Uczestnicy Spotkania:
Mazda MX-6 I generacji (Ostry), Nissan 200SX, Opel Astra GSi (Hans VU), Opel Vectra GT (Czowa VU), Acura Integra RS (Ubek H3M), Honda CRV (lub HRV – nie zwróciłem uwagi, H3M), Golf Caddy (Krzysiek – nie wytrzymał do końca), Mazda 626 coupe (Huano).
Na wstępie od razu przepraszam za brak ksywek – po prostu pamięć zawiodła (jeśli podeślecie to uzupełnię).
Od razu na wstępie zaznaczam że tym razem spotkanie Mazdowiczów było tylko z nazwy – przedstawicielami Mazdy był tylko Ostry i Ja

Ale nie o to w tym wszystkim chodziło...
Najważniejsze że udało się "złapać" kontakt z hamownią przenośną – montowana na koło samochodu, podłączana do laptopa, no i że mieliśmy okazje zobaczyć i sprawdzić jak to działa. A przy okazji poznaliśmy parę nowych osób ze wspólnym zainteresowaniem – motoryzacja
Spotkanie zaczęło się dość niefortunnie – około 1,5 godziny oczekiwania, aby w końcu okazało sie że pomiary odbywają sie w innym miejscu niż Hansowi sie wydawało

No ale czas oczekiwania spożytkowaliśmy na oglądanie autek (z mojej strony szczególnie bliźniaczki coupe – MX-6). Po wymianie poglądów, doświadczeń, uwag, pytań i odpowiedzi i całej masy historyjek, zebraliśmy się do Rumi na pas startowy (w międzyczasie Krzysiek zrezygnował – pisze pracę magisterską i u niego każda godzina jest teraz na wagę złota). Żeby było weselej wybraliśmy trasę zahaczającą o Obwodnicę Trójmiasta

I tu pierwsze wrażenia: MX-6 z turbinką (na gazie) "łyknęła" moje autka bez większych problemów (do 2-go biegu jeszcze jakoś dawałem sobie radę (powiedzmy) ale przy 100 musiałem zmienić bieg i w tym momencie ustąpiłem pola szybszemu

Troszke lepiej było z Nissanem ale też czuć było że trubo robiło swoje. No i bardzo szybka okazała się Vectra GT – radziła sobie lepiej niż większość autek (tyle że jako jedyna ma tylko Pb – więc konik nie uciekły

. Po małym rajdzie przez Obwodnicę (około 180-190 – torszkę szybko

w końcu dojechaliśmy do Rumi. Tam już stały Honda i Integra – po pomiarach. No i teraz się zaczęło
Na sam początek pojechał Nissan. Seryjne 169 KM (1.8 DOHC, Turbo) – po zbadaniu moc 159 KM – właściciel był bardzo pozytywnie zaskoczony niskim spadkiem mocy.
Druga poszła MX-6 (2.2 turbo). Tutaj po wynikach pomiaru troszkę odetchnąłem z ulgą – po prażce na Obwodnicy bałem się że mi silnik już zupełnie nie jeździ – seryjne 145 KM, po pomiarze 167!!! A wszystko to dzięki wymianie zwężki w turbinie (to o czym pisał Ostry na forum) – z seryjnej 1,2 mm do 0,8 mm. Przyrost mocy o około 22 KM (od serii! nie wiadomo ile miał przed wymianą!) za cenę: 5 zł!! (dokładnie 15 zł za zrobienie 3 sztuk zwężek). To się nazywa tuning

Tak więc moje zagazowane ca. 148 KM nie musi już się tak źle czuć
Kolejna pojechała Vectra (2.0 8V) – seryjnie 115 KM, po pomiarze 118 KM

Zmainy to praktycznie z tego co widziałem – wydech (ale nic drogiego) – reszta kompletna seria – tak więc całkiem nieźle.
Jako ostatni pojechał Hans swoją Astrą GSi (2.0 8V – ten sam co w Vectrze) – seryjne 115 KM, po pomiarze niestety tylko 97 KM

Ale jest duże prawdopodobieństwo że źle podał wagę autka (prawdopodobnie machnął sie o ponad 100 kg – więc ma to sprawdzić i jak poda poprawne dane to pomiarowiec poda mu wynik jeszcze raz).
Ja niestety zrezygnowałem z pomiaru – brak przepływomierza i problemy z wytryskami (zaniedbałem Pb przez LPG

) – na chwilę obecną nie miało to najmniejszego sensu (ale mam nadzieję że może po Nowym Roku... Zobaczymy
Z pozostałych autek: Integra (1.8) – z seryjnych 120 KM ponad 130 (wymiana wydechu na przelotowy + zmiana doprowadzenia powietrza do silnika). Najbardziej ciekawił mnie Golf Caddy Krzyśka – jest to pickup z silnikiem, środkiem i zawieszeniem do Golfa II 1.8 GTI Synchro

Teoretycznie moc około 112 KM, ale... I tu własnie chcemy sprawdzić co i jak z tym autkiem

(przy masie około 700 kg może być całkiem fajną rakietką
Całe spotkanie uważam za bardzo udane, poznaliśmy parę nowych osób, z Ostrym zapowiedzieliśmy się w Bydgoszczy

No i najważniejsze – udało mi się złapać kontakt z pomiarowcem, z którym da się dogadać na kolejne pomiary – może tym razem znajdzie się trochę klubowiczów??
Fotki:
Silnik Ostrego:
http://www.republika.pl/huano/Hamowanie/01.jpg
Turbinka w MXie

całkiem duża...
http://www.republika.pl/huano/Hamowanie/02.jpg
Bliźniaki i Vectra
http://www.republika.pl/huano/Hamowanie/03.jpg
Elektroniczny wyświetlacz w MXie – reweeelka
http://www.republika.pl/huano/Hamowanie/04.jpg
Caddy lewy przód
http://www.republika.pl/huano/Hamowanie/05.jpg
Caddy przód
http://www.republika.pl/huano/Hamowanie/06.jpg
Caddy tył
http://www.republika.pl/huano/Hamowanie/07.jpg
Nissan pokazuje swoje wnętrze
http://www.republika.pl/huano/Hamowanie/08.jpg
Zrobiło nam się zimno i wbiliśmy się do autek aby się ogrzać
http://www.republika.pl/huano/Hamowanie/09.jpg
Hans i Czowa pojechali Astrą poszukać pomiarowca, Vectra została sama...
http://www.republika.pl/huano/Hamowanie/10.jpg
Integra – nic dodać nic ująć
http://www.republika.pl/huano/Hamowanie/11.jpg
J.w. – troszkę podrobiona (bardzo fajniutki wydech)
http://www.republika.pl/huano/Hamowanie/12.jpg
I to tyle z relacji hamowania autek. Jak tylko zbierzemy kolejnych chętnych – powtórka
