Etat czy własna działalność?

Nasze hobby i zainteresowania, sprawy niemotoryzacyjne.

Postprzez danrok » 25 sie 2016, 17:25

Hej,

ostatnio mega męczy mnie temat etat vs własna działalność. Pracuję jako programista i w moim zawodzie bardzo popularne jest przechodzenie na własną działalność jednoosobową. Ma ktoś może doświadczenie w tym temacie? Wychodzi to lepiej finansowo na tyle, że opłaca się w to bawić? Bo z tego co wiem jest też sporo minusów jak np brak chorobowego na dziecko itd. Powiem, że w mojej firmie akurat kontraktowców i etatowców traktują na równi i przysługiwałyby mi urlopy płatne, chorobowe itd. Tylko zastanawiam się jak to wygląda w praktyce, czy warto się w to w ogóle bawić. Nie ukrywam, że nową 3kę w leasingu chętnie bym zobaczył w garażu <serduszka> tylko czy ktoś kto już to przechodził ma jakieś przemyślenia na temat kontraktu?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2015, 16:10
Posty: 379 (2/5)
Skąd: Austin, Texas
Auto: Jest: Mazda CX-5 2019, Toyota Camry 2019

Była: Opel Astra 5 1.4 Turbo 125KM.
Była: Mazda 3 BK Y6 2006r.

Postprzez drozdo » 25 sie 2016, 19:27

Warto, w najgorszym wypadku wyjdziesz lepiej niż na UoP, a co wrzucisz w koszt i vat to wychodzisz do przodu. Polecam tylko płacić za księgowość, bo samemu to duża odpowiedzialność (uzbrojona policja skarbowa na przykład, prawo oparte o sprzeczne interpretacje itp). Jest trochę więcej ogarniania ale się opłaca, a przy okazji bardziej rozjowowa sytuacja: łatwiej fuchy brać, może się na prawdziwą firmę z czasem przerobisz zatrudniając jakeigoś studenta itp ;)
Minus jest taki, że jak chcesz/lubsz brać kredyty to banki dużo gorzej patrzą na firmy (historie przelewów itp a przecież starasz się wykazywać minimalne dochody żeby nie płacić podatków) więc hipotekę załatw na UoP ;)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 cze 2006, 19:11
Posty: 381 (7/19)
Skąd: Szczecin/Poznań
Auto: 500+KM 6MPS: https://fb.com/drozdo.6MPS

Postprzez JohnnyB » 25 sie 2016, 20:39