mam problem gdzyz chce wsadzisc w drzwi glosniki i od razu zmienic kabelki tylko tu pojawia sie problem bo nie mam zielonego pojecia jak je przeciagnac do drzwi tzn chodzi mi juz o samo przelozenie z budy do drzwi
prosze o jakies porady jak to zrobic
pewnie juz ktos zmienial kable wiec moze pomoze
Przeprowadzenie kabli głośnikowych do drzwi.
Strona 1 z 1
Ech, jest to pracochłonne. Trzeba wywiercić dziury w kostkach (najlepiej zdjąć drzwii, ale ja bym sam tego nie zrobił). Kable wepchac w tą gumową rurkę. Niektorym sie udało to zrobić nie zdjemująć drzwii. Ale powiem Ci szczerze, ze jak nie zakładasz systemu na przód za przynajmniej 2 tyś zł to nie usłyszysz różnicy. Na prawdę wiem co mówię. Zmień kable od radia do kostki (w budzie), i ewekntualnie ten odcinek w drzwiach, ile dasz radę i będzie OK. Dodam że nawet profesjonalne firmy CarAudio rzadko zmieniają te kable (tez im sie nie che w to bawic). No, chyba ze klient bierze sprzet za duuuzo $$ ![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
dokladnie jak pisze Xionc – gra nie warta zachodu jak nie wkladasz jakis mega wypasnych glosnikow bo zeby zmienic kable to bez zdjecia drzwi bedzie raczej ciezko. Lepszym pomyslem jest juz porzadny montaz glosnikow + wytlumienie matami niz zabawa w zmiane kabli. (w firmie gdzie montowalem glosniki tez nie bardzo chcieli sie zabierac za zmiane kabli)

- Od: 23 wrz 2004, 21:48
- Posty: 193
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda MX-3 1.6 16V
Mnie się udało bezproblemowo bez ściągania drzwi założyć przewody do domykania szyb. Nie było to wcale takie trudne. Moja rada:
Weź sztywny drut pomału i delikatnie przekłądaj go przez gumowy przepust jak wyjdzie drugą stroną przyklej izolacją przewód do druta i przeciągnij.
Puźniejkostka. Musisz ją wyciągnąć i w miejscu gdzie jest zatrzask masz trochę miejsca na dodatkowy przewód. ładnie zabezpiecz przewód przed przetarciem i puźniej wyciągnij go w kabinie.
Powodzenia i Pozdrawiam choć przewody głośnikowe moim zdaniem powinny być wymienione gdyż te oryginalne często są utlenione.
Weź sztywny drut pomału i delikatnie przekłądaj go przez gumowy przepust jak wyjdzie drugą stroną przyklej izolacją przewód do druta i przeciągnij.
Puźniejkostka. Musisz ją wyciągnąć i w miejscu gdzie jest zatrzask masz trochę miejsca na dodatkowy przewód. ładnie zabezpiecz przewód przed przetarciem i puźniej wyciągnij go w kabinie.
Powodzenia i Pozdrawiam choć przewody głośnikowe moim zdaniem powinny być wymienione gdyż te oryginalne często są utlenione.
- Od: 13 lip 2005, 23:29
- Posty: 112
- Skąd: Michałowice k Brzegu
- Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 24V
OJOJOJOJOJ
ale fuszeranci a jak by wyciągnąć złącza z kostek i przylutować nowe kable i wszystko oryginał jest. Ja tak mam i żaden kabel mi nie wisi a i drzwi można odpiąć jak fabryka przykazała 0 wiercenia i przerabiania.

- Od: 28 sty 2004, 07:37
- Posty: 50
- Skąd: Kraków
- Auto: MX-3 GSR 2,5 V6
Witam,
Ja w mojej 626 tez poprowadzilem nowe przewody do glosnikow w drzwiach, bylo warto poniewaz dzwiek jest bardzo czysty i pelny (JBL jakies tam
) The point is that aby przeciagnac odpowiednio gruby kabel trzeba bylo zciagnac drzwi z zawiasow, nie bylo to takie straszne jak sie zapowiadalo, potrzebne byly dwie osoby i troche sprawnosci, wszystko poszlo jak po maselku.
Ja w mojej 626 tez poprowadzilem nowe przewody do glosnikow w drzwiach, bylo warto poniewaz dzwiek jest bardzo czysty i pelny (JBL jakies tam
- Od: 2 mar 2005, 15:48
- Posty: 67
- Skąd: Kielce-Toruń
- Auto: MAZDA 6 2.0D 143KM 06'
Witam.
Przeszukalem forum, ale nie znalazlem potrzebnych mi wskazowek.
