji czy co.... wcześniej na sonym cdx2200 wszystko ładnie działało, a tu taki zonk.... nigdy wiecej chińskiego radia....(tylko ze to bylo za 1/4 ceny dlatego zakładam :P)

dziś będą dalsze próby, dam znać o efektach (dla potomnych) :)

----------------
edit:
----------------

sprawa dalej w toku, ale nowe problemy:
radio podłączone normalnie – 4 stały plus, 7 za stacyjka

wygląda teraz tak (sprawdzane na zasilaczu):
napięcie zasilania 12.4 V – radio wyłączone, pobór 0,001A – brak możliwości włączenia radia
napięcie zasilania 13,8 V – radio wciąż wyłączone, pobór 0,001A – brak możliwości włączenia radia
napięcie zasilania 11,99 V i poniżej – radio na czuwaniu – pobór 150mA. Można włączyć i wówczas pobór = ok 1,3A – można włączać, wyłączać

gdy radio podłączone: 4 stały plus, 8 masa, 7 odłączone:
bez względu na napięcie zasilania: radio w czuwaniu pobiera 150mA, można włączać i wyłączać radio

wciąż walczymy ;] sugestie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2006, 22:06
Posty: 91
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626 GF 2.0l + lpg

Postprzez Piotrek_wroc » 13 lip 2011, 16:52

Okazało się, że w radiu padła elektronika / procesor,

z dwóch złożyłem jedno i działa :)

Dlatego proszę o zamknięcie tematu.

pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2006, 22:06
Posty: 91
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626 GF 2.0l + lpg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje