Lustrzanki – polecane/niepolecane aparaty fotograficzne
ja na razie nie robię zdjęć mazdy, bo ojciec przez 2 dni: zgubił mi dekielek od felgi, oraz przerysował dokładkę MS jak dokupie dekielek i oddam dokładkę do lakiernika dopiero się na sesję wybiorę
Adaś napisał(a):ja na razie nie robię zdjęć mazdy, bo ojciec przez 2 dni: zgubił mi dekielek od felgi, oraz przerysował dokładkę MS jak dokupie dekielek i oddam dokładkę do lakiernika dopiero się na sesję wybiorę
a mnie sam ojciec uczył: wiertarki, kobiety i samochodu się nie pożycza
nemi, pokazales swoje nocne zdjecia. A ja akurat mialem chwile i zrobilem z pierwszym to co powinienes przed publikacja. Dobralem tylko WB i zrobilem lekka korekte perspektywy. Fakt, ze nie zmienilem ksztaltu samochodu ale to tylko przyklad. To co wyszlo wyglada tak:
Wg. mnie lepiej sie to oglada. Oczywiscie to tylko moje zdanie
A i Twoj EXIF, ktory mi przepadl podczas kopiowania:
To co mi sie rzucilo w oczy jeszcze, dlaczego tak duza przyslona? Wartosc 13, a minimum masz 4. Iso tez tylko 400, a mozna dac 800 przeciez w tym aparacie.
Jakbys to zmienil na ISO = 800 i F= powiedzmy 4.5 to z czasu 3.2s zszedlbys do 0.5s. Oczywiscie przy tym zdjeciu akurat nie ma znaczenia ile to trwalo bo jakos nie widac ruchomych czesci w kadrze
W kazdym razie jakby dac ISO 1600 i F 3.5 to czas wyjdzie 0.2s i mozna juz zrobic zdjecie bez statywu, posilkujac sie stabilizatorem obrazu.
Sprobuj zrobic zdjecia w nocy bez statywu Na kilka strzalow, zawsze wyjdzie z jeden w miare ostry.
Wg. mnie lepiej sie to oglada. Oczywiscie to tylko moje zdanie
A i Twoj EXIF, ktory mi przepadl podczas kopiowania:
- Kod: Zaznacz cały
ImageDescription – SONY DSC
Make – SONY
Model – DSLR-A500
Orientation – Top left
XResolution – 350
YResolution – 350
Software – DSLR-A500 v1.00
DateTime – 2010:09:03 22:07:09
ExposureTime – 3.2 seconds
FNumber – 13.00
ExposureProgram – Aperture priority
ISOSpeedRatings – 400
CompressedBitsPerPixel – 4 (bits/pixel)
BrightnessValue – -1.38
ExposureBiasValue – 0.00
MaxApertureValue – F 4.00
MeteringMode – Multi-segment
LightSource – Auto
Flash – Flash not fired, compulsory flash mode
FocalLength – 24.00 mm
ColorSpace – sRGB
ExifImageWidth – 4272
ExifImageHeight – 2848
SceneType – A directly photographed image
CustomRendered – Normal process
ExposureMode – Auto
White Balance – Auto
FocalLengthIn35mmFilm – 36 mm
SceneCaptureType – Standard
Contrast – Normal
Saturation – Normal
Sharpness – Normal
To co mi sie rzucilo w oczy jeszcze, dlaczego tak duza przyslona? Wartosc 13, a minimum masz 4. Iso tez tylko 400, a mozna dac 800 przeciez w tym aparacie.
Jakbys to zmienil na ISO = 800 i F= powiedzmy 4.5 to z czasu 3.2s zszedlbys do 0.5s. Oczywiscie przy tym zdjeciu akurat nie ma znaczenia ile to trwalo bo jakos nie widac ruchomych czesci w kadrze
W kazdym razie jakby dac ISO 1600 i F 3.5 to czas wyjdzie 0.2s i mozna juz zrobic zdjecie bez statywu, posilkujac sie stabilizatorem obrazu.
Sprobuj zrobic zdjecia w nocy bez statywu Na kilka strzalow, zawsze wyjdzie z jeden w miare ostry.
Zgadnij kotku, co mam w środku....