Jestem w polowie prac nad zmiana audio i nie mam pomyslu jak przeciagnac nowe kable glosnikowe. W drzwiach jest wiazka w gumowej oslonie. Nie moge nawet dojrzec w ktorym miejscu w przednim blotniku (ogladalem poki co tylko prawa strone) wychodza kable z drzwi. Przy otwartych drzwiach nie moge zdjac tej gumowej oslonki, zeby zobaczyc na jakiej zasadzie kable "wpadaja" w przednbi blotnik (po jednej stronie) oraz w drzwi (po drugiej stronie). Czy jest tam cos na zasadzie kostki jak w 323?
Czy ktos juz w GF modyfikowal instalacje audio?
Za wszelkie wskazowki bede wdzieczny.
Przeszukalem forum, ale nie znalazlem potrzebnych mi wskazowek.
Jestem w polowie prac nad zmiana audio i nie mam pomyslu jak przeciagnac nowe kable glosnikowe. W drzwiach jest wiazka w gumowej oslonie. Nie moge nawet dojrzec w ktorym miejscu w przednim blotniku (ogladalem poki co tylko prawa strone) wychodza kable z drzwi. Przy otwartych drzwiach nie moge zdjac tej gumowej oslonki, zeby zobaczyc na jakiej zasadzie kable "wpadaja" w przednbi blotnik (po jednej stronie) oraz w drzwi (po drugiej stronie). Czy jest tam cos na zasadzie kostki jak w 323?
Czy ktos juz w GF modyfikowal instalacje audio?
Za wszelkie wskazowki bede wdzieczny.
Dużo jeżdżę i lubię jeździć. Jak jeżdżę po autostradach, to czasem zdarza się, że widzę takich wariatów, którzy zapier*, że aż głowa puchnie. Ledwo co ich wyprzedzam...
- Od: 1 sty 2009, 18:09
- Posty: 31
- Skąd: Tychy
- Auto: 626 GF FS
Sprawa jest prosta – musisz rozwiercić kostkę (taka biała). Kable będą szły w czarnej gumie. Przyda ci się chwytak szczypce czy jakoś tak – taki co używają mechanicy do wyciągania małych przedmiotów z trudno dostępnych miejsc. Kostkę najlepiej jest wypchnąć od tyłu i delikatnie ją podważyć.
- Od: 13 sty 2009, 22:19
- Posty: 21
- Skąd: Verdun Francja
- Auto: Mazda 626 Gf , 2.0 FS 85kw
MARER napisał(a):zasada przeciągnięcia kabli będzie ta sama
w zasadzie tak, ale nieraz wymaga większego wysiłku
-
www.czelej.net
- Od: 4 lut 2008, 02:41
- Posty: 2352 (23/37)
- Skąd: Marki k. Warszawy/Podlasie
- Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW

Ja nie mam odwagi sciagac drzwi... Robie wszystko sam... Nawet nie ma mi kto pomoc przytrzymac kabelkow
Calkowity respect, bez wzgledu na to czy zdjales drzwi tylko po to by rozwiercic kostke.
Udalo mi sie pociagnac kable w otworze ogranicznika drzwi i wpuscic kable pod gumowa oslona, ktora jest puszczona oryginalna wiazka. Okleilem w miejscu przejscia kabla (od blotnika do drzwi) taka srebrna, wzmocniona tasma i nie rzuca sie to w oczy.
Kable sie nie przecieraja, nie przemieszczaja poki co i zobaczymy jak to sie bedzie spisywalo. Jesli nie bedzie dzialac tak jak powinno, oddam auto do zaprzyjaznionego elektryka.
Mam poki co wytlumione zewnetrzne blachy drzwi (nie pamietam czy juz o tym pisalem wczesniej) i niebawem wykleje matami blache pod tapicerka, zaklejajac otwory technologiczne. A przy okazji – maty rosyjskie Standartplast Vibroplast M1 calkiem przyjemnie sie kladzie, maja b. mocny klej i jesli sie pomylisz, to... trzeba sie postarac, zeby wszystko ladnie wygladalo
Pozdrawiam wszystkich wlasnorecznie dlubiacych przy CA
Dużo jeżdżę i lubię jeździć. Jak jeżdżę po autostradach, to czasem zdarza się, że widzę takich wariatów, którzy zapier*, że aż głowa puchnie. Ledwo co ich wyprzedzam...
- Od: 1 sty 2009, 18:09
- Posty: 31
- Skąd: Tychy
- Auto: 626 GF FS
Simon napisał(a):<szok> Rozebrales cale auto!!! I sciagnales drzwi!!! Tylko po to, zeby przeciagnac kable??
Ja nie mam odwagi sciagac drzwi... Robie wszystko sam... Nawet nie ma mi kto pomoc przytrzymac kabelkow
Rozebrałem auto aby je wytłumić, a drzwi ściągnęłem bo wygodniej jest dostać się z wiertarką do przewiecenia kostki.
Drzwi trzymają cztery śruby, wiec niewiele jest pracy przy ich zdjeciu, a komfort pracy nieoceniony
Jak jesteś sam do tego zajecia to niestety jest to utrudnione...a po skończonej robocie samemu nawet browar tak nie smakuje
pozdrawiam
Mazda 6 Sport Kombi 2.0 CiTD Impression 136KM + V-Tech Red Box
- Od: 31 sie 2007, 19:49
- Posty: 28
- Skąd: Wołów Dolny Ślask
- Auto: Mazda 6 2.0 CiTD Impression
Odswiezam nieco temat.
Mam juz teoretycznie wszystko zrobione. Nekaja mnie w chwili obecnej dwa problemy:
pierwszy: slysze pisk w glosnikach rosnacy w miare dodawania gazu
Mam kabel zasilajacy pociagniety lewym progiem, sygnalowe (caliber, czterokanalowe, za 80 zl) puszczone lewym progiem, a glosnikowe 2,5mm – tunelem.
drugi: zalozylem dystane z mdf-u i glosniki helix esprit 136. Glosniki przykrecilem do dystansow, na ktorych jest mata stp (cale drzwi wytlumione, mata nachodzi na dystanse. Ale do sedna – jestem na etapie wygrzewania glosnikow i przy jakims dynamiczniejszym kawalku slychac trzaskanie tapicerki. Co z tym mozna zrobic?? Po zdjeciu boczkow glosniki graja koncertowo wrecz
Dodam tylko, ze nakleilem polowe arkusza maty na tapicerke w miejscu laczenia elementow kieszeni i reszty tapicerki – nie pomoglo. Trzeaski wydobywaja sie z okolic kratki glosnikowej.
Ktos ma jakis pomysl?
Mam juz teoretycznie wszystko zrobione. Nekaja mnie w chwili obecnej dwa problemy:
pierwszy: slysze pisk w glosnikach rosnacy w miare dodawania gazu
Mam kabel zasilajacy pociagniety lewym progiem, sygnalowe (caliber, czterokanalowe, za 80 zl) puszczone lewym progiem, a glosnikowe 2,5mm – tunelem.
drugi: zalozylem dystane z mdf-u i glosniki helix esprit 136. Glosniki przykrecilem do dystansow, na ktorych jest mata stp (cale drzwi wytlumione, mata nachodzi na dystanse. Ale do sedna – jestem na etapie wygrzewania glosnikow i przy jakims dynamiczniejszym kawalku slychac trzaskanie tapicerki. Co z tym mozna zrobic?? Po zdjeciu boczkow glosniki graja koncertowo wrecz
Ktos ma jakis pomysl?
Dużo jeżdżę i lubię jeździć. Jak jeżdżę po autostradach, to czasem zdarza się, że widzę takich wariatów, którzy zapier*, że aż głowa puchnie. Ledwo co ich wyprzedzam...
- Od: 1 sty 2009, 18:09
- Posty: 31
- Skąd: Tychy
- Auto: 626 GF FS
Simon napisał(a):jestem na etapie wygrzewania glosnikow i przy jakims dynamiczniejszym kawalku slychac trzaskanie tapicerki. Co z tym mozna zrobic?? Po zdjeciu boczkow glosniki graja koncertowo wrecz![]()
Ktos ma jakis pomysl?
Do usuniecia rezonansów użyłem sprayu Sinuslive
" Spray Sinuslive to elastyczny środek tłumiący drgania i rezonanse.
Służy do wytłumiania drgań drzwi samochodowych klap bagażników itp
Specjalnym płynem spryskuje się bezpośrednio drgającą część.
Po wyschnieciu powstaje elastyczna powłoka o wysokim współczynnikiu tłumienia drgań.
Przy kilkukrotnym zastosowaniu można uzyskać warstwę o grubości 4 – 5 mm. "
Ale powiem, że usówanie rezonansów to najbardziej upierdliwa robota...strasznie wkurza jak po trzecim razie zdejmowania tapicerki dalej coś brzęczy...robota dla wytrwałych i cierpliwych
Mazda 6 Sport Kombi 2.0 CiTD Impression 136KM + V-Tech Red Box
- Od: 31 sie 2007, 19:49
- Posty: 28
- Skąd: Wołów Dolny Ślask
- Auto: Mazda 6 2.0 CiTD Impression
Dzieki za info. Chyba nie pozostaje nic innego jak sprobowac tym spray'em. Juz myslalem nad tym, by zdemontowac moje dystanse z mdf i zalozyc ciensze, plastikowe i odsunac membrany glosnikow od tapicerki.
Nie mam pojecia czy taki zabieg cos by pomogl. Ogolnie jestem przeciwnikiem plastikowych redukcji/dystansow
Nie mam pojecia czy taki zabieg cos by pomogl. Ogolnie jestem przeciwnikiem plastikowych redukcji/dystansow
Dużo jeżdżę i lubię jeździć. Jak jeżdżę po autostradach, to czasem zdarza się, że widzę takich wariatów, którzy zapier*, że aż głowa puchnie. Ledwo co ich wyprzedzam...
- Od: 1 sty 2009, 18:09
- Posty: 31
- Skąd: Tychy
- Auto: 626 GF FS
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje