Dyno Day – klubowy pomiar aut na hamowni (koszt: 40 zł)

Postprzez madalena » 25 lut 2006, 16:14

A mnie 4 przybiegły, może od Was :D

Choć zajęłam 2 miejsce, Violi przybiegło 10 :)
Generalnie mx-5 górą <diabełek> :P <jupi>
Obrazek Sygnatura tymczasowo-zastępcza ;p
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 wrz 2005, 16:06
Posty: 348
Skąd: Łódź
Auto: Mazda MX-5 NA 1.6

Postprzez Overkill » 25 lut 2006, 17:02

madalena napisał(a):Choć zajęłam 2 miejsce


O przepraszam, ex-aequo ze mną :D
Mi przybyło 4,3 <jupi>

PS
Było naprawdę przyjemnie :)
Dzięki Papajo za zorganizowanie takiej zabawy <lol>
Ostatnio edytowano 26 lut 2006, 17:45 przez Overkill, łącznie edytowano 3 razy
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2006, 13:12
Posty: 320

Postprzez Tommy_007 » 25 lut 2006, 18:07

A mi prawie 4 też przybyło
Co przy katalogowym 75 daje dobry wynik :–)
A i ropkę miałem średniej jakości zalaną :D
Pozdrawiam

P.S. Xionc już przesłałem do Ciebie mój wykres, jeśli możesz to wstaw go jakoś jako przykładowy dla Comprexa ;)
Siedzący po prawicy GŁÓWNODOWODZĄCEGO LOŻY VIPów :)

Kabriolet do ślubu – 1964 Buick Skylark "Skowronek"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2005, 20:21
Posty: 310
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 5 CR 2007r. 2.0 MZR-CD Galaxy Grey.
Buick Skylark Convertible 4.9 V8 1964r

Postprzez Puhcio » 25 lut 2006, 19:20

mbmaster napisał(a):Padły Mi Vrisy


Tzn ... sterowniki czy co ?
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez martinez » 25 lut 2006, 19:21

Było fajno :D
ciesze się, że nareszcie mogłem Was zobaczyc na "żywca"
Do miłego
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2004, 16:33
Posty: 148
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY

Postprzez Papajo » 25 lut 2006, 19:36

Bylo klawo ! Łzy szczescia, przekleństwa i radosc – bylo wszystko jak w brazylijskiej telenoweli. Ja dziekuje wszystkim za przybycie a Arniemu za nieprzybycie bo dzieki temu zachowalem resztki godnosci i nie musialem sie calowac....
Pozdrawiam wszystkich i milego wieczoru....
...nigdy nie zrezygnuję z marzeń...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2004, 15:45
Posty: 393
Skąd: Wa-wa
Auto: był SR13 D-Spec, jest Sky R33 Type M Spec II

Postprzez mbmaster » 25 lut 2006, 19:42

Ah puchcio zebym wiedzial jak to naprawic to nie po tylku a po rekach bym cie calowal. Jest tak jak u tomkarvf. Odpalam silnik i Pierwszego Vrisa mi odrazu zamyka i tak juz zostaje... drugi ani drgnie.
Zoom zoom Zoom
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2004, 23:26
Posty: 1101 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda RX-8

Postprzez kucyk_323 » 26 lut 2006, 03:54

Xionc napisał(a):Dobra, Panie i Panowie, wysyłajcie na xionc@poczta.fm wykresy oraz to ile KM i NM seryjnie. No i czy LPG / inne modyfikacje. Zrobię ładną tabeleczkę :)



MASZ MOZE DANE JAKA MOC MA MADZIA 323F bg Z LPG z 93r 1.6 16v??
wszedzie podaja inna moc i nie wiem ile mam pod maska. normalnie jaka jest cena tej hamowni bo bym sie wybral
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 lut 2006, 02:03
Posty: 28
Skąd: marki (wawa)
Auto: 323f BG 1.6 16v 93r

Postprzez nemi » 26 lut 2006, 14:21

Też właśnie wróciłem, przed sekundą wszedłem do domu :)
nemi napisał(a):Wiec zanim dojade z Ukrainy

Ukraina = Lubelszczyza ;)

Potem wrzucę fotki i coś więcej napiszę :)

Było <spoko>
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez mbmaster » 26 lut 2006, 14:27

kucyk_323 napisał(a):MASZ MOZE DANE JAKA MOC MA MADZIA 323F bg Z LPG z 93r 1.6 16v??
wszedzie podaja inna moc i nie wiem ile mam pod maska. normalnie jaka jest cena tej hamowni bo bym sie wybral


1991-1994 1.6i 88 KM 16V 4/OHC B6 z LPG to pewnie 10KM mniej chyba ze masz sekwencje. Koszt hamowni indywidualnie to ok. 100zl
Zoom zoom Zoom
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2004, 23:26
Posty: 1101 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda RX-8

Postprzez Smirnoff » 26 lut 2006, 15:55

mbmaster napisał(a):Ah puchcio zebym wiedzial jak to naprawic to nie po tylku a po rekach bym cie calowal. Jest tak jak u tomkarvf. Odpalam silnik i Pierwszego Vrisa mi odrazu zamyka i tak juz zostaje... drugi ani drgnie.


Kolegen, moze być 4 przyczyny:
1) złe sygnały z ECU
2) uwalony kabel w instalacji/zły styk w kostce
3) padnięty solenoid
4) nieszczelne bądź źle podłączone podciśnienie

Sprawdź która opcja jest u Ciebie i wyeliminuj winowajcę.
Generalnie jesli nawet jest BUG w ECU, to po prostu solenoid #1 ma cały czas zapodaną masę od startu silnika, czyli zawór #1 jest otwierany na stałe od idle rpm a nie od 3250 jak to powinno być, lecz potem przy 4500 powinno dołączyć zasilanie drugiej cewki i wtedy #2 powinien się otwierać, po czym obydwa powinny zostac zamknięte przy ok 6250rpm.
Tak więc w zasadzie bug ma wpływ jedynie na charakterystyke pracy w zakresie idle-3250rpm, potem powinno być OK. Dlateog sprawdź co u Ciebie jest winowajcą – najpierw proponowałym zrobić sobie 2 kontrolki sterowania VRIS poprzez wpięcie się w instalkę przy złączu do ECU.
Jesli komp steruje prawidłowo (ew. z w/w bugiem) to trzeba szukac dalej –> sprawdzić ciągłość instalacji el., potem rezystancję solenoidów i ich prawidłową pracę przy zapodaniu napięcia (słychać charakterystyczne cykanie w srodku + mozna sprawdzić przepływność danych kanalików).
No i jak to jest dobre, to wtedy podcisnienia –> czy sa wszystkie węzyki, czy sa dobrze podłączone, czy nie sa popękane itp itd.
Pozdrawiam i zycze powodzenia :)
SM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 17:16
Posty: 1008
Skąd: Loobleen City
Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6

Postprzez mbmaster » 26 lut 2006, 16:08

Oki wlasnie ide poogladac co w trawie piszczy
Zoom zoom Zoom
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2004, 23:26
Posty: 1101 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda RX-8

Postprzez Smirnoff » 26 lut 2006, 16:17

Aha, tak dygresyjnie jeszcze chciałem zauwazyć, ze VRIS działa przy przepustnicy otwartej przynajmniej bodajże w 75%.
Pozdrawiam
SM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 17:16
Posty: 1008
Skąd: Loobleen City
Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6

Postprzez Xionc » 26 lut 2006, 16:29

no dawać te wykresy bo na razie mam 4 tylko !
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)

Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
statusTest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2004, 23:25
Posty: 2479 (5/23)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3T AT AWD '08

Postprzez mbmaster » 26 lut 2006, 16:30

hehe wstydza sie :P

Sprwadzilem bledy i tak :(
02 – Czujnik położenia wału / Przepływomierz powietrza*
17 – Układ sprzężenia zwrotnego
23 – Czujnik lambda
24 – Układ sprzężenia zwrotnego
46 – Elektrozawór
Ostatnio edytowano 26 lut 2006, 17:14 przez mbmaster, łącznie edytowano 1 raz
Zoom zoom Zoom
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2004, 23:26
Posty: 1101 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda RX-8

Postprzez Kubutek » 26 lut 2006, 17:12

Qrde, Marek tak teraz oglądam ten Twój wykres i widzę, że u mnie też te Nm uciekają dziwnie :(
Czego to może być przyczyna ?
Obrazek
Z tego wynika, że najlepszy moment mam przy.... 1800 obrotów :(

Na wynik nie mam co narzekać bo fabrycznie powinno być:
Pojemność skokowa: 1324 ccm 16 V
Moc maksymalna: 73 KM
Maksymalny moment obrotowy: 104 Nm przy 3700 obr./min.

Moc wyszła 71,3 więc spadek minimalny... Nm wyszło nawet więcej bo prawie 115 Nm, ale dlaczego ta krzywa tak brzydko spada ? :(
Obrazek 323F BA KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2004, 11:51
Posty: 747
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323F BA 2,5 V6 '95
Smart ForTwo 0,8 CDI '03
Mazda 6 GY 2.0 CITD '07
Mazda CX7 2.2 CITD '10

Postprzez mbmaster » 26 lut 2006, 17:20

U mnie odp jest prosta, Najwyzszy moment mi wyszedl lepiej jak w dieslu przy 2000rpm. Tragedia powinien byc przy 4800rpm.

Jak obejrzec ten wykres to golym okiem widac ze Vris nie dziala u mnie i mam taka sama tendencje spadkowa momentu.

Obrazek
Zoom zoom Zoom
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2004, 23:26
Posty: 1101 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda RX-8

Postprzez nemi » 26 lut 2006, 18:58

Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez krzynio » 26 lut 2006, 19:49

mbmaster napisał(a):rzyczyna jest mi juz znana i dzieki Krzynio za diagnoze

Nie ma za co jak zrobisz jedź jeszcze raz bardzo jestem ciekawy, ile będziesz miał KM a jak sie spotkamy to browarka wypijemy ;) :D
Mniam GTR ;) 1,3 bara to brrrrrr jedyne 300KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2003, 12:32
Posty: 737 (0/3)
Skąd: Garwolin
Auto: wściekłe 323 GTR :) i mniej wściekłe 323 GTR :)))

Postprzez krzynio » 26 lut 2006, 20:53

mbmaster napisał(a):hehe wstydza sie :P

Sprwadzilem bledy i tak :(
02 – Czujnik położenia wału / Przepływomierz powietrza*
17 – Układ sprzężenia zwrotnego
23 – Czujnik lambda
24 – Układ sprzężenia zwrotnego
46 – Elektrozawór


i tu właśnie ukryło sie te 20KM :D
Mniam GTR ;) 1,3 bara to brrrrrr jedyne 300KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2003, 12:32
Posty: 737 (0/3)
Skąd: Garwolin
Auto: wściekłe 323 GTR :) i mniej wściekłe 323 GTR :)))

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Przedstawiciele Regionów