Przekaźnik do wzmacniacza

Wszystko o modyfikacjach i budowie nagłośnień naszych aut.

Postprzez pabloalvaro » 16 cze 2011, 16:08

Witam , potrzebuję zamontować przekaźnik do wzmacniacza , który będzie uruchamiał wzmacniacz dopiero po przekręceniu kluczyka w stacyjce . Muszę tak zrobić gdyż podłączenie kabla remoute do wzmacniacza nie przynosi oczekiwanego działania . Wzmacniacz ma jakąś wadę i podłączenie samego kabla plusowego i masy powoduje iż dioda w wzmacniaczu się się świeci co za tym idzie wzmacniacz pobiera prąd i czerpie akumulator (musiałem już auto odpalać na kable ) . Gra dopiero po podłączeniu remoute do radia ale świeci się i czerpie prąd na samum plusowym z akumulatora. Jest to już mój drugi taki wzmacniacz . Poprzedni działał tak jak powinien . Ten kupiłem używany i coś z nim nie tak (Blaupunkt EMA 260) Nie chce montować włącznika na kablu plusowym gdyż o jego wyłączeniu też mogę zapomnieć .
Dlatego wpadłem na pomysł zamontowania przekaźnika . Przekaźnik będzie dostawał prąd z kabla plusowego , który idzie do radia . Tak więc przekręcam kluczyk włączam radio załącza się przekaźnik przekaźnik załącza wzmacniacz .

Posiadam przekaźnik 561
Obrazek
http://imageshack.us/f/849/schemat561.jpg/
A o to moja propozycja podpięcia tego rodzaju przekaźnika
Obrazek
http://imageshack.us/f/695/przekaznik.jpg/
Chciałbym poznać wasze opinie na temat podpięcia . Czy dobrze chce połączyć kable z przekaźnikiem czy może mam gdzieś błąd
Kiedy każdy pomysł wydaje ci się idealny, dopij wódke i idź spać
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2010, 09:06
Posty: 73
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: 626 Cronos 2,5 V6 Automat

Postprzez Marek 161BD081 » 17 cze 2011, 06:45

pabloalvaro napisał(a):Czy dobrze chce połączyć kable z przekaźnikiem czy może mam gdzieś błąd

Prawie dobrze jest – drobny błąd jest z podłączeniem zacisków 85 i 86.
W/g Twojego rysunku zacisk 86 to podejrzewam, że przewód "plusowy", który zasila radio i na którym pojawia się napięcie po włączeniu stacyjki.
W takim wypadku drugi zacisk cewki przekaźnika (85) połącz z masą a nie z "radiem" :)

Powodzenia!
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez pabloalvaro » 17 cze 2011, 10:13

No tak do zacisku 86 będzie doprowadzony przewód "plusowy" który zasila radio dopiero po przekręceniu kluczyka . Tak się właśnie zastanawiałem czy nie potrzebuje gdzieś masy ;)
Dzięki za pomoc , zaraz się za to zabieram .
Kiedy każdy pomysł wydaje ci się idealny, dopij wódke i idź spać
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2010, 09:06
Posty: 73
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: 626 Cronos 2,5 V6 Automat

Postprzez pabloalvaro » 17 cze 2011, 13:16

Przekaźnik zamontowany ;) Działa zgodnie z zamierzonym celem czyli załącza wzmacniacz w momencie gdy przekręcam kluczyk w stacyjce <jupi> .
Kiedy każdy pomysł wydaje ci się idealny, dopij wódke i idź spać
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2010, 09:06
Posty: 73
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: 626 Cronos 2,5 V6 Automat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje

cron