- Od: 22 kwi 2006, 20:18
- Posty: 477
- Skąd: Białystok
- Auto: M6 2.3 Sport
Topaz napisał(a):A ja akurat mialem chwile i zrobilem z pierwszym to co powinienes przed publikacja.
Hehe, no może – mam RAW, więc nie jest to jakiś ogromny problem, przynajmniej światło latarni by się tak nie zniekształciło strasznie.
Może wygląda lepiej, ale już nie ma ciepłego klimatu, który dla zewnętrznego odbiorcy może być mniej ważny, bo tam nie był i patrzy przez inny pryzmat niż ja.
To tak jak z zachodem słońca nad morzem – najpiękniejsze fotki to te, które przedstawiają... nieprawdę – zmieniają rzeczywistość.
Topaz napisał(a):Wartosc 13, a minimum masz 4. Iso tez tylko 400, a mozna dac 800 przeciez w tym aparacie.
Wartość 13 ustawiłem sam z wyboru, chociaż może nie powinienem (fotografowałem na A). Chciałem sfotografować nie tylko auto, ale całe otoczenie z maksymalną ostrością. Obawiałem się, że jak dam 4 czy 4.5, to ostrość zostanie ustawiona na samochód, a otoczenie wyjdzie słabiutkie. Mam rację?
Niestety nie miałem czasu, żeby zrobić kilku ujęć z różną wartością przysłony .
ISO 400 też ustawiłem sam – aparat proponuje aż 1600 na automacie, ale wtedy już pojawiają się szumy, a przy 400 jakość jest wspaniała. Założyłem (błędnie zresztą), że wystarczy statyw i czas naświetlania jest bez znaczenia. Niestety okazuje się, że trzeba albo mieć wężyk, albo ustawić samowyzwalacz na 10 sekund, a nie na 2. No i na kilku zdjęciach niskie ISO = długi czas naświetlania = pogorszona ostrość.
Cóż – gdybym miał czas, to popróbowałbym wszystkich wariantów – łącznie z ISO 800 (na 1600 zrobi fotkę OK dla zwykłego zjadacza chleba, ale gdybym wstawił takie zdjęcie na jakieś forum fotograficzne, to zostałbym zagryziony za szumy ).
Nie ukrywam, że dopiero się uczę i robiłem takie zdjęcia (lustrzanką) po raz pierwszy. Traktuję to tak, że pstryknąłem ileś fotek, żeby już w domku przeanalizować co było źle.
Dlatego jeśli macie dalsze uwagi co do zdjęć i przede wszystkim do mojego rozumowania powyżej, to chętnie przeczytam .
nemi , White Balance-auto hmm, daj na manualu żarówę cxy świetlówę w zależności gdzie stoisz , pobaw się korektami , będziesz mógł wtedy ocieplać i ochładzać barwę. Nadal uważam że coś u ciebie powoduje drgania , ja swojego Velbona D50 popchałem dalej bo z cięższym obiektywem nie wyrabiał i teraz chyba będzie Sherpa 600R . A jak masz aparat na statywie to wyłączasz redukcję drgań W Sony nie ma opcji z pilotem do wyzwalania Z zabaw pod Factory, gdzie są bardzo dobre lampy halogenowe, zdjęcie wywołane z .nef w Capture NX http://i2.fmix.pl/fmi1296/ddbb192500018cdc4c851f41 . Zobaczcie jakie piękne efekty strobist z pokazanym backstage'm : http://photography-on-the.net/forum/sho ... 69&page=31
Artiks napisał(a):W Sony nie ma opcji z pilotem do wyzwalania
Jest. Ale nie mam .
Artiks napisał(a): A jak masz aparat na statywie to wyłączasz redukcję drgań
Nie.
Zgromadziłem trochę dodatkowej wiedzy – jeśli będę miał kiedy, to powtórzę sesję bez pośpiechu i zobaczymy jakie będą efekty. Tylko zarezerwuję na to ze 2 godziny zamiast 5 minut ze strachem, że ktoś przeze mnie będzie stać w średnio bezpieczym miejscu po wyjściu z autobusu .
Bez doświetlania sprzętowego, na tej miejscówie korzystnie rozchodzi się białe światło halogenowe z lamp plus niektóre lampy są skierowane na budynek i dzięki temu można złapać trochę światła odbitego i rozproszonego. Ale w strobist chciałbym wejść tak czy siak, na początek dobry master (SB600 albo Metz 48) i wyzwalanie w CLS, jak będzie mało to dokupienie taniej lampy i wyzwalaczy YongnuoTopaz napisał(a):a doswietlales czyms ten samochod czy to naturalne oswietlenie parkingu
Topaz a mozesz podac nastawy aparatu przy jakich robiles to zdjecie?
Kurcze, znowu wycialem. Juz podaje.
Czasem po prostu kopiuje przez schowek i zapominam o EXIF.
- Kod: Zaznacz cały
File Name IMG_3939.CR2
Camera Model Canon EOS 50D
Firmware Firmware Version 1.0.7
Shooting Date/Time 2010-07-09 21:58:01
Owner's Name
Shooting Mode Manual Exposure
Tv( Shutter Speed ) 1/10
Av( Aperture Value ) 5.0
Metering Mode Evaluative Metering
ISO Speed 800
Auto ISO Speed OFF
Lens 50-200mm
Focal Length 62.0mm
Image Size 4752x3168
Image Quality RAW
Flash Off
FE lock OFF
White Balance Mode Auto
AF Mode One-Shot AF
Picture Style User Defined 1(Standard)
Sharpness 5
Contrast 1
Saturation 1
Color tone 0
Color Space sRGB
Long exposure noise reduction 1:Auto
High ISO speed noise reduction 2:Strong
Highlight tone priority 0:Disable
Auto Lighting Optimizer 0:Standard
Peripheral illumination correction Disable
File Size 17827KB
Dust Delete Data No
Drive Mode Self-Timer Operation
Live View Shooting OFF
Date/Time(UTC)
Latitude
Longitude
Altitude
Geographic coordinate system
Camera Body No. 1960702582
Czasem po prostu kopiuje przez schowek i zapominam o EXIF.
Zgadnij kotku, co mam w środku....
- Od: 22 kwi 2006, 20:18
- Posty: 477
- Skąd: Białystok
- Auto: M6 2.3 Sport
nemi napisał(a):Wartość 13 ustawiłem sam z wyboru, chociaż może nie powinienem (fotografowałem na A). Chciałem sfotografować nie tylko auto, ale całe otoczenie z maksymalną ostrością. Obawiałem się, że jak dam 4 czy 4.5, to ostrość zostanie ustawiona na samochód, a otoczenie wyjdzie słabiutkie. Mam rację?
nemi do zachowania sporej głębi ostrości wystarczy przysłona 8.
Poniżej foto z pod M1 – oświetlenie różne, od białego po amber z latarni.
ISO100, F/5,6, czas 2,5s.
ISO100 F/8.0 czas 5s
Artiks napisał(a):D3000 to matryca CCD, może Nikona D5000?? Na dniach wchodzi do sprzedaży D3100 ( Nikon Polska szacuje cenę na 500 euro z kitowym 18-55 vr) z taką matrycą CMOS, jak ma NEX i A33 (EXMOR) , też będzie full HD z działającym AF, czego D5000 nie ma . Z półprzezroczystym lustrem Sony puściło A33 i A55 szybka migawka full HD EXMOR niby ma to być przełom . Moim zdaniem lepiej świeższą konstrukcję , D3000 to już ostatki Nikona w CCD i średnio ta puszka wypada w testach.People_Hate_Me napisał(a):kusi mnie Nex5 (bo jeszcze dodatkowo ma nagrywanie w full HD) tylko że sęk w tym że moge wychaczyć bardzo tanio (troszkę po znajomości) albo D3000 albo A230 i do nexa bym musiał ponad 1k dołożyć.
dzięki za info szkoda że nie rozumiem co do mnie piszesz xD
Testy "rybki":
"The object of war is not to die for your country, but to make the other bastard die for his."
www.zacharow.info – portfolio
www.zacharow.info – portfolio
- Od: 17 lis 2005, 00:24
- Posty: 1884
- Skąd: Łódź
- Auto: 323F BJ FP LPG
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości