Kącik rowerowy

Nasze hobby i zainteresowania, sprawy niemotoryzacyjne.

Postprzez Szyna » 29 cze 2013, 15:44

jaaco napisał(a):Mam zamiar pójść grubo i na przód zamówić Conti X-King 26x ........................................2.4 :D

Tylko pamiętaj, im szersza tym większe opory toczenia ;) Myślę że do takiej spokojnej jazdy nie ma sensu brać więcej niż 2.0 :D 2.4 to do downhill'u :P
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3369 (90/160)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez Lakcow91 » 29 cze 2013, 15:54

Mam 2.1 i jestem zadowolony, myślę że to taki rozsądek:)
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2012, 11:30
Posty: 179
Skąd: Radom
Auto: Honda

Postprzez jaaco » 29 cze 2013, 16:49

Już i tak zamówiłem, tylko że 2.2, bo 2.4 mogłyby na wysokość nie wejść. A 2.2 jak najbardziej spełniają moje oczekiwania. A oporów toczenia się nie boję, zwłaszcza że moje race kingi na tyle mają jedne z najmniejszych w swojej klasie :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sie 2009, 14:10
Posty: 1149 (11/8)
Auto: Mazda3 BL Z6 Alu Silver
Była: Mazda 3 2 3 F GT

Postprzez marek » 29 cze 2013, 18:48

a zapomniałem wczoraj napisać, że przejechałem się wczoraj prawie 5km na fullu Scotta i [cenzura] znowu trzeba kasę zbierać :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez Szyna » 29 cze 2013, 23:09

Fulle są dla emerytów :P
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3369 (90/160)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez marek » 29 cze 2013, 23:15

chyba fulle z marketu ze skrzypiącą sprężyną :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez Radex » 30 cze 2013, 00:27

zależy co kto lubi dzieci ;P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez marek » 30 cze 2013, 00:29

zależy na czym można szybciej jeździć :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez mika1324 » 30 cze 2013, 11:45

Przejechałem się wczoraj na tym V8 który mam zamiar kupić i powiem, że hydrauliczne hamulce to chyba najlepsza rzecz w rowerze która może być! W końcu czuć, że ten rower hamuje.

+32km i 5175km
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2009, 18:14
Posty: 216
Skąd: Pszczyna/Gliwice
Auto: Xedos 6 V6

Postprzez marek » 30 cze 2013, 15:49

ja dziś 75km, trochę deszcz nas złapał po drodze, ale była spokojna jazda w grupie.
tym samym czerwiec zamknął mi się wynikiem 1243km a od początku roku 2940km ;)

=5250km
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez Bartek1986 » 30 cze 2013, 20:55

+57 = 5307km
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 13:44
Posty: 1814 (45/48)
Skąd: Lublin
Auto: Impreza GF8 GT
Impreza GF8 GT
Impreza GC8 GT Nardi Torino
Impreza GF8 STi
Impreza GC8 STi +++
Volvo S80 V8

Postprzez Pankuba » 30 cze 2013, 23:20

+35 = 5342km

Jeździ ktoś na systemach zatrzaskowych? Nie mam rozeznania w temacie i trochę boję się wydawać na to kasę, bo nie wiem, czy po zakupie zestaw nie wyląduje w szafie. Jest jakiś sensowny system, który pozwala na nieco bardziej efektywną jazdę niż przy standardowym kręceniu, ale nie kosztuje tyle, co dobry zestaw zatrzasków i butów od Crank Brothers czy Shimano SPD?
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 16:44
Posty: 550 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M6 GG '05 141 KM

Postprzez marek » 30 cze 2013, 23:39

ja jeżdżę w SPD.

a czemu miałby wylądować w szafie ? do szosy czy do MTB ? ja jeżdżę tu i tu w SPD żeby mieć tylko jedne buty ;), do szosy można zamontować SPD-SL (całkiem inne pedały i buty)

oczywiście na początku są gleby, które mogą zrazić, ale potem jest tylko lepiej.

moim zdaniem jak ktoś dużo jeździ to SPD jest takim samym musem jak np. hamulce tarczowe ;)

ja np. nie potrafię już jeździć bez zatrzasków bo "gubię" pedały. A do tego dochodzi pewność skoków i brak możliwości zsunięcia nogi z pedału na dziurawych zjazdach.

Zestaw buty i pedały można wyrwać w promocjach za 300zł nawet ( ja przejechałem 10tys km w najtańszych butach Shimano i jeszcze są w dobrym stanie, jednak jak będę miał budżet, to jakieś SIDI sobie zakupię), pedały mam drugie, teraz jeżdżę na Deore XT, najtańsze wytrzymały mi bodaj 6tys km.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez Bartek1986 » 30 cze 2013, 23:53

Ja się chyba w końcu przesiądę na SPD :) W sklepie obok mnie akurat mają promocje i buty shimano po 179 zł bodajże :)
Ps. Dziś sprawdzałem stan moich nóg i pod górkę niezbyt stromą ale z kilometr wjechałem 42-45 km/h :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 13:44
Posty: 1814 (45/48)
Skąd: Lublin
Auto: Impreza GF8 GT
Impreza GF8 GT
Impreza GC8 GT Nardi Torino
Impreza GF8 STi
Impreza GC8 STi +++
Volvo S80 V8

Postprzez Pankuba » 30 cze 2013, 23:56

Trochę szosa, trochę w terenie. Z tym że w terenie bez szaleństw. Problem jest taki, że zanim wyjadę z miasta w "wieś", to potrzeba minimum 5 minut, kilku przystanków na przejazdach bez możliwości podparcia się ręką. Ta droga wyjazdowa z miasta, to częściowo ścieżka rowerowa, na której dziwne ludzie pedałują zygzakiem, a i zdarzają się piesze fajtłapy wchodzące pod koła (nie wiem, czy łatwo się to wypina w sytuacjach awaryjnych :)). Generalnie system kupowałbym przede wszystkim dlatego, żeby uaktywnić dodatkowe partie mięśni :) , a to, że przy okazji sporo łatwiej pokonać daną odległość, to sprawa drugorzędna.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 16:44
Posty: 550 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M6 GG '05 141 KM

Postprzez marek » 1 lip 2013, 00:33

pisząc szosa miałem na myśli "kolarzówka".

Wypina się banalnie łatwo. Ja np. wypinam się w momencie kiedy poprostu muszę się podeprzeć – czyli np. po piasku albo pod stromą górkę ciśniesz do końca i w momencie kiedy chcesz się podeprzeć wypinasz się. Albo np. jak wchodzisz w zakręt, przesadzisz z prędkością i tracisz przyczepność, zaczynasz lecieć na bok, i w tym momencie zdążysz się wypiąć i podeprzeć.

Na początku ustawia się siłę wypięcia na minimum, ja jeżdżę na trochę podkręconej sile.

w razie solidnej gleby niekontrowanej zaletą SPD jest to, ze wypinasz się wtedy "automatycznie" i nie ma ryzyka np. skręcenia kostki jak przy jeździe w noskach na MTB (zrobiłem tak parę tys. km i miałem parę niemiłych upadków właśnie przez noski) A np. w SPD ostatnio sobie jadę po piasku tak ok 20kmh, no i w pewnym momencie rower postanowił skręcić, zaryć przodem w piasku i nagle się zatrzymać no to ja się podczas tego hamowania mimowolnie wypiąłem pobiegłem dalej parę kroków i dopiero zatrzymałem ;) W noskach byłoby wtedy piękne OTB ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez Xenocyd » 1 lip 2013, 12:35

Ja używam jakichś najprostszych butów shimano, da się w nich na upartego też przejść kawałek w mieście.
Faktycznie na początku ciężko jest i trzeba sobie poluzować śrubkę i wyrobić nawyk wypinania (w ciągu pierwszych kilku dni zaliczyłem nawet glebę dojeżdżając do skrzyżowania na którym miałem się zatrzymać, bo już stanąłem i wtedy zdałem sobie sprawę, że nie mam nogi, którą mógłbym się podeprzeć <glupek2> ), ale później jest łatwo. I komfort tego, że w deszczu but się nie ślizga, można ciągnąć pod górkę, czy nawet całkiem sprawnie kręcić jedną tylko nogą w razie jakiejś awarii kolana na przykład jest nieprzeceniony – napewno wart tych ~300 zł za jakie można mieć pedały i podstawowe buty.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2007, 12:01
Posty: 2277 (102/158)
Skąd: czymiasto
Auto: Mietek

Postprzez jaaco » 1 lip 2013, 21:16

Oglądałem wczoraj właśnie też te zestawy po 314 zł, fajna sprawa...

Założyłem dzisiaj nową oponę na przód :) I zrobiłem jazdę próbną, nie jest źle ze zużyciem, jeszcze włoski są na czole opony nawet :D

+ 22 = 5364km
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sie 2009, 14:10
Posty: 1149 (11/8)
Auto: Mazda3 BL Z6 Alu Silver
Była: Mazda 3 2 3 F GT

Postprzez mika1324 » 1 lip 2013, 22:05

Wczoraj i dziś w sumie 52km i jest 5416km
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2009, 18:14
Posty: 216
Skąd: Pszczyna/Gliwice
Auto: Xedos 6 V6

Postprzez oblivion » 1 lip 2013, 22:22

+20=5436
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2006, 20:47
Posty: 3269 (1/0)
Skąd: Sanok
Auto: Subaru XV Crosstrek 2.0 benz 2015

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Hyde Park