Stacja multimedialna HT-9009 – problem z podłączeniem – mazda 626 gf

Wszystko o modyfikacjach i budowie nagłośnień naszych aut.

Postprzez Piotrek_wroc » 18 kwi 2011, 00:14

Witam Wszystkich,
mam problem z prawidłowym podłączeniem radia HT-9009, a dokładniej z prawidłowym podtrzymaniem pamięci i "prądożernością" w mojej mazdzie 626 gf

mianowicie radio jest chińska produkcja, a wiadomo – w tej sytuacji z kabelkami różnie bywa :)

Najpierw zdjęcia urządzenia:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

A teraz problem – podłączam w STICK A:
podejście 1:
styk 8 – z masą
styk 7 – z stałym +12
styk 4 – z +12 za stacyjką

efekt: radio się nie włącza, pobór prądu <0,01A

podejście 2:
styk 8 – z masą
styk 7 – pusty
styk 4 – z +12 za stacyjką

efekt: radio nie włącza się :/ (napięcie +12 na styku 4 pojawia się po przekręceniu stacyjki, przy wyłączonej – brak napięcia)

podejście 3:
styk 8 – z masą
styk 7 – pusty
styk 4 – z stałym +12

efekt: radio się włącza (bez względu na stan stacyjki), radio pamięta ustawienia – po przejściu na czuwanie 0.14A –> aku szybko padnie więc tak zostać nie może

po podłączeniu do styku 7 +12 od stacyjki – radio wyłącza się i pobiera 0.01A (jak w podejście 1)
po wyłączeniu stacyjki – radio z powrotem włącza się (ehh powinno być na odwrót :) )


podsumowanie:
mimo, że podejście 1 i 3 są teoretycznie identyczne, to różnie działają

i stąd pytanie – jak w tej sytuacji to podłączyć, by radio włączało się po przekręceniu stacyjki na ACC, pamiętało ustawienia, a na czuwaniu brało < 0,01A i nie rozładowywało aku ? jakieś sugestie?

ps. dodam, że moje wcześniejsze radio sony cdx2200 na tej instalacji działa prawidłowo (działa po przekręceniu kluczyka, trzyma pamięć, na czuwaniu praktycznie pobór prądu = 0 )
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2006, 22:06
Posty: 91
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626 GF 2.0l + lpg

Postprzez Lord » 19 kwi 2011, 13:23

Ze schematu jaki dołączyłeś wynika (IMO), że:
styk 4 (od strony radia) – tu napięcie stałe (niezależne od stacyjki) – podtrzymanie pamięci
styk 7 (od strony radia) napięcie po przekręceniu kluczyka, czyli po stacyjce
Jeśli źle rozumuje proszę mnie poprawić.
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2010, 01:30
Posty: 87
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GY 2.0 LF-DE 2007
było: Corolla e12 2.0 D4D | 626 GF 2.0

Postprzez airbob » 20 kwi 2011, 00:30

HEHE to ciekawostka, Zrozumiałem że jak jest podany plus na 4 i 7 to radio wogóle nie chce wystartować.
Wygląda jak by to radio miało odwróconą logikę, czyli reaguje na zanik napięcia a nie na jego pojawienie się. Słyszałem o takich wynalazkach, ale w rękach takiego jeszcze nie miałem.
Dziwne że radio startuje na podpiętym jednym plusie, dla mnie to by wskazywało na usterkę, bo tak nie powinno być.
Naprawa WZMACNIACZY BOSE, Wyświetlaczy m6, Toyota Avensis
Naprawa ZMIENIAREK (także wysyłkowo) m3,m6,rx8,cx7,cx9 i inne
Wyjścia RCA do zewnętrznego wzmacniacza. Płyta startowa do nawigacji GH
kontakt 503304123
http://www.mazdaspeed.pl/forum/search.php?st=0&sk=t&sd=d&sr=posts&keywords=podz*+airbob*
Sprzedam oryginalny moduł zmieniarki na 6CD do mazdy 3 i 6, montaż
Żarówki podświetlenia klimatronika
kontakt 503304123
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2007, 10:55
Posty: 1545 (0/34)
Skąd: Wrocław gg8161056 tel.503304123

Postprzez Piotrek_wroc » 21 kwi 2011, 12:25

no właśnie testowałem radio (akurat mam dwa takie i w obu przypadkach jest to samo),

tak jak piszesz Lord, wychodzi na to, że do 4 daje stały plus, a do 7 za stacyjką, tylko ze obrócone przez przekaznik (tj. przy wyłączonym zapłonie jest podane 12V, po włączeniu zapłonu, 0V)

a teraz najdziwniejsze :)
testując radio w domu – na zasilaczu – podanie 12V na 7 powoduje wyłączenie radia, zdjęcie 12V – włącza radio...
przy podanym 12V na 7 – nie można radia włączyć.

jednak w aucie zaczynają się dziać dziwne rzeczy,
najpierw – po włączeniu stacyjki moge uruchomić radio, wyłączam stacyjkę, radio gra dalej, az ręcznie wyłącze, już włączyć nie mogę, dopiero po ponownym włączeniu stacyjki.

innym razem...radio wogole nie reaguje na stacyjkę – tzn ciąglę można je włączyć,

instalacje w aucie sprawdzałem, wszystko niby jest ok... dziś spróbuję na krótko podpiąć i zobaczymy co pokaże.

nie wiem czy wina fabrycznej instalacji czy co.... wcześniej na sonym cdx2200 wszystko ładnie działało, a tu taki zonk.... nigdy wiecej chińskiego radia....(tylko ze to bylo za 1/4 ceny dlatego zakładam :P)

dziś będą dalsze próby, dam znać o efektach (dla potomnych) :)

----------------
edit:
----------------

sprawa dalej w toku, ale nowe problemy:
radio podłączone normalnie – 4 stały plus, 7 za stacyjka

wygląda teraz tak (sprawdzane na zasilaczu):
napięcie zasilania 12.4 V – radio wyłączone, pobór 0,001A – brak możliwości włączenia radia
napięcie zasilania 13,8 V – radio wciąż wyłączone, pobór 0,001A – brak możliwości włączenia radia
napięcie zasilania 11,99 V i poniżej – radio na czuwaniu – pobór 150mA. Można włączyć i wówczas pobór = ok 1,3A – można włączać, wyłączać

gdy radio podłączone: 4 stały plus, 8 masa, 7 odłączone:
bez względu na napięcie zasilania: radio w czuwaniu pobiera 150mA, można włączać i wyłączać radio

wciąż walczymy ;] sugestie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2006, 22:06
Posty: 91
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626 GF 2.0l + lpg

Postprzez Piotrek_wroc » 13 lip 2011, 16:52

Okazało się, że w radiu padła elektronika / procesor,

z dwóch złożyłem jedno i działa :)

Dlatego proszę o zamknięcie tematu.

pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2006, 22:06
Posty: 91
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626 GF 2.0l + lpg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje